DROPS Baby / 33 / 7

Cable Snooze by DROPS Design

Gebreid trappelzak voor baby’s in DROPS Merino Extra Fine. Het werk wordt gebreid met kantpatroon, dubbele gerstekorrel en capuchon. Maten prematuur – 4 jaar.

DROPS Design: Patroon nr. me-066-by
Garengroep B
-------------------------------------------------------

Maten: (<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 maanden (2) jaar
De maten komen overeen met ongeveer de hoogte van het kind in cm:
(40/44) 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92)
Materiaal:
DROPS MERINO EXTRA FINE van garnstudio (behoort tot garengroep B)
(350) 400-450-500-600 (650) g kleur 15, lichtgrijs mix appelgroen

-------------------------------------------------------
BENODIGDHEDEN VOOR HET WERK:

STEKENVERHOUDING:
21 steken in de breedte en 28 naalden in de hoogte met tricotsteek = 10 x 10 cm.
1 herhaal van A.4/A.5 (18 steken) meet ongeveer 7 cm in de breedte.
1 herhaal van A.6 (32 steken) meet ongeveer 12 cm in de breedte.

NAALDEN:
DROPS RONDBREINAALD 4 MM: lengte 80 cm.
De naalddikte is slechts een richtlijn. Als u te veel steken heeft op 10 cm, ga dan verder met een grotere naald. Als u te weinig steken heeft op 10 cm, ga verder met een kleinere naald.

DROPS HOUTEN KNOPEN, Eiken NR 503: (8) 9-10-11-12 (12) stuks.

DROPS Merino Extra Fine uni colour DROPS Merino Extra Fine uni colour 3.70 € /50g
Wolplein.nl
Bestel
DROPS Merino Extra Fine mix DROPS Merino Extra Fine mix 3.70 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 25.90€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

UITLEG VOOR HET PATROON:

-------------------------------------------------------

Maten (<0) 0/1 maand: Zie telpatronen A.1, A.3, A.4 en A.5.
Maten 1/3 - 6/9 - 12/18 maanden (2) jaar: Zie telpatronen A.2, A.3 en A.6.
De telpatronen laten alle naalden in het patroon aan de goede kant zien.

KNOOPSGAT-1 (voor de onderkant van de trappelzak):
1 KNOOPSGAT = 2 recht samen, maak 1 omslag. Brei op de volgende naald de omslag recht zodat er een gaatje ontstaat. De andere (4) 4-4-5-5 (5) knoopsgaten worden verdeeld gebreid met ongeveer (4½) 5-6-5½-6 (6) cm tussen elk.

KNOOPSGAT-2 (voor de voorbies midden voor):
Brei knoopsgaten op de rechter voorbies en brei aan de goede kant. 1 KNOOPSGAT = brei de 3e en 4e steek vanaf de rand recht samen, maak 1 omslag. Brei op de volgende naald (verkeerde kant) de omslag recht zodat er een gaatje ontstaat.
Brei de knoopsgaten als de voorbies meet (gemeten vanaf de markeerdraad):
(<0) maanden: 2, 8, 14 en 20 cm
0/1 maand: 2, 8, 14, 20 en 26 cm
1/3 maanden: 2, 7, 13, 18, 24 en 29 cm
6/9 maanden: 2, 9, 16, 23, 29 en 35 cm
12/18 maanden: 2, 8, 14, 20, 26, 32 en 38 cm
(2) jaar: 2, 8, 15, 21, 28, 34 en 41 cm

-------------------------------------------------------

BEGIN HET WERK HIER:

-------------------------------------------------------

TRAPPELZAK - KORTE SAMENVATTING VAN HET WERK:
Het werk wordt heen en weer gebreid met rondbreinaald in 2 delen. U zet steken op aan elke kant voor de mouwen. Het werk wordt op de schouders/midden bovenkant van de mouwen en onder de mouwen samengenaaid. U breit aan het einde een capuchon.

