Cable Snooze by DROPS Design

Vauvan neulottu makuupussi DROPS Merino Extra Fine -langasta. Työssä on pitsineuletta, kahden kerroksen helmineuletta ja huppu. Koot keskonen - 4 vuotta.

DROPS Design: Malli me-066-by
Lankaryhmä B
-------------------------------------------------------

Koko: (<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2) v
= n.:
(40/44) 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS MERINO EXTRA FINE (kuuluu lankaryhmään B):
(350) 400-450-500-600 (650) g väriä 15, vaalea harmaanvihreä

-------------------------------------------------------

Yhden piirroksen A.4/A.5 mallikerran leveys (18 silmukkaa) on n. 7 cm.
Yhden piirroksen A.6 mallikerran leveys (32 silmukkaa) on n. 12 cm.

PUIKOT:
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 4 tai käsialan mukaan: Pituus 80 cm.
Mikäli saat liikaa silmukoita per 10 cm, vaihda paksumpiin puikkoihin. Jos saat liian vähän silmukoita per 10 cm, vaihda ohuempiin puikkoihin.

DROPS PUUNAPPI, Tammi NRO 503: (8) 9-10-11-12 (12) kpl.

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

Saat tämän mallin langat alkaen 26.60€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

Koot (<0) 0/1 kk: Katso ruutupiirrokset A.1, A.3, A.4 ja A.5.
Koot 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2) v: Katso ruutupiirrokset A.2, A.3 ja A.6.
Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

NAPINLÄVET 1 (pussin alaosa):
1 napinläpi = neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, tee sitten 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan oikein, jolloin työhön muodostuu reikä. Nämä (4) 4-4-5-5 (5) napinläpeä tehdään tasavälein n. (4½) 5-6-5½-6 (6) cm:n välein.

NAPINLÄVET 2 (keskiedun etureuna):
Tee napinlävet työn oikealta puolelta oikeaan etureunaan. 1 NAPINLÄPI = neulo reunan kolmas ja neljäs silmukka oikein yhteen, tee sitten 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella (nurja puoli) langankierto neulotaan oikein, jolloin työhön muodostuu reikä.
Tee napinlävet, kun etureunan pituus merkistä mitattuna on:
(<0) kk: 2, 8, 14 ja 20 cm
0/1 kk: 2, 8, 14, 20 ja 26 cm
1/3 kk: 2, 7, 13, 18, 24 ja 29 cm
6/9 kk: 2, 9, 16, 23, 29 ja 35 cm
12/18 kk: 2, 8, 14, 20, 26, 32 ja 38 cm
(2) v: 2, 8, 15, 21, 28, 34 ja 41 cm

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

MAKUUPUSSI: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan tasona pyöröpuikolla kahtena osana. Kumpaankin reunaan luodaan hihojen silmukat. Työ ommellaan yhteen olkapäiden/hihojen yläreunojen kohdalta ja hihojen alapuolelta. Lopuksi neulotaan huppu.

ETUKAPPALE:
Luo (48) 56-68-74-78 (82) silmukkaa (sisällyttäen 1 reunasilmukka kummassakin reunassa) pyöröpuikolle nro 4 Merino Extra Fine -langalla. Neulo AINAOIKEAA (lue selitys yllä). Kun työn pituus on (2) 2-2-2½-2½ (2½) cm, tee tasavälein (4) 4-4-5-5 (5) napinläpeä (lue NAPINLÄVET 1). Jatka ainaoikein -neuletta, kunnes työn pituus on (4) 4-4-5-5 (5) cm. Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin:

KOOT (<0) 0/1 KK: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, (2) 6 silmukkaa nurin, A.1 (= 14 silmukkaa, jotka lisätään 18 silmukaksi), neulo (14) 14 silmukkaa nurin, neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 14 silmukkaa, jotka lisätään 18 silmukaksi), neulo (2) 6 silmukkaa nurin ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa = (56) 64 silmukkaa. Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta (reunasilmukoilla neulotaan ainaoikeaa).
Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, neulo ensimmäisillä (2) 6 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, A.4 (= 18 silmukkaa), neulo (14) 14 silmukkaa nurin, neulo mallineuletta piirroksen A.5 (= 18 silmukkaa) mukaisesti, neulo seuraavilla (2) 6 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Jatka neulomista otsikon KAIKKI KOOT ohjeen mukaisesti!

