DROPS / 191 / 30

Riviera Stripes by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu pusero, jossa kohoneuletta, raitoja ja raglanlinjat. Koot S-XXXL. Työ neulotaan DROPS Brushed Alpaca Silk -langasta.

DROPS Design: Malli as-084
Lankaryhmä C tai A + A
-----------------------------------------------------------
Koko: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BRUSHED ALPACA SILK (kuuluu lankaryhmään C):
125-125-150-150-175-175 g väriä 13, farkunsininen
50-50-75-75-75-75 g väriä 01, luonnonvalkoinen

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä C)". Katso alla oleva linkki.

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKOT (40 ja 80 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 17 silmukkaa ja 28 kerrosta kohoneuletta puikoilla nro 5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

Kommentit (13)

77% Alpakkaa, 23% Silkkiä
alkaen 1.80 € /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 1.80 € /25g
Saat tämän mallin langat alkaen 12.60€. Lue lisää.

Laske kuinka usein kerroksella lisätään/kavennetaan seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 96 silmukkaa) ja jaa tämä luku lisäysten/kavennusten määrän kanssa (esim. 24) = 4. Tässä esimerkissä lisätään tekemällä 1 langankierto joka 4.silmukan jälkeen. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää. Kavennukset tehdään neulomalla joka 3. ja joka 4.silmukka oikein yhteen.

RAIDOITUS:
*Neulo 2½-3-3-3-3½-3½ cm farkunsinisellä langalla, neulo 5-5-5-5½-5½-5½ cm luonnonvalkoisella langalla*, toista jatkossa *-*.

MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.1 ja A.2. Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

HIHAN RAGLANLISÄYKSET:
Lisää 1 silmukka (= kumpaankin hihaan lisätään 2 silmukkaa) seuraavasti:
Piirroksen A.2 mallineuleen jälkeen: Tee 1 langankierto puikolle.
Ennen piirroksen A.2 mallineuletta: Tee 1 langankierto puikolle.
Lisätyt silmukat neulotaan piirroksen A.1 mukaisesti.

ETUKAPPALEEN/TAKAKAPPALEEN RAGLANLISÄYKSET:
Lisää 2 silmukkaa (= etukappaleeseen lisätään 4 silmukkaa/takakappaleeseen lisätään 4 silmukkaa) seuraavasti:
Piirroksen A.2 mallineuleen jälkeen: Tee 1 langankierto puikolle, neulo 1 silmukka, tee 1 langankierto puikolle.
Ennen piirroksen A.2 mallineuletta: Neulo kunnes piirroksen A.2 mallineuletta edeltää 1 silmukka, tee 1 langankierto puikolle, neulo 1 silmukka, tee 1 langankierto puikolle.
Lisää 1 silmukka (= etukappaleeseen lisätään 2 silmukkaa/takakappaleeseen lisätään 2 silmukkaa) seuraavasti:
Piirroksen A.2 mallineuleen jälkeen: Tee 1 langankierto puikolle.
Ennen piirroksen A.2 mallineuletta: Tee 1 langankierto puikolle.
Lisätyt silmukat neulotaan piirroksen A.1 mukaisesti.
----------------------------------------------------------

PUSERO:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla keskeltä takaa alkaen, ylhäältä alas. Työ jaetaan halkion kohdalta ja etukappale/takakappale neulotaan tasona erikseen. Hihat neulotaan suljettuna neuleena lyhyellä pyöröpuikolla/sukkapuikoilla.

