DROPS / 185 / 5

Winter Love by DROPS Design

Gebreide trui met kabel op de voorkant voor heren. Maat: S - XXXL Het werk wordt gebreid in DROPS Air.

Trefwoorden: kabel, truien,

DROPS design: Patroon ai-091
Garengroep C van A + A
----------------------------------------------------------
350-400-450-450-500-550 g kleur nr 17, denim blue

Het werk kan tevens gebreid worden met garen van:
“Alternatief garen (garengroep C)” - zie link hieronder.

DROPS NAALDEN ZONDER KNOP EN RONDBREINAALD (40 en 80 cm) MAAT 5.5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 16 steken en 20 naalden in tricotsteek = breedte 10 cm en 10 cm in de hoogte.

DROPS NAALDEN ZONDER KNOP EN RONDBREINAALD (40 en 80 cm) MAAT 4.5 mm voor de boordsteek – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 18 steken en 23 naalden in tricotsteek = breedte 10 cm en 10 cm in de hoogte.

DROPS KABELNAALD - voor de kabels.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (18)

65% alpaca, 28% polyamide, 7% Wool
vanaf 5.04 € /50g
DROPS Air mix DROPS Air mix 5.04 € /50g
Wolplein.nl
Bestel
DROPS Air uni colour DROPS Air uni colour 5.04 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 35.28€ krijgen. Lees meer.

Zie telpatronen A.1 en A.2. De telpatronen laten alle naalden in het patroon aan de goede kant zien.

TIP VOOR HET MEERDEREN/MINDEREN:
Om uit te rekenen hoe u verdeeld mindert/meerdert, gebruikt u het totaal aantal steken op de naald (dus 196 steken) en deelt u deze steken door het aantal te maken minderingen/meerderingen (dus 36) = 5.4. In dit voorbeeld breit u ongeveer iedere 4e en 5e steek recht samen.
Bij het verdeeld minderen maakt u een omslag na afwisselend iedere 5e en 6e steek. Brei op de volgende naald de omslag gedraaid recht om gaatjes te voorkomen.

TIP VOOR HET MEERDEREN (geldt voor de zijkanten op het lijf en midden onder de mouw):
Brei tot er 1 steek over is voor de markeerdraad, maak 1 omslag, brei 2 recht (de markeerdraad zit tussen deze steken), maak 1 omslag. Brei op de volgende naald de omslagen gedraaid recht om gaatjes te voorkomen.

TIP VOOR HET AFKANTEN:
Om een strakke afkantrand te voorkomen kunt u een naald in een ½ maat groter gebruiken.
----------------------------------------------------------

TRUI:
Wordt in de rondte gebreid op de rondbreinaald tot het armsgat, brei dan de voor- en achterpand apart heen en weer verder. Brei de mouwen in de rondte op breinaalden zonder knop/een korte rondbreinaald.

LIJF:
Zet 196-214-226-242-258-288 steken op de rondbreinaald 4.5 mm met Air. Brei 1 naald recht. Brei dan 3 cm boordsteek (= 1 recht/1 averecht). Ga verder met rondbreinaald 5.5 mm, brei 1 naald recht en minder 36-42-42-42-42-48 steken verdeeld - lees TIP VOOR HET MEERDEREN/MINDEREN hierboven = 160-172-184-200-216-240 steken. Voeg 1 markeerdraad in op het begin van de naald en 1 markeerdraad na 80-86-92-100-108-120 steken (= de zijkanten) en neem de markeerdraden in de hoogte mee tijdens het breien.
Brei in patroon als volgt: Brei 23-26-29-33-37-43 steken in tricotsteek, A.1 (= 34 steken), brei in tricotsteek over de overgebleven 103-112-121-133-145-163 steken. Als A.1 in zijn geheel is gebreid in de hoogte, zijn er 172-184-196-212-228-252 steken op de naald. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Brei nu in patroon als volgt: Brei 23-26-29-33-37-43 steken in tricotsteek, A.2 (= 46 steken), brei in tricotsteek over de overgebleven 103-112-121-133-145-163 steken. Ga zo verder in patroon en herhaal A.2 in de hoogte tot de gewenste afmetingen. Meerder tegelijkertijd bij een hoogte van 5-6-7-4-5-6 cm, 1 steek aan elke kant van de markeerdraad aan elke kant - LEES TIP VOOR HET MEERDEREN! Meerder zo iedere 8-8-8-9-9-9 cm 5 keer in totaal = 192-204-216-232-248-272 steken. Kant bij een hoogte van 41-42-43-44-45-46 cm, 4 steken af voor het armsgat aan elke kant (= 2 steken aan elke kant van de markeerdraad).
Brei het voor- en achterpand apart heen en weer verder.

