Julie by DROPS Design

Gebreide trui met kantpatroon voor kinderen. Maat 2 - 12 jaar Het werk wordt gebreid in DROPS Air.

DROPS design: Patroon ai-009-bn
Garengroep C of A + A
----------------------------------------------------------
Maat: 2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 jaar
Maat in cm: 92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152
Materiaal:
DROPS AIR van garnstudio (behoort tot garengroep C)
150-150-150-200-200-250 g kleur 10, mist

Het werk kan tevens gebreid worden met garen van:
“Alternatief garen (garengroep C)” - zie link hieronder.

DROPS NAALDEN ZONDER KNOP EN RONDBREINAALD (40 en 60 cm) MAAT 5.5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 16 steken en 20 naalden in tricotsteek = breedte 10 cm en 10 cm in de hoogte.
----------------------------------------------------------

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 14.97€ krijgen. Lees meer.

RIBBEL/RIBBELSTEEK (gebreid in de rondte):
1 ribbel = 2 naalden. Brei 1 naald recht en 1 naald averecht.

PATROON:
Zie telpatronen A.1 tot A.3. De telpatronen laten alle naalden in het patroon aan de goede kant zien. Kies het telpatroon voor uw maat.

TIP VOOR HET MEERDEREN (geldt voor midden onder de mouw):
Begin 1 steek voor de markeerdraad, maak 1 omslag, 2 recht (de markeerdraad is in het midden van deze 2 steken), maak 1 omslag (= 2 steken gemeerderd). Brei op de volgende naald de omslagen gedraaid recht om gaatjes te voorkomen.
----------------------------------------------------------

TRUI:
Het lijf wordt in de rondte gebreid op de rondbreinaald tot de armsgaten. Brei dan het voor- en achterpand apart heen en weer op de rondbreinaald. Brei de mouwen in de rondte op breinaalden zonder knop/een korte rondbreinaald.

LIJF:
Zet 104-108-116-120-128-136 steken op de rondbreinaald 5.5 mm met Air. Brei 2 ribbels in RIBBELSTEEK - zie uitleg hierboven. Voeg 1 markeerdraad in op het begin van de naald en 1 markeerdraad na 52-54-58-60-64-68 steken (= de kanten). Brei 1 naald recht. Brei de volgende naald als volgt: 7-8-10-7-9-11 steken in tricotsteek, 2 averecht, A.1 (= 6-6-6-8-8-8 steken), 4 averecht, A.2 (= 14-14-14-18-18-18 steken), 4 averecht, A.3 (= 6-6-6-8-8-8 steken), 2 averecht, brei de rest van de naald recht. Ga zo verder in patroon en neem de markeerdraden mee in de hoogte tijdens het breien. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Kant bij een hoogte van 20-22-24-27-30-33 cm, 2 steken af aan elke kant voor de armsgaten (kant 1 steek af aan elke kant van beide markeerdraden). Brei voor- en achterpand apart verder.

ACHTERPAND:
= 50-52-56-58-62-66 steken. Ga verder in tricotsteek. Brei heen en weer tot het werk 30-33-36-40-44-48 cm meet. Kant nu de middelste 16-18-20-22-22-24 steken voor de hals af en eindig elk schouder apart. Ga verder in tricotsteek en kant 1 steek af op de volgende naald vanaf de hals = 16-16-17-17-19-20 steken over op de schouder. Brei tot het werk 31-34-37-41-45-49 cm meet, brei 2 ribbels in RIBBELSTEEK over alle steken, kant dan af. Het werk meet ongeveer 32-35-38-42-46-50 cm vanaf de schouder naar beneden. Brei de andere schouder op dezelfde manier.

VOORPAND:
= 50-52-56-58-62-66 steken. Ga verder in patroon zoals hiervoor. Brei heen en weer tot het werk 28-31-33-37-40-44 cm meet. Zet nu de middelste 10-12-14-16-16-18 steken op 1 hulpdraad voor de hals en eindig elk schouder apart. Ga verder in patroon zoals hiervoor en kant af voor de hals op het begin van iedere naald vanaf de hals als volgt: 1 keer 2 steken en 2 keer 1 steek = 16-16-17-17-19-20 steken over voor de schouder. Brei tot het werk 31-34-37-41-45-49 cm meet, brei 2 ribbels in RIBBELSTEEK over alle steken, kant dan af. Het werk meet ongeveer 32-35-38-42-46-50 cm vanaf de schouder naar beneden. Brei de andere schouder op dezelfde manier.

MOUW:
Zet 28-28-30-30-32-32 steken op breinaalden zonder knop maat 5.5 mm met Air. Brei 3 ribbels in RIBBELSTEEK in de rondte - zie uitleg hierboven. Voeg 1 markeerdraad in op het begin van de naald = midden onder de mouw. Brei in tricotsteek in de rondte. Meerder bij een hoogte van 6 cm 2 steken midden onder de mouw - lees TIP VOOR HET MEERDEREN. Meerder zo iedere 4-4-4-4-4-4 cm 5-7-7-9-10-11 keer in totaal = 38-42-44-48-52-54 steken. Kant bij een hoogte van 27-32-36-40-44-48 cm alle steken af. Brei een andere mouw op dezelfde manier.

AFWERKING:
Naai de schoudernaden aan de binnenkant van de afkantrand. Naai de mouwen in de trui.

HALSRAND:
Neem aan de goede kant ongeveer 58 tot 68 steken op rondom de hals (inclusief de steken op de hulpdraad op de voorkant) op een korte rondbreinaald 5.5 mm. Brei 3 ribbels in de rondte. Kant af met recht.