KAARROKE:
Luo 96-96-96-102-102-102 silmukkaa pyöröpuikolle nro 5 luonnonvalkoisella langalla. Neulo 1 kerros oikein. Neulo sitten 8 cm joustinneuletta (= 3 silmukkaa oikein / 3 silmukkaa nurin). Neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 24-24-28-30-34-50 silmukkaa (lue LISÄYS-/KAVENNUSVINKKI) = 120-120-124-132-136-152 silmukkaa.
Aloita nyt RAIDOITUS (katso selitys yllä). Seuraava kerros neulotaan näin: Kerroksen vaihtumiskohta on n. keskellä takana. Neulo ensimmäisillä 22-22-22-24-24-28 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= puolikas takakappale), neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (= 3 silmukkaa), neulo seuraavilla 12-12-12-14-14-14 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= hiha), A.2, neulo seuraavilla 42-42-44-46-48-56 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= etukappale), A.2, neulo seuraavilla 12-12-12-14-14-14 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, A.2, neulo viimeisillä 20-20-22-22-24-28 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= puolikas takakappale). TARKISTA NEULETIHEYS!
Jatka mallineuletta tähän tapaan ja tee RAGLANLISÄYKSET (katso selitys yllä). Etukappaleessa/takakappaleessa ja hihoissa lisätään eri tavoin:
HIHA:
Tee lisäykset joka 2.kerros yhteensä 17-18-18-22-23-24 kertaa, sitten joka 4.kerros yhteensä 7-8-9-8-9-10 kertaa.
ETUKAPPALE/TAKAKAPPALE:
Lisää piirroksen A.2 mallineuleen molemmin puolin 2 silmukkaa joka 2.kerros yhteensä 6-9-12-18-21-24 kertaa, lisää sitten piirroksen A.2 mallineuleen molemmin puolin 1 silmukka joka 2.kerros yhteensä 25-25-24-20-20-20 kertaa.

Kun kaikki raglanlisäykset on tehty, työssä on 364-396-424-476-512-560 silmukkaa. Jatka suljettua neuletta ilman lisäyksiä, kunnes työn pituus pääntien reunuksen alareunasta mitattuna on 22-24-26-27-29-31 cm.

Seuraava kerros neulotaan näin: Neulo ensimmäisillä 61-67-72-82-88-98 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= puolikas takakappale), siirrä seuraavat 62-66-68-76-80-84 silmukkaa apulangalle hihaa varten, neulo seuraavilla 120-132-144-162-176-196 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= etukappale), siirrä seuraavat 62-66-68-76-80-84 silmukkaa apulangalle hihaa varten, neulo viimeisillä 59-65-72-80-88-98 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= puolikas takakappale).

ETU- JA TAKAKAPPALE:
= 240-264-288-324-352-392 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkkilanka työn kumpaankin sivuun.
Jatka kaikilla silmukoilla raidoitusta ja piirroksen A.1 mallineuletta kuten aiemmin. Kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on n. 19-19-19-20-20-20 cm ja olet viimeksi neulonut farkunsinisen raidan, jatka neulomista luonnonvalkoisella langalla. Neulo 1 kerros sileää neuletta ja lisää tasavälein 6-6-6-6-2-4 silmukkaa = 246-270-294-330-354-396 silmukkaa. Jaa sitten työ ja neulo osat erikseen.

ETUKAPPALE:
= 123-135-147-165-177-198 silmukkaa. Jatka neulomalla joustinneuletta seuraavasti (1.kerros = oikea puoli): 3 silmukkaa ainaoikeaa, *3 silmukkaa oikein, 3 silmukkaa nurin*, toista *-* kunnes jäljellä on 6 silmukkaa, neulo 3 silmukkaa oikein ja 3 silmukkaa ainaoikeaa. Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes joustinneuleen pituus on 9 cm. Päätä silmukat löyhästi joustinneuletta neuloen.

TAKAKAPPALE:
= 123-135-147-165-177-198 silmukkaa. Neulo kuten etukappale.

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena lyhyellä pyöröpuikolla/sukkapuikoilla.
Ota toisen sivun apulangalla odottavat 62-66-68-76-80-84 silmukkaa lyhyelle pyöröpuikolle nro 5. Jatka raidoitusta kuten aiemmin ja neulo kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti. Kun olet neulonut yhden farkunsinisen raidan, jatka neulomista luonnonvalkoisella langalla. Kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on n. 7 cm, neulo 1 kerros oikein ja kavenna tasavälein 2-0-2-4-2-0 silmukkaa = 60-66-66-72-78-84 silmukkaa. Neulo 9 cm joustinneuletta (= 3 silmukkaa oikein / 3 silmukkaa nurin). Päätä silmukat löyhästi joustinneuletta neuloen. Neulo toinen hiha samoin.

Kommentit (13)

Näppäile kommenttisi tähän!

