Tips & Hulp

Leer van onze brei- en haakexperts met hulp van onze video's, lessen en veel meer!

Wees creatief en veel plezier!

Andere bronnen

DROPS Workshop

Een fantastische Facebook groep met meer dan 30000 DROPS fans die dagelijks hun eigen projecten, tips en inspiratie delen!

Doe mee met de DROPS Workshop

#dropsfan gallery

Laat je inspireren door duizenden creaties van DROPS fans over de hele wereld, die DROPS patronen en/of DROPS garens gebruiken. Voeg je eigen projecten toe om uitgelicht te worden!

Bekijk de #dropsfan gallery

FAQ Patroon

Vind hier antwoorden op de meest gestelde vragen over patronen!

Bekijk de FAQ van het patroon

FAQ Garen

Vind hier antwoorden op de meest gestelde vragen over garens!

Bekijk de FAQ over het garen

Garencombinaties

Veel van onze garens kunnen gecombineerd worden om een andere dichtheid, structuur of gevoel te creëren. Ter inspiratie vindt u hier een aantal combinatie ideeën

Bekijk ze hier (32)

Verzorging van het garen

Hier vindt u geweldige tips over hoe u voor de verschillende soorten vezels zorgt, die in onze garens verwerkt zijn, wat u helpt om uw kledingstuk goed te verzorgen. U vindt tevens een compleet overzicht van wasinstructies voor al onze garens.

Bekijk hier info over verzorging

Hoe te vilten

Leer meer over vilten, hoe u moet vilten en welke patronen hiervoor geschikt zijn.

Bekijk hier onze tips voor het vilten

Bekijk hier onze vilt proeflapjes

DROPS Patronenarchief

Hier vindt u een overzicht van close-ups van verschillende patronen en structuren gebruikt in DROPS design ontwerpen. Dit is een heel handig hulpmiddel als u een bepaald patroon of inspiratie en ideeën zoekt voor een eigen ontwerp!

Bekijk het hier

Woordenboek

Vraagt u zich af wat de betekenis van een woord of afkorting is in onze patronen? Kijk dan eens in ons woordenboek voor definities, synoniemen, afkortingen en meer!

Bekijk het hier

Woordenlijst

De snelste manier om brei- en haaktermen te vertalen uit een andere taal is de DROPS Woordenlijst!

Bekijk het hier

Maattabel

Lees meer over de maten in DROPS patronen, gebruik onze inch naar cm conversietool en bekijk onze (haak)naalden conversie tabellen

Bekijk hier onze conversietabellen

Ontdek hier hoe u matentabellen leest

Aanbevolen boeken

Hier is een overzicht van interessante brei- en haakboeken in samenwerking met ontwerpers die inspiratie hebben gehaald en creativiteit hebben gevonden uit ons mooie garenassortiment.

Bekijk ze hier