DROPS / 183 / 15

White Sands by DROPS Design

Gebreide deken met vierkanten in textuur en kabels. Het werk wordt gebreid in DROPS Nepal.

Trefwoorden: dekens, kabel, vierkant,
DROPS design: Patroon ne-250
Garengroep C of A + A
----------------------------------------------------------
Afmetingen: Breedte: 99 cm Lengte: 132 cm
Materiaal:
DROPS NEPAL van garnstudio (behoort tot garengroep C)
1100 g kleur 1101, wit

Het werk kan tevens gebreid worden met garen van:
“Alternatief garen (garengroep C)” - zie link hieronder.

DROPS RONDBREINAALD (60 of 80 cm) MAAT 5.5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 16 steken en 20 naalden in tricotsteek = breedte 10 cm en 10 cm in de hoogte.

DROPS KABELNAALD - voor de kabels.
----------------------------------------------------------

DROPS Nepal uni colour DROPS Nepal uni colour 2.65 € /50g
Breiwebshop
Bestel
DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 2.80 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 58.30€ krijgen. Lees meer.

Zie telpatronen A.1 tot A.6. De telpatronen laten alle naalden in het patroon aan de goede kant zien. Zie telpatroon A.7 voor de afwerking.

TIP VOOR HET BREIEN:
Als u wilt kunt u de deken breien in 4 banen zonder af te kanten of op te zetten tussen ieder vierkant - zie telpatroon A.7 voor de volgorde van de vierkanten. Dan voegt u de 4 banen samen.

TIP VOOR HET AFKANTEN:
Om een strakke afkantrand te voorkomen bij het afkanten, kunt u een naald in een ½ maat groter gebruiken.
----------------------------------------------------------

DEKEN:
Brei het werk heen en weer op de rondbreinaald. Brei 12 vierkanten in totaal, dus 2 van elk patroon. Naai dan de vierkanten samen - lees TIP VOOR HET BREIEN en PATROON hierboven. Lees TIP VOOR HET AFKANTEN en DENK OM DE STEKENVERHOUDING!

VIERKANT-1:
Brei in patroon heen en weer gebreid volgens telpatroon A.1 als volgt:
Zet 52 steken op de rondbreinaald 5.5 mm met Nepal. Brei 2 ribbels in RIBBELSTEEK - zie uitleg hierboven. Brei de volgende naald als volgt = aan de goede kant: 2 steken in ribbelsteek, A.1a (= 9 steken), A.1b (= 3 steken), A.1c (= 8 steken), A.1d (= 8 steken), A.1c (= 8 steken), A.1b (= 3 steken), A.1a (= 9 steken) en 2 steken in ribbelsteek. Brei terug op de verkeerde kant. Er zijn nu 70 steken op de naald.
Brei dan als volgt: 2 steken in ribbelsteek, A.1e (= 11 steken), A.1f (= 6 steken), A.1g (= 9 steken), A.1h (= 14 steken), A.1g (= 9 steken), A.1f (= 6 steken), A.1e (= 11 steken) en 2 steken in ribbelsteek. Herhaal A.1e tot A.1h in de hoogte met 2 steken in ribbelsteek aan elke kant.
Als het werk ongeveer 31 cm meet - eindig na een naald op de verkeerde kant, breit u 1 naald recht en minder 3 steken over elke kabel van 6 steken, minder 6 steken over de grote kabel en minder 6 steken verdeeld over de overgebleven steken = 52 steken. Brei 1 naald recht op de verkeerde kant, brei 1 naald recht aan de goede kant en 1 naald recht op de verkeerde kant, kant af.

VIERKANT-2:
Brei in patroon heen en weer gebreid volgens telpatroon A.2 als volgt:
Zet 52 steken op de rondbreinaald 5.5 mm met Nepal. Brei 2 ribbels in RIBBELSTEEK - zie uitleg hierboven. Brei de volgende naald als volgt = aan de goede kant: 2 steken in ribbelsteek, A.2a over de volgende 44 steken (= 4 keer), A.2b (= 4 steken) en 2 steken in ribbelsteek. Brei terug op de verkeerde kant. Er zijn nu 73 steken op de naald.
Brei dan als volgt: 2 steken in ribbelsteek, A.2c over de volgende 64 steken (= 8 keer), A.2d (= 5 steken) en 2 steken in ribbelsteek. Herhaal A.2c en A.2d in de hoogte met 2 steken in ribbelsteek aan elke kant.
Bij een hoogte van 31 cm - eindig na een naald op de verkeerde kant, breit u 1 naald recht en minder 21 steken verdeeld = 52 steken. Brei 1 naald recht op de verkeerde kant, brei 1 naald recht aan de goede kant en 1 naald recht op de verkeerde kant, kant af.