MARCEAU 18.05.2018 - 10:50:

C\\\\\\\' est dommage que vous ne mettiez pas à jour le nombre de pelotes de chaque couleur.Comment les personnes qui ont fait ce pull ont procédé?Puis-je commander ce que vous préconisez, et vous renverrez le complément à vos frais????????

DROPS Design 18.05.2018 kl. 13:35:

Bonjour Mme Marceau, la correction a été faite, vous avez désormais les bonnes quantités indiquées pour chaque couleur. Bon tricot!

MARCEAU Claude 17.05.2018 - 19:27:

EST-CE QUE QUELQU\' UN A FAIT CE PULL ET AVEC COMBIEN DE PELOTES\r\nsvp\r\nmerci\r\nPULL N° 191 30 coloris naturel et bleu lavande

MARCEAU Claude 17.05.2018 - 15:40:

BONJOUR\\r\\nJE ME JOINS A GRIBOUILLETTE\\r\\net j\\\' attends avec impatience votre rectification, pour pouvoir commander\\r\\nMERCI

Carola 17.05.2018 - 08:35:

Hallo, auf dem Bild sieht es aus, als wäre mehr Garn in "natur" nötig, als in "jeansblau". In der Materialangabe steht es aber umgekehrt. Stimmt das so?

DROPS Design 17.05.2018 kl. 09:11:

Liebe Carola, Danke für den Hinweis, unser Designteam wird die Garnangabe mal prüfen. Viel Spaß beim stricken!

Gribouillette 16.05.2018 - 19:04:

Bonjour. Je trouve ce modèle magnifique ! un modèle estival "option mer" ! Je suis étonnée du nombre de pelotes citées pour chacune des deux couleurs. En regardant l'image du modèle, j'aurais pensé que la quantité "couleur naturelle" serait plus importante que la couleur "bleu jean". Il est annoncé 125 g pour la bleue, et 50 g pour la naturelle. Est-ce réellement le cas ? Merci de votre réponse.

DROPS Design 17.05.2018 kl. 08:24:

Bonjour Gribouillette, merci pour votre retour, nos stylistes vont vérifier les quantités et une correction sera alors faite. Bon tricot!

Adelheid Egger 15.05.2018 - 08:50:

Sehr geehrte Damen !Kann bei diesem Modell die Mengenagabe der Wolle stimmen:\r\nDROPS BRUSHED ALPACA SILK von Garnstudio (gehört zur Garngruppe C)\r\n125-125-150-150-175-175 g Farbe 13, jeansblau\r\n50-50-75-75-75-75 g Farbe 01, natur\r\n\r\nDas Modell schaut doch eher so aus , alswäre mehr vom Garn natur nötig.\r\nDanke\r\nLiebe Grüße\r\nAdeheid

M.E. Keijzer 14.05.2018 - 20:38:

Dag. Klopt het wel wat in het patroon staat aangegeven dat er veel meer denimblauw (125 gram) nodig is dan naturel (75 gram)? Ik heb heel sterk de indruk dat het andersom moet zijn dan wat aangegeven is. Er zit toch zeker veel meer naturel kleur in de trui dan blauw?

DROPS Design 16.05.2018 kl. 17:00:

Dag M.E. Keijzer, Dank voor het doorgeven! Het lijkt er inderdaad op dat de hoeveelheden voor blauw en naturel zijn omgedraaid. Het is al doorgegeven aan het designteam en er zal binnenkort waarschijnlijk een correctie op het patroon komen.

Pinny 14.05.2018 - 09:47:

La stessa domanda è postata da una utente in inglese. Le quantità dei colori bianco e blu sono invertite?\r\nGrazie

DROPS Design 14.05.2018 kl. 10:06:

Buongiorno Pinny. Sì molto probabilmente sono invertiti. E' stata mandata una segnalazione e il modello verrà corretto online. Grazie per la segnalazione. Buon lavoro!

Heather 11.05.2018 - 16:10:

Are the counts for the number of balls reversed? It seems there is more white in this than the blue but you need more of the blue than the white in the requirements?

DROPS Design 13.05.2018 kl. 13:04:

Dear Heather, yes, they seem to be reversed. I will send your question to the Drops correction panel.

Rumpelstiltzchen 28.12.2017 - 11:19:

A perfect summer piece...on my list

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 191-30