DROPS / 85 / 12

Johnny by DROPS Design

Gebreide trui voor heren met strepen in DROPS Ull-Flame en een losse muts in DROPS Alpaca.

Trefwoorden: mutsen, ruime muts, strepen, truien,

Trui:
Maat: (12/14 jaar) S/M - L - XL - XXL
Materialen: DROPS Ull-Flamé van Garnstudio,
(450) 550-600-650-700 gr nr. 01, ecru
(150) 150-200-200-200 gr nr. 20, grijsmix

DROPS Breinld 8 mm en 9 mm, of de maat die u nodig heeft voor de juiste steekverhouding.

Muts:
Maat: (S/M) L/XL
Voor hoofdomtrek: 54/56 - 58/60 cm
Materialen: DROPS Alpaca van Garnstudio,
(100) 100 gr nr. 0501, lichtgrijs
(100) 100 gr nr. 0506, antraciet

DROPS Sokkenbreinld 4 mm, of de maat die u nodig heeft voor de juiste steekverhouding.

Opmerkingen (17)

Instructies voor het patroon

TRUI:

Voorpand: De getallen tussen de ( ) gelden voor de kleinste maat. Zet (47) 53-56-59-65 st op (incl. 1 kantst aan de weerskanten) met breinld 8 mm en ecru. Brei de 1e nld av (verkeerde kant). Brei (6) 7 cm Boordst. Wissel naar breinld 9 mm en brei door in tricotst. Pas tegelijkertijd het aantal st aan naar (47) 51-55-59-63 st. Let op de steekverhouding! Meerder bij een hoogte van (10) 11 cm 3 x 1 st aan de weerskanten bij elke (8) 12 cm = (53) 57-61-65-69 st. Brei tegelijkertijd bij een hoogte van (28) 35-37-38-40 cm 1 nld met grijsmix, 1 nld met ecru, 16 nld met grijsmix, 1 nld met ecru en 1 nld met grijsmix. Brei vervolgens door met ecru tot de vereiste afmetingen. Kant bij een hoogte van (33) 41-42-43-44 cm voor de armsgaten aan de weerskanten in elke 2e nld: 1 x 3 st, (1) 0-0-1-1 x 2 st en (2) 2-3-2-3 x 1 st = (39) 47-49-51-53 st. Kant bij een hoogte van (48) 57-59-61-63 cm de middelste (9) 9-9-11-11 st af voor de hals. Kant daarbij af aan beide halszijden in elke 2e nld: 1 x 2 st en 2 x 1 st = (11) 15-16-16-17 st op elke schouder. Kant bij een totale hoogte van (54) 64-66-68-70 cm de resterende st af.

Achterpand: Als het voorpand. Kant af voor de armsgaten als op het voorpand en brei vervolgens door tot een hoogte van (52) 62-64-66-68 cm. Kant nu de middelste (15) 15-15-17-17 st af voor de hals. Kant in de volgende nld 1 st af aan beide halszijden = (11) 15-16-16-17 st op elke schouder. Kant de resterende st af. Het achterpand heeft een totale hoogte van ca (54) 64-66-68-70 cm.

Mouwen: Zet (26) 26-26-29-29 st op (incl. 1 kantst aan de weerskanten) met breinld 8 mm en ecru. Brei 1 nld tricotst en brei vervolgens (8) 10 cm Boordst. Wissel naar breinld 9 mm en brei door in tricotst. Pas tegelijkertijd het aantal st aan naar totaal (25) 25-25-27-27 st. Meerder vanaf een hoogte van (10) 13-12-13-13 cm (8) 10-11-11-12 x 1 st aan de weerskanten bij elke (5) 3½-3½-3½.-3 cm = (41) 45-47-49-51 st. Brei tegelijkertijd bij een hoogte van (37) 39-38-39-39 cm 1 nld met grijsmix, 1 nld met ecru, 16 nld met grijsmix, 1 nld met ecru en 1 nld met grijsmix. Brei vervolgens door met ecru tot de vereiste afmetingen. Kant bij een hoogte van (47) 49-49-50-50 cm af voor de mouwkop aan de weerskanten in elke 2e nld: 1 x 3 st, 2 x 2 st en 1 x 1 st. Kant vervolgens steeds 2 st af aan de weerskanten tot een hoogte van (55) 56-57-59-60 cm, en kant daarna 1 x 3 st af aan de weerskanten. Kant de resterende st af. De mouw heeft een hoogte van ca (56) 57-58-60-61 cm.

Afwerken: Sluit de rechter schoudernaad.

Hals: Neem ca 44 tot 50 st op met breinld 8 mm en ecru rondom de hals. Brei 4 nld tricot, en kant dan af als volgt:
*kant 3 st af, 1 omsl op de rechter nld, kant de omsl af*, herhaal steeds *-* totdat alle st afgekant zijn.
Sluit de linker schoudernaad – ook de naad langs de net gebreide hals – sluit de halsnaad met de kantst als naadtoeslag, zodat de naad niet te dik wordt. Naai de mouwen in de trui. Sluit de mouw- en zijnaden in één keer met de kantst als naadtoeslag.

MUTS:

Steekverhouding: 19 st x 25 nld met breinld 4 mm in tricotst = 10 x 10 cm. Gebruik eventueel grotere of kleinere naalden om de juiste steekverhouding te krijgen. Brei een proeflapje!

Boordst: *2 r, 2 av*, herhaal steeds *-*.

