DROPS / 175 / 3

Crashing Waves by DROPS Design

Gebreide top met raglan en kantpatroon, wordt van boven naar beneden gebreid van DROPS Cotton Light. Maten S - XXXL.

DROPS Design: Patroon nr. cl-071
Garengroep B
-----------------------------------------------------------
Maten: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiaal:
DROPS COTTON LIGHT van Garnstudio (hoort bij garengroep B)
300-300-350-350-400-450 gr. kleur 08, ijsblauw

DROPS BREINAALDEN ZONDER KNOP EN RONDBREINAALD (40 en 60 of 80 cm) 4 MM – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 21 steken en 28 naalden in tricotsteek of 17 steken en 28 naalden in kantpatroon is 10 cm in de breedte en 10 cm in de hoogte.
----------------------------------------------------------

50% katoen, 50% polyester
vanaf 1.50 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 9.00€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

RIBBEL/RIBBELSTEEK (Wordt in de rondte gebreid):
1 ribbel = 2 naalden. Brei 1 naald recht en 1 naald averecht.

PATROON:
Zie telpatronen A.1 tot en met A.8. Zie de pijl voor uw maat in A.1 en A.4.
----------------------------------------------------------

TOP:
De top wordt in de rondte gebreid op de rondbreinaald, van boven naar beneden. Meerder voor de raglan, de meerderingen zijn opgenomen in telpatronen A.1 en A.3.

Zet 132 steken op voor alle maten met rondbreinaald 4 mm en Cotton Light. Brei 2 RIBBELS – zie uitleg boven, brei dan 1 naald recht. Ga verder als volgt: * A.1 (= 5 steken), A.2 (= 21 steken), A.3 (= 7 steken) *, herhaal van *-* 4 keer in totaal. De eerste herhaling van A.1, A.2 en A.3 = het achterpand, de tweede herhaling van A.1, A.2 en A.3 = de mouw, de derde herhaling van A.1, A.2 en A.3 = het voorpand en de vierde herhaling van A.1, A.2 en A.3 = de mouw. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Ga zo verder in patroon tot er nog 3 naalden over zijn voor de naald met de pijl – zie de pijl voor uw maat! Brei als hiervoor over de eerste en dan de derde herhaling van A.1, A.2 en A.3 en brei over de tweede en de vierde herhaling van A.1, A.2 en A.3 de volgende 3 naalden als volgt: 1 naald alle steken averecht, 1 naald alle steken recht en 1 naald alle steken averecht, maar ga verder met meerderen zoals in A.1 en A.3. De volgende naald wordt als volgt gebreid (= de naald met de pijl): brei de eerste 55-59-63-67-75-79 steken (= het achterpand) kant de volgende 55-59-63-67-75-79 steken af(= tweede herhaling van A.1, A.2 en A.3), brei de volgende 55-59-63-67-75-79 steken (= het voorpand), kant de laatste 55-59-63-67-75-79 steken af (= de vierde herhaling van A.1, A.2 en A.3).

LIJF:
LEES DE HELE UITLEG HIERNA DOOR VOORDAT U VERDER GAAT! MEET HET WERK NU VANAF HIER!
Ga verder als volgt – begin op de naald met de pijl voor uw maat: *brei A.4 (= 16-19-20-23-27-28 steken), A.5 (= 22-20-22-20-20-22 steken), A.6 (= 17-20-21-24-28-29 steken), zet 14-14-20-22-26-30 nieuwe steken op*, brei van *-* in totaal 2 keer = 138-146-166-178-202-218 steken. Brei 2 ribbels over de nieuwe 14-14-20-22-26-30 steken aan elke kant, ga verder in patroon over de andere steken als hiervoor. LET OP! er wordt niet geminderd in telpatronen A.4, A.5 en A.6. Het aantal steken in tricotsteek tussen het voorpand en achterpand neemt toe terwijl het aantal steken in A.4, A.5 en A.6 afneemt. Als er 2 ribbels zijn gebreid over de nieuwe steken, brei dan A.7 over de middelste 6 steken aan elke zijkant. De gemeerderde steken in A.7 worden in tricotsteek gebreid = 4 steken gemeerderd elke 8e naald. Als A.4, A.5 en A.6 een keer in hoogte zijn gebreid, ga dan verder in A.8 over deze steken.

