DROPS / 191 / 30

Riviera Stripes by DROPS Design

Pruhovaný raglánový pulovr se strukturovým vzorem pletený shora dolů z příze DROPS Brushed Alpaca Silk. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. as-084
Skupina přízí C nebo A + A
-----------------------------------------------------------
Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiál:
DROPS BRUSHED ALPACA SILK firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
125-125-150-150-175-175 g, barva č. 01, smetanová
50-50-75-75-75-75 g, barva č. 13, džínově modrá

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí C)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 80 cm) č.5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 17 ok a 28 řad strukturovým vzorem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
----------------------------------------------------------

77% alpaka, 23% hedvábí
od 55.00 Kč /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 55.00 Kč /25g
Přízi na tento model můžete mít už za 385Kč. Více zde.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ/UJÍMÁNÍ:
Abychom vypočítali, jak často musíme přidávat/ujímat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 96 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat/ujmout (tj. 24), takže 96 : 24 = 4.
V tomto případě tedy 1x nahodíme za každým 4. okem; v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
Pokud ujímáme, spleteme hladce dohromady každé 3. a 4. oko.

SLED PRUHŮ:
*upleteme 2,5-3-3-3-3,5-3,5 cm džínově modrou přízí, pak 5-5-5-5,5-5,5-5,5 cm smetanovou přízí*, *-* stále opakujeme.

VZOR:
Viz schémata A.1 a A.2. Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ - RUKÁV:
Přidáme 1 oko (= 2 nová oka na každém rukávu), takto:
Za vzorem A.2: 1x nahodíme.
Před vzorem A.2: 1x nahodíme.
Nová oka zapracujeme do vzoru.

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ PŘEDNÍ/ZADNÍ DÍL:
Přidáme 2 oka (= 4 nová oka na předním dílu/4 nová oka na zadním dílu), takto:
Za vzorem A.2: 1x nahodíme, 1 oko upleteme, 1x nahodíme.
Před vzorem A.2: pleteme až po poslední 1 oko před vzorem A.2, 1x nahodíme, 1 oko upleteme, 1x nahodíme.

Přidáme 1 oko (= 2 nová oka na předním dílu/2 nová oka na zadním dílu), takto:
Za vzorem A.2: 1x nahodíme.
Před vzorem A.2: 1x nahodíme.
Nová oka zapracujeme do vzoru.
----------------------------------------------------------

PULOVR:
Pleteme nejprve v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů – kruhová řada začíná uprostřed zadního průkrčníku. Trup rozdělíme na přední a zadní díl (= postranní rozparky) a ty dopleteme v řadách odděleně.
Rukávy pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici/ponožkových jehlicích.

SEDLO:
Na kruhovou jehlici č.5 nahodíme smetanovou přízí 96-96-96-102-102-102 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme pružným vzorem 3/3 (tj. střídáme 3 oka hladce, 3 obrace) do výše 8 cm. Upleteme 1 kruhovou řadu hladcea SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 24-24-28-30-34-50 ok - viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ/UJÍMÁNÍ = 120-120-124-132-136-152 ok.
Teď začneme plést pruhy – viz SLED PRUHŮ výše. Následující kruhovou řadu pleteme takto – kruhová řada začíná zhruba uprostřed zadního průkrčníku: prvních 22-22-22-24-24-28 ok pleteme vzorem A.1 (= polovina zadního dílu), pak vzor A.2 (= 3 oka), dalších 12-12-12-14-14-14 ok vzorem A.1 (= rukáv), vzor A.2, 42-42-44-46-48-56 ok vzorem A.1 (= přední díl), vzor A.2, 12-12-12-14-14-14 ok vzorem A.1, vzor A.2 a posledních 20-20-22-22-24-28 ok vzorem A.1 (= polovina zadního dílu).
V tomto rozvržení vzorů pokračujeme a SOUČASNĚ tvarujeme RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ – viz výše. Na předním/zadním dílu a na rukávech přidáváme rozdílně, takto:
RUKÁV:
Přidáváme v každé 2. kruhové řadě, celkem 17-18-18-22-23-24x, pak v každé 4. kruhové řadě, celkem 7-8-9-8-9-10x.
PŘEDNÍ/ZADNÍ DÍL:
Přidáváme v každé 2. kruhové řadě 2 oka na každé straně vzoru A.2, a to celkem 6-9-12-18-21-24x, pak přidáme v každé 2. kruhové řadě 1 oko na každé straně vzoru A.2, a to celkem 25-25-24-20-20-20x.

