DROPS Baby / 33 / 7

Cable Snooze by DROPS Design

Vauvan neulottu makuupussi DROPS Merino Extra Fine -langasta. Työssä on pitsineuletta, kahden kerroksen helmineuletta ja huppu. Koot keskonen - 4 vuotta.

DROPS Design: Malli me-066-by
Lankaryhmä B
-------------------------------------------------------

Koko: (<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2) v
= n.:
(40/44) 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS MERINO EXTRA FINE (kuuluu lankaryhmään B):
(350) 400-450-500-600 (650) g väriä 15, vaalea harmaanvihreä

-------------------------------------------------------

Yhden piirroksen A.4/A.5 mallikerran leveys (18 silmukkaa) on n. 7 cm.
Yhden piirroksen A.6 mallikerran leveys (32 silmukkaa) on n. 12 cm.

PUIKOT:
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 4 tai käsialan mukaan: Pituus 80 cm.
Mikäli saat liikaa silmukoita per 10 cm, vaihda paksumpiin puikkoihin. Jos saat liian vähän silmukoita per 10 cm, vaihda ohuempiin puikkoihin.

DROPS PUUNAPPI, Tammi NRO 503: (8) 9-10-11-12 (12) kpl.

Saat tämän mallin langat alkaen 26.60€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

Koot (<0) 0/1 kk: Katso ruutupiirrokset A.1, A.3, A.4 ja A.5.
Koot 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2) v: Katso ruutupiirrokset A.2, A.3 ja A.6.
Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

NAPINLÄVET 1 (pussin alaosa):
1 napinläpi = neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, tee sitten 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan oikein, jolloin työhön muodostuu reikä. Nämä (4) 4-4-5-5 (5) napinläpeä tehdään tasavälein n. (4½) 5-6-5½-6 (6) cm:n välein.

NAPINLÄVET 2 (keskiedun etureuna):
Tee napinlävet työn oikealta puolelta oikeaan etureunaan. 1 NAPINLÄPI = neulo reunan kolmas ja neljäs silmukka oikein yhteen, tee sitten 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella (nurja puoli) langankierto neulotaan oikein, jolloin työhön muodostuu reikä.
Tee napinlävet, kun etureunan pituus merkistä mitattuna on:
(<0) kk: 2, 8, 14 ja 20 cm
0/1 kk: 2, 8, 14, 20 ja 26 cm
1/3 kk: 2, 7, 13, 18, 24 ja 29 cm
6/9 kk: 2, 9, 16, 23, 29 ja 35 cm
12/18 kk: 2, 8, 14, 20, 26, 32 ja 38 cm
(2) v: 2, 8, 15, 21, 28, 34 ja 41 cm

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

MAKUUPUSSI: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan tasona pyöröpuikolla kahtena osana. Kumpaankin reunaan luodaan hihojen silmukat. Työ ommellaan yhteen olkapäiden/hihojen yläreunojen kohdalta ja hihojen alapuolelta. Lopuksi neulotaan huppu.

ETUKAPPALE:
Luo (48) 56-68-74-78 (82) silmukkaa (sisällyttäen 1 reunasilmukka kummassakin reunassa) pyöröpuikolle nro 4 Merino Extra Fine -langalla. Neulo AINAOIKEAA (lue selitys yllä). Kun työn pituus on (2) 2-2-2½-2½ (2½) cm, tee tasavälein (4) 4-4-5-5 (5) napinläpeä (lue NAPINLÄVET 1). Jatka ainaoikein -neuletta, kunnes työn pituus on (4) 4-4-5-5 (5) cm. Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin:

KOOT (<0) 0/1 KK: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, (2) 6 silmukkaa sileää neuletta, A.1 (= 14 silmukkaa, jotka lisätään 18 silmukaksi), neulo (14) 14 silmukkaa sileää neuletta, neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 14 silmukkaa, jotka lisätään 18 silmukaksi), neulo (2) 6 silmukkaa sileää neuletta ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa = (56) 64 silmukkaa. Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta (reunasilmukoilla neulotaan ainaoikeaa).
Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, neulo ensimmäisillä (2) 6 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, A.4 (= 18 silmukkaa), neulo (14) 14 silmukkaa sileää neuletta, neulo mallineuletta piirroksen A.5 (= 18 silmukkaa) mukaisesti, neulo seuraavilla (2) 6 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Jatka neulomista otsikon KAIKKI KOOT ohjeen mukaisesti!

