DROPS Baby / 33 / 7

Cable Snooze by DROPS Design

Vauvan neulottu makuupussi DROPS Merino Extra Fine -langasta. Työssä on pitsineuletta, kahden kerroksen helmineuletta ja huppu. Koot keskonen - 4 vuotta.

DROPS Design: Malli me-066-by
Lankaryhmä B
-------------------------------------------------------

Koko: (<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2) v
= n.:
(40/44) 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS MERINO EXTRA FINE (kuuluu lankaryhmään B):
(350) 400-450-500-600 (650) g väriä 15, vaalea harmaanvihreä

-------------------------------------------------------

Yhden piirroksen A.4/A.5 mallikerran leveys (18 silmukkaa) on n. 7 cm.
Yhden piirroksen A.6 mallikerran leveys (32 silmukkaa) on n. 12 cm.

PUIKOT:
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 4 tai käsialan mukaan: Pituus 80 cm.
Mikäli saat liikaa silmukoita per 10 cm, vaihda paksumpiin puikkoihin. Jos saat liian vähän silmukoita per 10 cm, vaihda ohuempiin puikkoihin.

DROPS PUUNAPPI, Tammi NRO 503: (8) 9-10-11-12 (12) kpl.

Kommentit (18)

Saat tämän mallin langat alkaen 26.60€. Lue lisää.
OHJE:

-------------------------------------------------------

Koot (<0) 0/1 kk: Katso ruutupiirrokset A.1, A.3, A.4 ja A.5.
Koot 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2) v: Katso ruutupiirrokset A.2, A.3 ja A.6.
Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

NAPINLÄVET 1 (pussin alaosa):
1 napinläpi = neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, tee sitten 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan oikein, jolloin työhön muodostuu reikä. Nämä (4) 4-4-5-5 (5) napinläpeä tehdään tasavälein n. (4½) 5-6-5½-6 (6) cm:n välein.

NAPINLÄVET 2 (keskiedun etureuna):
Tee napinlävet työn oikealta puolelta oikeaan etureunaan. 1 NAPINLÄPI = neulo reunan kolmas ja neljäs silmukka oikein yhteen, tee sitten 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella (nurja puoli) langankierto neulotaan oikein, jolloin työhön muodostuu reikä.
Tee napinlävet, kun etureunan pituus merkistä mitattuna on:
(<0) kk: 2, 8, 14 ja 20 cm
0/1 kk: 2, 8, 14, 20 ja 26 cm
1/3 kk: 2, 7, 13, 18, 24 ja 29 cm
6/9 kk: 2, 9, 16, 23, 29 ja 35 cm
12/18 kk: 2, 8, 14, 20, 26, 32 ja 38 cm
(2) v: 2, 8, 15, 21, 28, 34 ja 41 cm

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

MAKUUPUSSI: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan tasona pyöröpuikolla kahtena osana. Kumpaankin reunaan luodaan hihojen silmukat. Työ ommellaan yhteen olkapäiden/hihojen yläreunojen kohdalta ja hihojen alapuolelta. Lopuksi neulotaan huppu.

ETUKAPPALE:
Luo (48) 56-68-74-78 (82) silmukkaa (sisällyttäen 1 reunasilmukka kummassakin reunassa) pyöröpuikolle nro 4 Merino Extra Fine -langalla. Neulo AINAOIKEAA (lue selitys yllä). Kun työn pituus on (2) 2-2-2½-2½ (2½) cm, tee tasavälein (4) 4-4-5-5 (5) napinläpeä (lue NAPINLÄVET 1). Jatka ainaoikein -neuletta, kunnes työn pituus on (4) 4-4-5-5 (5) cm. Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin:

KOOT (<0) 0/1 KK: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, (2) 6 silmukkaa sileää neuletta, A.1 (= 14 silmukkaa, jotka lisätään 18 silmukaksi), neulo (14) 14 silmukkaa sileää neuletta, neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 14 silmukkaa, jotka lisätään 18 silmukaksi), neulo (2) 6 silmukkaa sileää neuletta ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa = (56) 64 silmukkaa. Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta (reunasilmukoilla neulotaan ainaoikeaa).
Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, neulo ensimmäisillä (2) 6 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, A.4 (= 18 silmukkaa), neulo (14) 14 silmukkaa sileää neuletta, neulo mallineuletta piirroksen A.5 (= 18 silmukkaa) mukaisesti, neulo seuraavilla (2) 6 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Jatka neulomista otsikon KAIKKI KOOT ohjeen mukaisesti!