Po dokončení veškerého přidávání pro raglán máme na jehlici 364-396-424-476-512-560 ok. Pokračujeme v kruhových řadách – už bez přidávání – až do výše 22-24-26-27-29-31 cm.

Následující kruhovou řadu pleteme takto: 61-67-72-82-88-98 ok vzorem A.1 (= polovina zadního dílu), následujících 62-66-68-76-80-84 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), 120-132-144-162-176-196 ok vzorem A.1 (= přední díl), dalších 62-66-68-76-80-84 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), posledních 59-65-72-80-88-98 ok upleteme vzorem A.1 (= polovina zadního dílu).

TRUP:
= 240-264-288-324-352-392 ok. Označíme si boky.
Pokračujeme v pletení vzoru A.1 jako dříve, dál střídáme barvy dle sledu pruhů. Ve výši asi 19-19-19-20-20-20 cm od průramků – končíme po dopletení modrého pruhu, pokračujeme smetanovou barvou až do ukončení práce. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 6-6-6-6-2-4 ok = 246-270-294-330-354-396 ok. Nyní pleteninu rozdělíme na přední a zadní díl a ty dokončíme odděleně.

PŘEDNÍ DÍL:
= 123-135-147-165-177-198 ok. Pleteme pružným vzorem, takto – začínáme lícovou řadou: 3 oka vroubkovým vzorem, *3 oka hladce, 3 obrace*, *-* opakujeme až po posledních 6 ok, 3 oka upleteme hladce, 3 oka vroubkovým vzorem. Takto pokračujeme. Když je pružný lem vysoký 9 cm, všechna oka volně dle vzoru uzavřeme.

ZADNÍ DÍL:
= 123-135-147-165-177-198 ok. Pleteme stejně jako přední díl.

RUKÁV:
Pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici/ponožkových jehlicích.
Odložených 62-66-68-76-80-84 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici č.5 a pleteme vzorem A.1, barvy dál střídáme dle sledu pruhů. Po dokončení 1 modrého pruhu pokračujeme smetanovou barvou až do ukončení práce. Ve výši asi 7 cm od průramku pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 2-0-2-4-2-0 oka = 60-66-66-72-78-84 ok. Pak pleteme pružným vzorem 3/3. Když je pružný lem vysoký 9 cm, všechna oka volně dle vzoru uzavřeme.

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 191-30) .

Komentáře / Otázky (19)

Hej 19.05.2019 - 01:57:

Hej Passer mængden af garn virkelig?? Hilsen Helle

Maria Ka 09.01.2019 - 14:14:

Dzień dobry, przerobiłam już pierwszą linijkę wzorów A1 i A2. Dobrze zrozumiałam, że teraz powinnam już zacząć dodawać oczka na reglan - w tej drugiej linijce? Czyli (w rozmiarze S) przerabiam teraz 21 oczek schematem A1, narzut, oczko lewe, narzut, 3 oczka schematem A2 itd? CZy w kolejnym okrążeniu przerabiać oczka przekręcone w miejscu narzutu?

DROPS Design 09.01.2019 kl. 16:50:

Witaj Mario! Tak dokładnie, teraz zaczynasz dodawać oczka na reglan - uważaj tylko bo inaczej (inna częstotliwość, inna liczba dodanych oczek tj. 1 lub 2 i sposób dodawania oczek) są dodawane oczka na tyle i przodzie, a inaczej na rękawach (zobacz opis w 2 miejscach: pod materiałami, a dalej w środku części KARCZEK). Nie przekręcać dodawanych oczek, powstaną dziurki jak na zdjęciu. Powodzenia!

Silke 07.01.2019 - 16:03:

Hallo, ich verstehe das Diagramm nicht A1 und A2 wenn ich in Runden stricke, gibt es doch keine Rückreihe. Auf dem Foto sieht es aus wie Halbpatent, oder wurde glatt rechts gestrickt? Liebe Grüße Silke

DROPS Design 08.01.2019 kl. 08:13:

Liebe Silke, die Diagramme stricken Sie wie Sie erscheinen, dh 1 Kästchen = 1 Masche x 1 Runde, bei A.1 Reihe 1 stricken Sie 2 Ma re, Reihe 2, 1 M re, 1 M li - diese beide Reihen wiederholen. Bei A.2 stricken Sie die 3 Maschen rechts in jede Runde. Viel Spaß beim stricken!