KOOT 1/3 - 6/9 - 12/18 KK (2) V: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, 0-2-4 (6) silmukkaa sileää neuletta, neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (= 26 silmukkaa, jotka lisätään 32 silmukaksi), neulo 14-16-16 (16) silmukkaa sileää neuletta, neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (= 26 silmukkaa, jotka lisätään 32 silmukaksi), neulo 0-2-4 (6) silmukkaa sileää neuletta ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa = 80-86-90 (94) silmukkaa.
Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta (reunasilmukoilla neulotaan ainaoikeaa).
Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, neulo ensimmäisillä 0-2-4 (6) silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, neulo mallineuletta piirroksen A.6 (= 32 silmukkaa) mukaisesti, neulo 14-16-16 (16) silmukkaa sileää neuletta, neulo mallineuletta piirroksen A.6 (= 32 silmukkaa) mukaisesti, neulo seuraavilla 0-2-4 (6) silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Jatka neulomista otsikon KAIKKI KOOT ohjeen mukaisesti!

KAIKKI KOOT:
Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on (16) 18-22-26-32 (38) cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen, jaa etukappale keskeltä edestä ja neulo molemmat puolet erikseen.
Katkaise lanka. Siirrä ensimmäiset (25) 29-37-40-42 (44) silmukkaa oikealta puolelta katsottuna apulangalle (= vasen etukappale). Työssä on nyt jäljellä (31) 35-43-46-48 (50) silmukkaa oikeaa etukappaletta varten.

OIKEA ETUKAPPALE:
= (31) 35-43-46-48 (50) silmukkaa. Kiinnitä 1 merkki työhön. Napinläpien välit mitataan tästä merkistä. Neulo mallineuletta kuten aiemmin (1.kerros = oikea puoli), neulo kuitenkin keskiedun reunimmaisilla 6 silmukalla ainaoikeaa (= etureuna). Tee etureunaan napinlävet (lue NAPINLÄVET 2).
Kun työn pituus luomisreunasta mitattuna on (30) 37-45-54-63 (72) cm, luo jokaisen oikean puolen kerroksen loppuun (eli sivuun) hihan silmukat seuraavasti: Luo (4) 6-6-7-9 (12) silmukkaa yhteensä 3 kertaa ja sitten (14) 15-16-17-18 (18) silmukkaa kerran = (57) 68-77-84-93 (104) silmukkaa (lisätyillä silmukoilla neulotaan piirroksen A.3 mallineuletta). Kun olet luonut kaikki tarvittavat silmukat, jatka mallineuletta kuten aiemmin, mutta neulo jatkossa hihan reunimmaisilla 12 silmukalla ainaoikeaa (= taitereuna).
Neulo kunnes työn pituus on n. (37) 45-52-62-71 (81) cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen. Etureunan viimeisen napinläven jälkeen on nyt neulottu n. 1 cm.
Siirrä seuraavalla kerroksella (oikea puoli) keskiedun reunimmaiset (7) 8-9-10-10 (11) silmukkaa apulangalle pääntietä varten, mutta älä katkaise lankaa, vaan neulo aluksi silmukat ja siirrä ne sitten apulangalle. Jatka mallineuletta kuten aiemmin. Päätä nyt pääntien reunasta joka 2.kerros: 2 silmukkaa kerran ja sitten 1 silmukka (2) 2-2-2-3 (3) kertaa = (46) 56-64-70-78 (88) silmukkaa jäljellä olalla/hihassa. Neulo mallineuletta kuten aiemmin, kunnes työn pituus on (39) 47-55-65-75 (85) cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen. Neulo 1 kerros oikein oikealta puolelta ja kavenna samalla tasavälein piirroksen A.5 mallineuleen silmukoiden kohdalla (4) 4-6-6-6 (6) silmukkaa = (42) 52-58-64-72 (82) silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta ja ole tarkkana, että päätösreunasta tulee tarpeeksi joustava. Työn pituus luomisreunasta mitattuna on n. (40) 48-56-66-76 (86) cm. Neulo vasen etukappale alla olevan ohjeen mukaisesti.

