DROPS / 163 / 18

Dreams of Snow by DROPS Design

Settet består av: Rillestrikket DROPS teppe og pute i 1 tråd Cloud eller 2 tråder Air med dominoruter.

DROPS Design: Modell nr co-011
Garngruppe E eller C + C
----------------------------------------------------------
TEPPE:
Mål: ca 100 x 150 cm
Materialer:
DROPS CLOUD fra Garnstudio
450 g f.nr 01, natur
450 g f.nr 03, perlegrå

Eller bruk: DROPS AIR fra Garnstudio
500 g f.nr 01, natur
500 g f.nr 03, perlegrå

DROPS PINNE NR 8 – eller det p.nr du må bruke for å få 11 m x 22 p rillestrikk på 10 x 10 cm.

PUTE:
Mål: ca 45 x 45 cm – trekket passer til en innleggspute på 50 x 50 cm da det skal strekkes litt for å sitte pent på.
Materialer:
DROPS CLOUD fra Garnstudio
150 g f.nr 01, natur
150 g f.nr 03, perlegrå

Eller bruk: DROPS AIR fra Garnstudio
200 g f.nr 01, natur
200 g f.nr 03, perlegrå

DROPS RUNDP (60 eller 80 cm) NR 8 – eller det p.nr du må bruke for å få 11 m x 22 p rillestrikk på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: domino, pledd, puter, rute,

* 1 RILLE – se forkl over (= 2 p) natur, 1 rille (= 2 p) perlegrå *, gjenta fra *-*.

DOMINORUTE:
Sett 1 merke i den midterste m på p.
1.P (= vrangen): Strikk rett.
2.P (= retten): Strikk rett til det gjenstår 1 m før merket, ta 2 m løs av p som om de skulle strikkes rett sammen, 1 rett, løft de 2 løse m over, strikk rett ut p.
Gjenta 1. og 2.p - det felles da 2 m midt på ruten på hver 2.p (dvs på hver p fra retten) til det er 1 m tilbake på p, klipp tråden og trekk den gjennom m.
----------------------------------------------------------

TEPPE:
Teppet består av 24 dominoruter. 1 dominorute måler ca 25 x 25 cm.
Legg opp 55 m på p 8 med natur. Strikk DOMINORUTE – se forkl over, i STRIPER – se forkl over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Strikk totalt 24 dominoruter.

MONTERING:
Plassèr 4 ruter i bredden og 6 ruter i høyden – alle rutene skal ligge samme vei. Sy rutene sammen kant i kant i ytterste rille/maske med natur. Sy først alle på langs og deretter på tvers. Klipp og fest trådene.
----------------------------------------------------------

PUTE:
Et putetrekk består av 2 dominoruter som syes sammen. 1 dominorute måler ca 45 x 45 cm.
Pga m-antallet strikkes arb frem og tilbake på rundp.
Legg opp 99 m på rundp 8 med natur. Strikk DOMINORUTE –
se forkl over, i STRIPER – se forkl over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Strikk 1 dominorute til.

MONTERING:
Legg de 2 dominorutene oppå hverandre, sy sammen kant i kant langs tre av sidene med natur. Fyll puten med en innleggspute og sy deretter sammen langs den siste siden.