VIERKANT-3:
Brei in patroon heen en weer gebreid volgens telpatroon A.3 als volgt:
Zet 52 steken op de rondbreinaald 5.5 mm met Nepal. Brei 2 ribbels in RIBBELSTEEK - zie uitleg hierboven. Brei de volgende naald als volgt = aan de goede kant: 2 steken in ribbelsteek, A.3a over de volgende 42 steken (= 3 keer), A.3b (= 6 steken) en 2 steken in ribbelsteek. Brei terug op de verkeerde kant. Er zijn nu 74 steken op de naald.
Brei dan als volgt: 2 steken in ribbelsteek, A.3c over de volgende 63 steken (= 3 keer), A.3c (= 7 steken) en 2 steken in ribbelsteek. Herhaal A.3c en A.3d in de hoogte met 2 steken in ribbelsteek aan elke kant.
Als het werk ongeveer 31 cm meet - eindig na een naald op de verkeerde kant, breit u 1 naald recht en minder 7 steken over elke kabel en minder 1 steek verdeeld over de overgebleven steken = 52 steken. Brei 1 naald recht op de verkeerde kant, brei 1 naald recht aan de goede kant en 1 naald recht op de verkeerde kant, kant af.

VIERKANT-4:
Brei in patroon heen en weer gebreid volgens telpatroon A.4 als volgt:
Zet 52 steken op de rondbreinaald 5.5 mm met Nepal. Brei 2 ribbels in RIBBELSTEEK - zie uitleg hierboven. Brei de volgende naald als volgt = aan de goede kant: 2 steken in ribbelsteek, A.4a over de volgende 44 steken (= 4 keer), A.4b (= 4 steken) en 2 steken in ribbelsteek. Brei terug op de verkeerde kant. Er zijn nu 54 steken op de naald.
Brei dan als volgt: 2 steken in ribbelsteek, A.4c over de volgende 44 steken (= 4 keer), A.4c (= 6 steken) en 2 steken in ribbelsteek. Herhaal A.4c en A.4d in de hoogte met 2 steken in ribbelsteek aan elke kant.
Als het werk ongeveer 31 cm meet - eindig na naald op de verkeerde kant, breit u 1 naald recht en minder 2 steken verdeeld = 52 steken. Brei 1 naald recht op de verkeerde kant, brei 1 naald recht aan de goede kant en 1 naald recht op de verkeerde kant, kant af.

VIERKANT-5:
Brei in patroon heen en weer gebreid volgens telpatroon A.5 als volgt:
Zet 52 steken op de rondbreinaald 5.5 mm met Nepal. Brei 2 ribbels in RIBBELSTEEK - zie uitleg hierboven. Brei de volgende naald als volgt = aan de goede kant: 2 steken in ribbelsteek, A.5a over de volgende 44 steken (= 11 keer), A.5b (= 4 steken) en 2 steken in ribbelsteek. Brei terug op de verkeerde kant. Er zijn nu 51 steken op de naald.
Brei dan als volgt: 2 steken in ribbelsteek, A.5c over de volgende 44 steken (= 11 keer), A.5d (= 3 steken) en 2 steken in ribbelsteek. Herhaal A.5c en A.5d in de hoogte met 2 steken in ribbelsteek aan elke kant.
Als het werk ongeveer 31 cm meet - eindig na een naald op de verkeerde kant, breit u 1 naald recht en meerdert u 1 steek = 52 steken. Brei 1 naald recht op de verkeerde kant, brei 1 naald recht aan de goede kant en 1 naald recht op de verkeerde kant, kant af.

VIERKANT-6:
Brei in patroon heen en weer gebreid volgens telpatroon A.6 als volgt:
Zet 52 steken op de rondbreinaald 5.5 mm met Nepal. Brei 2 ribbels in RIBBELSTEEK - zie uitleg hierboven. Brei de volgende naald als volgt = aan de goede kant: 2 steken in ribbelsteek, A.6a over de volgende 48 steken (= 6 keer) en 2 steken in ribbelsteek. Brei terug op de verkeerde kant. Er zijn nu 64 steken op de naald.
Brei dan als volgt: 2 steken in ribbelsteek, A.6b over de volgende 60 steken (= 6 keer) en 2 steken in ribbelsteek. Herhaal A.6b in de hoogte met 2 steken in ribbelsteek aan elke kant.
Als het werk ongeveer 31 cm meet - eindig na naald op de verkeerde kant, breit u 1 naald recht en minder 2 steken over elke kabel = 52 steken. Brei 1 naald recht op de verkeerde kant, brei 1 naald recht aan de goede kant en 1 naald recht op de verkeerde kant, kant af.

AFWERKING:
Plaats de vierkanten zoals te zien is in telpatroon A.7. Naai ze samen eerst overdwars, dan in de lengte - naai in de buitenste lus van de buitenste steken zodat de naad plat wordt.