VASEN ETUKAPPALE:
Ota apulangalla odottavat (25) 29-37-40-42 (44) silmukkaa takaisin pyöröpuikolle. Jatka mallineuletta kuten aiemmin (1.kerros = oikea puoli). Poimi SAMALLA ensimmäisen kerroksen lopussa oikean etureunan takareunasta 6 silmukkaa, eli poimi jokaisesta 6 reunasilmukasta 1 silmukka = (31) 35-43-46-48 (50) silmukkaa. Neulo mallineuletta kuten aiemmin, neulo kuitenkin keskiedun reunimmaisilla 6 silmukalla ainaoikeaa (= etureuna). HUOM: Älä tee napinläpiä vasempaan etureunaan.
Kun työn pituus luomisreunasta mitattuna on (30) 37-45-54-63 (72) cm, luo jokaisen nurjan puolen kerroksen loppuun (eli sivuun) hihan silmukat seuraavasti: Luo (4) 6-6-7-9 (12) silmukkaa yhteensä 3 kertaa ja sitten (14) 15-16-17-18 (18) silmukkaa kerran = (57) 68-77-84-93 (104) silmukkaa (lisätyillä silmukoilla neulotaan piirroksen A.3 mallineuletta). Kun olet luonut kaikki tarvittavat silmukat, jatka mallineuletta kuten aiemmin, mutta neulo jatkossa hihan reunimmaisilla 12 silmukalla ainaoikeaa (= taitereuna).
Neulo kunnes työn pituus on n. (37) 45-52-62-71 (81) cm ja olet viimeksi neulonut oikean puolen kerroksen (tarkista, että olet neulonut yhtä monta kerrosta kuin oikeassa etukappaleessa).
Siirrä seuraavalla kerroksella (nurja puoli) keskiedun reunimmaiset (7) 8-9-10-10 (11) silmukkaa apulangalle pääntietä varten, mutta älä katkaise lankaa, vaan neulo aluksi silmukat ja siirrä ne sitten apulangalle. Jatka mallineuletta kuten aiemmin. Päätä nyt pääntien reunasta joka 2.kerros: 2 silmukkaa kerran ja sitten 1 silmukka (2) 2-2-2-3 (3) kertaa = (46) 56-64-70-78 (88) silmukkaa jäljellä olalla/hihassa. Neulo mallineuletta kuten aiemmin, kunnes työn pituus on (39) 47-55-65-75 (85) cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen. Neulo 1 kerros oikein oikealta puolelta ja kavenna samalla tasavälein piirroksen A.4 mallineuleen silmukoiden kohdalla (4) 4-6-6-6 (6) silmukkaa = (42) 52-58-64-72 (82) silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta ja ole tarkkana, että päätösreunasta tulee tarpeeksi joustava. Työn pituus luomisreunasta mitattuna on n. (40) 48-56-66-76 (86) cm. Neulo takakappale alla olevan ohjeen mukaisesti.

TAKAKAPPALE:
Luo (48) 56-68-74-78 (82) silmukkaa ja neulo (4) 4-4-5-5 (5) cm ainaoikeaa. Neulo 2 kerrosta sileää neuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa kummassakin reunassa. Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, neulo mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, kunnes jäljellä on 1 silmukka, neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on (30) 37-45-54-63 (72) cm, luo jokaisen kerroksen loppuun kumpaankin reunaan hihojen silmukat seuraavasti: Luo (4) 6-6-7-9 (12) silmukkaa yhteensä 3 kertaa kummassakin reunassa ja sitten (14) 15-16-17-18 (18) silmukkaa kerran kummassakin reunassa = (100) 122-136-150-168 (190) silmukkaa (lisätyillä silmukoilla neulotaan piirroksen A.3 mallineuletta). Kun olet luonut kaikki tarvittavat silmukat, jatka piirroksen A.3 mallineuletta kuten aiemmin, mutta neulo nyt kummankin reunan reunimmaisilla 12 silmukalla ainaoikeaa (= taitereuna).
Kun työn pituus on (38) 46-54-64-74 (84) cm, päätä keskimmäiset (12) 14-16-18-20 (22) silmukkaa pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Päätä seuraavalla kerroksella vielä 2 silmukkaa pääntien reunasta = (42) 52-58-64-72 (82) silmukkaa jäljellä olalla/hihassa. Jatka mallineuletta kuten aiemmin kunnes jäljellä on n. 1 cm ennen kuin työn pituus on (40) 48-56-66-76 (86) cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen. Neulo 1 kerros oikein oikealta puolelta ja 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta ja ole tarkkana, että päätösreunasta tulee tarpeeksi joustava. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

