DROPS / 211 / 28

Eco Tote by DROPS Design

Gehaakte tas met kantpatroon en stokjesgroepen in DROPS Bomull-Lin of DROPS Paris.

Trefwoorden: kantpatroon, tassen,
  • Eco Tote / DROPS 211-28 - Gehaakte tas met kantpatroon en stokjesgroepen in DROPS Bomull-Lin of DROPS Paris.
  • Eco Tote / DROPS 211-28 - Gehaakte tas met kantpatroon en stokjesgroepen in DROPS Bomull-Lin of DROPS Paris.
  • Eco Tote / DROPS 211-28 - Gehaakte tas met kantpatroon en stokjesgroepen in DROPS Bomull-Lin of DROPS Paris.
  • Eco Tote / DROPS 211-28 - Gehaakte tas met kantpatroon en stokjesgroepen in DROPS Bomull-Lin of DROPS Paris.
  • Eco Tote / DROPS 211-28 - Gehaakte tas met kantpatroon en stokjesgroepen in DROPS Bomull-Lin of DROPS Paris.
DROPS design: Patroon nr. L-158
Garengroep C of A + A
----------------------------------------------------------

MAAT:
Afmetingen: Omtrek: ongeveer 81 cm Lengte (zonder bandjes): 39 cm
De bandjes meten ongeveer 45 cm.

MATERIAAL:
DROPS BOMULL-LIN van garnstudio (behoort tot garengroep C)
250 g kleur 05, bruin
Of gebruik:
DROPS PARIS van garnstudio (behoort tot garengroep C)
300 g kleur 44, bruin

STEKENVERHOUDING:
16 stokjes in de breedte en 9 toeren in de hoogte = 10 x 10 cm.

HAAKNAALD:
DROPS HAAKNAALD 4.5 mm.
De haaknaald is slechts een suggestie! Als u te veel steken heeft op 10 cm haak dan verder met een grotere haaknaald. Als u te weinig steken heeft op 10 cm, haak dan verder met een kleinere haaknaald.

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

53% katoen, 47% linnen
vanaf 2.59 € /50g
DROPS Bomull-Lin uni colour DROPS Bomull-Lin uni colour 2.59 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 12.95€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

UITLEG VOOR HET PATROON:

----------------------------------------------------------

LOSSE:
Als u aan het uiteinde van de haaknaald haakt, is de losse vaak te strak.
1 losse zou even lang moeten zijn als 1 vaste/stokje breed is.

INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
Op het begin van iedere toer met vasten haakt u 1 losse, deze losse vervangt niet de 1e vaste. Eindig de toer met 1 halve vaste in de eerste vaste op de toer
Op het begin van iedere toer met stokjes haakt u 3 lossen, deze 3 lossen vervangen niet het 1e stokje op de toer. Eindig de toer met 1 halve vaste in de 3e losse op het begin van de toer.

PATROON:
Zie telpatronen A.1 tot A.5.

TIP VOOR HET MEERDEREN-1:
Meerder 1 stokje door 2 stokjes in een steek te haken. Meerder 1 stokje voor en de na markeerdraad aan elke kant (= 4 steken gemeerderd op de toer).

TIP VOOR HET MEERDEREN-2:
Zo berekent u hoe vaak er gemeerderd moet worden, neem het totaal aantal steken op de toer (dus 130 steken) en deel deze door het aantal te maken meerderingen (dus 14) = 9.3. In dit voorbeeld meerdert u door 2 stokjes in ongeveer iedere 9e steek te haken.

3 STOKJES IN 1 STOKJE:
Haak 1 stokje in de eerste steek maar wacht met de laatste omslag en doorhaling (= 2 lussen op de haaknaald), haak nog 1 stokje op dezelfde manier in elk van de volgende 2 steken, maar haal de laatste omslag door alle 4 lussen op de haaknaald (= 1 steek).

----------------------------------------------------------

BEGIN HET WERK HIER:

----------------------------------------------------------

TAS - KORTE SAMENVATTING VAN HET WERK:
Haak in de rondte van onder naar boven. Haak dan de onderkant samen.