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS Children 30-10) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (11)

Gjertrud Witzøe 27.04.2020 - 23:31:

Strikket denne modellen , enkel og grei oppskrift .. Ble veldig fornøyd . Takk for at dere deler gratis oppskrifte :)

Laila Larsen 04.03.2020 - 15:40:

Hej\r\nJeg er i tvivl om vrangmaskerne som man laver på 1. pind før, efter og imellem diagrammet skal fortsætte hele vejen op?

DROPS Design 09.03.2020 kl. 08:09:

Hei Laila. Ja, vrangmaksene skal strikkes hele veien. Om du ser på bildet, ser du at det er vrangmasker før, etter og imellom flettene. God Fornøyelse!

Carlota 25.10.2019 - 12:06:

Bonjour, j’ai tricoté en circulaire jusqu’aux emmanchures et je ne parviens pas à tricoter le motif du devant avec les aiguilles droites. Faut-il commencer par un rang endroit/envers ? (Je commence avec un rang endroit - première ligne du diagramme en lisant du bas vers le haut et de la droite vers la gauche, rang suivant de la gauche vers la droite). \r\nPeut-on continuer en circulaire en tricotant les manches en même temps comme les pulls tricotés en bottom up ? Merci

DROPS Design 25.10.2019 kl. 13:59:

Bonjour Carlotta, si vous avez rabattu les mailles au dernier tour sur un rang ajouré des diagrammes, votre premier rang sur le dos/le devant sera un rang sur l'envers, si vous avez rabattu les mailles au dernier tour sur un tour sans jour/diminution, le 1er rang du dos/devant sera alors un rang sur l'endroit. Lisez ensuite les diagrammes de gauche à droite sur l'endroit et de droite à gauche sur l'envers. Bon tricot!

Jane Moore 21.08.2019 - 18:11:

Looking for free knitted baby dress patterns

DROPS Design 22.08.2019 kl. 09:51:

Dear Mrs Moore, please find our knitted baby dresses patterns here. Happy knitting!

Sigrid 11.01.2019 - 14:31:

Wie sind die Diagramme beim Rumpfstricken zu verstehen, daja nur die rechte Seite rundgegestrickt wird? müssen die Rückreihen in rechten oder linken Maschen gestrickt werden?

DROPS Design 11.01.2019 kl. 15:09:

Liebe Sigrid, die Diagramme zeigen alle Reihen, beginnen Sie die Diagramme an der unteren Ecke an der rechten Seite und lesen Sie sie rechts nach links bei jeder Runde. Wenn Sie dann hin un zurück stricken werden die Rückreihen links nach rechts gelesen. Viel Spaß beim stricken!

Jannie 05.01.2019 - 17:30:

Hvor mange nøgler drops air alpaka skal jeg beregne til en bluse i str 12 år? Og hvordan beregner man generelt mængden af garnforbrug? 😊🤔

DROPS Design 07.01.2019 kl. 10:15:

Hei Janni. helt øverst i oppskriften, under "materialer" står det hvor mange gram garn du trenger i hver størrelse. DROPS Air kommer i nøster på 50 g. til størrelse 12 år trenger du 250 g = 5 nøster a 50 g. Vi har en garnkalkulator som du kan bruke om du ønsker å finne alternative garn. Den vil også fortelle deg hvor mange gram du trenger. God fornøyelse

Solfrid 13.11.2018 - 16:32:

Skjønner ikkje forklaring på felling til halsen 😱

DROPS Design 14.11.2018 kl. 08:13:

Hei Solfrid, Du begynner med å felle av de midterste 16-18-20-22-22-24 maskene på bakstykket og deretter strikker hver skulder ferdig for seg. Du fortsetter med glattstrikk og feller av 1 maske på hals enden av neste pinne = 16-16-17-17-19-20 masker tilbake på skulderen. Da strikker du skulderen ferdig uten flere fellinger og andre skulder på samme måten. Frontstykket er mye av det samme, men flere fellinger til halsen og strikker mønster. God fornøyelse!

Tone 18.06.2018 - 11:57:

Neida, gjør ikke noe. Håper bare jeg får det til når jeg kommer så langt og skal felle til hals. Ser hva du mener når det står Strikk rett ut omgangen, men trodde det gjaldt til neste merketråd for så å begynne på ny. Mottaker vet jo ikke jeg har gjort feil

DROPS Design 19.06.2018 kl. 08:58:

Hej Tone, Jeg er sikker på at modtageren bliver superglad for gaven. Rigtig god fornøjelse! :)

Tone 18.06.2018 - 10:08:

Hei, jeg har nå kommet til der hvor jeg skal strikke forside og bakside hver for seg. På bakstykket står det Fortsett med glattstrikk! Skal da hele bakstykket være i glattstrikk?? Dette har ikke stått tidligere i oppskriften så jeg har strikket mønster både framme og bak. Er dette feil? Isåfall burde det stått i oppskriften.

DROPS Design 18.06.2018 kl. 11:18:

Hej Tone, Ja tanken er egentlig at bagstykket skulle strikkes i glatstrik, du ser det der hvor der står "strikk rett ut omgangen" helt i starten hvor vi beskriver første omgang. MEN gør det noget? Kan du ikke fortsætte ryggen med mønster? God fornøjelse!

Marit 29.03.2018 - 18:19:

Skal de vrange maskene som står skrevet ned på bolen strikkes vrange på de omgangene som er bare rette i selve mønsteret?

DROPS Design 13.04.2018 kl. 10:46:

Hej Marit, vrang maskerne på hver side af diagrammerne strikkes vrang fra retsiden og ret fra vrangen. God fornøjelse!

Laat een opmerking achter voor DROPS Children 30-10

Julie

Martina, Czech Republic