KOOT 1/3 - 6/9 - 12/18 KK (2) V: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, 0-2-4 (6) silmukkaa sileää neuletta, neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (= 26 silmukkaa, jotka lisätään 32 silmukaksi), neulo 14-16-16 (16) silmukkaa sileää neuletta, neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (= 26 silmukkaa, jotka lisätään 32 silmukaksi), neulo 0-2-4 (6) silmukkaa sileää neuletta ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa = 80-86-90 (94) silmukkaa.
Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta (reunasilmukoilla neulotaan ainaoikeaa).
Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, neulo ensimmäisillä 0-2-4 (6) silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, neulo mallineuletta piirroksen A.6 (= 32 silmukkaa) mukaisesti, neulo 14-16-16 (16) silmukkaa sileää neuletta, neulo mallineuletta piirroksen A.6 (= 32 silmukkaa) mukaisesti, neulo seuraavilla 0-2-4 (6) silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Jatka neulomista otsikon KAIKKI KOOT ohjeen mukaisesti!

KAIKKI KOOT:
Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on (16) 18-22-26-32 (38) cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen, jaa etukappale keskeltä edestä ja neulo molemmat puolet erikseen.
Katkaise lanka. Siirrä ensimmäiset (25) 29-37-40-42 (44) silmukkaa oikealta puolelta katsottuna apulangalle (= vasen etukappale). Työssä on nyt jäljellä (31) 35-43-46-48 (50) silmukkaa oikeaa etukappaletta varten.

OIKEA ETUKAPPALE:
= (31) 35-43-46-48 (50) silmukkaa. Kiinnitä 1 merkki työhön. Napinläpien välit mitataan tästä merkistä. Neulo mallineuletta kuten aiemmin (1.kerros = oikea puoli), neulo kuitenkin keskiedun reunimmaisilla 6 silmukalla ainaoikeaa (= etureuna). Tee etureunaan napinlävet (lue NAPINLÄVET 2).
Kun työn pituus luomisreunasta mitattuna on (30) 37-45-54-63 (72) cm, luo jokaisen oikean puolen kerroksen loppuun (eli sivuun) hihan silmukat seuraavasti: Luo (4) 6-6-7-9 (12) silmukkaa yhteensä 3 kertaa ja sitten (14) 15-16-17-18 (18) silmukkaa kerran = (57) 68-77-84-93 (104) silmukkaa (lisätyillä silmukoilla neulotaan piirroksen A.3 mallineuletta). Kun olet luonut kaikki tarvittavat silmukat, jatka mallineuletta kuten aiemmin, mutta neulo jatkossa hihan reunimmaisilla 12 silmukalla ainaoikeaa (= taitereuna).
Neulo kunnes työn pituus on n. (37) 45-52-62-71 (81) cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen. Etureunan viimeisen napinläven jälkeen on nyt neulottu n. 1 cm.
Siirrä seuraavalla kerroksella (oikea puoli) keskiedun reunimmaiset (7) 8-9-10-10 (11) silmukkaa apulangalle pääntietä varten, mutta älä katkaise lankaa, vaan neulo aluksi silmukat ja siirrä ne sitten apulangalle. Jatka mallineuletta kuten aiemmin. Päätä nyt pääntien reunasta joka 2.kerros: 2 silmukkaa kerran ja sitten 1 silmukka (2) 2-2-2-3 (3) kertaa = (46) 56-64-70-78 (88) silmukkaa jäljellä olalla/hihassa. Neulo mallineuletta kuten aiemmin, kunnes työn pituus on (39) 47-55-65-75 (85) cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen. Neulo 1 kerros oikein oikealta puolelta ja kavenna samalla tasavälein piirroksen A.5 mallineuleen silmukoiden kohdalla (4) 4-6-6-6 (6) silmukkaa = (42) 52-58-64-72 (82) silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta ja ole tarkkana, että päätösreunasta tulee tarpeeksi joustava. Työn pituus luomisreunasta mitattuna on n. (40) 48-56-66-76 (86) cm. Neulo vasen etukappale alla olevan ohjeen mukaisesti.

