Afkanten aan de goede kant

Trefwoorden: beginner,
Afkanten aan de goede kant

Steken afkanten aan de goede kant in tricotsteek. Bijvoorbeeld voor armsgaten, halslijnen en schouders.
Het is belangrijk dat de afkantrand niet te los en niet te strak wordt.
U kunt ook een dikkere maat naalden gebruiken voor het afkanten zodat de afkantrand elastisch wordt.

Fig. 1: Brei 2 steken.

Fig. 2: Er staan 2 steken op de rechternaald.

Fig. 3: Steek de linkernaald in de meest rechtse steek op de rechternaald.

Fig. 4: > Til deze steek over de andere steek (eerste steek op de nld).

Fig. 5: Er staat nu nog één steek op de rechternaald.

Fig. 6: Brei nog een steek en steek de linkernaald weer in de meest rechtse steek.

Fig. 7: Til deze steek over de andere steek. Ga zo verder tot u zoveel steken afgekant heeft als nodig. U kunt gewoon verder breien met de overgebleven steken op de linkernaald, maar u kunt ook alle steken afkanten.

Fig. 8: Als u alle steken afkant, hebt u één steek over op de rechternaald.

Fig. 9: Knip de werkdraad af en haal het draadeinde door de lus (= de laatste steek). U hebt nu afgehecht.

Deze techniek gebruikt u bijvoorbeeld als u een omslagdoek maakt en u alle steken af moet kanten vanaf de goede kant.

Zie ook deze video voor meer hulp

Opmerkingen (2)

Claudia 08.04.2020 - 09:48:

Hola. Esta misma forma de rematar puntos en punto jersey de puede utilizar para rematar puntos (para la sisa) por el lado del revés? Gracias!

Anne 06.03.2019 - 21:48:

Vad menas med avmaska 4-1m i var sida för gren?

DROPS Design 03.05.2019 - 13:36:

Hej Anne, vil du skrive dit spørgsmål ind under kommentarer i selve opskriften, så skal vi se på det så hurtigt som muligt. Husk at markere det som et spørgsmål. Tak :)