VOORPAND:
Zet (48) 56-68-74-78 (82) steken op (inclusief 1 kantsteek aan elke kant) met rondbreinaald 4 mm en Merino Extra Fine. Brei RIBBELSTEEK – lees beschrijving hierboven. Als het werk (2) 2-2-2½-2½ (2½) cm meet, brei dan (4) 4-4-5-5 (5) knoopsgaten verdeeld– lees KNOOPSGAT-1. Ga verder met ribbelsteek tot het werk (4) 4-4-5-5 (5) cm meet. De volgende naald wordt als volgt aan de goede kant gebreid:

MATEN (<0) 0/1 MAANDEN: 1 kantsteek in ribbelsteek, brei (2) 6 steken averecht, A.1 (= 14 steken welke gemeerderd worden naar 18 steken), brei (14) 14 steken averecht, A.1 (= 14 steken welke gemeerderd worden naar 18 steken), brei (2) 6 steken averecht en eindig met 1 kantsteek in ribbelsteek = (56) 64 steken op de naald. Brei 1 naald averecht aan de verkeerde kant (de kantsteken worden in ribbelsteek gebreid).
De volgende naald wordt als volgt gebreid aan de goede kant: 1 kantsteek in ribbelsteek, A.3 over de eerste (2) 6 steken, A.4 (= 18 steken), brei (14) 14 steken averecht, A.5 (= 18 steken), A.3 over de volgende (2) 6 steken en eindig met 1 kantsteek in ribbelsteek. Brei dan zoals beschreven onder ALLE MATEN!

MATEN 1/3 - 6/9 - 12/18 MAANDEN (2) JAAR: 1 kantsteek in ribbelsteek, 0-2-4 (6) steken averecht, brei A.2 (= 26 steken welke gemeerderd worden naar 32 steken), brei 14-16-16 (16) steken averecht, A.2 (= 26 steken welke gemeerderd worden naar 32 steken), brei 0-2-4 (6) steken averecht en eindig met 1 kantsteek in ribbelsteek = 80-86-90 (94) steken.
Brei 1 naald averecht aan de verkeerde kant (de kantsteken worden in ribbelsteek gebreid).
De volgende naald wordt als volgt gebreid aan de goede kant: 1 kantsteek in ribbelsteek, brei A.3 over de eerste 0-2-4 (6) steken, A.6 (= 32 steken), brei 14-16-16 (16) steken averecht, A.6 (= 32 steken), A.3 over de volgende 0-2-4 (6) steken en eindig met 1 kantsteek in ribbelsteek. Brei dan zoals beschreven onder ALLE MATEN!

ALLE MATEN:
Ga verder met dit patroon. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Als het werk (16) 18-22-26-32 (38) cm meet – pas zo aan dat de volgende naald aan de goede kant wordt gebreid, verdeel dan het werk midden voor en brei elke kant apart verder.
Knip de draad af. Plaats de eerste (25) 29-37-40-42 (44) steken aan de goede kant gezien op 1 hulpdraad (= linker voorpand). Er zijn nu (31) 35-43-46-48 (50) steken over op de naald voor het rechter voorpand.

RECHTER VOORPAND:
= (31) 35-43-46-48 (50) steken. Voeg 1 markeerdraad in het werk – deze wordt gebruikt om de positie van de knoopsgaten te meten. Begin aan de goede kant en ga verder in patroon zoals hiervoor, maar de buitenste 6 steken richting midden voor worden in ribbelsteek gebreid (= voorbies). Brei de knoopsgaten op de rechter voorbies – lees KNOOPSGAT-2.
Zet TEGELIJKERTIJD als het werk (30) 37-45-54-63 (72) cm meet vanaf de opzetrand steken op voor de mouw aan het einde van elke naald aan de goede kant (dus richting de zijkant) als volgt: Zet in totaal 3 keer (4) 6-6-7-9 (12) steken op en dan 1 keer (14) 15-16-17-18 (18) steken = (57) 68-77-84-93 (104) steken op de naald (de nieuwe steken worden gaandeweg in A.3 gebreid). Als alle steken opgezet zijn, ga dan verder in patroon zoals hiervoor, maar de buitenste 12 steken op de mouw worden in ribbelsteek gebreid (= omkeerrand).
Brei verder tot het werk (37) 45-52-62-71 (81) cm meet. U heeft nu ongeveer 1 cm gebreid na het laatste knoopsgat op de voorbies, maar pas zo aan dat de volgende naald aan de goede kant wordt gebreid.
Plaats op de volgende naald (goede kant) de buitenste (7) 8-9-10-10 (11) steken richting midden voor op 1 hulpdraad voor de hals, maar om te voorkomen dat u de draad af moet knippen, breit u de steken voordat u ze op de hulpdaad zet. Ga verder met het patroon zoals hiervoor. Kant dan af voor de hals aan het begin van elke naald vanaf de hals als volgt: Kant 1 keer 2 steken af en dan (2) 2-2-2-3 (3) keer 1 steek = (46) 56-64-70-78 (88) steken over op de naald voor de schouder/mouw. Ga verder met het patroon zoals hiervoor tot het werk (39) 47-55-65-75 (85) cm meet, maar pas zo aan dat de volgende naald aan de goede kant wordt gebreid. Brei 1 naald recht aan de goede kant en minder tegelijkertijd (4) 4-6-6-6 (6) steken verdeeld over A.5/A.6 = (42) 52-58-64-72 (82) steken op de naald. Brei 1 naald recht aan de verkeerde kant. Kant af met recht aan de goede kant, maar zorg ervoor dat de afkantrand niet strak is. Het werk meet ongeveer (40) 48-56-66-76 (86) cm vanaf de opzetrand. Brei het linker voorpand zoals beschreven hieronder.