VASEN ETUKAPPALE:
Ota apulangalla odottavat (25) 29-37-40-42 (44) silmukkaa takaisin pyöröpuikolle. Jatka mallineuletta kuten aiemmin (1.kerros = oikea puoli). Poimi SAMALLA ensimmäisen kerroksen lopussa oikean etureunan takareunasta 6 silmukkaa, eli poimi jokaisesta 6 reunasilmukasta 1 silmukka = (31) 35-43-46-48 (50) silmukkaa. Neulo mallineuletta kuten aiemmin, neulo kuitenkin keskiedun reunimmaisilla 6 silmukalla ainaoikeaa (= etureuna). HUOM: Älä tee napinläpiä vasempaan etureunaan.
Kun työn pituus luomisreunasta mitattuna on (30) 37-45-54-63 (72) cm, luo jokaisen nurjan puolen kerroksen loppuun (eli sivuun) hihan silmukat seuraavasti: Luo (4) 6-6-7-9 (12) silmukkaa yhteensä 3 kertaa ja sitten (14) 15-16-17-18 (18) silmukkaa kerran = (57) 68-77-84-93 (104) silmukkaa (lisätyillä silmukoilla neulotaan piirroksen A.3 mallineuletta). Kun olet luonut kaikki tarvittavat silmukat, jatka mallineuletta kuten aiemmin, mutta neulo jatkossa hihan reunimmaisilla 12 silmukalla ainaoikeaa (= taitereuna).
Neulo kunnes työn pituus on n. (37) 45-52-62-71 (81) cm ja olet viimeksi neulonut oikean puolen kerroksen (tarkista, että olet neulonut yhtä monta kerrosta kuin oikeassa etukappaleessa).
Siirrä seuraavalla kerroksella (nurja puoli) keskiedun reunimmaiset (7) 8-9-10-10 (11) silmukkaa apulangalle pääntietä varten, mutta älä katkaise lankaa, vaan neulo aluksi silmukat ja siirrä ne sitten apulangalle. Jatka mallineuletta kuten aiemmin. Päätä nyt pääntien reunasta joka 2.kerros: 2 silmukkaa kerran ja sitten 1 silmukka (2) 2-2-2-3 (3) kertaa = (46) 56-64-70-78 (88) silmukkaa jäljellä olalla/hihassa. Neulo mallineuletta kuten aiemmin, kunnes työn pituus on (39) 47-55-65-75 (85) cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen. Neulo 1 kerros oikein oikealta puolelta ja kavenna samalla tasavälein piirroksen A.4 mallineuleen silmukoiden kohdalla (4) 4-6-6-6 (6) silmukkaa = (42) 52-58-64-72 (82) silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta ja ole tarkkana, että päätösreunasta tulee tarpeeksi joustava. Työn pituus luomisreunasta mitattuna on n. (40) 48-56-66-76 (86) cm. Neulo takakappale alla olevan ohjeen mukaisesti.

