DROPS Extra / 0-830

Sweet Lady Blue by DROPS Design

Gebreide DROPS trui in ribbelst van "Ice" of "Eskimo". Maat S - XXXL.

DROPS design: Model nr. TT-051
Garengroep E
----------------------------------------------------------
Maat: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiaal: DROPS ICE van Garnstudio
Kleur nr. 09, blauw:
600-650-700-750-850-900 gr.

Of gebruik:
Materiaal: DROPS Eskimo van Garnstudio
Kleur nr. 21, blauw/violet:
550-600-650-700-750-850 g

DROPS RONDBREINLD 10 mm (80 cm) - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 9 st x 16 nld in ribbelst = 10 x 10 cm.
DROPS HAAKNLD 10 mm - voor de gehaakte rand.
----------------------------------------------------------

55% katoen, 45% acryl

RIBBELST (in de rondte op de rondbreinld):
* brei 1 nld recht en brei 1 nld av *, herhaal van *-*.

RIBBELST (heen en weer gebreid op de nld):
brei alle nld recht.

TIP VOOR HET METEN:
Meet het werk als het plat ligt en zorg dat u het niet oprekt tijdens het meten.
--------------------------------------------------------

LIJF:
Brei in de rondte in ribbelst - Lees uitleg boven.
Zet losjes 80-88-96-104-112-120 st op met rondbreinld 10 mm en Ice of Eskimo. Brei 5 cm boordsteek = 1 st r/1 st av, brei daarna verder in ribbelst. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Plaats bij een hoogte van 37-38-39-40-41-42 cm, 2 markeerders in het werk; 1 markeerder aan het begin van de nld en 1 markeerder na 40-44-48-52-56-60 st. Kant in de volgende nld af voor de armsgaten als volgt: kant 2-2-3-3-4-4 st af aan iedere kant van elke markeerder (= 4-4-6-6-8-8 st afgekant aan iedere kant). Brei ieder deel apart verder.

ACHTERPAND:
= 36-40-42-46-48-52 st.
Plaats een markeerder aan het begin en einde van de nld (hier worden later st opgenomen voor de mouwen). Ga verder in ribbelst heen en weer tot het werk 52-54-56-58-60-62 cm meet. Kant dan de middelste 12-12-14-14-16-16 st af voor de hals en eindig iedere schouder apart. Ga verder en kant 1 st af in de volgende nld langs de hals = 11-13-13-15-15-17 st over op de schouder. Kant af bij een hoogte van 54-56-58-60-62-64 cm.

VOORPAND:
= 36-40-42-46-48-52 st.
Plaats een markeerder aan het begin en einde van de nld (waar later st opgenomen worden voor de mouwen). Ga verder in ribbelst heen en weer tot het werk 47-49-50-52-53-55 cm meet. Kant dan de middelste 6-6-8-8-10-10 st af voor de hals en eindig iedere schouder apart. Kant dan af elke nld langs de hals als volgt: 1 keer 2 st, 2 keer 1 st = 11-13-13-15-15-17 st over op de schouder. Kant af bij een hoogte van 54-56-58-60-62-64 cm.

AFWERKING:
Naai de schoudernaden samen in de buitenste lusjes van de buitenste st.

MOUW:
Wordt heen en weer gebreid op de nld.
Neem aan de goede kant ongeveer 30 - 40 st op tussen de markeerders langs een armsgat (LET OP: Neem geen st op boven de afgekante st voor de armsgaten). brei de volgende nld en pas TEGELIJKERTIJD het aantal st aan naar 30-32-34-36-38-40. Brei 3-3-4-4-5-5 cm in ribbelst, minder dan 1 st (door 2 st samen te breien) aan iedere kant van het werk. Herhaal dit minderen iedere 11-8-8-6-6-5 cm in totaal 5-6-6-7-7-8 keer = 20-20-22-22-24-24 st. Ga verder in ribbelst tot het werk 49-48-48-46-46-45 cm meet (minder cm voor de grootste maten voor een grotere mouwkop en bredere schouders) en brei dan 5 cm boordsteek (1 st r/1 st av), kant dan alle st af met recht boven recht en averecht boven averecht. Het werk meet ongeveer 54-53-53-51-51-50 cm.

AFWERKING:
Naai de mouwnaden samen in de buitenste lusjes van de buitenste st om een dikke naad te voorkomen.

GEHAAKTE RAND:
Haak met haaknld 10 mm langs de hals als volgt (begin middenachter): 1 v in de eerste st, * 1 l, sla ongeveer 1½ cm over, 1 v in de volgende st *, herhaal van *-* en eindig met 1 hv in de 1e v, knip de draad af en zet vast. LET OP: Zorg dat de rand niet te strak wordt.

Telpatroon

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS Extra 0-830) voor de afmetingen en de berekiningen.