ACHTERPAND:
= 86-92-98-106-114-126 steken (inclusief 1 kantsteek aan elke kant). Ga verder in tricotsteek zoals hiervoor met 1 kantsteek in RIBBELSTEEK - zie uitleg hierboven, aan elke kant. Kant bij een hoogte van 59-61-63-65-67-69 cm, de middelste 24-24-26-26-26-28 steken af voor de hals en eindig elk schouder apart. Kant 1 steek af op de volgende naald van de hals = 30-33-35-39-43-48 steken over op de schouder. Ga verder met breien tot het werk 61-63-65-67-69-71 cm meet. Brei 1 ribbel en kant af - lees TIP VOOR HET AFKANTEN. Het werk meet ongeveer 62-64-66-68-70-72 cm. Brei de andere schouder op dezelfde manier.

VOORPAND:
= 98-104-110-118-126-138 steken (inclusief 1 kantsteek aan elke kant). Ga verder in patroon zoals hiervoor met 1 kantsteek in ribbelsteek aan elke kant. Minder bij een hoogte van 56-58-60-61-63-65 cm, 12 steken verdeeld over A.2 - denk om TIP VOOR HET MEERDEREN/MINDEREN = 86-92-98-106-114-126 steken. Zet op de volgende naald de middelste 12-12-14-14-14-16 steken op 1 hulpdraad voor de hals en eindig elk schouder apart in tricotsteek, brei kantsteek zoals hiervoor. Kant af voor de hals op het begin van iedere naald vanaf de hals als volgt: 2 keer 2 steken en 3 keer 1 steek = 30-33-35-39-43-48 steken over op de schouder. Ga verder met breien tot het werk 61-63-65-67-69-71 cm meet. Brei 1 ribbel in ribbelsteek en kant dan af. Het werk meet ongeveer 62-64-66-68-70-72 cm. Brei de andere schouder op dezelfde manier.

MOUW:
Brei de mouw in de rondte op breinaalden zonder knop/een korte rondbreinaald.
Zet 48-50-54-56-58-58 steken op breinaalden zonder knop maat 4.5 mm met Air. Brei 1 naald recht. Brei dan 3 cm boordsteek (= 1 recht/1 averecht). Brei verder met breinaalden zonder knop maat 5.5 mm, brei 1 naald recht en minder 10-10-12-12-14-14 steken verdeeld = 38-40-42-44-44-44 steken. Voeg 1 markeerdraad in op het begin van de naald (= midden onder de mouw) en neem de markeerdraad in de hoogte mee tijdens het breien. Brei dan in tricotsteek.
Meerder bij een hoogte van 9-8-11-10-12-8 cm, 2 steken midden onder de mouw - denk om TIP VOOR HET MEERDEREN! Meerder zo iedere 6e-6e-5e-5e-4e-4e naald 15-15-16-16-18-19 keer in totaal = 68-70-74-76-80-82 steken. Kant bij een hoogte van 55-54-53-52-50-47 cm alle steken af.

AFWERKING:
Naai de schoudernaden aan de binnenkant van de afkantranden zodat er 2 ribbels op de bovenkant van de schouder zijn. Naai de mouwen in de trui aan de binnenkant van de 1 kantsteek in ribbelsteek.