Bozon Laurence 22.09.2018 - 10:19:

Bonjour pouvez vous m'indiquer le nombre de pelotes de chaque couleur qu'il faut pour réaliser ce pull en taille M ? Merci

DROPS Design 24.09.2018 kl. 08:13:

Bonjour Mme Bozon, vous trouverez les quantités nécessaires, au poids, pour chaque taille, dans l'en-tête du modèle, soit en taille M 125 g DROPS Brushed Alpaca Silk en naturel et 50 g en bleu. 1 pelote DROPS Brushed Alpaca Silk = 25 g, il vous faudra ainsi 5 pelotes en naturel et 2 en bleu. Bon tricot!

Elisabetta 07.07.2018 - 12:38:

Hi, I am currently knitting this sweater and I am really enjoying it. The problem is that after I finished all the increases for the yoke I ended up with 360 stitches instead of 396 (as recommended for the M size). After checking the increases on the pattern it looks like the sum is 360, but then the pattern goes on with 396. Am I understanding wrong or is there a mistake on the pattern? Thanks for your help!

DROPS Design 09.07.2018 kl. 08:03:

Dear Elisabetta, when all increases for raglan are done you should have 396 sts in size M - make sure you increase 2 sts at the beg of back/front piece + 2 sts at the end of back/front piece a total of 9 times before increasing only 1 st 25 times. Happy kniting!

Melanie W 23.05.2018 - 14:30:

Hallo, ich bin gerade am Abteilen für die Ärmel. Wenn ich die Ärmel mit je 12 Maschen abteile hab ich 10 Maschen zuviel. (Statt 110 die auf Vorderteil und Rückenteil verteilt werden sind es 120 wie angegeben) Was mache ich mit den restlichen?

DROPS Design 23.05.2018 kl. 14:46:

Liebe Melanie, So werden die 120 M in beiden ersten Größen gestrickt: A.1 über die ersten 22 Maschen, A.2 (= 3 Maschen), A.1 über die nächsten 12 Maschen, A.2 (= 3 Maschen), A.1 über die nächsten 42 Maschen, A.2 (= 3 Maschen), A.1 über die nächsten 12 Maschen, A.2 (= 3 Maschen), A.1 über die letzten 20 Maschen (= halbes Rückenteil) = 22 (halbes Rückenteil) + 3 + 12 (= Ärmel) + 3 + 42 (Vorderteil) + 3 + 12 (Ärmel) + 3 + 20 (halbes Rückenteil) = 22+3+12+3+42+3+12+3+20=120 M. Viel Spaß beim stricken!

MARCEAU 18.05.2018 - 10:50:

C\\\\\\\' est dommage que vous ne mettiez pas à jour le nombre de pelotes de chaque couleur.Comment les personnes qui ont fait ce pull ont procédé?Puis-je commander ce que vous préconisez, et vous renverrez le complément à vos frais????????

DROPS Design 18.05.2018 kl. 13:35:

Bonjour Mme Marceau, la correction a été faite, vous avez désormais les bonnes quantités indiquées pour chaque couleur. Bon tricot!

MARCEAU Claude 17.05.2018 - 19:27:

EST-CE QUE QUELQU\' UN A FAIT CE PULL ET AVEC COMBIEN DE PELOTES\r\nsvp\r\nmerci\r\nPULL N° 191 30 coloris naturel et bleu lavande

MARCEAU Claude 17.05.2018 - 15:40:

BONJOUR\\r\\nJE ME JOINS A GRIBOUILLETTE\\r\\net j\\\' attends avec impatience votre rectification, pour pouvoir commander\\r\\nMERCI

Carola 17.05.2018 - 08:35:

Hallo, auf dem Bild sieht es aus, als wäre mehr Garn in "natur" nötig, als in "jeansblau". In der Materialangabe steht es aber umgekehrt. Stimmt das so?

DROPS Design 17.05.2018 kl. 09:11:

Liebe Carola, Danke für den Hinweis, unser Designteam wird die Garnangabe mal prüfen. Viel Spaß beim stricken!

Přidejte komentář k návodu DROPS 191-30