DROPS / 191 / 30

Riviera Stripes by DROPS Design

Gebreide trui met structuurpatroon, strepen en raglan, van boven naar beneden gebreid. Maten S - XXXL. Het werk wordt gebreid in DROPS Brushed Alpaca Silk.

DROPS Design: Patroon nr. als-084
Garengroep C of A + A
-----------------------------------------------------------
125-125-150-150-175-175 g kleur 01, naturel
50-50-75-75-75-75 g kleur 13, denimblauw

Het werk kan tevens gebreid worden met garen van:
"Alternatief garen (Garengroep C)" – zie link hieronder.

DROPS NAALDEN ZONDER KNOP EN RONDBREINAALD (40 en 80 cm) MAAT 5 MM – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 17 steken en 28 naalden in structuurpatroon is 10 cm breed en 10 cm hoog.
----------------------------------------------------------

vanaf 2.70 € /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 2.70 € /25g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 21.00€ krijgen. Lees meer.

Om uit te rekenen hoe u verdeeld meerdert/mindert, neem het totaal aantal steken op de naald (dus 96 steken), en deel deze door het aantal te maken meerderingen/minderingen (dus 24) = 4. In dit voorbeeld meerdert u door 1 omslag te maken na iedere 4e steek, brei op de volgende naald de omslagen gedraaid om gaatjes te voorkomen. Bij het minderen breit u iedere 3e en 4e steek recht samen (in dit voorbeeld).

STREPEN:
* Brei 2½-3-3-3-3½-3½ cm met denimblauw, brei 5-5-5-5½-5½-5½.cm met naturel *, herhaal steeds van *-*.

PATROON:
Zie telpatronen A.1 en A.2. De telpatronen laten alle naalden in het patroon aan de goede kant zien.

RAGLANMOUW:
Meerder 1 steek (= 2 nieuwe steken op elke mouw) als volgt:
Na A.2: Maak 1 omslag.
Voor A.2: Maak 1 omslag.
Brei de nieuwe steken in het patroon.

RAGLAN VOORPAND/ACHTERPAND:
Meerder 2 steken (= 4 nieuwe steken op het voorpand/4 nieuwe steken op het achterpand) als volgt:
Na A.2: Maak 1 omslag, brei 1 steek, maak 1 omslag.
Voor A.2: Brei tot er 1 steek over is voor A.2, maak 1 omslag, brei 1 steek, maak 1 omslag.
Meerder 1 steek (= 2 nieuwe steken op het voorpand/2 nieuwe steken op het achterpand) als volgt:
Na A.2: Maak 1 omslag.
Voor A.2: Maak 1 omslag.
Brei de nieuwe steken in het patroon.
----------------------------------------------------------

TRUI:
Het werk wordt in de rondte gebreid met rondbreinaald vanaf midden achter, van boven naar beneden. Het lijf wordt verdeeld voor de split en de voor- en achterpanden worden apart heen en weer verder gebreid op de naald. De mouwen worden in de rondte gebreid met korte rondbreinaald/breinaalden zonder knop.

PAS:
Zet 96-96-96-102-102-102 steken op met rondbreinaald 5 mm en naturel. Brei 1 naald recht. Brei dan 8 cm boordsteek (= 3 recht / 3 averecht). Brei 1 naald recht en meerder 24-24-28-30-34-50 verdeeld op deze naald - lees TIP VOOR HET MEERDEREN/MINDEREN = 120-120-124-132-136-152 steken.
Begin nu met de STREPEN - zie uitleg hierboven. Brei de volgende naald als volgt: De naald begint ongeveer midden achter. Brei A.1 over de eerste 22-22-22-24-24-28 steken (= helft van het achterpand), brei A.2 (= 3 steken), brei A.1 over de volgende 12-12-12-14-14-14 steken (= mouw), A.2, brei A.1 over de volgende 42-42-44-46-48-56 steken (= voorpand), A.2, brei A.1 over de volgende 12-12-12-14-14-14 steken, A.2, brei A.1 over de laatste 20-20-22-22-24-28 steken (= helft van het achterpand). DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Ga zo verder met het patroon en meerder voor de raglan - zie uitleg hierboven. De meerderingen zijn verschillend op de voor- en achterpanden en op de mouwen als volgt:
MOUW:
Meerder iedere 2e naald in totaal 17-18-18-22-23-24 keer, dan iedere 4e naald in totaal 7-8-9-8-9-10 keer.
VOORPAND/ACHTERPAND:
Meerder 2 steken aan elke kant van A.2 iedere 2e naald in totaal 6-9-12-18-21-24 keer, meerder dan 1 steek aan elke kant van A.2 iedere 2e naald in totaal 25-25-24-20-20-20 keer.

