DROPS / 160 / 20

Savannah Stroll by DROPS Design

Gebreide DROPS sjaal met kantpatroon van "Lace" of "BabyAlpaca Silk".

Trefwoorden: kantpatroon, omslagdoek, sjaal, stola,

DROPS design: Model nr. la-022
Garengroep A
----------------------------------------------------------
Maten:
Breedte: ongeveer 30 cm na het opspannen
Lengte: ongeveer 150 cm na het opspannen

Materiaal:
DROPS LACE van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 3112, poederroze
Of gebruik:
DROPS BABYALPACA SILK van Garnstudio
200 gr. kleur nr. 3125, lichtroze

DROPS RONDBREINLD (60 of 80 cm) 3 mm – LET OP! Lees over de stekenverhouding onder.

STEKENVERHOUDING:
Dit werk wordt na het breien gewassen en opgespannen tot de juiste maat, dus de stekenverhouding is niet heel belangrijk. Om toch een idee te krijgen, maakt u een proeflapje met nld 3 mm in tricotsteek en kijkt u of uw stekenverhouding ongeveer overeenkomt met 24 st x 32 nld = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (25)

RIBBELST (heen en weer):
Brei alle nld recht. 1 ribbel = 2 nld r.

PATROON:
Zie telpatronen A.1 tot en met A.5. De telpatronen laten het patroon aan de goede kant zien. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven.
LET OP! Er zijn dubbele omsl in het telpatroon.

VORMEN:
Als u een ander garen uit garengroep A gebruikt, hoeft u het werk niet op te spannen; was het gewoon en trek het in vorm. Laat het werk drogen. Herhaal dit proces elke keer als het werk gewassen wordt.
----------------------------------------------------------

OMSLAGDOEK:
Wordt heen en weer gebreid in 2 delen – vanaf de onderkant richting het midden en de delen worden dan in het midden onzichtbaar aan elkaar genaaid.

EERSTE HELFT:
leg de rondbreinld dubbel (of gebruik nog een nld met ongeveer dezelfde maat en leg deze tegen de punt van de rondbreinaald aan) en zet 79 st op met rondbreinld 3 mm en Lace of BabyAlpaca Silk – dit doet u om een strakke rand te voorkomen – en schuif voor het breien een naald uit de steken. Brei 1 nld recht aan de verkeerde kant.

Brei de volgende nld als volgt aan de goede kant: 3 st in RIBBELST – zie uitleg boven, A.1A (= 7 st), A.1B over de volgende 60 st (= 5 keer in de breedte), A.1C (= 6 st), eindig met 3 st in ribbelst.
Brei als A.1 een keer in de hoogte is gebreid als volgt: 3 st in ribbelst, A.2A (= 7 st) boven A.1A, A.2B boven A.1B, A.2C boven A.1C en eindig met 3 st in ribbelst.
Als A.2 een keer in de hoogte is gebreid, brei dan als volgt: 3 st in ribbelst, A.1A (= 7 st) boven A.2A, A.1B boven A.2B, A.1C boven A.2C en eindig met 3 st in ribbelst.
Als A.1 een keer in de hoogte is gebreid, brei dan als volgt: 3 st in ribbelst, A.3A (= 7 st) boven A.1A, A.3B boven A.1B, A.3C boven A.1C en eindig met 3 st in ribbelst. Brei A.3 2 keer in totaal in de hoogte.

Brei nu als volgt: 3 st in ribbelst, A.1A (= 7 st) boven A.3A, A.1B boven A.3B, A.1C boven A.3C en eindig met 3 st in ribbelst. Brei als A.1 een keer in de hoogte is gebreid als volgt: 3 st in ribbelst, A.4A (= 13 st), A.4B over de volgende 60 st (= 5 keer), eindig met 3 st in ribbelst Brei A.4 6 keer in totaal in de hoogte, kant losjes alle st af. Het werk meet ongeveer 74 cm in de hoogte.

TWEEDE HELFT:
Brei de tweede helft op dezelfde manier als de eerste helft maar vervang A.4 door A.5.

AFWERKING:
naai of maas de 2 delen aan elkaar langs de afkantrand, steek voor steek.

Als u BabyAlpaca SIlk gebruikt, lees dan VORMEN!
Leg de omslagdoek op een matras of tapijt – rek op tot de juiste maat en zet vast met spelden. Laat de omslagdoek drogen. Herhaal dit opspannen iedere keer als de omslagdoek gewassen is.

Telpatroon

= recht aan de goede kant, averecht aan de verkeerde kant
= recht aan de verkeerde kant
= 2 omsl tussen 2 st, brei in de volgende nld de eerste omsl en laat de tweede omslag van de naald glijden

Birgit Sørensen 19.01.2019 - 18:25:

Diagram A2, række 9, hvordan strikker man 12x5 mømstrer, når maskerne er både i A og B

DROPS Design 28.01.2019 kl. 12:21:

Hei Birgit. Det gjør ikke noe at dette symbolet strekker seg over 2 diagrammer. Du strikker altså 1 rapport av A.2a, og når du kommer til slutten strikker du fellingen over 3 masker (2 fra A.2a og 1 fra A.2b) og så fortsetter du med 2 maske i A.2b. Når du kommer til slutten av første rapport med A.2b, strikker du igjen de 3 maskene i samme felling, og fortsetter med 2. maske i neste rapport av A.2b. God fornøyelse.