KOOT 1/3 - 6/9 - 12/18 KK (2) V: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, 0-2-4 (6) silmukkaa nurin, neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (= 26 silmukkaa, jotka lisätään 32 silmukaksi), neulo 14-16-16 (16) silmukkaa nurin, neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (= 26 silmukkaa, jotka lisätään 32 silmukaksi), neulo 0-2-4 (6) silmukkaa nurin ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa = 80-86-90 (94) silmukkaa.
Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta (reunasilmukoilla neulotaan ainaoikeaa).
Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, neulo ensimmäisillä 0-2-4 (6) silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, neulo mallineuletta piirroksen A.6 (= 32 silmukkaa) mukaisesti, neulo 14-16-16 (16) silmukkaa nurin, neulo mallineuletta piirroksen A.6 (= 32 silmukkaa) mukaisesti, neulo seuraavilla 0-2-4 (6) silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Jatka neulomista otsikon KAIKKI KOOT ohjeen mukaisesti!

KAIKKI KOOT:
Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on (16) 18-22-26-32 (38) cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen, jaa etukappale keskeltä edestä ja neulo molemmat puolet erikseen.
Katkaise lanka. Siirrä ensimmäiset (25) 29-37-40-42 (44) silmukkaa oikealta puolelta katsottuna apulangalle (= vasen etukappale). Työssä on nyt jäljellä (31) 35-43-46-48 (50) silmukkaa oikeaa etukappaletta varten.

OIKEA ETUKAPPALE:
= (31) 35-43-46-48 (50) silmukkaa. Kiinnitä 1 merkki työhön. Napinläpien välit mitataan tästä merkistä. Neulo mallineuletta kuten aiemmin (1.kerros = oikea puoli), neulo kuitenkin keskiedun reunimmaisilla 6 silmukalla ainaoikeaa (= etureuna). Tee etureunaan napinlävet (lue NAPINLÄVET 2).
Kun työn pituus luomisreunasta mitattuna on (30) 37-45-54-63 (72) cm, luo jokaisen oikean puolen kerroksen loppuun (eli sivuun) hihan silmukat seuraavasti: Luo (4) 6-6-7-9 (12) silmukkaa yhteensä 3 kertaa ja sitten (14) 15-16-17-18 (18) silmukkaa kerran = (57) 68-77-84-93 (104) silmukkaa (lisätyillä silmukoilla neulotaan piirroksen A.3 mallineuletta). Kun olet luonut kaikki tarvittavat silmukat, jatka mallineuletta kuten aiemmin, mutta neulo jatkossa hihan reunimmaisilla 12 silmukalla ainaoikeaa (= taitereuna).
Neulo kunnes työn pituus on n. (37) 45-52-62-71 (81) cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen. Etureunan viimeisen napinläven jälkeen on nyt neulottu n. 1 cm.
Siirrä seuraavalla kerroksella (oikea puoli) keskiedun reunimmaiset (7) 8-9-10-10 (11) silmukkaa apulangalle pääntietä varten, mutta älä katkaise lankaa, vaan neulo aluksi silmukat ja siirrä ne sitten apulangalle. Jatka mallineuletta kuten aiemmin. Päätä nyt pääntien reunasta joka 2.kerros: 2 silmukkaa kerran ja sitten 1 silmukka (2) 2-2-2-3 (3) kertaa = (46) 56-64-70-78 (88) silmukkaa jäljellä olalla/hihassa. Neulo mallineuletta kuten aiemmin, kunnes työn pituus on (39) 47-55-65-75 (85) cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen. Neulo 1 kerros oikein oikealta puolelta ja kavenna samalla tasavälein piirroksen A.5 mallineuleen silmukoiden kohdalla (4) 4-6-6-6 (6) silmukkaa = (42) 52-58-64-72 (82) silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta ja ole tarkkana, että päätösreunasta tulee tarpeeksi joustava. Työn pituus luomisreunasta mitattuna on n. (40) 48-56-66-76 (86) cm. Neulo vasen etukappale alla olevan ohjeen mukaisesti.