LINKER VOORPAND:
Plaats de (25) 29-37-40-42 (44) steken van de hulpdraad terug op de rondbreinaald. Begin aan de goede kant en ga verder in patroon zoals hiervoor. Neem TEGELIJKERTIJD, aan het einde van de eerste naald, 6 nieuwe steken op achter de rechter voorbies, dus neem 1 steek op in elk van de 6 voorbiessteken = (31) 35-43-46-48 (50) steken op de naald. Ga verder in patroon zoals hiervoor, maar de buitenste 6 steken richting midden voor worden in ribbelsteek gebreid (= voorbies – LET OP: brei de knoopsgaten niet op de linker voorbies).
Zet TEGELIJKERTIJD, als het werk (30) 37-45-54-63 (72) cm meet, nieuwe steken op voor de mouw aan het einde van elke naald aan de verkeerde kant (dus richting de zijkant) als volgt: Zet in totaal 3 keer (4) 6-6-7-9 (12) steken op en dan 1 keer (14) 15-16-17-18 (18) steken = (57) 68-77-84-93 (104) steken op de naald (de nieuwe steken worden gaandeweg in A.3 gebreid). Als alle steken opgezet zijn, ga dan verder in patroon zoals hiervoor, maar de buitenste 12 steken op de mouw worden in ribbelsteek gebreid = omkeerrand).
Ga verder tot het werk ongeveer (37) 45-52-62-71 (81) cm meet - pas aan zodat het overeenkomt met het rechter voorpand en zodat de volgende naald aan de verkeerde kant wordt gebreid.
Plaats op de volgende naald (verkeerde kant) de buitenste (7) 8-9-10-10 (11) steken richting midden voor op een hulpdraad voor de hals, maar om te vorkomen dat u de draad af moet knippen, breit u de steken voordat u ze op de hulpdraad zet. Ga verder met het patroon zoals hiervoor. Kant dan af voor de hals aan het begin van elke naald vanaf de hals als volgt: Kant 1 keer 2 steken af en dan (2) 2-2-2-3 (3) keer 1 steek = (46) 56-64-70-78 (88) steken over op de schouder/mouw. Ga verder in patroon zoals hiervoor tot het werk (39) 47-55-65-75 (85) cm meet, maar pas zo aan dat de volgende naald aan de goede kant is. Brei 1 naald recht aan de goede kant en minder tegelijkertijd (4) 4-6-6-6 (6) steken verdeeld over A.4/A.6 = (42) 52-58-64-72 (82) steken op de naald. Brei 1 naald recht aan de verkeerde kant. Kant af met recht aan de goede kant, maar zorg ervoor dat de afkantrand niet strak is. Het werk meet ongeveer (40) 48-56-66-76 (86) cm. Brei het achterpand zoals beschreven hieronder.

ACHTERPAND:
Zet (48) 56-68-74-78 (82) steken op en brei ribbelsteek voor (4) 4-4-5-5 (5) cm. Brei 2 naalden tricotsteek met 1 kantsteek in ribbelsteek aan elke kant. De volgende naald wordt als volgt gebreid aan de goede kant: 1 kantsteek in ribbelsteek, brei A.3 tot er 1 steek over is op de naald en eindig met 1 kantsteek in ribbelsteek. Ga verder met dit patroon. Als het werk (30) 37-45-54-63 (72) cm meet, zet dan nieuwe steken op voor de mouwen aan het einde van elke naald aan elke kant als volgt: Zet in totaal 3 keer (4) 6-6-7-9 (12) steken op aan elke kant en dan 1 keer (14) 15-16-17-18 (18) steken aan elke kant = (100) 122-136-150-168 (190) steken op de naald (de nieuwe steken worden gaandeweg in A.3 gebreid). Als alle steken opgezet zijn, ga dan verder met A.3 zoals hiervoor, maar de buitenste 12 steken op beide mouwen worden in ribbelsteek gebreid (= omkeerrand).
Als het werk (38) 46-54-64-74 (84) cm meet, kant dan de middelste (12) 14-16-18-20 (22) steken af voor de hals. Kant dan 2 steken af op de volgende naald vanaf de hals = (42) 52-58-64-72 (82) steken over op de naald voor de schouder/mouw. Ga verder in patroon zoals hiervoor tot er 1 cm over is voor het werk (40) 48-56-66-76 (86) cm meet, maar pas zo aan dat de volgende naald aan de goede kant wordt gebreid. Brei 1 naald recht aan de goede kant en brei 1 naald recht aan de verkeerde kant. Kant af met recht aan de goede kant, maar zorg ervoor dat de afkantrand niet strak is. Brei de andere schouder op dezelfde manier.

