DROPS / 202 / 20

Glowing Embers by DROPS Design

Gebreide omslagdoek in DROPS Lace of DROPS Alpaca. Het werk wordt van boven naar beneden gebreid met ribbelsteek en kantpatroon.

Trefwoorden: kantpatroon, omslagdoek,
DROPS Design: Patroon nr. la-038
Garengroep A
-------------------------------------------------------

MAAT:
Hoogte: In midden = ongeveer 54 cm.
Lengte: Over de bovenkant = ongeveer 174 cm.
(Nadat het in vorm gebracht is meet het werk ongeveer 64 cm in het midden en ongeveer 204 cm over de bovenkant.)

MATERIAAL:
DROPS LACE van garnstudio (behoort tot garengroep A)
100 g kleur 3620, rood
Of gebruik:
DROPS ALPACA van garnstudio (behoort tot garengroep A)
250 g kleur 3620, rood

STEKENVERHOUDING:
24 steken in de breedte en 48 naalden in de hoogte met ribbelsteek = 10 x 10 cm.

NAALDEN:
DROPS RONDBREINAALD 3 MM: Lengte 80 cm.

vanaf 4.75 € /50g
DROPS Lace uni colour DROPS Lace uni colour 4.75 € /50g
Breiwebshop
Bestel
DROPS Lace mix DROPS Lace mix 4.75 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 9.50€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

UITLEG VOOR HET PATROON:

-------------------------------------------------------

Zie telpatronen A.1 tot A.7. De telpatronen laten alle naalden in het patroon aan de goede kant zien.

OPSPANNEN:
Leg het werk in handwarm water totdat het door en door nat is. Knijp het water er voorzichtig uit – wring het kledingstuk niet. Rol het werk dan in een handdoek en knijp er nog meer water uit. Het werk is nu vochtig maar niet meer kletsnat. Leg het werk op een mat of een matras – trek voorzichtig op de aangegeven afmetingen hierboven bij MAAT en laat het drogen. Herhaal dit proces na elke wasbeurt

-------------------------------------------------------

BEGIN HET WERK HIER:

-------------------------------------------------------

OMSLAGDOEK– KORTE SAMENVATTING VAN HET WERK:
Het werk wordt heen en weer gebreid met de rondbreinaald zodat u genoeg ruimte heeft voor alle steken. Het hele werk wordt gebreid in RIBBELSTEEK – lees beschrijving hierboven.

OMSLAGDOEK:
Zet 5 steken op met rondbreinaald 3 mm en brei dan als volgt:
NAALD 1 (= goede kant): 1 recht, 1 omslag, 1 recht, 1 omslag, 1 recht, 1 omslag, 1 recht, 1 omslag en 1 recht (= 4 steken gemeerderd en 9 steken op de naald).
NAALD 2 (= verkeerde kant): Brei alle steken en omslagen recht.
NAALD 3 (= goede kant): 1 recht, 1 omslag, 3 recht, 1 omslag, 1 recht, 1 omslag, 3 recht, 1 omslag en 1 recht (= 4 steken gemeerderd en 13 steken op de naald).
NAALD 4 (= verkeerde kant): Brei alle steken en omslagen recht.
Voeg 1 markeerdraad in, in de middelste steek en neem het mee tijdens het beien in de hoogte.

Brei de volgende naald als volgt:
NAALD 5 (= goede kant): 1 recht, 1 omslag, 1 recht, 1 omslag, brei recht tot de steek met de markeerdraad. Maak 1 omslag, 1 recht (= mid-steek) en 1 omslag. Brei recht tot er 2 steken over zijn op de naald, 1 omslag, 1 recht, 1 omslag en 1 recht (= 6 steken gemeerderd en 19 steken op de naald).
NAALD 6 (= verkeerde kant): Brei alle steken en omslagen recht.

Herhaal NAALDEN 5 en 6 tot er 373 steken op de naald zijn (naalden 5 en 6 worden in totaal 60 keer gebreid).