TAS:
Haak 114 lossen op haaknaald 4.5 mm met Bomull-Lin of Paris en vorm een ring met 1 halve vaste in de eerste gehaakte losse op de toer - lees LOSSE.
TOER 1: Haak 1 vaste in iedere steek - lees INFORMATIE VOOR HET HAKEN, = 114 vasten op de toer. Voeg een markeerdraad in op het begin van de toer en een markeerdraad na 57 vasten (= 57 vasten tussen de markeerdraden).
TOEREN 2-5: Haak 1 stokje in iedere vaste, meerder TEGELIJKERTIJD op iedere toer 1 stokje aan elke kant van beide markeerdraden - lees TIP VOOR HET MEERDEREN-1 = 130 stokjes. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Haak dan met 1 stokje in ieder stokje tot het werk 9 cm meet vanaf de opzetrand.
Haak de volgende toer als volgt: Haak 1 stokje in ieder stokje en meerder 14 stokjes verdeeld op de toer - lees TIP VOOR HET MEERDEREN-2 = 144 stokjes.
Haak nu in patroon als volgt: Haak A.1 (laat zien hoe de toer begint en eindigt), A.2 36 herhalingen in totaal op de toer. Als de telpatronen zijn gehaakt in de hoogte, herhaal dan de laatste 2 toeren tot het werk ongeveer 32 cm meet - pas aan op het einde na een toer welke de laatste toer in A.2 is. Knip het garen af.
Haak nu heen en weer aan elke kant van de tas als volgt:
Hecht de draad aan met 1 halve vaste in het stokje voor de laatste 4 lossenlussen op de toer en haak in patroon aan de goede kant als volgt: A.3, A.4 over de volgende 7 lossenlussen, A.5 over de volgende lossenlus + stokje na de lossenlus. Ga zo verder heen en weer gehaakt tot A.3 tot A.5 in de hoogte zijn gehaakt. Knip en hecht het garen af.
Hecht de draad aan met 1 halve vaste in het stokje na de 10e lossenlus, geteld vanaf na A.5 gehaakt aan een kant van het werk. Haak in patroon als volgt: A.3, A.4 over de volgende 7 lossenlussen, A.5 over de volgende lossenlus + stokje na de lossenlus. Er zouden nu 10 lossenlussen moeten zijn tussen A.5 en A.3 in het midden van de tas tussen de zijkanten. Ga zo verder heen en weer gehaakt tot A.3 tot A.5 in de hoogte zijn gehaakt. Knip en hecht het garen af.

SAMEN HAKEN OP DE ONDERKANT:
Keer het werk zodat de goede kant tegen de goede kant komt en haak de onderkant samen op de onderkant over de eerst gehaakte lossentoer. Haak opnieuw door beide lagen, begin vanaf de markeerdraad op het begin van de toer en haak 1 vaste in iedere losse. Knip en hecht af het garen.

BANDJES:
Keer het werk opnieuw om aan de goede kant te haken.
TOER 1: Hecht het garen aan met 1 halve vaste in een zijkant, in het middelste stokje (= 4 lossenlussen aan elke kant). Haak 3 lossen (= 1 stokje) - denk om INFORMATIE VOOR HET HAKEN, haak 4 stokjes om elk van de volgende 4 lossenlussen, haak 72 lossen (zorg ervoor dat lossen niet te strak worden gehaakt, een toer met lossen zou 45 cm moeten zijn), sla de 10 lossenlussen in het midden van de tas tussen de zijkanten over, haak 4 stokjes om elk van de 8 lossenlussen langs een zijkant, haak 72 lossen (zorg ervoor dat de lossen niet te strak worden, 1 lossentoer zou ongeveer 45 cm moeten meten), sla 10 lossenlussen in het midden van de tas tussen de zijkanten over, haak 4 stokjes om elk van de laatste 4 lossenlussen op de toer. Er zijn nu 32 stokjes aan elke kant en 72 lossen voor het bandje aan elke kant = 208 steken.
TOER 2: Haak * 1 stokje in ieder stokje tot er 2 stokjes voor de eerste losse zijn, haak 3 STOKJES IN 1 STOKJE - lees uitleg hierboven, haak 1 stokje in elk van de volgende 70 lossen (dus tot er 1 losse over is voor het volgende stokje), haak 3 stokjes in 1 stokje, haak 1 stokje in elk van de volgende 14 stokjes *, haak van *-* 1 keer op de toer = 200 stokjes op de toer:
TOER 3: Haak 1 vaste in iedere steek. Knip en hecht het garen af.