VIIMEISTELY:
Ompele olka-/hihasaumat päätösreunan sisäpuolelta. Ompele hiha- ja sivusaumat yhden reunasilmukan päästä. Taita kummankin hihan alimmat 3 cm ylös ja kiinnitä taitekohta muutamalla pienellä pistolla kumpaankin sivuun. Kiinnitä napit pussin alaosaan (napit kiinnitetään takakappaleen ainaoikeinneulotun reunuksen keskelle, mutta työn nurjalle puolelle siten, että ne voidaan napittaa etukappaleen napinläpiin). Kiinnitä loput napit vasempaan etureunaan.

HUPPU:
Poimi työn oikealta puolelta pääntien reunasta n. 52-72 silmukkaa (sisällyttäen apulangan silmukat edessä) pyöröpuikolle nro 4 Merino Extra Fine -langalla. Neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Neulo sitten 1 kerros oikein oikealta puolelta ja lisää tasavälein silmukkaluku (68) 76-84-88-92 (96) silmukkaan. Neulo tasona kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti ja luo SAMALLA 2 seuraavan kerroksen loppuun taitereunaa varten 6 silmukkaa = (80) 88-96-100-104 (108) silmukkaa. Jatka kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, kunnes hupun korkeus on n. (18) 19-20-21-22 (23) cm. Neulo 1 kerros oikein oikealta puolelta ja 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta. Taita huppu kaksinkerroin ja ompele yläosa yhteen päätösreunan sisäpuolelta. Taita kummankin reunan reunimmaiset 6 silmukkaa työn oikealle puolelle ja kiinnitä taitereuna pääntien reunaan pienin, siistein pistoin.

= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto puikolle, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan nurin, jolloin työhön muodostuu reikä
= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto puikolle, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen nurin, jottei muodostuisi reikää

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Baby 33-7) .

Kommentit / Kysymykset (43)

Anna 08.01.2020 - 00:33:

Ok I'm confused. So I got to the A.6 diagram and can't figure out if the chart includes the WS rows that you read from left to right or it's all RS rows and just purl all the WS rows. But there is also nowhere in the instructions that say you have to reverse stockinette stitch the front middle panel between the decorative ones so I was garter stitching but it clearly isn't that in the picture. Please help!

DROPS Design 08.01.2020 kl. 09:12:

Dear Anna, diagrams show all rows, ie the RS as well as the WS rows - read more about diagrams here - the middle stitches in reversed stocking stitch on front piece are explained as purled stitches: (14) 14-14-16-16 (16) stitches. Happy knitting!

Christina Andersen 25.12.2019 - 22:15:

Jeg skal igang med højre forstykke og jeg er simpelthen SÅ forvirret! Jeg strikker 0/1mdr. Jeg har sat de første 29m på tråd og ved nu slet ikke hvordan jeg skal fortsætte. "Start fra retsiden og fortsæt mønsteret som før.." - fortsætte hvor fra/hvilket mønster? Og "De 6 yderste masker MOD midt..." - mod midten af højre stykke(?) det giver ikke rigtig mening for mig. Synes der mangler lidt mere forklaring så man forstår det...

Christel 27.10.2019 - 16:02:

Wieviel Wolle wird für das Alter 3-6 Monate benötigt ?

DROPS Design 27.10.2019 kl. 17:20:

Liebe Cristel. Für das Alter 6 Monate wird 500 gr ( = 10 Knäuel) benötigt. Viel Spaß beim stricken!