= 1 steek recht afhalen, 2 recht, haal de afgehaalde steek over de gebreide steken
= geen steek, sla dit vierkant over!
= maak 1 omslag tussen 2 steken, brei de omslag NIET gedraaid op de volgende naald (= gaatje)
= brei de omslag en afgehaalde steek averecht samen
= maak 1 omslag, 1 steek averecht afhalen
= zet 3 steken op een kabelnaald en houd deze voor het werk, 3 recht, 3 recht van de kabelnaald
= zet 7 steken op een kabelnaald en houd deze voor het werk, 7 recht, 7 recht van de kabelnaald
= maak 1 omslag tussen 2 steken, brei de omslag gedraaid op de volgende naald (= geen gaatje)

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 183-15) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (7)

Concha Vilda Prado 07.09.2020 - 14:40:

Si en todos los cuadros ponemos los mismos puntos, hay cuadros que encoge el punto mas que en otros como por ejemplo la trenza. Si hago los cuadros por separado me quedaran unos mas grandes que otros. Como los uno luego??? Creo que me pasará lo mismo si lo hago en tiras de 3. Hay algun truco??? Gracias

DROPS Design 09.09.2020 kl. 20:42:

Hola Concha. Todos los cuadrados se comienzan con el mismo número de puntos, pero los cuadrados que tienen trenzas en la primera fila tienen aumentos para ajustar el tamaño del cuadrado (teniendo en cuenta que trabajando las trenzas tenemos siempre una textura más prieta). Al finalizar todos los cuadrados tienen que tener el mismo tamaño en cm, que también se puede ajustar bloqueando los cuadrados al tamaño indicado en el patrón

Jessica 30.01.2020 - 17:26:

Bonjour les diagrammesoirs représente les rangs endroit et envers ou que endroit ? Merci

DROPS Design 31.01.2020 kl. 07:09:

Bonjour Jessica, tous les rangs sont représentés dans les diagrammes, ceux sur l'endroit et ceux sur l'envers plus d'infos sur les diagrammes ici/ Bon tricot!

Nicole 22.05.2019 - 16:53:

Hallo, vielen Dank für das Muster. Leider sind auch bei mir manche Kästchen ohne Symbol. Ich verstehe in der deutschen Anleitung die Erläuterung des dritten Symbols leider nicht. Hier bräuchte ich Hilfe. Vielen Dank

DROPS Design 23.05.2019 kl. 08:57:

Liebe Nicole, Diagram A.1e wird gestrickt, wie in diesem Video gezeigt, dh über 3 Maschen: 1 M abheben, 2 M rechts stricken, die abgehobene Maschen über die gestrickten Maschen überziehen (= es sind nur noch 2 Maschen), bei der 2. Reihe stricken Sie 1 M li, 1 Umschlag, 1 M li (= 3 M wieder). Dann 2 Reihen über diese 3 Maschen und von der 1. Reihe wiederholen. Viel Spaß beim stricken!

Karine L. 29.08.2018 - 00:42:

J'aimerais savoir que veut dire : " Tricoter le rang retour sur l'envers. "?

DROPS Design 30.08.2018 kl. 21:27:

Bonsoir Karine! Tricoter le rang retour sur l'envers - cela veut dire que vous faites le rang suivant sur l'envers de l'ouvrage, il faut tricoter les mailles comme elles se presentent. Bon tricot!

Kerstin Oberthür 21.04.2018 - 08:41:

In dem Diagramm sind einige Kästchen ohne Symbol. Ist das nur auf der deutschen Seite so? Oder kann mir jemand sagen, woran es liegt?

DROPS Design 23.04.2018 kl. 08:39:

Liebe Frau Oberthür, ich habe keine fehlende Symbole nicht gefunden, welche meinten Sie?

Alexandra Benitez 23.11.2017 - 23:02:

La filas de los gràficos son las del derecho? Entonces la hebra y el punto deslizado lo trabajo junto en la fila del reves?

DROPS Design 29.11.2017 kl. 12:47:

Hola Alexandra. Si, está bien. En los diagramas A.5a y A.5c se trabajan a la vuelta la hebra y el punto deslizado juntos de revés.

Alexandra Benitez 20.11.2017 - 00:30:

Hola. Como se realitza el grafico 5a. Haver hebra y deslizar un punto revés. Gracias

DROPS Design 20.11.2017 kl. 23:15:

Hola Alexandra. En la primera fila de A.5a hacer 1 hebra y deslizar el siguiente punto de revés, en la siguiente fila trabajar juntos de revés la hebra y el punto deslizado.

Laat een opmerking achter voor DROPS 183-15

Green Sands

koshkawor, United States