DROPS / 191 / 30

Riviera Stripes by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu pusero, jossa kohoneuletta, raitoja ja raglanlinjat. Koot S-XXXL. Työ neulotaan DROPS Brushed Alpaca Silk -langasta.

DROPS Design: Malli as-084
Lankaryhmä C tai A + A
-----------------------------------------------------------
Koko: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BRUSHED ALPACA SILK (kuuluu lankaryhmään C):
125-125-150-150-175-175 g väriä 01, luonnonvalkoinen
50-50-75-75-75-75 g väriä 13, farkunsininen

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä C)". Katso alla oleva linkki.

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKOT (40 ja 80 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 17 silmukkaa ja 28 kerrosta kohoneuletta puikoilla nro 5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

alkaen 2.15 € /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 2.15 € /25g
Saat tämän mallin langat alkaen 15.05€. Lue lisää.

Laske kuinka usein kerroksella lisätään/kavennetaan seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 96 silmukkaa) ja jaa tämä luku lisäysten/kavennusten määrän kanssa (esim. 24) = 4. Tässä esimerkissä lisätään tekemällä 1 langankierto joka 4.silmukan jälkeen. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää. Kavennukset tehdään neulomalla joka 3. ja joka 4.silmukka oikein yhteen.

RAIDOITUS:
*Neulo 2½-3-3-3-3½-3½ cm farkunsinisellä langalla, neulo 5-5-5-5½-5½-5½ cm luonnonvalkoisella langalla*, toista jatkossa *-*.

MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.1 ja A.2. Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

HIHAN RAGLANLISÄYKSET:
Lisää 1 silmukka (= kumpaankin hihaan lisätään 2 silmukkaa) seuraavasti:
Piirroksen A.2 mallineuleen jälkeen: Tee 1 langankierto puikolle.
Ennen piirroksen A.2 mallineuletta: Tee 1 langankierto puikolle.
Lisätyt silmukat neulotaan piirroksen A.1 mukaisesti.

ETUKAPPALEEN/TAKAKAPPALEEN RAGLANLISÄYKSET:
Lisää 2 silmukkaa (= etukappaleeseen lisätään 4 silmukkaa/takakappaleeseen lisätään 4 silmukkaa) seuraavasti:
Piirroksen A.2 mallineuleen jälkeen: Tee 1 langankierto puikolle, neulo 1 silmukka, tee 1 langankierto puikolle.
Ennen piirroksen A.2 mallineuletta: Neulo kunnes piirroksen A.2 mallineuletta edeltää 1 silmukka, tee 1 langankierto puikolle, neulo 1 silmukka, tee 1 langankierto puikolle.
Lisää 1 silmukka (= etukappaleeseen lisätään 2 silmukkaa/takakappaleeseen lisätään 2 silmukkaa) seuraavasti:
Piirroksen A.2 mallineuleen jälkeen: Tee 1 langankierto puikolle.
Ennen piirroksen A.2 mallineuletta: Tee 1 langankierto puikolle.
Lisätyt silmukat neulotaan piirroksen A.1 mukaisesti.
----------------------------------------------------------

PUSERO:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla keskeltä takaa alkaen, ylhäältä alas. Työ jaetaan halkion kohdalta ja etukappale/takakappale neulotaan tasona erikseen. Hihat neulotaan suljettuna neuleena lyhyellä pyöröpuikolla/sukkapuikoilla.

KAARROKE:
Luo 96-96-96-102-102-102 silmukkaa pyöröpuikolle nro 5 luonnonvalkoisella langalla. Neulo 1 kerros oikein. Neulo sitten 8 cm joustinneuletta (= 3 silmukkaa oikein / 3 silmukkaa nurin). Neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 24-24-28-30-34-50 silmukkaa (lue LISÄYS-/KAVENNUSVINKKI) = 120-120-124-132-136-152 silmukkaa.
Aloita nyt RAIDOITUS (katso selitys yllä). Seuraava kerros neulotaan näin: Kerroksen vaihtumiskohta on n. keskellä takana. Neulo ensimmäisillä 22-22-22-24-24-28 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= puolikas takakappale), neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (= 3 silmukkaa), neulo seuraavilla 12-12-12-14-14-14 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= hiha), A.2, neulo seuraavilla 42-42-44-46-48-56 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= etukappale), A.2, neulo seuraavilla 12-12-12-14-14-14 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, A.2, neulo viimeisillä 20-20-22-22-24-28 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= puolikas takakappale). TARKISTA NEULETIHEYS!
Jatka mallineuletta tähän tapaan ja tee RAGLANLISÄYKSET (katso selitys yllä). Etukappaleessa/takakappaleessa ja hihoissa lisätään eri tavoin:
HIHA:
Tee lisäykset joka 2.kerros yhteensä 17-18-18-22-23-24 kertaa, sitten joka 4.kerros yhteensä 7-8-9-8-9-10 kertaa.
ETUKAPPALE/TAKAKAPPALE:
Lisää piirroksen A.2 mallineuleen molemmin puolin 2 silmukkaa joka 2.kerros yhteensä 6-9-12-18-21-24 kertaa, lisää sitten piirroksen A.2 mallineuleen molemmin puolin 1 silmukka joka 2.kerros yhteensä 25-25-24-20-20-20 kertaa.