Na alle meerderingen voor de raglan zijn er 364-396-424-476-512-560 steken op de naald. Ga verder in de rondte zonder meerderen tot het werk 22-24-26-27-29-31 cm meet vanaf na de hals.

Brei de volgende naald als volgt: Brei A.1 over de eerste 61-67-72-82-88-98 steken (= helft van het achterpand), plaats de volgende 62-66-68-76-80-84 steken op 1 hulpdraad voor de mouw, brei A.1 over de volgende 120-132-144-162-176-196 steken (= voorpand), plaats de volgende 62-66-68-76-80-84 steken op 1 hulpdraad voor de mouw, brei A.1 over de laatste 59-65-72-80-88-98 steken (= helft van het achterpand).

LIJF:
= 240-264-288-324-352-392 steken. Voeg 1 markeerdraad in aan elke kant.
Ga verder met strepen en A.1 zoals hiervoor over alle steken. Als het werk ongeveer 19-19-19-20-20-20 cm meet vanaf de scheiding – pas zo aan dat u eindigt na een streep met denimblauw, brei dan verder met naturel tot de gewenste lengte. Brei 1 naald tricotsteek terwijl u 6-6-6-6-2-4 steken verdeeld op de naald meerdert = 246-270-294-330-354-396 steken. Verdeel nu het werk en de voor- en achterpanden worden apart verder gebreid.

VOORPAND:
= 123-135-147-165-177-198 steken. Ga verder met boordsteek als volgt - aan de goede kant: 3 steken in ribbelsteek, * 3 recht, 3 averecht *, brei van *-* tot er 6 steken over zijn, 3 recht en 3 steken in ribbelsteek. Ga zo verder tot de boordsteek 9 cm meet, kant dan losjes af met recht boven recht en averecht boven averecht.

ACHTERPAND:
= 123-135-147-165-177-198 steken. Brei zoals voor het voorpand.

MOUW:
Het werk wordt in de rondte gebreid met korte rondbreinaald/breinaalden zonder knop.
Plaats de 62-66-68-76-80-84 steken van de hulpdraad aan de ene kant van het werk op korte rondbreinaald 5 mm. Ga verder met strepen zoals hiervoor en patroon A.1 over alle steken. Als u 1 streep heeft gebreid met denimblauw op de mouw ga dan verder met naturel tot de gewenste lengte. Als het werk ongeveer 7 cm meet vanaf de scheiding brei dan 1 naald recht terwijl u 2-0-2-4-2-0 steken verdeeld op de naald mindert = 60-66-66-72-78-84 steken. Brei 9 cm boordsteek (= 3 recht / 3 averecht). Kant dan losjes af met recht boven recht en averecht boven averecht. Brei de andere mouw op dezelfde manier.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Benodigde hoeveelheid garen aangepast
Gewijzigd online: 18.05.2018

Elisabetta 07.07.2018 - 12:38:

Hi, I am currently knitting this sweater and I am really enjoying it. The problem is that after I finished all the increases for the yoke I ended up with 360 stitches instead of 396 (as recommended for the M size). After checking the increases on the pattern it looks like the sum is 360, but then the pattern goes on with 396. Am I understanding wrong or is there a mistake on the pattern? Thanks for your help!

DROPS Design 09.07.2018 kl. 08:03:

Dear Elisabetta, when all increases for raglan are done you should have 396 sts in size M - make sure you increase 2 sts at the beg of back/front piece + 2 sts at the end of back/front piece a total of 9 times before increasing only 1 st 25 times. Happy kniting!

Melanie W 23.05.2018 - 14:30:

Hallo, ich bin gerade am Abteilen für die Ärmel. Wenn ich die Ärmel mit je 12 Maschen abteile hab ich 10 Maschen zuviel. (Statt 110 die auf Vorderteil und Rückenteil verteilt werden sind es 120 wie angegeben) Was mache ich mit den restlichen?