HALS:
Neem aan de goede kant ongeveer 78-100 steken op rondom de hals (inclusief de steken op de hulpdraad op de voorkant) op een korte rondbreinaald 4.5 mm. Brei 1 naald averecht. Brei 1 naald recht terwijl u het aantal steken aanpast naar 78-78-84-84-90-90. Brei dan 12 cm boordsteek (= 1 recht/1 averecht). Brei dan 1 naald averecht op de verkeerde kant en kant dan af. Vouw de hals naar binnen zodat hij 6 cm hoog is. Hecht hem af met kleine, nette steken aan de binnenkant van de trui.

= zet 2 steken op een kabelnaald en houd deze voor het werk, 2 recht, 2 recht van de kabelnaald
= zet 2 steken op een kabelnaald en houd deze achter het werk, 2 recht, 2 recht van de kabelnaald
= zet 5 steken op een kabelnaald en houd deze voor het werk, 5 recht, 5 recht van de kabelnaald
= zet 5 steken op een kabelnaald en houd deze achter het werk, 5 recht, 5 recht van de kabelnaald
= zet 2 steken op een kabelnaald en houd deze achter het werk, recht 5, 2 recht van de kabelnaald
= zet 5 steken op een kabelnaald en houd deze voor het werk, 2 recht, recht 5 van de kabelnaald
= zet 2 steken op een kabelnaald en houd deze achter het werk, 5 recht, 2 averecht van de kabelnaald
= zet 5 steken op een kabelnaald en houd deze voor het werk, 2 averecht, 5 recht van de kabelnaald
= 1 steek afhalen op een kabelnaald en houd deze achter het werk, 5 recht, 1 averecht van de kabelnaald
= zet 5 steken op een kabelnaald en houd deze voor het werk, 1 averecht, 5 recht van de kabelnaald
= zet 3 steken op een kabelnaald en houd deze achter het werk, 5 recht, 3 averecht van de kabelnaald
= zet 5 steken op een kabelnaald en houd deze voor het werk, 3 averecht, 5 recht van de kabelnaald
= maak een omslag tussen 2 steken op de naald, brei op de volgende naald de omslag gedraaid averecht
= maak een omslag tussen 2 steken op de naald, brei op de volgende naald de omslag gedraaid recht

Opmerkingen (18)

Plaats uw opmerking!

Ana Cecilia Ramirez 02.02.2019 - 18:05:

Garn farve 17 i Air drops virker gråelig på bildet. Er det sikkert at det er den farve? Som skal brukes?

DROPS Design 08.02.2019 kl. 07:49:

Hei Ana. Dette kan ha noe med lyssetting når bildet ble tatt (som du kan se er det solfylt på bildet). Det varierer også fra skjerm til skjerm hvordan faregene fremstår. Vi råder alltid til å gå i en butikk og se på garnene fysisk ved fargevalg. Du kan se på damemodellen, 184-11 av samme genseren for å se biler tatt under andre lysforhold. Om du ønsker en sterkere/lysere farge kan du vurdere farge 16, blå som er brukt på modell 194-10. God fornøyelse

Anita Weum Iversen 22.08.2018 - 12:25:

Mønster A1 har 6 masker økt i 1. Omg. Pp 2. Omg er det 12 masker ekstra? Skal mønsteret forlenges med en ekstra linje?

DROPS Design 23.08.2018 kl. 09:46:

Hei Anita. Det er 2 typer økinger på første omgang av A.1, 6 av hver =12 masker økt. De sorte ovalene (kast, neste omgang strikkes kastet vridd rett), og de hvite ovalene (kast, neste omgang strikkes kastet vridd vrang). Sistnevnte sitter mellom vrangmaskene – men de er litt vanskelige å se i diagrammet, vi skal få tegnet dette inn på nytt slik at de blir tydeligere. Takk for beskjed og god fornøyelse.