Als A.8 klaar is in de hoogte, ga dan verder in tricotsteek over de steken op het voorpand en het achterpand en ga verder in patroon en met meerderingen in A.7 als hiervoor. Ga verder tot een hoogte van 41-42-43-43-43-43 cm, er zijn er nu ongeveer 190-206-222-238-258-278 steken op de naald. Brei 2 ribbels over alle steken, kant dan alle st af. Het werk heeft een hoogte van in totaal 58-60-62-64-66-68 cm vanaf de schouder.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 12.09.2019
Nieuw telpatroon A.3 (wijzigingen in naald 29)

= 1 omslag tussen 2 steken, brei op de volgende naald de omslagen recht zodat er gaatjes ontstaan
= 1 steek recht afhalen, 2 steken recht samen, haal de afgehaalde steek over de samengebreide steken

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 175-3) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (46)

EVELYNE 19.06.2020 - 20:35:

Bonsoir Je fait la taille M Et j'arrive au dos et devant mais quand j'arrive au 3ème en partant de la flèche pour la taille M de A4 A5 ET A6 A LA fin de ma première partie (dos) j'ai des mailles en trop comment dois je procéder au départ pour que je sois pareil que le schéma Merci

DROPS Design 22.06.2020 kl. 07:22:

Bonjour Evelyne, je ne suis pas sûre de comprendre les mailles en trop, quand on tricote les diagrammes A.4-A.6, on diminue le nombre de mailles du point ajouré pour les remplacer par du jersey. Ainsi vous avez A.7 au milieu des côtés, jersey de part et d'autre = avant A.4-A.6 et après A.4-A.6, vérifiez bien votre nombre de mailles dans les diagrammes. Bon tricot!

Cinzia 09.04.2020 - 16:29:

Buongiorno, scusate se vi disturbo ma ho un dubbio. Mi sto preparando a fare questa bellissima canotta e ho visto che è stata fatta una correzione, ma secondo me c'è un errore anche nel diagramma A6 al giro 13, nell'ultima accavallata doppia.Probabilmente mi sbaglio ma vorrei avere la conferma da voi. Grazie mille Cinzia

DROPS Design 09.04.2020 kl. 17:00:

Buongiorno Cinzia. Sì, deve spostare l'ultima accavallata doppia di una maglia a sinistra. Inoltre, alla riga 9, deve aggiungere la maglia gettata dopo la seconda accavallata doppia. Segnaleremo gli errori alla casa madre. Grazie e buon lavoro!

Nancy 28.08.2019 - 21:18:

Bei A3 in Reihe 29 fehlt da nicht am Ende der Reihe 1U 1 abheben 1 re, die abgehobene über die rechts gestrickte? Dann normal zum Ende wie angegeben. Re re re U re. In A1 ist doch Spiegelverkehrt zu A3?!

DROPS Design 12.09.2019 kl. 08:24:

Liebe Nancy, danke für den Hinweis, A.3 wurde korrigiert. Viel Spaß beim stricken!

Fabienne Borel 17.08.2019 - 12:47:

Bonjour, juste une question, c'est correct que si je fais la taille M je suis le diagramme jusqu'au rang 22 puis je fais la séparation pour les manches ?

DROPS Design 19.08.2019 kl. 09:30:

Bonjour Mme Borel, vous tricotez jusqu'au 22ème rang sur toutes les mailles puis tricotez celles des manches au point mousse (en commençant par un tour envers) et les autres comme avant et vous rabattez les mailles des manches au 26ème rang. Bon tricot!

Julie 20.07.2019 - 19:12:

I am confused by the instructions in the body section. I began with 55 stitches on the 3rd row of this section but the pattern is not working out. I end up with 2 extra stitches. Where are increases and decreases happening?

DROPS Design 06.08.2019 kl. 08:42:

Dear Julie, in size S you should have on the row with the arrow (= when dividing body & sleeves): 16 sts in A.1, 21 sts in A.2 and 18 sts in A.3. You then work starting on the row with the arrow in A.4: A.4 over the 16 sts in A.1, A.5 (= 22 sts) over the 21 sts in A.2 + the first st in A.3 and A.6 over the last 17 sts from A.3. Happy knitting!