Kun kaikki raglanlisäykset on tehty, työssä on 364-396-424-476-512-560 silmukkaa. Jatka suljettua neuletta ilman lisäyksiä, kunnes työn pituus pääntien reunuksen alareunasta mitattuna on 22-24-26-27-29-31 cm.

Seuraava kerros neulotaan näin: Neulo ensimmäisillä 61-67-72-82-88-98 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= puolikas takakappale), siirrä seuraavat 62-66-68-76-80-84 silmukkaa apulangalle hihaa varten, neulo seuraavilla 120-132-144-162-176-196 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= etukappale), siirrä seuraavat 62-66-68-76-80-84 silmukkaa apulangalle hihaa varten, neulo viimeisillä 59-65-72-80-88-98 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= puolikas takakappale).

ETU- JA TAKAKAPPALE:
= 240-264-288-324-352-392 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkkilanka työn kumpaankin sivuun.
Jatka kaikilla silmukoilla raidoitusta ja piirroksen A.1 mallineuletta kuten aiemmin. Kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on n. 19-19-19-20-20-20 cm ja olet viimeksi neulonut farkunsinisen raidan, jatka neulomista luonnonvalkoisella langalla. Neulo 1 kerros sileää neuletta ja lisää tasavälein 6-6-6-6-2-4 silmukkaa = 246-270-294-330-354-396 silmukkaa. Jaa sitten työ ja neulo osat erikseen.

ETUKAPPALE:
= 123-135-147-165-177-198 silmukkaa. Jatka neulomalla joustinneuletta seuraavasti (1.kerros = oikea puoli): 3 silmukkaa ainaoikeaa, *3 silmukkaa oikein, 3 silmukkaa nurin*, toista *-* kunnes jäljellä on 6 silmukkaa, neulo 3 silmukkaa oikein ja 3 silmukkaa ainaoikeaa. Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes joustinneuleen pituus on 9 cm. Päätä silmukat löyhästi joustinneuletta neuloen.

TAKAKAPPALE:
= 123-135-147-165-177-198 silmukkaa. Neulo kuten etukappale.

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena lyhyellä pyöröpuikolla/sukkapuikoilla.
Ota toisen sivun apulangalla odottavat 62-66-68-76-80-84 silmukkaa lyhyelle pyöröpuikolle nro 5. Jatka raidoitusta kuten aiemmin ja neulo kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti. Kun olet neulonut yhden farkunsinisen raidan, jatka neulomista luonnonvalkoisella langalla. Kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on n. 7 cm, neulo 1 kerros oikein ja kavenna tasavälein 2-0-2-4-2-0 silmukkaa = 60-66-66-72-78-84 silmukkaa. Neulo 9 cm joustinneuletta (= 3 silmukkaa oikein / 3 silmukkaa nurin). Päätä silmukat löyhästi joustinneuletta neuloen. Neulo toinen hiha samoin.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 18.05.2018
Korjaus langanmenekkiin.

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 191-30) .

Kommentit / Kysymykset (19)

Hej 19.05.2019 - 01:57:

Hej Passer mængden af garn virkelig?? Hilsen Helle

Maria Ka 09.01.2019 - 14:14:

Dzień dobry, przerobiłam już pierwszą linijkę wzorów A1 i A2. Dobrze zrozumiałam, że teraz powinnam już zacząć dodawać oczka na reglan - w tej drugiej linijce? Czyli (w rozmiarze S) przerabiam teraz 21 oczek schematem A1, narzut, oczko lewe, narzut, 3 oczka schematem A2 itd? CZy w kolejnym okrążeniu przerabiać oczka przekręcone w miejscu narzutu?

DROPS Design 09.01.2019 kl. 16:50:

Witaj Mario! Tak dokładnie, teraz zaczynasz dodawać oczka na reglan - uważaj tylko bo inaczej (inna częstotliwość, inna liczba dodanych oczek tj. 1 lub 2 i sposób dodawania oczek) są dodawane oczka na tyle i przodzie, a inaczej na rękawach (zobacz opis w 2 miejscach: pod materiałami, a dalej w środku części KARCZEK). Nie przekręcać dodawanych oczek, powstaną dziurki jak na zdjęciu. Powodzenia!

