Steken minderen

Steken minderen

Als u wilt minderen, bijvoorbeeld voor een armsgat, hals of de taille dan kunt u steken minderen. Als u mindert bij markeerders of naast kantsteken brei dan als volgt aan de goede kant:

Fig. 1: Brei tot de steek die u wilt minderen, op de foto minderen we naast 4 kantsteken.

Fig. 2: Steek de rechternaald in alsof u recht gaat breien in de volgende 2 steken op de linkernaald. Steek de nld in van links naar rechts, eerst in de tweede steek en dan in de eerste steek op de linkernaald.

Fig. 3: Sla de werkdraad om de rechternaald zoals wanneer u gewoon een steek breit en haal het garen door beide steken. Er staat nu een nieuwe steek op de rechternaald.

Fig. 4: Laat beide steken van de linkernaald glijden. Deze 2 steken zijn nu samen gebreid tot één steek, naast de 4 kantsteken op de rechternaald.

Fig. 5: Brei de rest van de nld; er staat nu één steek minder op de naald als toen u aan deze naald begon.

Fig. 6: Zo makkelijk is het om te minderen.

Zie ook deze video voor meer hulp

Opmerkingen (6)

Victoria Apoita wrote:

Hola! Quisiera me expliquen cómo realizar una disminución de 2 puntos tejiendo juntos 3 puntos del revés. No encontré videos suyos explicándolo. Desde ya muchas gracias. Victoria.

02.06.2022 - 21:45:

DROPS Design answered:

Hola Victoria. Puedes ver la técnica en el siguiente link: https://www.garnstudio.com/video.php?id=157&lang=es

04.06.2022 - 16:44:

Sjaan wrote:

Wat bedoelen ze met minderen in afwisselende naald

12.05.2022 - 22:11:

DROPS Design answered:

Dag Sjaan,

Deze vraag gaat waarschijnlijk niet over deze les, maar staat bij een patroon waar je mee bezig bent? Meestal wordt met afwisselende naalden bedoeld dat je de ene naald wel mindert en de andere naald niet. Maar ik weet niet precies wat er bij het betreffende patroon staat. Eventueel kun je bij het patroon ook een opmerking achter laten.

21.05.2022 - 16:34:

Ole wrote:

Dårlig

19.01.2022 - 09:47:

Carol Griffin wrote:

When pattern 176-22 says in Body - decrease 4 stitches at either side of marker and decrease every 4cm x 6 times Do i end with 4cm of stockinette or decrease row? Thanks

22.04.2020 - 11:05:

DROPS Design answered:

Dear Mrs Griffin, in this pattern, you start to decrease when piece measures 8 cm as follows: *1 round with decrease, work 4 cm*, repeat from *to* a total of 5 times, work 1 round with decreases = you have decreased a total of 6 times. Continue then as before until the desired height and cast off for armholes. Happy knitting!

22.04.2020 - 15:53:

Anneliese Altmann wrote:

Wie wird eine Randmasche gestrickt?

18.05.2016 - 21:51:

DROPS Design answered:

Liebe Anneliese, in unseren Anleitungen wird die Randmasche meistens kraus rechts gestrickt (immer rechts), aber es gibt verschiedene Arten eine schöne Randmasche zu stricken.

19.05.2016 - 08:17:

Birgitta Barendt wrote:

Från avigsidan 2 maskor vridet tillsammans? mönster drops161-27 raglanärmen. M.v.h. B Barendt

09.05.2016 - 11:01:

DROPS Design answered:

Hej Birgitte, 2 vridet am tillsammans:

DROPS Knitting Tutorial: how to purl 2 stitches twisted together from Garnstudio Drops design on Vimeo.

01.06.2016 - 14:04: