DROPS / 163 / 18

Dreams of Snow by DROPS Design

De set bevat: gebreide DROPS deken en kussen met dominovierkantjes van 1 draad Cloud of 2 draden Air.

Trefwoorden: dekens, domino, kussens, vierkant,
DROPS design: Model nr. co-011
Garengroep E of C en C
----------------------------------------------------------
DEKEN:
Maten: ongeveer 100 keer 150 cm
Materiaal:
DROPS CLOUD van Garnstudio
450 gr. kleur nr. 01, naturel
450 gr. kleur nr. 03, parelgrijs

Of gebruik:
DROPS AIR van Garnstudio
500 g kleur nr 01, naturel
500 g kleur nr 03, parelgrijs

DROPS RECHTE BREINLD 8 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 11 st x 22 nld in ribbelst = 10 x 10 cm.

KUSSEN:
Maten:
Ongeveer 45 x 45 cm – de hoes past om een kussen van 50 x 50 cm, want het kussen wordt mooi bol als het strak in de hoes zit.
Materiaal:
DROPS CLOUD van Garnstudio
150 gr. kleur nr. 01, naturel
150 gr. kleur nr. 03, parelgrijs

Of gebruik:
DROPS AIR van Garnstudio
200 g kleur nr 01, naturel
200 g kleur nr 03, parelgrijs

DROPS RONDBREINLD (60 of 80 cm) 8 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 11 st x 22 nld in ribbelst = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

72% alpaca, 21% polyamide, 7% Wool

* 1 ribbel in RIBBELST - zie uitleg boven - (= 2 nld) naturel, 1 ribbel (= 2 nld) parelgrijs *, herhaal van *-*.

DOMINOVIERKANT:
Plaats 1 markeerder in de middelste st op de nld.
NLD 1 (= verkeerde kant): brei alle st recht.
NLD 2 (= goede kant): r tot er 1 st overblijft voor de markeerder, 2 st samen recht afh, 1 r, haal de 2 st samen over, brei de rest van de nld r.
Herhaal de 1e en 2e nld - minder 2 st in midden van vierkant om de nld (dus elke nld aan de goede kant) tot er 1 st overblijft op de nld, knip de draad af en haal deze door de st.
----------------------------------------------------------

DEKEN:
De deken bestaat uit 24 dominovierkantjes. 1 dominovierkant = ongeveer 25 x 25 cm.
Zet 55 st op de nld 8 mm en naturel. Brei een DOMINOVIERKANT - zie uitleg boven, in STREPEN - zie uitleg boven. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Brei 24 dominovierkanten in totaal.

AFWERKING:
Plaats 4 vierkanten in de breedte en 6 vierkanten in de hoogte – zorg dat alle vierkanten op dezelfde manier liggen. Naai de vierkantjes samen met de zijkanten tegen elkaar in de buitenste ribbels/st met naturel. Naai eerst in de lengte en dan in de breedte. Hecht af.
----------------------------------------------------------

KUSSEN:
Een kussenhoes bestaat uit 2 dominovierkantjes die aan elkaar worden genaaid. 1 dominovierkant = ongeveer 45 x 45 cm.
Het werk wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld vanwege het grote aantal st
Zet 99 st op met rondbreinld 8 mm en naturel. Brei een DOMINOVIERKANT - zie uitleg boven, in STREPEN - zie uitleg boven. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Brei nog een dominovierkant.

AFWERKING:
Plaats de 2 dominovierkanten op elkaar, naai met de zijkanten tegen elkaar langs drie zijkanten met naturel. Vul de hoes met het kussen en naai de laatste kant dicht.

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 163-18) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (21)

Lynn Katz 06.02.2020 - 20:22:

I would like to make blanket #163-18, Dreams of Snow. However, it must be machine washable since I will give it to a college student. Can you suggest a suitable yarn and tell me how much I need for the blanket only, please?

DROPS Design 07.02.2020 kl. 07:51:

Dear Mrs Katz, you will find here our superwash yarn and here more informations about the alternatives including how to calculate new amount of yarn. Remember your DROPS store will provide you any further assistance helping you to choose the right yarn. Happy knitting!

Jost 18.09.2019 - 19:22:

Danke. die Farbe sieht auf dem Bild leider eher hellgrün aus und nicht mittelgrau.

