DROPS / 134 / 3

Diva by DROPS Design

Gebreide DROPS omslagdoek met golven patroon van "Alpaca" of "BabyAlpaca Silk".

DROPS design: Model nr. Z-569
Garengroep A
--------------------------------------------------------
Maat: Één-maat
Maten: Hoogte: ongeveer 50 cm. Breedte: 140 cm.
Materiaal: DROPS ALPACA van Garnstudio
200 gr. kleur nr. 3770, donkerroze

Of gebruik:
Materiaal: DROPS BABYALPACA SILK van Garnstudio
200 gr. kleur nr. 4088, heidekruid

DROPS RONDBREINLD (80 cm) 3.5 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 23 st x 30 nld in tricotst = 10 x 10 cm.

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

patroontype: omslagdoek, techniek: kantpatroon, vorm: van boven naar beneden,

RIBBELST
brei alle nld recht.

PATROON:
Zie telpatroon M.1, M.2 en M.3 – De telpatronen geven de goede kant van het werk weer. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven.

TIP VOOR HET MINDEREN:
Minder 1 st voor de markeerder als volgt: Brei tot er 2 st over zijn voor de markeerder, 1 st r afh, 1 st r, afgeh st overh.
Minder 1 st na de markeerder als volgt: 2 st recht samen.
Minder 1 st naast de kant st aan iedere zijkant van het werk als volgt: brei 2 st recht samen voor en na de kant st.
--------------------------------------------------------

OMSLAGDOEK:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
Zet 363 st op (aantal st is deelbaar door 18 plus 3) met rondbreinld 3.5 mm en Alpaca. Brei 4 nld in ribbelst (1e nld = goede kant). Brei dan aan de goede kant als volgt: 1 kant st in ribbelst, telpatroon M.1 (= 18 st) in totaal 20 keer, eindig met 1 st in tricotst en 1 kant st in ribbelst. Brei de 2e nld van telpatroon M.1 (er zijn in de eerste nld 2 st geminderd per herhaling = 16 st per herhaling over) = 323 st. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!

Brei dan als volgt: 1 kant st in ribbelst, telpatroon M.2 (= 16 st) in totaal 20 keer, eindig met 1 st r en 1 kant st in ribbelst. Ga verder tot telpatroon M.2 vijf keer in de hoogte is gebreid. Brei dan als volgt: 1 kant st in ribbelst, telpatroon M.3 (2 st geminderd per herhaling = 14 st per herhaling over) in totaal 20 keer, eindig met 1 st r en 1 kant st in ribbelst = 283 st. Brei de 2e nld van telpatroon M.3.

Plaats 2 markeerders in het werk aan de goede kant als volgt: 113 st, 1e markeerder, 57 st, 2e markeerder = 113 st over. Ga verder in tricotst met 1 kant st in ribbelst aan iedere kant van het werk - minder TEGELIJKERTIJD 1 st naast de kant st aan iedere zijkant van het werk elke nld en minder 1 st voor de 1e markeerder en 1 st na de 2e markeerder elke nld aan de goede kant - Lees tip voor het minderen boven = 6 st geminderd om de nld. Herhaal dit minderen tot er 5 st over zijn voor de eerste en na de tweede markeerder (nog steeds 57 st tussen de markeerders). Minder in de volgende 2 nld 1 st naast de kant st aan iedere zijkant van het werk, 1 st voor de 1e markeerder en 1 st na de 2e markeerder = 59 st over op de nld. Kant losjes af in de volgende nld, het werk meet ongeveer 50 cm in de hoogte.

= 1 st r afh, 2 st recht samen, afgeh st overh.
= is geen steek meer

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 134-3.