Brei dan volgens telpatroon A.1-A.7 als volgt aan de goede kant: Brei A.1 over 8 steken, A.2 tot er 10 steken over zijn voor de mid-steek (= 12 herhalingen in de breedte), brei A.3 over 10 steken, A.4 over 1 steek (= mid-steek), A.5 over 10 steken, A.6 tot er 8 steken over zijn op de naald (= 12 herhalingen in de breedte) en brei A.7 over 8 steken. Als de telpatronen klaar zijn, zijn er 457 steken op de naald.

Brei de telpatronen 1 keer in de hoogte als volgt: Brei A.1 over 8 steken, A.2 tot er 10 steken over zijn voor de mid-steek (=15 herhalingen in de breedte), brei A.3 over 10 steken, A.4 over 1 steek (= mid-steek), A.5 over 10 steken, A.6 tot er 8 steken over zijn op de naald (= 15 herhalingen in de breedte) en brei A.7 over 8 steken.

Als de telpatronen klaar zijn, zijn er 541 steken op de naald.
Brei dan op de volgende naald aan de goede kant als volgt: 1 recht, 1 omslag, 1 recht, 1 omslag, recht tot de mid-steek, 1 omslag, 1 recht (= mid-steek) 1 omslag. Brei recht tot er 2 steken over zijn op de naald, 1 omslag, 1 recht, 1 omslag en 1 recht = 547 steken op de naald. Brei 1 naald recht aan de verkeerde kant.

AFKANTEN:
Om ervoor te zorgen dat de afkantrand niet strak wordt, kunt u omslagen maken terwijl u tegelijkertijd afkant met recht aan de goede kant als volgt: Maak 1 omslag boven de omslagen in het patroon en kant ze dan af als normale steken. Zorg ervoor dat de draad niet strak is tijdens het afkanten. Als de rand nog steeds strak is, gebruik dan een grotere naald bij het afkanten. Knip en hecht de draad af. Als de omslagdoek klaar is, kunt u het vochtig maken en opspannen – lees OPSPANNEN hierboven.

Telpatroon

= recht aan de goede kant, recht op de verkeerde kant
= maak 1 omslag tussen 2 steken; brei op de volgende naald de omslag recht zodat er een gaatje ontstaat
= 2 recht samen
= 1 steek recht afhalen, 1 recht en haal de afgehaalde steek over de gebreide steek
= 1 steek recht afhalen, 2 recht samen en haal de afgehaalde steek over de samengebreide steken.

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 202-20) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (12)

Elin 10.06.2020 - 23:00:

Om man skulle vilja göra sjalen till endast 35cm höjd (eller bredd?), hur gör jag då? Jag förstår att även längden blir kortare då! Mvh

DROPS Design 12.06.2020 kl. 10:50:

Hej Elin, vi har desværre ikke mulighed for at skrive mønsteret om til andre mål. Vi har også lidt mindre sjaler, hvis det er lettere for dig at følge en opskrift. Prøv at søge på sjaler og vælg strikke. :)

Evin Zerdest 16.03.2020 - 12:25:

Hej , kan någon förklara mig : om diagrammet går ut på 8 maskor och i början av en varv står omslag om stickan ska jag börja varv med en omslag ? Tack

DROPS Design 18.03.2020 kl. 10:08:

Hej Ja det stämmer, är det är en symbol för omslag först i diagrammet så börjar du varvet med ett omslag. Lycka till!

Evin 10.03.2020 - 08:01:

Hej, Jag är nu i början av 23råd men fortfarande har 373 maskor. Kan inte inte begripa mig hur jag kommer till 457 maskor och samtligt ska följa diagrammet (jag menar följa antalet maskor efter A1, A2 också vidare) det blir ju mer maskor. Kan jag i 26 råd öka med maskor? Så det blir rätt antalet maskor till nästa omgång ? Tycker ni inte att det är fel i uppskrivet arbete? Vänligen Evin .

DROPS Design 10.03.2020 kl. 11:31:

Hej Evin, Jo men i A.1 och A.7 öker du 2 maskor i varje sida på vart annat varv enligt diagrammet. Lycka till!