DROPS Design 19.09.2019 kl. 09:30:

Liebe Frau Jost, zuerst sehen Sie die Farbe 3145, dann hinten von rechts nach links: 7120, 4300, dann hinten von rechts nach links 8112, 8465 und ganz hinten 0619. Für weitere Hilfe um die gewünschten Farben zu wählen, wenden Sie sich direkt an Ihrem DROPS Laden an, so kann man Ihnen am besten weiterhelfen. Viel Spaß beim stricken!

Jost 18.09.2019 - 10:36:

Guten Tag. Möchte das Modell gerne mit Drops Anders stricken. Möchte gerne wissen um welchen Farbton es sich bei dem Knäuel rechts hinter dem rosa Knäuel handelt ( Bid rosa im Vordergrund, es sind 6 Knäuel auf dem Bild) hellgrau-grün oder meeregrün-mix? Danke Danke

DROPS Design 18.09.2019 kl. 15:43:

Liebe Frau Jost, hinten dem rosa Knâuel (= Farbe 4300) ist die Farbe 8465 in diesem Foto. Viel Spaß beim stricken!

Evelyne Drops163-18 12.02.2019 - 16:27:

Une fois cousu je me retrouve avec 2 cotés avec bordure naturel et 2 cotés gris perle rayé on a l 'impression qu'il manque une finition coté rayé merci

DROPS Design 13.02.2019 kl. 08:55:

Bonjour Evelyne, effectivement le haut de la couverture (2ème photo) aura les rayures du domino (un des côtés) et le bas (l''autre longueur) termine par une bordure naturel (= rang de montage). Vous pouvez ajouter une bordure en naturel le long de ce côté si vous le souhaitez, par ex une côte mousse en naturel sur toute cette longueur. Bon tricot!

Evelyne Drops163-18 12.02.2019 - 16:26:

Une fois cousu je me retrouve avec 2 cotés avec bordure naturel et 2 cotés gris perle rayé on a l 'impression qu'il manque une finition coté rayé merci

Sofia Johansson 15.01.2019 - 19:02:

Jag ber om ursäkt, jag tar tillbaka min förra fråga! Läste mönstret noggrannare en gång till.

Sofia Johansson 15.01.2019 - 19:01:

Som flera nämnt verkar måtten på filten konstiga. Under filt står det att en dominoruta mäter 25x25 och under kudde 45x45. Tittar man på bilderna är det lika stora rutor både på filten och kudden och de ser definitivt ut som 45x45! Så kan det trots allt vara så att det står fel någonstans? Med vänlig hälsning, Sofia

DROPS Design 23.01.2019 kl. 14:21:

Hei Sofia. Hele forsiden av puten er 1 dominorute, denne er ganske mye større enn 1 dominorute på teppet. Dette kan du særlig se på bildet der teppet henger over en benk: teppet er brettet slik at 1 hel og 1/3 dominorute vises. Du legger opp 55 masker per rute til teppet, og 99 masker per rute til puten, altså nesten dobbelt så mange masker. God fornøyelse

Bente Madsen 29.10.2018 - 08:39:

Kan jeg få svar på mit spørgsmål fra den 24. Oktober

DROPS Design 29.10.2018 kl. 08:45:

Hu kan sy sammen fra rettsiden, med en usynlig søm. Her er en video som viser hvordan dette gjøres. God fornøyelse.

Bente Madsen 24.10.2018 - 14:20:

Er det syet sammen fra ret eller vrang siden kan man evt. Hækle det sammen og med hvilke masker?

DROPS Design 30.10.2018 kl. 10:10:

Hej Bente, Ja og vi har flere videoer som forslag til hvordan du kan gøre. Gå ind på Instruktionsvideoer - Montering - Hækle sammen (om det er det du vil) God fornøjelse!

B. Weber 23.10.2018 - 17:37:

Ich kann leider nur die erste Seite ausdrucken. Gibt es einen Tipp wie ich alle Seiten ausdrucken kann?

DROPS Design 24.10.2018 kl. 08:03:

Liebe Frau Weber, wir könnten dieses Modell komplett ausdrucken, prüfen Sie die Einstellungen von Ihrem Drucker damit alle Seiten ausgedruckt werden - vielleicht sollen Sie auch den Cache von Ihrem Browser leeren. Sollte alle dies nicht funktionieren, bitte uns mitteilen welches Browser Sie benutzen. Viel Spaß beim stricken!

Laat een opmerking achter voor DROPS 163-18