Ge Noort 31.07.2019 - 10:27:

Kan ik deze trui ook breien zonder rondbreinaald? En is daar ook een patroon van?

DROPS Design 31.07.2019 kl. 18:09:

Dag Noort,

Er is helaas geen aparte beschrijving om de trui met rechte naalden te breien, maar we hebben wel een instructie gemaakt hoe je patronen aan kunt passen, zodat je deze met rechte naalden kunt breien. De uitleg kun je hier vinden.

Vicky 04.04.2019 - 23:15:

What happens to the 4 stitches not picked up under the arm please?

DROPS Design 05.04.2019 kl. 10:03:

Dear Vicky, they will be sewn together to the first top cm worked on sleeve. Happy knitting!

Windy 16.09.2018 - 10:41:

Hola, buen día. Tengo una pregunta respecto al cosido de las mangas. En el patrón dice que no debía considerar los puntos rematados para sisa al momento de tejer la parte del brazo. Al terminar de tejer, he cosido ambos bordes de la manga, pero no sé cómo unir la manga cerrada a los puntos rematados para la sisa. Muchas gracias por su orientación.

DROPS Design 18.09.2018 kl. 12:09:

Hola Windy. Debido a la estructura de la prenda ( tiene la tendencia a estirarse) se trabajan bajo la manga varias puntadas para que no quede un agujero y de la misma manera la sisa queda más firme.

Brenda Drew 07.03.2017 - 00:56:

Sleeve instructions are confusing. How do you put the stitches around the armhole, on a straight needle???

DROPS Design 07.03.2017 kl. 08:57:

Dear Mrs Drew, you can work either on a straight or on a circular needle, your choice, sleeves will be worked back and forth. Pick up sts from RS between markers for armholes on front piece and on back piece, work in garter st and on next row from RS adjust number of size to the one give for your size. Happy knitting!

William 16.02.2017 - 00:04:

Could this be worked in a lighter cotton yarn for summer? Such as Drops Cotton Light

DROPS Design 16.02.2017 kl. 09:50:

Dear William, Ice & Eskimo belong both to yarn group E, you could then use instead 2 yarns group C - read more here. Happy knitting!

Marion Mauger 22.01.2017 - 15:24:

Bonjour, Je suis en train de tricoter le sweat lady blue. J'ai terminé le devant/derrière et m'attaque aux manches. Il est expliqué que je dois relever des mailles entre les deux marqueurs, cela signifie qu'il y aura 6 mailles où je ne relèverai rien. Cela ne risque-t-il pas de créer un trou sous le bras ? Ou bien est-il préférable que je répartisse les mailles relevées sur toute l'emmanchure ? Merci beaucoup pou votre aide, et pour les modèles mis en ligne ! Bine cordialement,

DROPS Design 23.01.2017 kl. 10:57:

Bonjour Mme Mauger, vous relevez les mailles entre les marqueurs, le long des emmanchures, c'est-à-dire pour la manche droite, commencez au marqueur du dos, relevez les mailles jusqu'à l'épaule puis relevez les mailles le long du devant jusqu'au marqueur (pour la manche gauche, commencez au marqueur du devant jusqu'à l'épaule puis jusqu'au marqueur du dos. Bon tricot!

Helen 28.12.2016 - 14:45:

Hi - Where can I find a size guide for this pattern please? For example, would a UK size 16 be a M, L or XL? (or an XXL even!) Thanks!

DROPS Design 28.12.2016 kl. 23:03:

Hi Helen! How to choose the right size please see the lesson How to read a schematic drawing. Happy knitting!

Cristina 27.04.2016 - 14:05:

Buonasera, vorrei realizzarla in cotone, quale consigliate? grazie

DROPS Design 27.04.2016 kl. 14:13:

Buongiorno Cristina. Può usare i cotoni del gruppo A (Loves You 6, Loves You 7, Safran) lavorandoli a quattro capi, oppure i cotoni del gruppo C (Loves You 5 e Paris) lavorandoli a due capi. Buon lavoro!

Ineke Meijerink 22.09.2014 - 17:29:

Dag, deze trui wil ik graag breien, maar ik kan niet tegen wol. Heb je ook een ander advies voor me?Eventueel iets met glans. Groet, ineke

DROPS Design 24.09.2014 kl. 17:08:

Hoi Ineke. Je kan vervangen door 1 draad DROPS Peak of een dubbele draad DROPS Paris. U kunt ook bij jouw DROPS verkooppunt vragen voor meer mogelijkheden.

Lynn 13.01.2014 - 15:39:

Can you please advise what yarn this is knitted in. Is it Chunky? Thanks

DROPS Design 13.01.2014 kl. 15:42:

Dear Lynn, this jumper is worked either in DROPS Ice (discontinued) or in Eskimo - to read more about your yarns, click on link to shademap above or here. Happy knitting!

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-830