AFWERKING:
Naai de schouder/bovenkant van de mouwnaden aan de binnenkant van de afkantrand. Naai de onder-mouwnaden en zijnaden aan de binnenkant van de 1 kantsteek. Keer de rand naar boven aan de onderrand, 3 cm op elke mouw en hecht vast met een aantal kleine steken aan elke kant. Naai de knopen aan de onderkant van de trappelzak (de knopen worden over het midden van de rand in ribbelsteek op het achterpand genaaid, maar op de verkeerde kant zodat ze vastgeknoopt worden bij de knoopsgaten op het voorpand). Naai de overgebleven knopen op de linker voorbies.

CAPUCHON:
Neem aan de goede kant ongeveer 52 tot 72 steken op rondom de hals (inclusief de steken van de hulpdraden aan de voorkant) met rondbreinaald 4 mm en Merino Extra Fine. Brei 1 naald recht aan de verkeerde kant. Brei dan 1 naald recht aan de goede kant, terwijl u verdeelt op de naald meerdert naar een totaal aantal van (68) 76-84-88-92 (96) steken. Brei A.3 heen en weer gebreid over alle steken – zet TEGELIJKERTIJD 6 nieuwe steken op aan het einde van de volgende 2 naalden voor de vouwrand = (80) 88-96-100-104 (108) steken. Ga verder met A.3 over alle steken tot de capuchon ongeveer (18) 19-20-21-22 (23) cm meet. Brei 1 naald recht aan de goede kant en 1 naald recht aan de verkeerde kant. Kant af met recht aan de goede kant. Vouw de capuchon dubbel en naai samen op de bovenkant, aan de binnenkant van de afkantrand. Vouw de 6 buitenste steken aan elke kant naar de goede kant en naai naar beneden aan de hals met kleine, nette steken.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 19.11.2018
Correctie: het werk wordt midden voor, tussen het kabelpatroon op het voorpand, averecht gebreid
Gewijzigd online: 26.09.2019
Correctie - RECHTER VOORPAND:...Brei 1 naald recht aan de goede kant en minder tegelijkertijd (4) 4-6-6-6 (6) steken verdeeld over A.5/A.6 = (42) 52-58-64-72 (82) steken op de naald.

= maak 1 omslag tussen 2 steken; brei op de volgende naald de omslag averecht zodat er een gaatje ontstaat
= maak 1 omslag tussen 2 steken; brei op de volgende naald de omslag gedraaid averecht om een gaatje te voorkomen

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS Baby 33-7) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (43)

Anna 08.01.2020 - 00:33:

Ok I'm confused. So I got to the A.6 diagram and can't figure out if the chart includes the WS rows that you read from left to right or it's all RS rows and just purl all the WS rows. But there is also nowhere in the instructions that say you have to reverse stockinette stitch the front middle panel between the decorative ones so I was garter stitching but it clearly isn't that in the picture. Please help!

DROPS Design 08.01.2020 kl. 09:12:

Dear Anna, diagrams show all rows, ie the RS as well as the WS rows - read more about diagrams here - the middle stitches in reversed stocking stitch on front piece are explained as purled stitches: (14) 14-14-16-16 (16) stitches. Happy knitting!

Christina Andersen 25.12.2019 - 22:15:

Jeg skal igang med højre forstykke og jeg er simpelthen SÅ forvirret! Jeg strikker 0/1mdr. Jeg har sat de første 29m på tråd og ved nu slet ikke hvordan jeg skal fortsætte. "Start fra retsiden og fortsæt mønsteret som før.." - fortsætte hvor fra/hvilket mønster? Og "De 6 yderste masker MOD midt..." - mod midten af højre stykke(?) det giver ikke rigtig mening for mig. Synes der mangler lidt mere forklaring så man forstår det...