Elisabeth BILLET 01.07.2019 - 10:10:

J'ai deux questions. Pour les diagrammes A4, A5 et A6, on part du rang de la flèche en allant vers le haut ? Et pendant les diminutions, comment savoir combien de mailles en jersey on doit faire avant de commencer le motif ? Par avance merci.

DROPS Design 01.07.2019 kl. 12:22:

Bonjour Mme Billet, tout à fait, vous commencez par le tour indiqué par la flèche correspondant à votre taille et tricotez le tour comme indiqué avec A.4 (= 16 à 28 m), A.5 (20 à 22 m), A.6 (17 à 29 m), les mailles montées sous les emmanchures se tricotent en jersey, puis, au fur et à mesure où l'on diminue le nombre de mailles du point ajouré, le nombre de mailles jersey augmente (= 1 m point ajouré en moins = 1 m jersey en plus). Bon tricot!

Anne 05.06.2019 - 19:38:

Two of the diagram symbols are missing in my download of this pattern. The two squares containing the forward and backward slashes are missing their slashes (just the squares are visible) can you tell me which slash is for the knit two together, forward slash or backward slash? Then I can deduce the other one. Thankyou

Anne 05.06.2019 kl. 19:46:

I have just refreshed the page again and they have now appeared so please ignore the last message

Pearl Perez 01.06.2019 - 03:09:

Hello, I havw nevwr tried one of your patterns before, so I have a question. Are the graphs read left to right or right to left? Thank you in advance for your help

DROPS Design 01.06.2019 kl. 06:41:

Hello Pearl. You read diagrams from bottom to top and from right to left. Here is explained how to read a knitting diagram. Happy knitting!

ADRIANA 01.05.2019 - 12:35:

Buongiorno. Non capisco una cosa. Voi scrivete: "NOTA! Non viene diminuita nessuna maglia sui diagrammi A.4, A.5 e A.6. Il numero delle maglie a maglia rasata tra il davanti e il dietro aumenta mentre il numero delle maglie in A.4, A.5 e A.6 diminuisce" come fa a diminuire il numero di maglie in A4 e A6? Se ci sono tanti gettati quante maglie lavorate assieme, il numero totale di maglie non può diminuire. Lo stesso in A8. Grazie.

DROPS Design 01.05.2019 kl. 12:47:

Buongiorno Adriana. Quello che cambia è il numero delle maglie su cui lavora i diagrammi. Il diagramma A.4 inizia ogni due giri una maglia dopo, rispetto alla volta precedente. Questa maglia viene lavorata a maglia rasata. Analogamente per A.6: ogni 2 giri lavora su 1 maglia in meno e questa m la lavora a maglia rasata. Buon lavoro!

Hilde Brepoels 27.04.2019 - 19:09:

Ik volg maat M, ben net met het lijf begonnen (A4-A5-A6), de eerste rij had ik 59 steken (zonder de bijkomende steken onder de mouwen), na de derde maar 57 meer. Als ik de steken op jullie patroon tel, tel ik er ook maar 57, dus dan wordt er toch geminderd? Wat doe ik mis?

DROPS Design 17.06.2019 kl. 16:02:

Dag Hilde,

Als je begint met het lijf dan heb je 59 steken op het voorpand en 59 op het acherpand (de steken daar tussen heb je afgekant). Dan begin je met de beschrijving voor het lijf en brei je A.4, A.5 en A.6 (= samen 49 steken), zet je 14 nieuwe steken op voor onder de arm, brei je weer A.4, A.5 en A.6 en zet je nog een 14 steken op onder de andere arm. Het totaal aantal steken blijft steeds hetzelfde. Dus aan de zijpanden komen er steeds meer tricotsteken bij en het patroon wordt steeds kleiner (uitlopend in een punt)

Laat een opmerking achter voor DROPS 175-3

175-3 Crashing Waves

Jesterbeth, Greece

Sleeveless Top

loopylaura, United States

Crashing Waves - DROPS cl-071

Beierts Nadelspiel, Germany