Annalisa 16.10.2018 - 11:09:

Ciao, Bellissimo progetto. Sono una principiante, quindi scusate a priori la domanda, forse banale. Ho iniziato il lavoro ma mi é venuto un dubbio… È la mia impressione o si inizia direttamente il lavoro dalle due righe di traforato (lineare) per passare poi direttamente ai rombi, saltando la fascia tutta traforata? ( per meglio intenderci, quella parte All’altezza della mano della modella in cui i trafori sembrano formare dei ventagli?

DROPS Design 16.10.2018 kl. 11:29:

Buongiorno Annalisa. La parte da lei indicata, quella a ventagli, è il diagramma A.2. Buon lavoro!

Flo 04.05.2017 - 07:22:

Bonjour j'ai une petite question, ne manque t-il pas un diagramme au départ ? Sur la photo on voit bien le motif A1 et A2 mais avant le point ajouré en bas n'est pas décrit ?

DROPS Design 04.05.2017 kl. 09:08:

Bonjour Flo, tous les diagrammes sont bien indiqués, dans le bon ordre. Bon tricot!

Hansi Koekkoek 21.04.2017 - 15:47:

Moeten alle omslagen als dubbele omslag gebreid worden? Ik zie geen verschil in het patroon tussen een omslag en een dubbele omslag.,Dank voor uw antwoord. Groet Hansi.

DROPS Design 26.04.2017 kl. 12:09:

Hallo Hansi, Ja, dat klopt inderdaad; je maakt alle omslagen dubbel.

Claudia Schwarz 07.06.2016 - 07:55:

Hallo, das ist mein erster Versuch und bekomme das Muster nicht hin. Wie strickt man die Muster (A2) von links nach rechts ? von unten nach oben?

DROPS Design 08.06.2016 kl. 07:13:

Liebe Claudia, das Muster strickt man von unten nach oben, beginnend in der rechten unteren Ecke. Gutes Gelingen!

Liette Courchesne 12.04.2016 - 14:59:

Est-il possible de laisser les mailles sur un arrêt de mailles au lieu de les rabattre et ceci afin de faire un grafting comme le modèle 146-24? Merci Liette Courchesne

DROPS Design 12.04.2016 kl. 16:23:

Bonjour Mme Courchesne, tout à fait, vous pouvez laisser les mailles en attente et assembler ensuite les 2 pièces entre elles en grafting. Bon tricot!

Helena Westerlind 18.02.2016 - 16:02:

Det måste vara ett fel i A5 första varvet. Om man gör som det står där så blir det bara omslag i A men inga i B!

Karina 17.11.2015 - 20:38:

Hej! När man är på A2 och varv 9 undrar jag hur man ska göra när man ska upprepa A2B då mönstret visar att just i övergången A2A och A2B visar mönstret först lyfta en maska, 2 räta msk tills, drag den lyfta maskan över, ska man göra det varje gång man upprepar A2B?? Vad ska man annars göra? Med vänlig hälsning, Karina

DROPS Design 18.11.2015 kl. 11:44:

Hej. Ja det stämmer, du får göra det varje gång du upprepar A.2.B på det varvet. Lycka till!

Anna Rita 15.08.2015 - 23:06:

Buongiorno, sono all'inizio del lavoro. Ho fatto il primo ferro a diritto sul rovescio del lavoro. A questo punto inizio con il diagramma A.1. Il primo ferro lo lavoro a dritto sul dritto del lavoro? Il secondo ferro del diagramma non è indicato e quindi lo lavoro a rovescio sul rovescio del lavoro. Il terzo ferro è indicato e mi trovo sul dritto del lavoro, ma dovrei lavorare diritto sul rovescio. ..ma mi trovo al dritto del lavoro. Dove sbaglio? Grazie mille.

DROPS Design 15.08.2015 kl. 23:25:

Buongiorno Anna Rita. Nel diagramma, trova indicati tutti i ferri del motivo. Quindi, lavora la prima riga del diagramma, gira il lavoro (e così si trova sul rovescio del lavoro), e la riga che deve lavorare adesso è la seconda riga del diagramma (dir sul rovescio del lavoro). Prosegue poi come indicato nella terza riga e così via. Buon lavoro!

Lisa 20.05.2015 - 15:12:

Wie hoch ist der Garnverbrauch für dieses Tuch in Gramm/Metern? Benötigt man den ganzen Strang Drops Lacegarn? Vielen Dank im Voraus!

DROPS Design 21.05.2015 kl. 09:05:

Liebe Lisa, als Alternative sind 200g BabyAlpaca Silk angegeben, was einem Verbrauch von ca. 670m entspricht (200g = 4 x 50g = 4 x 167m), Sie benötigen also auch bei Lace diese Lauflänge. Somit haben Sie ca. 130m übrig (Lace = 800m pro 100g).

Laat een opmerking achter voor DROPS 160-20