Haak nu aan de binnenkant van het bandje om de lossentoer, de randen en de 10 lossenlussen als volgt:
Haak een zijkant als volgt:
TOER 1: Begin met 1 halve vaste in de eerste losse aan de binnenkant van een van de bandjes, haak 1 stokje in elk van de 72 lossen - denk om INFORMATIE VOOR HET HAKEN, haak 3 stokjes om elk van de volgende 3 toeren (= langs de zijkant op A.3/A.5, haak 2 stokjes om de volgende toer, haak 3 STOKJES IN 1 STOKJE op dezelfde manier als eerder, maar haak nu 1 stokje in de laatste toer en 2 stokjes om de eerste van de 10 lossenlussen. Ga verder met nog 2 stokjes om deze lossenlus, en haak 4 stokjes om elk van de volgende 8 lossenlussen, haak 2 stokjes om de 10e lossenlus, haak 3 STOKJES IN 1 STOKJE op dezelfde manier als eerder, maar haak 2 stokjes om de laatste lossenlus en 1 stokje om de volgende toer, haak nog 2 stokjes om deze toer, haak 3 stokjes om elk van de volgende 3 toeren.
TOER 2: Haak 1 vaste in iedere steek. Knip en hecht het garen af.
Haak op dezelfde manier rondom de andere opening voor het bandje.

Telpatroon

symbols = 1 losse – als u aan het uiteinde van de haaknaald haakt is de losse vaak te strak, 1 losse zou ongeveer even lang moeten zijn als 1 vaste/stokje breed is
symbols = 4 lossen
symbols = 1 stokje in de steek
symbols = 1 stokje om de losse/lossenlus
symbols = op het begin van de toer haakt u 3 lossen. Als u in de rondte haakt, eindig dan de toer met 1 halve vaste in de 3e losse vanaf het begin van de toer.
symbols = begin op deze toer/toer, de vorige toer/toer is reeds gehaakt

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 211-28) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (6)

country flag Leila Fonseca 05.05.2021 - 20:31:

Incompreensível! Tempo jogado fora!

country flag Leila Fonseca 05.05.2021 - 20:30:

Tentei, tentei e tentei de novo. É incompreensível a explicação dos gráficos Tempo jogado fora!

country flag Emma 17.04.2021 - 15:14:

Hi :) ich habe Probleme mit dem Ende dieser Anleitung. Genauer mit der Innenseite der Träger. Was ist mit den Reihen in den Runden gemeint? Ich habe verstanden, dass ich in die 72 Luftmaschen jeweils ein Stäbchen mache und dann? Würde ich sehr über Hilfe freuen🙈

user icon DROPS Design 19.04.2021 kl. 08:10:

Liebe Emma, wenn die Träger fertig sind, häkeln Sie noch 2 Runde in die andere Seite von den 72 Luftmaschen + in die 10 Maschen, die beim Träger übersprungen wurden. Viel Spaß beim häkeln!

country flag Antonella Bernardi 22.03.2021 - 00:14:

Non mi è chiaro da dove deve partire la lavorazione con gli schemi da A3 ad A5. Devono essere fatti 2 pezzi laterali ma non capisco da dove devono partire e quanto devono essere larghi anche perché io sono partita da 90 maglie e ne ho aggiunte 16 + 10. Grazie mille

user icon DROPS Design 24.03.2021 kl. 20:01:

Buonasera Antonella, deve affrancare il filo prima degli ultimi 4 archi di catenelle sul giro. Le catenelle iniziali sono 114. Buon lavoro!

country flag Antonella Bernardi 21.03.2021 - 18:23:

Non riesco a capire il passaggio alla lavorazione laterale e dei manici.

user icon DROPS Design 21.03.2021 kl. 23:09:

Buonasera Antonella, quale parte non le è chiara? Buon lavoro!

country flag Ilaria 24.12.2019 - 11:20:

Simple but beautiful.

Laat een opmerking achter voor DROPS 211-28