DROPS / 187 / 17

Sugar Mesh by DROPS Design

Gehaakte nettas/handtas met lossenlussen. Het werk wordt van onder naar boven gehaakt in DROPS Muskat.

Trefwoorden: kantpatroon, tassen,

DROPS design: Patroon r-732
Garengroep B
----------------------------------------------------------
Afmetingen:
Hoogte: ongeveer 37-38 cm in de hoogte als hij plat ligt
Omtrek: ongeveer 75 cm langs de bovenrand.
Materiaal:
DROPS MUSKAT van garnstudio (behoort tot garengroep B)
150 g kleur 40, koraalrood

Het werk kan tevens gehaakt worden met garen van:
“Alternatief garen (garengroep B)” - zie link hieronder.

DROPS HAAKNAALD 3.5 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 20 vasten x 20 toeren = 10 cm in de breedte en 10 cm in de hoogte.

----------------------------------------------------------

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 6.09€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

INFORMATIE VOOR HET PATROON:

INFORMATIE VOOR HET HAKEN (geldt voor de onderrand en de rand):
Vervang de eerste vaste met 1 losse en eindig de toer met 1 halve vaste in de 1e losse.
Vervang het eerste halve stokje met 2 lossen en eindig de toer met 1 halve vaste in de 2e losse.
----------------------------------------------------------

NETTAS:
Begin het nettas met een cirkel met vasten in de basis, haak dan lossenlussen om het net te vormen. Haak dan een rand met een hengsel aan elke kant.

BASIS:
Haak 4 lossen met haaknaald 3.5 mm en Muskat, vorm een ring met 1 halve vaste in de eerste losse. LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN.
TOER 1: Haak 6 vasten in de ring.
TOER 2: Haak 2 vasten in iedere vaste = 12 steken.
TOER 3: Haak * 1 vaste in de eerste steek, 2 vasten in de volgende steek *, herhaal van *-* de hele toer = 18 steken.
TOER 4: Haak * 1 vaste in elk van de eerste 2 steken, 2 vasten in de volgende steek *, herhaal van *-* de hele toer = 24 steken.
TOEREN 5-10: Ga verder met haken en meerderen op deze manier, haak 1 steek meer voor iedere meerdering op iedere toer.
Na TOER 10 zijn er 60 steken op de toer en meet de cirkel ongeveer 10 cm in diameter.

NET:
Haak nu lossenlussen om het net te maken. Haak als volgt:
TOER 1: Haak 2 lossen, * sla 1 vaste over, 1 vaste in de volgende steek, 2 lossen *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 halve vaste om de eerste 2 lossen op de toer = 30 lossenlussen.
TOER 2: Haak 3 lossen, voeg een markeerdraad in, in deze 3 lossen (= 1e lossenlus). Dit wordt gedaan zodat u makkelijker kunt zien waar de 1e lossenlus is als u verder gaat. Haak dan * 1 vaste om de volgende lossenlus, 3 lossen *, herhaal van *-* tot de 1e lossenlus en eindig met 1 halve vaste om deze lossenlus.
TOER 3: Haak 4 lossen, verplaats de markeerdraad naar deze lossen (= 1e lossenlus). Haak dan * 1 vaste om de volgende lossenlus, 4 lossen *, herhaal van *-* tot de 1e lossenlus en eindig met 1 halve vaste om deze lossenlus.
TOER 4: Haak 5 lossen, verplaats de markeerdraad naar deze lossen (= 1e lossenlus). Haak dan * 1 vaste om de volgende lossenlus, 5 lossen *, herhaal van *-* tot de 1e lossenlus en eindig met 1 halve vaste om deze lossenlus.
TOER 5: Haak 6 lossen, verplaats de markeerdraad naar deze lossen (= 1e lossenlus). Haak dan * 1 vaste om de volgende lossenlus, 6 lossen *, herhaal van *-* tot de 1e lossenlus en eindig met 1 halve vaste om deze lossenlus.
TOER 6: Haak 7 lossen, verplaats de markeerdraad naar deze lossen (= 1e lossenlus). Haak dan * 1 vaste om de volgende lossenlus, 7 lossen *, herhaal van *-* tot de 1e lossenlus en eindig met 1 halve vaste om deze lossenlus.
TOER 7: Haak 8 lossen, verplaats de markeerdraad naar deze lossen (= 1e lossenlus). Haak dan * 1 vaste om de volgende lossenlus, 8 lossen *, herhaal van *-* tot de 1e lossenlus en eindig met 1 halve vaste om deze lossenlus.
TOEREN 8-16: Haak zoals TOER 7 (alle lossenlussen hebben 8 lossen).
TOEREN 17-18: Haak zoals TOER 6 (alle lossenlussen hebben 7 lossen).
TOEREN 19-20: Haak zoals TOER 5 (alle lossenlussen hebben 6 lossen).
TOEREN 21-22: Haak zoals TOER 4 (alle lossenlussen hebben 5 lossen) maar eindig toer 22 met 1 halve vaste in de 1e losse op het begin van de toer.