TAKAKAPPALE:
Luo (48) 56-68-74-78 (82) silmukkaa ja neulo (4) 4-4-5-5 (5) cm ainaoikeaa. Neulo 2 kerrosta sileää neuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa kummassakin reunassa. Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, neulo mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, kunnes jäljellä on 1 silmukka, neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on (30) 37-45-54-63 (72) cm, luo jokaisen kerroksen loppuun kumpaankin reunaan hihojen silmukat seuraavasti: Luo (4) 6-6-7-9 (12) silmukkaa yhteensä 3 kertaa kummassakin reunassa ja sitten (14) 15-16-17-18 (18) silmukkaa kerran kummassakin reunassa = (100) 122-136-150-168 (190) silmukkaa (lisätyillä silmukoilla neulotaan piirroksen A.3 mallineuletta). Kun olet luonut kaikki tarvittavat silmukat, jatka piirroksen A.3 mallineuletta kuten aiemmin, mutta neulo nyt kummankin reunan reunimmaisilla 12 silmukalla ainaoikeaa (= taitereuna).
Kun työn pituus on (38) 46-54-64-74 (84) cm, päätä keskimmäiset (12) 14-16-18-20 (22) silmukkaa pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Päätä seuraavalla kerroksella vielä 2 silmukkaa pääntien reunasta = (42) 52-58-64-72 (82) silmukkaa jäljellä olalla/hihassa. Jatka mallineuletta kuten aiemmin kunnes jäljellä on n. 1 cm ennen kuin työn pituus on (40) 48-56-66-76 (86) cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen. Neulo 1 kerros oikein oikealta puolelta ja 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta ja ole tarkkana, että päätösreunasta tulee tarpeeksi joustava. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

VIIMEISTELY:
Ompele olka-/hihasaumat päätösreunan sisäpuolelta. Ompele hiha- ja sivusaumat yhden reunasilmukan päästä. Taita kummankin hihan alimmat 3 cm ylös ja kiinnitä taitekohta muutamalla pienellä pistolla kumpaankin sivuun. Kiinnitä napit pussin alaosaan (napit kiinnitetään takakappaleen ainaoikeinneulotun reunuksen keskelle, mutta työn nurjalle puolelle siten, että ne voidaan napittaa etukappaleen napinläpiin). Kiinnitä loput napit vasempaan etureunaan.

HUPPU:
Poimi työn oikealta puolelta pääntien reunasta n. 52-72 silmukkaa (sisällyttäen apulangan silmukat edessä) pyöröpuikolle nro 4 Merino Extra Fine -langalla. Neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Neulo sitten 1 kerros oikein oikealta puolelta ja lisää tasavälein silmukkaluku (68) 76-84-88-92 (96) silmukkaan. Neulo tasona kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti ja luo SAMALLA 2 seuraavan kerroksen loppuun taitereunaa varten 6 silmukkaa = (80) 88-96-100-104 (108) silmukkaa. Jatka kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, kunnes hupun korkeus on n. (18) 19-20-21-22 (23) cm. Neulo 1 kerros oikein oikealta puolelta ja 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta. Taita huppu kaksinkerroin ja ompele yläosa yhteen päätösreunan sisäpuolelta. Taita kummankin reunan reunimmaiset 6 silmukkaa työn oikealle puolelle ja kiinnitä taitereuna pääntien reunaan pienin, siistein pistoin.

= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto puikolle, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan nurin, jolloin työhön muodostuu reikä
= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto puikolle, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen nurin, jottei muodostuisi reikää
= 2 silmukkaa oikein yhteen
= nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli

Elisa 14.06.2019 - 21:49:

Jeg strikker køredragten i størrelse 0/1md. Når man er næsten færdig med højre og venstre forstykke skriver I at der skal sættes 8 masker på 1 tråd. Bagefter fortsætter man med at lukke af til halsen. Hvad gør jeg med disse masker som er på 1 tråd, hvornår lukker jeg dem af? Jeg kan ikke finde noget i opskriften.

DROPS Design 17.06.2019 kl. 12:13:

Hej. De använder du sedan till hetten. "HETTE: Strikk opp fra retten ca 52 til 72 masker rundt halsen (inkludert maskene fra trådene foran) ". Lycka till!

Barb 07.06.2019 - 17:45:

Thanks for clarifying. I should have trusted the pattern and read ahead!

Barb 06.06.2019 - 18:30:

Hello! Love your pattern for baby cable sleeping bag but am stuck on the neck section. What am I to do with the 9 stitches held on the thread? As I begin the bind off for the neck, are these the stitches that are bound off ? Why are they held separate if not picked up later? Thanks for your help!