DROPS Design 23.05.2018 kl. 14:46:

Liebe Melanie, So werden die 120 M in beiden ersten Größen gestrickt: A.1 über die ersten 22 Maschen, A.2 (= 3 Maschen), A.1 über die nächsten 12 Maschen, A.2 (= 3 Maschen), A.1 über die nächsten 42 Maschen, A.2 (= 3 Maschen), A.1 über die nächsten 12 Maschen, A.2 (= 3 Maschen), A.1 über die letzten 20 Maschen (= halbes Rückenteil) = 22 (halbes Rückenteil) + 3 + 12 (= Ärmel) + 3 + 42 (Vorderteil) + 3 + 12 (Ärmel) + 3 + 20 (halbes Rückenteil) = 22+3+12+3+42+3+12+3+20=120 M. Viel Spaß beim stricken!

MARCEAU 18.05.2018 - 10:50:

C\\\\\\\' est dommage que vous ne mettiez pas à jour le nombre de pelotes de chaque couleur.Comment les personnes qui ont fait ce pull ont procédé?Puis-je commander ce que vous préconisez, et vous renverrez le complément à vos frais????????

DROPS Design 18.05.2018 kl. 13:35:

Bonjour Mme Marceau, la correction a été faite, vous avez désormais les bonnes quantités indiquées pour chaque couleur. Bon tricot!

MARCEAU Claude 17.05.2018 - 19:27:

EST-CE QUE QUELQU\' UN A FAIT CE PULL ET AVEC COMBIEN DE PELOTES\r\nsvp\r\nmerci\r\nPULL N° 191 30 coloris naturel et bleu lavande

MARCEAU Claude 17.05.2018 - 15:40:

BONJOUR\\r\\nJE ME JOINS A GRIBOUILLETTE\\r\\net j\\\' attends avec impatience votre rectification, pour pouvoir commander\\r\\nMERCI

Carola 17.05.2018 - 08:35:

Hallo, auf dem Bild sieht es aus, als wäre mehr Garn in "natur" nötig, als in "jeansblau". In der Materialangabe steht es aber umgekehrt. Stimmt das so?

DROPS Design 17.05.2018 kl. 09:11:

Liebe Carola, Danke für den Hinweis, unser Designteam wird die Garnangabe mal prüfen. Viel Spaß beim stricken!

Gribouillette 16.05.2018 - 19:04:

Bonjour. Je trouve ce modèle magnifique ! un modèle estival "option mer" ! Je suis étonnée du nombre de pelotes citées pour chacune des deux couleurs. En regardant l'image du modèle, j'aurais pensé que la quantité "couleur naturelle" serait plus importante que la couleur "bleu jean". Il est annoncé 125 g pour la bleue, et 50 g pour la naturelle. Est-ce réellement le cas ? Merci de votre réponse.

DROPS Design 17.05.2018 kl. 08:24:

Bonjour Gribouillette, merci pour votre retour, nos stylistes vont vérifier les quantités et une correction sera alors faite. Bon tricot!

Adelheid Egger 15.05.2018 - 08:50:

Sehr geehrte Damen !Kann bei diesem Modell die Mengenagabe der Wolle stimmen:\r\nDROPS BRUSHED ALPACA SILK von Garnstudio (gehört zur Garngruppe C)\r\n125-125-150-150-175-175 g Farbe 13, jeansblau\r\n50-50-75-75-75-75 g Farbe 01, natur\r\n\r\nDas Modell schaut doch eher so aus , alswäre mehr vom Garn natur nötig.\r\nDanke\r\nLiebe Grüße\r\nAdeheid

M.E. Keijzer 14.05.2018 - 20:38:

Dag. Klopt het wel wat in het patroon staat aangegeven dat er veel meer denimblauw (125 gram) nodig is dan naturel (75 gram)? Ik heb heel sterk de indruk dat het andersom moet zijn dan wat aangegeven is. Er zit toch zeker veel meer naturel kleur in de trui dan blauw?

DROPS Design 16.05.2018 kl. 17:00:

Dag M.E. Keijzer, Dank voor het doorgeven! Het lijkt er inderdaad op dat de hoeveelheden voor blauw en naturel zijn omgedraaid. Het is al doorgegeven aan het designteam en er zal binnenkort waarschijnlijk een correctie op het patroon komen.

Pinny 14.05.2018 - 09:47:

La stessa domanda è postata da una utente in inglese. Le quantità dei colori bianco e blu sono invertite?\r\nGrazie

DROPS Design 14.05.2018 kl. 10:06:

Buongiorno Pinny. Sì molto probabilmente sono invertiti. E' stata mandata una segnalazione e il modello verrà corretto online. Grazie per la segnalazione. Buon lavoro!

Laat een opmerking achter voor DROPS 191-30