Silke 07.01.2019 - 16:03:

Hallo, ich verstehe das Diagramm nicht A1 und A2 wenn ich in Runden stricke, gibt es doch keine Rückreihe. Auf dem Foto sieht es aus wie Halbpatent, oder wurde glatt rechts gestrickt? Liebe Grüße Silke

DROPS Design 08.01.2019 kl. 08:13:

Liebe Silke, die Diagramme stricken Sie wie Sie erscheinen, dh 1 Kästchen = 1 Masche x 1 Runde, bei A.1 Reihe 1 stricken Sie 2 Ma re, Reihe 2, 1 M re, 1 M li - diese beide Reihen wiederholen. Bei A.2 stricken Sie die 3 Maschen rechts in jede Runde. Viel Spaß beim stricken!

Bozon Laurence 22.09.2018 - 10:19:

Bonjour pouvez vous m'indiquer le nombre de pelotes de chaque couleur qu'il faut pour réaliser ce pull en taille M ? Merci

DROPS Design 24.09.2018 kl. 08:13:

Bonjour Mme Bozon, vous trouverez les quantités nécessaires, au poids, pour chaque taille, dans l'en-tête du modèle, soit en taille M 125 g DROPS Brushed Alpaca Silk en naturel et 50 g en bleu. 1 pelote DROPS Brushed Alpaca Silk = 25 g, il vous faudra ainsi 5 pelotes en naturel et 2 en bleu. Bon tricot!

Elisabetta 07.07.2018 - 12:38:

Hi, I am currently knitting this sweater and I am really enjoying it. The problem is that after I finished all the increases for the yoke I ended up with 360 stitches instead of 396 (as recommended for the M size). After checking the increases on the pattern it looks like the sum is 360, but then the pattern goes on with 396. Am I understanding wrong or is there a mistake on the pattern? Thanks for your help!

DROPS Design 09.07.2018 kl. 08:03:

Dear Elisabetta, when all increases for raglan are done you should have 396 sts in size M - make sure you increase 2 sts at the beg of back/front piece + 2 sts at the end of back/front piece a total of 9 times before increasing only 1 st 25 times. Happy kniting!

Melanie W 23.05.2018 - 14:30:

Hallo, ich bin gerade am Abteilen für die Ärmel. Wenn ich die Ärmel mit je 12 Maschen abteile hab ich 10 Maschen zuviel. (Statt 110 die auf Vorderteil und Rückenteil verteilt werden sind es 120 wie angegeben) Was mache ich mit den restlichen?

DROPS Design 23.05.2018 kl. 14:46:

Liebe Melanie, So werden die 120 M in beiden ersten Größen gestrickt: A.1 über die ersten 22 Maschen, A.2 (= 3 Maschen), A.1 über die nächsten 12 Maschen, A.2 (= 3 Maschen), A.1 über die nächsten 42 Maschen, A.2 (= 3 Maschen), A.1 über die nächsten 12 Maschen, A.2 (= 3 Maschen), A.1 über die letzten 20 Maschen (= halbes Rückenteil) = 22 (halbes Rückenteil) + 3 + 12 (= Ärmel) + 3 + 42 (Vorderteil) + 3 + 12 (Ärmel) + 3 + 20 (halbes Rückenteil) = 22+3+12+3+42+3+12+3+20=120 M. Viel Spaß beim stricken!

MARCEAU 18.05.2018 - 10:50:

C\\\\\\\' est dommage que vous ne mettiez pas à jour le nombre de pelotes de chaque couleur.Comment les personnes qui ont fait ce pull ont procédé?Puis-je commander ce que vous préconisez, et vous renverrez le complément à vos frais????????

DROPS Design 18.05.2018 kl. 13:35:

Bonjour Mme Marceau, la correction a été faite, vous avez désormais les bonnes quantités indiquées pour chaque couleur. Bon tricot!

MARCEAU Claude 17.05.2018 - 19:27:

EST-CE QUE QUELQU\' UN A FAIT CE PULL ET AVEC COMBIEN DE PELOTES\r\nsvp\r\nmerci\r\nPULL N° 191 30 coloris naturel et bleu lavande

MARCEAU Claude 17.05.2018 - 15:40:

BONJOUR\\r\\nJE ME JOINS A GRIBOUILLETTE\\r\\net j\\\' attends avec impatience votre rectification, pour pouvoir commander\\r\\nMERCI

Carola 17.05.2018 - 08:35:

Hallo, auf dem Bild sieht es aus, als wäre mehr Garn in "natur" nötig, als in "jeansblau". In der Materialangabe steht es aber umgekehrt. Stimmt das so?

DROPS Design 17.05.2018 kl. 09:11:

Liebe Carola, Danke für den Hinweis, unser Designteam wird die Garnangabe mal prüfen. Viel Spaß beim stricken!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 191-30