DROPS Design 07.06.2019 kl. 08:28:

Dear Barb, work these 9 stitches at the beg of the row then slip them on a thread so that you don't need to cut the yarn, work row to the end, work row back then start to cast off for the neck at the beg of every row from RS (right front piece). These 9 sts will be then knit up when you will pick up the stitches for hood around neck. Happy knitting!

Noellie D'Ile De France 30.04.2019 - 12:48:

Bonjour, Je viens de découvrir votre site. Les modèles sont magnifiques : ils sortent vraiment de l'ordinaire. Je vais bientôt être grand-mère et espère pouvoir réaliser plusieurs de vos modèles. J'ai regardé également quelques tutoriels et les trouve bien filmés.

Elly De Bruijn 10.04.2019 - 13:22:

Hallo Ik ben begonnen met dit patroon, volgens patroon zet ik 56 steken op.na 4 cm als volgt:1 kantsteek,2 av.26 st.in a2,16 st. av.26 st. a22 av, 1 kantst.= volgens mij 74 st. ipv de 56 die ik volgens het patroon ( 6-9 mnd) heb opgezet wat heb ik Fout ?? Met vriendelijke groet, elly

DROPS Design 11.04.2019 kl. 15:22:

Dag Elly,

Voor maat 6-9 maand heb je steeds het derde getal in de reeks getallen nodig, dus je moet 68 steken opzetten ipv 56 (het eerste getal is voor 0/1 en het tweede voor 1/3 maand.

Birgitta Eriksson 12.03.2019 - 00:38:

Har lagt upp 68 maskor ökat till 32 maskor på vår sida om de 16 aviga maskorna. Får inte mönstret att stämma . Vad gör jag för fel.

DROPS Design 13.03.2019 kl. 09:53:

Hej. Om du stickar strl 1/3 mån ska du ha 14 aviga maskor i mitten, inte 16. Lycka till!

LE PREVOST ANNIE 18.02.2019 - 21:01:

Bonsoir. Cela fait 4 ans que je tricote vos modèles à ma façon. C’est à dire que je les tricote avec des points différents. Et j’en suis ravie. J’adore et je conseille votre site. Mille mercis à vous. 😘😘😘💐💐💐

Fabiane 11.02.2019 - 14:55:

Bom dia gostaria de saber se existe revista em papel da Drops para comprar, pois somos um estabelecimento comercial e muitas clientes idosas preferem no papel, aguardo resposta, obrigada.

Elizabeth Peckel 20.01.2019 - 13:06:

Forts. forrige spm. Mønster A6 på partallslinjene. Skal man strikke vrang der så det blir rett på rettsiden og rett på oddetallslinjene?

DROPS Design 25.01.2019 kl. 10:25:

Hei Elizabeth. 1 pinne i A.6 strikkes fra rettsiden, 2 pinne fra vrangsiden, 3 pinne fra rettsiden osv oppover. Diagrammet viser alle pinnene sett fra rettsiden, så når du strikker fra vrangsiden skal du strikke de helt hvite rutene vrang, og de rutene med en horisontal strek strikkes rett (se symbolforklaringen). God fornøyelse

Elizabeth 20.01.2019 - 13:05:

Enten leser jeg helt feil, ellers så er det mye feil i oppskriften. Rett etter rillestrikken skal masketallet økes og de 16 maskene i midten strikkes vrang fra rettsiden. Neste oppgave er å strikke vrang fra vrangsiden. Midt i blir det vrang, så rett, før det igjen skal strikkes vrang. Det står ingenting om at det skal strikkes vrang fra vrangsiden og rett fra rettsiden i midten, men det ser ut til at det er rett hele veien opp. Hva er riktig her? Er det kun vrang eller kun rett midt i?

DROPS Design 25.01.2019 kl. 10:22:

Hei Elisabeth. Det strikkes et pari med vrangmasker (fra retten) midt foran. Men det stemmer at det strikkes 1 pinne vrang fra vrangen over alle maskene etter at A.1/A.2 er strikket (= glattstrikk sett fra rettsiden). Du kan se at det er 1 rille nederst på vrangpartiet etter at rillene som går over hele knappekanten er ferdig, dette er den pinnen. God fornøyesle

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 33-7