VASEN ETUKAPPALE:
Ota apulangalla odottavat (25) 29-37-40-42 (44) silmukkaa takaisin pyöröpuikolle. Jatka mallineuletta kuten aiemmin (1.kerros = oikea puoli). Poimi SAMALLA ensimmäisen kerroksen lopussa oikean etureunan takareunasta 6 silmukkaa, eli poimi jokaisesta 6 reunasilmukasta 1 silmukka = (31) 35-43-46-48 (50) silmukkaa. Neulo mallineuletta kuten aiemmin, neulo kuitenkin keskiedun reunimmaisilla 6 silmukalla ainaoikeaa (= etureuna). HUOM: Älä tee napinläpiä vasempaan etureunaan.
Kun työn pituus luomisreunasta mitattuna on (30) 37-45-54-63 (72) cm, luo jokaisen nurjan puolen kerroksen loppuun (eli sivuun) hihan silmukat seuraavasti: Luo (4) 6-6-7-9 (12) silmukkaa yhteensä 3 kertaa ja sitten (14) 15-16-17-18 (18) silmukkaa kerran = (57) 68-77-84-93 (104) silmukkaa (lisätyillä silmukoilla neulotaan piirroksen A.3 mallineuletta). Kun olet luonut kaikki tarvittavat silmukat, jatka mallineuletta kuten aiemmin, mutta neulo jatkossa hihan reunimmaisilla 12 silmukalla ainaoikeaa (= taitereuna).
Neulo kunnes työn pituus on n. (37) 45-52-62-71 (81) cm ja olet viimeksi neulonut oikean puolen kerroksen (tarkista, että olet neulonut yhtä monta kerrosta kuin oikeassa etukappaleessa).
Siirrä seuraavalla kerroksella (nurja puoli) keskiedun reunimmaiset (7) 8-9-10-10 (11) silmukkaa apulangalle pääntietä varten, mutta älä katkaise lankaa, vaan neulo aluksi silmukat ja siirrä ne sitten apulangalle. Jatka mallineuletta kuten aiemmin. Päätä nyt pääntien reunasta joka 2.kerros: 2 silmukkaa kerran ja sitten 1 silmukka (2) 2-2-2-3 (3) kertaa = (46) 56-64-70-78 (88) silmukkaa jäljellä olalla/hihassa. Neulo mallineuletta kuten aiemmin, kunnes työn pituus on (39) 47-55-65-75 (85) cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen. Neulo 1 kerros oikein oikealta puolelta ja kavenna samalla tasavälein piirroksen A.4 mallineuleen silmukoiden kohdalla (4) 4-6-6-6 (6) silmukkaa = (42) 52-58-64-72 (82) silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta ja ole tarkkana, että päätösreunasta tulee tarpeeksi joustava. Työn pituus luomisreunasta mitattuna on n. (40) 48-56-66-76 (86) cm. Neulo takakappale alla olevan ohjeen mukaisesti.

TAKAKAPPALE:
Luo (48) 56-68-74-78 (82) silmukkaa ja neulo (4) 4-4-5-5 (5) cm ainaoikeaa. Neulo 2 kerrosta sileää neuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa kummassakin reunassa. Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, neulo mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, kunnes jäljellä on 1 silmukka, neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on (30) 37-45-54-63 (72) cm, luo jokaisen kerroksen loppuun kumpaankin reunaan hihojen silmukat seuraavasti: Luo (4) 6-6-7-9 (12) silmukkaa yhteensä 3 kertaa kummassakin reunassa ja sitten (14) 15-16-17-18 (18) silmukkaa kerran kummassakin reunassa = (100) 122-136-150-168 (190) silmukkaa (lisätyillä silmukoilla neulotaan piirroksen A.3 mallineuletta). Kun olet luonut kaikki tarvittavat silmukat, jatka piirroksen A.3 mallineuletta kuten aiemmin, mutta neulo nyt kummankin reunan reunimmaisilla 12 silmukalla ainaoikeaa (= taitereuna).
Kun työn pituus on (38) 46-54-64-74 (84) cm, päätä keskimmäiset (12) 14-16-18-20 (22) silmukkaa pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Päätä seuraavalla kerroksella vielä 2 silmukkaa pääntien reunasta = (42) 52-58-64-72 (82) silmukkaa jäljellä olalla/hihassa. Jatka mallineuletta kuten aiemmin kunnes jäljellä on n. 1 cm ennen kuin työn pituus on (40) 48-56-66-76 (86) cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen. Neulo 1 kerros oikein oikealta puolelta ja 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta ja ole tarkkana, että päätösreunasta tulee tarpeeksi joustava. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