Muts: Zet (116) 128 st op met sokkenbreinld 4 mm en 1 draad van beide kleuren (= 2 draden). Brei (26) 28 cm Boordst in het rond. Brei vervolgens de st 2 en 2 samen. Rijg de draad door de resterende st en hecht stevig af.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 26.08.2014
Nieuwe hoeveelheid garen voor de MUTS: Materialen: DROPS Alpaca van Garnstudio, (100) 100 gr nr. 0501, lichtgrijs, (100) 100 gr nr. 0506, antraciet

Telpatroon

Jacqueline 20.02.2019 - 15:06:

Bonjour, j'aimerai savoir combien faut-il de pelote pour ce modèle en taille L?

DROPS Design 20.02.2019 kl. 16:26:

Bonjour Jacqueline, la quantité est toujours indiquée au poids pour chaque taille, il faut donc ici en taille L 600 g en coloris naturel et 200 g en coloris gris bigarré. DROPS Ull-Flamé n'est plus dans notre gamme actuelle, essayez notre convertisseur pour savoir la quantité nécessaire dans l'alternative de votre choix (pour chaque couleur). Bon tricot!

Radha Korsoski 25.11.2018 - 11:14:

Hej. Ska maskorna till halsakuten plockas upp från rätsidan eller avigsidan. Med vänlig hälsning, R

DROPS Design 26.11.2018 kl. 17:33:

Hej, du plockar upp maskorna från rätsidan.

Cecilia 26.12.2017 - 19:41:

Per il cappello ci vogliono 200 g di lana in totale? Grazie

DROPS Design 26.12.2017 kl. 22:00:

Buonasera Cecilia. Sì, per il cappello occorrono in tutto 200 g di filato. Buon lavoro!

Linda Kleidon 19.09.2017 - 18:01:

I am interested in making the Hat only in pattern 85/12. The patterns call for Drops Alpaca from Garnstudio. It does not give the yarn weight. I noticed that there are several different weight Alpaca yarns.Would you please tell me which Alpaca weight to chose for this hat pattern? Thank you.

DROPS Design 20.09.2017 kl. 08:26:

Dear Mrs Kleidon, please find here all informations about DROPS Alpaca - and there list of DROPS stores in/shipping to Canada. Happy knitting!

Majken 23.12.2015 - 22:05:

Når det står at man skal felle av 2 masker 0 ganger; skal man hoppe rett til å felle av en maske når man har felt av 3, eller skal man strikke 2 pinner uten å felle noe?

DROPS Design 25.01.2016 kl. 13:55:

Hej Majken, ja da går du direkte til næste hvor du skal felle en maske. God fornøjelse!

Inger 16.11.2015 - 15:47:

Något har hänt med webbsidan så det är helt vitt ett långt stycke. Jag kan inte se garnåtgången för mössan. Kan jag få hjälp med hur mycket garn som går åt?

DROPS Design 17.11.2015 kl. 10:17:

Hej. Garnåtgången på mössan står längre ner i texten, precis över beskrivningen till mössan. Mössa: Storlek: (S/M) L/XL Garnåtgång: DROPS Alpaca från Garnstudio (100) 100 gr nr 0501 ljusgrå (100) 100 gr nr 0506 koksgrå Lycka till!

Katrine 25.10.2015 - 13:45:

Hei! Ble nettopp ferdig med luen, og brukte kun 100g garn, altså 50g av hver farge. I oppskriften står det at man skal bruke 200g, men det er altfor mye. Kan få to luer ut av det ;) Ellers fin oppskrift.

Ruthanne 08.07.2015 - 20:43:

I wondered what the chest measurement is on the model and the knitted size that he is wearing. I'm trying to decide how much ease to allow when choosing the size to get slightly over sized (like in the picture), but not baggy.

DROPS Design 09.07.2015 kl. 08:47:

Dear Ruthanne, you will find at the bottom of the pattern a measurement chart with measurements for each size in cm taken flat from side to side. Compare these to a similar garment he likes the shape to find out the matching size. Happy knitting!

Jet 22.10.2014 - 19:14:

Ik wil deze trui gaan breien en wil - omdat Ull Flame niet meer verkrijgbaar is - als garenalternatief Eskimo Uni Colour gebruiken. Wat kan ik dan het beste als 'bijkleur' nemen om hetzelfde effect te krijgen: Eskimo Mix, Print, Tweed of Degrade?

DROPS Design 23.10.2014 kl. 09:24:

U krijgt nooit precies hetzelfde effect, dus de keuze is aan u. Degrade of print is een goede keuze; degrade verloopt langzaam van kleur en print is wat wilder.

Marcel 15.10.2014 - 16:09:

Bonjour je fais le pull. Et pour les manches il y a écrit rabattre 2 mailles jusqu'à 57 cm de hauteur totale. Qu'est ce que cela veut dire? Cordialement

DROPS Design 15.10.2014 kl. 16:41:

Bonjour Marcel, pour l'arrondi de la manche on rabat de chaque côté tous les 2 rangs (= au début de chaque rang de chaque côté) : 1 fois 3 m, 2 fois 2 m et 1 fois 1 m, puis 2 m de chaque côté jusqu’à ce que la manche mesure 55-56-57-59-60 cm de hauteur totale, puis 1 fois 3 m de chaque côté, rabattez ensuite les mailles restantes. Bon tricot!

Laat een opmerking achter voor DROPS 85-12