Elly Vereycken 13.07.2018 - 21:17:

Beste, Ikzit alvast bij patroon a1. Ik maak 6 keer een omslag in de eerste priem en moet 12 steken vermeerderd hebben. Ik snap dit niet. Kan u mij helpen aub

DROPS Design 16.07.2018 kl. 12:42:

Dag Elly, Het is niet zo heel duidelijk te zien, maar tussen de symbolen met het kruisje zit ook nog een open ovaal symbool = maak een omslag tussen 2 steken op de naald, brei op de volgende naald de omslag gedraaid averecht. Met deze erbij kom je op 12 meerderingen.

Eva Pap De Pestény 16.02.2018 - 18:31:

Herrtröja 185-5 Ärmlängden ar väl skrivits baklänges eftersom S är längre än XXXL

DROPS Design 20.02.2018 kl. 11:23:

Hej Eva, ärmlängden stämmer, då själva fram och bakstycket är bredare i de stora storlekarna. Lycka till!

Paola 22.11.2017 - 11:47:

Cucire le spalle all’interno del bordo di chiusura delle maglie in modo che ci siano 2 coste a legaccio sulla spalla: come faccio?

DROPS Design 22.11.2017 kl. 14:30:

Buongiorno Paola. Può cucire le spalle come è abituata. Provi a consulatre il video che le suggeriamo. In caso di difficoltà può cucire le parti seguendo il metodo che più la soddisfa. Buon lavoro!

Paola 21.11.2017 - 10:49:

Io sono sempre più confusa: 1) gli intrecci si fanno sia in andata che in ritorno? o una riga si e una riga no? 2) è la spalla di sx rispetto al motivo quella su cui intreccio al rovescio? Scusatemi tanto.

DROPS Design 21.11.2017 kl. 11:55:

Buongiorno Paola. Intreccia un ferro sì e uno no, quando la prima maglia del ferro è quella vicina allo scollo. Quindi, sulla spalla sinistra (inteso quando il maglione sarà indossato) intreccia sul rovescio del lavoro; sulla spalla destra, intreccia sul diritto del lavoro. Deve intrecciare le maglie indicate e poter proseguire sulle altre maglie senza tagliare il filo. Buon lavoro!

Paola 20.11.2017 - 23:47:

Quindi praticamente intreccio solo sui ferri di diritto! Ditemi se ho capito bene!

DROPS Design 21.11.2017 kl. 08:32:

Buongiorno Paola. Su una spalla, intreccia sui ferri sul diritto del lavoro, sull'altra intreccia sul rovescio del lavoro. Deve intrecciare all'inizio del ferro e proseguire con le altre maglie. Buon lavoro!

Paola 20.11.2017 - 23:05:

Vi prego aiutatemi con delle spiegazioni chiare, perchè non vorrei fare pasticci e finito lo scollo, devo solo attaccare le maniche e fare il collo e il maglione è finito....e fin'ora mi è uscito molto bello!

Paola 20.11.2017 - 23:04:

Per assurdo questa è la parte più difficile da capire per me e non riesco a capire se ogni volta che intreccio vicino allo scollo, devo poi tagliare il filo e riattaccarlo alla riga successiva o se c'è un modo per fare il lavoro senza tagliare il filo.

Paola 20.11.2017 - 23:02:

Praticamente sto per lavorare la spalla a sinistra del motivo e facendo la riga a rovescio e poi intrecciando le due maglie, mi trovo il filo a sx e quindi, girando il lavoro per la riga dopo da fare a diritto, ho due maglie intrecciate e poi iniziano le maglie da lavorare. Come faccio?

DROPS Design 20.11.2017 kl. 23:29:

Buonasera Paola. Per lo scollo, deve intrecciare le maglie quando il ferro inizia dallo scollo, in modo da non dover tagliare il filo. Nel suo caso, intreccia le prime 2 maglie del ferro lavorato sul diritto del lavoro (e non le ultime due del ferro sul rovescio) e prosegue con le restanti maglie sul ferro. Buon lavoro!

Laat een opmerking achter voor DROPS 185-5