VIIMEISTELY:
Ompele olka-/hihasaumat päätösreunan sisäpuolelta. Ompele hiha- ja sivusaumat yhden reunasilmukan päästä. Taita kummankin hihan alimmat 3 cm ylös ja kiinnitä taitekohta muutamalla pienellä pistolla kumpaankin sivuun. Kiinnitä napit pussin alaosaan (napit kiinnitetään takakappaleen ainaoikeinneulotun reunuksen keskelle, mutta työn nurjalle puolelle siten, että ne voidaan napittaa etukappaleen napinläpiin). Kiinnitä loput napit vasempaan etureunaan.

HUPPU:
Poimi työn oikealta puolelta pääntien reunasta n. 52-72 silmukkaa (sisällyttäen apulangan silmukat edessä) pyöröpuikolle nro 4 Merino Extra Fine -langalla. Neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Neulo sitten 1 kerros oikein oikealta puolelta ja lisää tasavälein silmukkaluku (68) 76-84-88-92 (96) silmukkaan. Neulo tasona kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti ja luo SAMALLA 2 seuraavan kerroksen loppuun taitereunaa varten 6 silmukkaa = (80) 88-96-100-104 (108) silmukkaa. Jatka kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, kunnes hupun korkeus on n. (18) 19-20-21-22 (23) cm. Neulo 1 kerros oikein oikealta puolelta ja 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta. Taita huppu kaksinkerroin ja ompele yläosa yhteen päätösreunan sisäpuolelta. Taita kummankin reunan reunimmaiset 6 silmukkaa työn oikealle puolelle ja kiinnitä taitereuna pääntien reunaan pienin, siistein pistoin.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 19.11.2018
Korjaus: Työn keskellä, etukappaleen palmikoiden välissä, neulotaan nurjaa.

Piirros

symbols = oikea silmukka oikealta puolelta, nurja silmukka nurjalta puolelta
symbols = nurja silmukka oikealta puolelta, oikea silmukka nurjalta puolelta
symbols = tee 2 silmukan väliin 1 langankierto puikolle, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan nurin, jolloin työhön muodostuu reikä
symbols = tee 2 silmukan väliin 1 langankierto puikolle, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen nurin, jottei muodostuisi reikää

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Baby 33-7) .

Kaikkiin ohjeisiimme kuuluu ohjevideoita, jotka voivat olla avuksi.

Kommentit / Kysymykset (105)

country flag Riza Paassilta wrote:

Hi, can I use Drops fabel for this pattern? Can I use two strands of Fabel? I have been searching for the yarn changing for Yarn B group using Yarn A (I want to use Drops Fabel). Hoping to hear from you.

21.07.2022 - 06:30

DROPS Design answered:

Dear Riza, yes, feel free to use 2 strands of DROPS Fabel. Happy knitting!

21.07.2022 kl. 18:33

country flag Martha Juanita Machaca wrote:

Quiero sa ber mas sobre sacon

16.07.2022 - 15:46

country flag Varlet Corinne wrote:

Bonjour pourriez vous me donner la légende des motifs Merci beaucoup

17.06.2022 - 11:20

DROPS Design answered:

Bonjour Mme Varlet, volontiers, vous trouverez la légende des symboles utilisés dans les diagrammes entre la fin des explications écrites et le schéma des mesures. Bon tricot!

17.06.2022 kl. 14:03

country flag Darlene wrote:

I am knitting this pattern in a 12/18. I am struggling getting the centre section (16 stitches) correct. In the pictures the right side facing appears to be all purl stitches (purled on RS and knit on WS) but when I am following the pattern I am ending up with ribbing (purling on both RS and WS). Could you please tell me if I am doing something wrong?