Christel 27.10.2019 - 16:02:

Wieviel Wolle wird für das Alter 3-6 Monate benötigt ?

DROPS Design 27.10.2019 kl. 17:20:

Liebe Cristel. Für das Alter 6 Monate wird 500 gr ( = 10 Knäuel) benötigt. Viel Spaß beim stricken!

Nicole 23.09.2019 - 16:04:

I'm trying in English, since the Dutch aren't answering to my question. In the explanation for the right front, it says one should reduce the amount of stitches devided over pattern at. Up until this point I've been using pattern a6. How and when should I switch to A5? Ps. Elin from Norway has the same question...

DROPS Design 23.09.2019 kl. 16:27:

Dear Nicole, sorry for delay, and thanks for the feedback- your question has been forwarded to our design team so that they can check again.

Elin 22.09.2019 - 13:07:

Prøver igjen, siden dere aldri svarte på spørsmålet mitt. Under forklaringen til høyre forstykket står det at man skal felle masker jevnt fordelt over maskene i A.5. Jeg strikker posen i 6/9 mnd og har derfor brukt A.6 hele veien. Når skal man gå over til A.5?

DROPS Design 26.09.2019 kl. 08:59:

Hej Elin, det må være A.6 du strikker, så du tager ind over maskerne i A.6 :)

Nadine Dromas 21.09.2019 - 11:07:

Que veut dire 14 mailles augmentées à 18 ? s'il faut augmenter le nombre de mailles, tous les combien de rangs ? et où : après la maille lisière ? Merci pour ce modèle très joli. Cordialement

DROPS Design 23.09.2019 kl. 08:39:

Bonjour Mme Dromas, le 1er rang de A.1 se tricote sur 14 mailles, et on y fait 4 jetés (= augmentations), on aura ainsi 18 mailles dans chaque A.1 à la fin du 1er rang. Bon tricot!

Bleue 21.09.2019 - 11:01:

Hello I started to work on this pattern for 9 months. I cast on 74 st.s. But when I started "Front Piece", after doing garter st.s, the numbers are not added up actually. It seems like the project is all contains 74 st.s only the front side; and not added the back side in the very beginning of the project. I.e 1edge st+P2+A2+P16+A2+P2+1edge st = 74 > this is the front side What about the back side? Should we start the knitting with casting on 2 times 74 st.s ? Thank You

DROPS Design 23.09.2019 kl. 08:38:

Dear Bleu, you are working front piece bottom up, after the garter stitch section you will work in pattern as explained, please note that on first row in A.2 worked over 26 stitches, you will increase 6 sts as shown in diagram so that there are 32 stitches in each A.2 and a total of 86 stitches at the end of 1st row in A.2. Continue then with A.3 and A.6 as explained and divide front piece for each side. You will then work back piece separately. Happy knitting!

Sandra 17.09.2019 - 22:27:

I’m at the point in the pattern where it says to (right side) place the outermost 9 stitches towards mid-front on 1 thread for neck. I’m not clear or sure where the outermost 9 stitches would be? If I’m looking at the right side of the word, how many stitches from the garter stitch buttonhole band is it?

DROPS Design 18.09.2019 kl. 07:51:

Hi Sandra, These 9 stitches include the bands and you need to place the outermost 9 stitches on both sides of the row on a thread. Happy knitting!

Nicole 17.09.2019 - 18:35:

Ik ben bij het stuk waar ik steken moet minderen over A.5, maar heb A.5 tot nu toe nog niet gebruikt. Betekent dit dat ik na de naald recht over moet gaan op A.5 over het hele werk (dus meerdere malen achter elkaar)?

DROPS Design 29.09.2019 kl. 18:47:

Dag Nicole,

Er is onlangs een correctie op dit patroon gekomen en dit betreft jouw vraag.

Triin 16.09.2019 - 18:19:

Töö käigust ei loe kuskilt välja, kuidas kududa töö pahemal pool mustrite vahel olevad 14 silmust (suurus 1/3 kuud)? Mustrit kududes on kirjas vaid, et koo 1 rida pahempidi töö pahemal pool. Kudusin ka kõik järgnevad pahempidised pooled selliselt (14 silmust pahempidises koes). Hiljem uuesti pilti vaadates selgus, et pahemal pool peaks need 14 silmust olema hoopiski parem pidi kootud? 🤔 Antud info võiks töö kirjelduses kirjas olla..

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 33-7