RAND MET HENGSEL:
TOER 1: Haak 5 halve stokjes om iedere lossenlus van de vorige toer = 150 halve stokjes.
TOER 2: Haak 1 vaste in ieder half stokje = 150 vasten.
TOER 3: Haak 1 vaste in elk van de eerste 25 vasten, haak 75 lossen (= hengsel), sla 25 vasten over, haak 1 vaste in elk van de volgende 50 vasten, haak 75 lossen (= hengsel) en sla 25 vasten over, haak 1 vaste in elk van de volgende 25 vasten.
TOER 4: Haak 1 vaste in elk van de eerste 25 vasten, haak 1 vaste in elk van de volgende 75 lossen, 1 vaste in elk van de volgende 50 vasten, 1 vaste in elk van de volgende 75 lossen, 1 vaste in elk van de laatste 25 vasten.
TOER 5: Haak 1 halve vaste in elk van de eerste 25 vasten, 1 vaste in elk van de volgende 75 vasten (= hengsel), 1 halve vaste in elk van de volgende 50 vasten, 1 vaste in elk van de volgende 75 vasten (= hengsel), 1 halve vaste in elk van de laatste 25 vasten. Hecht af.

Opmerkingen (15)

Plaats uw opmerking!

Christine 05.09.2018 - 19:54:

Bonjour, Je viens de terminer le sac filet et j'en suis très contente. Le modèle est vraiment réussi. Je suis débutante au crochet et je n'aurais pas osé le crocheter sans le tutoriel. Merci beaucoup Garnstudio !

Petrina 28.08.2018 - 16:18:

Hi, this is a great pattern. Would I be able to use it for a not-for-profit tutorial to print out and give to the students. We would also provide them with Drops Muskat Yarn and a Drops Hook.

DROPS Design 29.08.2018 kl. 08:01:

Hi Petrina. How lovely that you would like to use our pattern for this purpose. It’s perfectly fine to do so, but can you please inform the students that it is a DROPS pattern? There is a specific tutorial video for how to work the beginning of this net shoul you need it ( it can be found here ). Also, we wuld love to see the results of your class, so please feel free to share photos with out DROPS Workshop group on Facebook. Happy crocheting!

Spimsi 18.08.2018 - 21:19:

Gute Idee kleine Maschen unten und erst dann groesser, sehr praktisch!

Ida Røstgaard 09.08.2018 - 13:17:

Jeg har et spørsmål angående BUNNEN. Fra 5-10 omgang skal det økes slik som på fjerde omgang, og det skal økes med en maske for hver omgang. Jeg forstår ikke hvilken økning jeg skal gjøre her? Jeg har 60 masker lenge før jeg har heklet 10 omganger. Kan dere forklare hvordan jeg skal hekle fra 5-10 omgang mer detaljert?

DROPS Design 20.08.2018 kl. 12:57:

Hei ida. På 4 omgang hekler du 1 stav i de 2 første stavene og så 2 staver i den tredje (=1 stav økt). Dette gjentas ut omgangen =24 staver. På 5 omgang hekler du 1 stav i de 3 første stavene, og så 2 staver i den fjerde staven (=1 stav økt), dette gjentar du ut omgange = 30 staver. på 6 omgang hekler du 1 stav i de 4 første stavene, og så 2 staver i den femte osv. Det økes altså 6 staver på hver omgang, men for hver omgang hekler du 1 stav mer mellom hver øking. God fornøyelse.

Maria 05.07.2018 - 08:07:

Buongiorno. Non trovo le INFORMAZIONI PER IL LAVORO. Dove sono in italiano? Inoltre mi sembra che la borsa venga molto più corta che nella fotografia. Forse sarebbe necessario lavorare più giri con gli archi di 8 catenelle, non solo dal giro 8 al 16 come indicato. Grazie per la risposta.

DROPS Design 05.07.2018 kl. 09:18:

Buongiorno Maria, abbiamo aggiunto il paragrafo mancante. Per la lunghezza della borsa, il suo campione corrispondeva a quello indicato? Buon lavoro!

BOZENA 02.07.2018 - 00:37:

PIEKNIE POKAZANE

Wendy Ruys 28.06.2018 - 13:37:

Ideaal om je fruit in te stoppen ter vervanging van plastic zakjes in de supermarkt idéal pour mettre des fruits en remplaçant les sacs en plastic au supermarché ;-)

Bertero 27.05.2018 - 14:58:

Je souhaite commander le coton pour faire le sac filet combien de pelotes sont nécessaire merci de plus je ne vois pas très bien comment je commande

DROPS Design 28.05.2018 kl. 09:34:

Bonjour Mme Bertero, vous trouverez la quantité de fil nécessaire sous l'en-tête du modèle, soit ici 150 g DROPS Muskat à 50 g la pelote = 3 pelotes DROPS Muskat. Bon crochet!

Charlotte 30.04.2018 - 17:31:

Ja det er muskat! Det er derfor jeg undrer mig, og faktisk overvejede om jeg skulle have hæklet med dobbelt garn.

DROPS Design 04.05.2018 kl. 12:17:

Hej igen, vi noterer det her og hører vi mere om det så vil garnforbruget blive ændret til 2 nøgler. Tak for info :)

Genevieve 30.04.2018 - 14:01:

Bonjour, j ai vu ce modèle sur FB Drops workshop ( publiée par Jana Leke) il y a une boutonnière et bouton pour le ranger en petit format, mais dans les explications je ne trouve pas cette étape. Où cette boutonnière est elle faite? Cordiales salutations

DROPS Design 30.04.2018 kl. 14:08:

Bonjour Geneviève, il n'y a pas de bouton ni de boutonnière dans ce modèle. N'hésitez pas à demander à la personne qui a publié la photo comment elle a fait. Bon crochet!

Laat een opmerking achter voor DROPS 187-17