31.05.2022 - 06:53

DROPS Design answered:

Dear Darlene, the middle 16 stitches are purled from the right side (and knitted from the wrong side), ie they are worked in reversed stocking stitch, ie: first work: 1 edge stitch in garter stitch, purl 4 stitches, work A.2 (= 26 stitches which increase to 32 stitches), purl 16 stitches, A.2 (= 26 stitches which increase to 32 stitches), purl 4 and finish with 1 edge stitch in garter stitch; then work: 1 edge stitch in garter stitch, work A.3 over the first 4 stitches, A.6 (= 32 stitches), purl 16 stitches, A.6 (= 32 stitches), A.3 over the next 4 stitches and finish with 1 edge stitch in garter stitch. Happy knitting!

31.05.2022 kl. 08:45

country flag Gosia G wrote:

Maybe is an idea to place the correction at the beginning of the patton description instead at the end

05.03.2022 - 20:57

country flag Veronica wrote:

Hello Drops. I've just downloaded this beautiful pattern and would like to know at which point the correction (Updated online: 26.09.2019) should be made in the Right and Left front pieces. It may become obvious as I knit but just in case it doesn't could you tell me exactly where it should be inserted/replaced! Many thanks, Veronica

24.01.2022 - 10:03

DROPS Design answered:

Dear Veronica, this correction applies only if you printed the pattern before this date, if you just get it, then online pattern was already updated. Happy knitting!

24.01.2022 kl. 10:22

country flag Ann-Mona Kulsø Larsen wrote:

Hej Jeg kan ikke få målene til at passe. Jeg har valgt str 1/3 mdr. i følge diagrammet er arbejdet 31 cm bredt, mit arbejde er 36 cm bredt. Min strikkefasthed passer. Skal jeg vælge en mindre str for at få målene til at passe? Eller acceptere at arbejde bliver til et ældre barn og i stedet justere på længden? På forhånd tak

10.01.2022 - 12:45

DROPS Design answered:

Hej Ann-Mona, hvis du strikket på en pind som er ½ nummer mindre, så får du sikkert de rigtige mål. Det er strikkefastheden som er en anelse for løs. God fornøjelse!

17.01.2022 kl. 09:22

country flag Linda Heathfield wrote:

I am making this in 6- 9 months. Diagram shows sleeve at 9 cm. Is that 9 cm for front sleeve and 9 cm for back sleeve, or 9 cm for front and back sleeve together? Thanks!

30.12.2021 - 16:26

DROPS Design answered:

Hi Linda, that is 9 cm for front sleeve and 9 cm for back sleeve (circumference 18 cm). Happy knitting!

30.12.2021 kl. 19:15

country flag Jenni wrote:

En ymmärrä miten minun pitää jatkaa työtäni. Olen kohdassa "kaikki koot". Seuraavaksi pitäisi siirtyä oikea etukappale. Teen koko 56/62. Pitääkö minun kutoa oikeaa 37 silmukkaa ja siirtää ne apulangalle ja jatkaa oikeaa 43 silmukkaa ja katkaista lanka? Miksi lanka pitää latkaista ja jos se katkaistaan miten saan nostettua nuo 43 silmukkaa puikolle ja aloitettua uudella langalla koska ymmärrän tekstistä niin että aloitrtaan oikealta puilelta eikä nurjalta.

10.12.2021 - 07:40

DROPS Design answered:

Lanka katkaistaan nurjan puolen kerroksen jälkeen. Tämän jälkeen siirrät ensimmäiset 37 silmukkaa apulangalle (neulomatta silmukoita). Nyt voit jatkaa neulomista oikean etukappaleen silmukoilla.

09.03.2022 kl. 16:54

country flag Etel wrote:

I love your yarn and your patterns but the patterns are very hard to understand and to follow, there is not a sequence we have to read something at the beginning then go to the bottom tu follow the pattern and then go back to where we where. i order my yarn from UK could not find the color and the kind i wanted and now i have some much problems understanding the pattern it is sad

08.12.2021 - 19:54

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 33-7