Nicole 23.09.2019 - 16:04:

I'm trying in English, since the Dutch aren't answering to my question. In the explanation for the right front, it says one should reduce the amount of stitches devided over pattern at. Up until this point I've been using pattern a6. How and when should I switch to A5? Ps. Elin from Norway has the same question...

DROPS Design 23.09.2019 kl. 16:27:

Dear Nicole, sorry for delay, and thanks for the feedback- your question has been forwarded to our design team so that they can check again.

Elin 22.09.2019 - 13:07:

Prøver igjen, siden dere aldri svarte på spørsmålet mitt. Under forklaringen til høyre forstykket står det at man skal felle masker jevnt fordelt over maskene i A.5. Jeg strikker posen i 6/9 mnd og har derfor brukt A.6 hele veien. Når skal man gå over til A.5?

DROPS Design 26.09.2019 kl. 08:59:

Hej Elin, det må være A.6 du strikker, så du tager ind over maskerne i A.6 :)

Nadine Dromas 21.09.2019 - 11:07:

Que veut dire 14 mailles augmentées à 18 ? s'il faut augmenter le nombre de mailles, tous les combien de rangs ? et où : après la maille lisière ? Merci pour ce modèle très joli. Cordialement

DROPS Design 23.09.2019 kl. 08:39:

Bonjour Mme Dromas, le 1er rang de A.1 se tricote sur 14 mailles, et on y fait 4 jetés (= augmentations), on aura ainsi 18 mailles dans chaque A.1 à la fin du 1er rang. Bon tricot!

Bleue 21.09.2019 - 11:01:

Hello I started to work on this pattern for 9 months. I cast on 74 st.s. But when I started "Front Piece", after doing garter st.s, the numbers are not added up actually. It seems like the project is all contains 74 st.s only the front side; and not added the back side in the very beginning of the project. I.e 1edge st+P2+A2+P16+A2+P2+1edge st = 74 > this is the front side What about the back side? Should we start the knitting with casting on 2 times 74 st.s ? Thank You

DROPS Design 23.09.2019 kl. 08:38:

Dear Bleu, you are working front piece bottom up, after the garter stitch section you will work in pattern as explained, please note that on first row in A.2 worked over 26 stitches, you will increase 6 sts as shown in diagram so that there are 32 stitches in each A.2 and a total of 86 stitches at the end of 1st row in A.2. Continue then with A.3 and A.6 as explained and divide front piece for each side. You will then work back piece separately. Happy knitting!

Sandra 17.09.2019 - 22:27:

I’m at the point in the pattern where it says to (right side) place the outermost 9 stitches towards mid-front on 1 thread for neck. I’m not clear or sure where the outermost 9 stitches would be? If I’m looking at the right side of the word, how many stitches from the garter stitch buttonhole band is it?

DROPS Design 18.09.2019 kl. 07:51:

Hi Sandra, These 9 stitches include the bands and you need to place the outermost 9 stitches on both sides of the row on a thread. Happy knitting!

Nicole 17.09.2019 - 18:35:

Ik ben bij het stuk waar ik steken moet minderen over A.5, maar heb A.5 tot nu toe nog niet gebruikt. Betekent dit dat ik na de naald recht over moet gaan op A.5 over het hele werk (dus meerdere malen achter elkaar)?

DROPS Design 29.09.2019 kl. 18:47:

Dag Nicole,

Er is onlangs een correctie op dit patroon gekomen en dit betreft jouw vraag.

Triin 16.09.2019 - 18:19:

Töö käigust ei loe kuskilt välja, kuidas kududa töö pahemal pool mustrite vahel olevad 14 silmust (suurus 1/3 kuud)? Mustrit kududes on kirjas vaid, et koo 1 rida pahempidi töö pahemal pool. Kudusin ka kõik järgnevad pahempidised pooled selliselt (14 silmust pahempidises koes). Hiljem uuesti pilti vaadates selgus, et pahemal pool peaks need 14 silmust olema hoopiski parem pidi kootud? 🤔 Antud info võiks töö kirjelduses kirjas olla..

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 33-7