Recht breien

Trefwoorden: beginner, breisteken,
Recht breien

We gaan breien! Breit u alle naalden met recht steken noemen wij dat ribbelsteken. Zo breit u rechte steken:

Fig. 1: houd de naald met de steken in uw linkerhand. Sla de werkdraad om uw linkerwijsvinger en houd de draad op spanning in de palm van uw hand met uw ringvinger en pink. Laat uw recherwijsvinger rusten vlak bij de punt van de rechternaald. Zorg dat er wat spanning staat op het garen tussen de naald en uw wijsvinger.

Fig. 2: steek de rechternaald door de eerste steek op de linkernaald om een nieuwe steek te maken.

Fig. 3: sla met uw linkerwijsvinger het garen over de punt van de rechternaald OF pak met de punt van de rechternaald het garen op van uw linkerwijsvinger.

Fig. 4: trek het garen door de lus met de punt van de rechternaald.

Fig. 5: er staat nu een nieuwe steek op de rechternaald, maar de oude steek staat nog op de linkernaald.

Fig. 6: laat de oude steek van de linkernaald glijden en trek de werkdraad licht aan achter de nieuwe steek.

Fig. 7: ga zo verder totdat alle steken van de linkernaald naar de rechternaald gebreid zijn.

U hebt nu de eerste naald recht gebreid. Keer het werk, neem de naald met steken weer in uw linkerhand en brei de steken weer naar uw rechterhand.

Zie ook deze video voor meer hulp

Opmerkingen (2)

Charlene West 22.12.2016 - 17:27:

I'm so glad to have found you on the internet. However, I cannot get the audio for the tutorials on the website.

DROPS Design 22.12.2016 - 18:23:

Dear Mrs West, Our videos do not have sound. We are a worldwide company and our videos are watched by people around the world, speaking different languages, many of whom do not understand English. We have therefore written instructions to accompany this video, and there is no sound to disturb while watching. Enjoy!

Cyrille 07.12.2015 - 13:15:

C'est curieux, j'ai toujours tenu le fil de la pelote avec la main droite... Y a-t-il un intérêt particulier à le tenir avec la main gauche? En tout cas un grand merci pour ces tutoriels et vidéos, qui me font font beaucoup progresser dans ma pratique du tricot!

DROPS Design 07.12.2015 - 14:18:

Bonjour Cyrille et merci. Il existe 2 "grandes" méthodes de tenir le fil, la méthode anglaise/américaine et la méthode continentale réputée plus rapide. Bon tricot!