Elaine 20.01.2020 - 03:18:

Bonjour j ai un problème je suis rendu à la ligne 21 du diagramme A3 et j ai sur mon aiguille 20 mailles alors que sur le patron je devrai avoir 21 mailles Exemple dans le diagramme A2 à la ligne 21 il y a un décalage ( c'est correct le tout fonctionne ) mais pour les diagramme A3 et A5 il y a une maille de plus que je n ai pas sur l aiguille que doit je faire ?

DROPS Design 20.01.2020 kl. 10:17:

Bonjour Elaine, la dernière maille du dernier A.2 n'est pas dessinée, car elle figure dans A.3 (comme entre A.1 et A.2), et ce sera la même chose entre A.5 (= la dernière m, celle en plus de A.5 est la 1ère m de A.6 et la dernière m de A.6 est la 1ère du A.6 suivant/la 1ère de A.7. Bon tricot!

Cath 04.12.2019 - 16:32:

Merci pour votre réponse rapide ! :)

Cath 04.12.2019 - 13:54:

Bonjour à vous ! Avant de commencer, j'aimerais savoir si ce châle se tricote en commençant par le haut ou par le bas, je n'arrive pas à comprendre uniquement par la lecture. Merci pour la réponse !

DROPS Design 04.12.2019 kl. 13:57:

Bonjour Cath, on tricote ce châle de haut en bas, en augmentant sur les côtés et au milieu pour créer le triangle. Bon tricot!

Anne 25.11.2019 - 07:51:

Liebes Drops-Team, mir gefällt dieses Tuch sehr gut. Ich habe bereits angefangen es zu stricken. Nun frage ich mich wie das Karomuster in der Spitze entstehen soll, wenn ich Reihe 5 bis 5 wiederhole. Müsste nich zwischen den Umschlägen am Rand und den Umschlägen an der mittleren Masche noch mehr Umschläge gemacht werden, um eine Lochreihe in der Mitte zu erhalten? Viele Grüße, Anne

DROPS Design 25.11.2019 kl. 10:45:

Liebe Anne, Sie wiederholen Reihe 5 (Hinreihe), dh 6 Maschen werden in jeder Hinreihe zugenommen: 2 am Anfang der Reihe (= 1 Masche rechts, 1 Umschlag, 1 Masche rechts, 1 Umschlag, bis zur markierten Masche rechts stricken,), 2 beidseitg der mittleren Masche (= 1 Umschlag, 1 Masche rechts (= mittlere Masche) und 1 Umschlag.) und 2 am Ende der Reihe (=Rechts stricken bis noch 2 Maschen übrig sind, 1 Umschlag, 1 Masche rechts, 1 Umschlag und 1 Masche rechts). So bekommen Sie die Löcher beidseitg der mittleren Masche. Viel Spaß beim stricken!

202-20 15.11.2019 - 22:06:

È giusto lavorare dal 5° ferro 6 gettate per ogni ferro a diritto? Il lavoro non viene un bel triangolo ma le punte esterne tendono ad avvicinarsi a cerchio! Grazie Giuseppina Botta - Como Italia

DROPS Design 17.11.2019 kl. 23:11:

Buonasera, le spiegazioni sono corrette, è uno scialle lavorato dall'alto in basso come indicato nel titolo. Buon lavoro!

Bjoerg Osmark 03.09.2019 - 10:15:

Oppskrift drops 202/20 stemmer ikke med bilde. Der er det ruter i mønster. Men hvilket nr har det rutesjalet. Bjørg

DROPS Design 06.09.2019 kl. 08:33:

Hej Bjoerg, jo det bliver til ruder når du har nok masker til at gentage diagrammerne flere gange. God fornøjelse!

Sabine 14.05.2019 - 11:32:

Ist das Modell auf dem Foto mit Lace oder Alpaca gestrickt? So wegen der Größe...

DROPS Design 15.05.2019 kl. 11:04:

Liebe Sabine, das Modell auf dem Foto wurde mit Lace gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

Laat een opmerking achter voor DROPS 202-20