DROPS / 202 / 20

Glowing Embers by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu huivi DROPS Lace- tai DROPS Alpaca-langasta. Työssä on ainaoikeinneuletta ja pitsineuletta.

Tagit: huivit, pitsineule,

DROPS Design: Malli la-038
Lankaryhmä A
-------------------------------------------------------

KOKO:
Korkeus: Keskeltä mitattuna = n. 54 cm.
Pituus: Yläreunasta (kulmasta kulmaan) mitattuna = n. 174 cm.
(Pingotuksen jälkeen työn korkeus keskeltä mitattuna on n. 64 cm ja yläreunan pituus on n. 204 cm.)

LANGANMENEKKI: Garnstudion
DROPS LACE (kuuluu lankaryhmään A):
100 g väriä 3620, punainen
Tai:
Garnstudion DROPS ALPACA (kuuluu lankaryhmään A):
250 g väriä 3620, punainen

NEULETIHEYS:
24 silmukkaa ainaoikeaa leveyssuunnassa ja 48 kerrosta korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 3 tai käsialan mukaan: Pituus 80 cm.

alkaen 3.90 € /50g
DROPS Lace uni colour DROPS Lace uni colour 3.90 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Lace mix DROPS Lace mix 3.90 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 7.80€. Lue lisää.
OHJE:

-------------------------------------------------------

Katso ruutupiirrokset A.1-A.7. Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

PINGOTUS:
Laita huivi haaleaan veteen ja odota, kunnes se on läpimärkä. Purista varovasti vesi pois (älä väännä). Laita sitten huivi pyyheliinan sisään ja rullaa pyyheliinaa. Purista lisää vettä pois, kunnes huivi on vain hieman kostea. Aseta neule mittoihinsa (mitat löytyvät otsikon KOKO alta) sopivalle alustalle. Anna kuivua. Toista tämä menettelytapa jokaisen pesun jälkeen.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

HUIVI: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan tasona pyöröpuikolla, jotta kaikille silmukoille olisi tilaa. Koko työ neulotaan AINAOIKEIN -NEULEENA (lue selitys yllä).

HUIVI:
Luo 5 silmukkaa pyöröpuikolle nro 3 ja neulo seuraavasti:
1.KERROS (= oikea puoli): Neulo 1 silmukka oikein, 1 langankierto, neulo 1 silmukka oikein, 1 langankierto, neulo 1 silmukka oikein, 1 langankierto, neulo 1 silmukka oikein, 1 langankierto ja neulo 1 silmukka oikein (= työhön lisättiin 4 silmukkaa ja työssä on nyt 9 silmukkaa).
2.KERROS (= nurja puoli): Neulo kaikki silmukat ja langankierrot oikein.
3.KERROS (= oikea puoli): Neulo 1 silmukka oikein, 1 langankierto, neulo 3 silmukkaa oikein, 1 langankierto, neulo 1 silmukka oikein, 1 langankierto, neulo 3 silmukkaa, 1 langankierto ja neulo 1 silmukka oikein (= työhön lisättiin 4 silmukkaa ja työssä on nyt 13 silmukkaa).
4.KERROS (= nurja puoli): Neulo kaikki silmukat ja langankierrot oikein.
Kiinnitä 1 merkkilanka työn keskimmäiseen silmukkaan, anna merkkilangan kulkea työn mukana.

Neulo seuraava kerros näin:
5.KERROS (= oikea puoli): Neulo 1 silmukka oikein, 1 langankierto, neulo 1 silmukka oikein, 1 langankierto, neulo oikeaa merkittyyn silmukkaan asti. Tee 1 langankierto puikolle, neulo 1 silmukka oikein (= keskimmäinen silmukka) ja tee 1 langankierto puikolle. Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 2 silmukkaa, 1 langankierto, neulo 1 silmukka oikein, 1 langankierto ja neulo 1 silmukka oikein (= työhön lisättiin 6 silmukkaa ja työssä on nyt 19 silmukkaa).
6.KERROS (= nurja puoli): Neulo kaikki silmukat ja langankierrot oikein.

Toista kerroksia 5. ja 6., kunnes työssä on yhteensä 373 silmukkaa (kerrokset 5. ja 6. on toistettu yhteensä 60 kertaa).

Jatka neulomalla mallineuletta piirrosten A.1-A.7 mukaisesti näin (1.kerros = oikea puoli): Neulo 8 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti, kunnes keskimmäistä silmukkaa edeltää 10 silmukkaa (= 12 mallikertaa), neulo 10 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, neulo 1 silmukalla mallineuletta piirroksen A.4 mukaisesti (= keskimmäinen silmukka), neulo 10 silmukalla mallineuletta piirroksen A.5 mukaisesti, neulo mallineuletta piirroksen A.6 mukaisesti, kunnes jäljellä on 8 silmukkaa (= 12 mallikertaa), neulo 8 silmukalla mallineuletta piirroksen A.7 mukaisesti. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirrokset loppuun, työssä on 457 silmukkaa.

Toista piirrosten mallikerrat vielä kerran seuraavasti: Neulo 8 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti, kunnes keskimmäistä silmukkaa edeltää 10 silmukkaa (= 15 mallikertaa), neulo 10 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, neulo 1 silmukalla mallineuletta piirroksen A.4 mukaisesti (= keskimmäinen silmukka), neulo 10 silmukalla mallineuletta piirroksen A.5 mukaisesti, neulo mallineuletta piirroksen A.6 mukaisesti, kunnes jäljellä on 8 silmukkaa (= 15 mallikertaa), neulo 8 silmukalla mallineuletta piirroksen A.7 mukaisesti. Jatka mallineuletta tähän tapaan.

Kun olet neulonut piirrokset loppuun, työssä on 541 silmukkaa.
Neulo 1 silmukka oikein, 1 langankierto, neulo 1 silmukka oikein, 1 langankierto, neulo keskimmäiseen silmukkaan asti. Tee 1 langankierto puikolle, neulo 1 silmukka oikein (= keskimmäinen silmukka) ja tee 1 langankierto puikolle. Neulo kunnes jäljellä on 2 silmukkaa, 1 langankierto, neulo 1 silmukka oikein, 1 langankierto ja neulo 1 silmukka oikein = 547 silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta.

SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN:
Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta ja tee samalla langankiertoja, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava, näin: Tee mallineuleen langankiertojen yläpuolelle aina 1 langankierto, langankierrot päätetään kuten muut silmukat. Ole tarkkana, että et kiristä lankaa. Mikäli reunasta tulee kuitenkin liian kireä, päätä silmukat paksummalla puikolla. Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Kun huivi on valmis, kostuta ja pingota se halutessasi oikeisiin mittoihinsa (lue PINGOTUS yllä).

Piirros

= oikea silmukka oikealta puolelta, oikea silmukka nurjalta puolelta
= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan oikein, työhön tulee muodostua reikä.
= neulo 2 silmukkaa oikein yhteen
= nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein ja vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli
= nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen ja vedä nostettu silmukka kavennuksen yli

Sabine 14.05.2019 - 11:32:

Ist das Modell auf dem Foto mit Lace oder Alpaca gestrickt? So wegen der Größe...

DROPS Design 15.05.2019 kl. 11:04:

Liebe Sabine, das Modell auf dem Foto wurde mit Lace gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

Petra Pirvu Cristea 14.01.2019 - 18:07:

J`aime vraiment! merci!

Doris 28.12.2018 - 13:11:

Gefällt mir gut.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 202-20