DROPS / 170 / 33

Summer Melody by DROPS Design

Gebreide DROPS trui in tricotst met V-hals en splitten aan de zijkanten van ”Melody”. Maat: S - XXXL.

Trefwoorden: truien, v-hals,

DROPS design: Model nr. ml-007
Garengroep D
----------------------------------------------------------
Maat: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiaal:
DROPS MELODY van Garnstudio
150-200-200-200-250-250 gr. kleur nr. 14, vanillegeel

DROPS RONDBREINLD (80 cm) 9 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 10 st x 12 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
DROPS RONDBREINLD (80 cm) 8 mm – voor de ribbelst.
U kunt dit patroon ook in zijn geheel op rechte breinaalden breien als u dat prettiger vindt.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (31)

71% alpaca, 25% wol, 4% polyamide
vanaf 4.25 € /50g
DROPS Melody uni colour DROPS Melody uni colour 4.25 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 14.10€ krijgen. Lees meer.

Minder naast de st in ribbelst. Alle minderingen worden aan de goede kant gemaakt!
Minder als volgt voor st in ribbelst: 2 r samen.
Minder als volgt na st in ribbelst: 1 r afh, 1 r, afgeh st overh.
----------------------------------------------------------

TRUI:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
U kunt dit patroon ook in zijn geheel op rechte breinaalden breien als u dat prettiger vindt.

ACHTERPAND:
Zet 54-58-62-68-74-78 st op (incl. 1 kant st aan elke kant) met rondbreinld 8 mm en Melody. Brei 2 ribbels in RIBBELST - zie uitleg boven. Ga verder met rondbreinld 9 mm en brei in tricotst met 3 st in ribbelst aan elke kant van het werk. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Bij een hoogte van 15 cm zijn de splitten klaar. Brei dan in tricotst met 1 kant st in ribbelst aan elke kant van het werk.

Kant bij een hoogte van 41-42-43-44-45-46 cm 2-2-3-5-6-6 st af voor de armsgaten aan het begin van de volgende 2 nld = 50-54-56-58-62-66 st op de nld. Ga verder in tricotst. Brei bij een hoogte van 51-53-55-57-59-61 cm 2 ribbels over de middelste 22-22-24-24-24-24 st. Minder in de volgende nld aan de goede kant 1 st naast st in ribbelst aan elke kant - Lees TIP VOOR HET MINDEREN! Kant op de volgende nld de middelste 14-14-16-16-16-16 st af voor de hals en eindig elke schouder apart = 17-19-19-20-22-24 st. Ga verder in tricotst met 4 st in ribbelst langs de hals. Brei bij een hoogte van 55-57-59-61-63-65 cm 1 ribbel over alle st. Kant alle st af. Brei de andere schouder op dezelfde manier.

VOORPAND:
Zet op en brei als het achterpand. Splits bij een hoogte van 36-36-37-38-39-40 cm het werk voor de rechter- en linkerschouder, brei de volgende nld aan de goede kant als volgt: brei als hiervoor over de eerste 26-28-30-33-36-38 st, zet deze st dan op een hulpdraad voor de linkerschouder = 28-30-32-35-38-40 st voor de rechterschouder.

RECHTERSCHOUDER:
Ga verder in tricotst met 4 st in ribbelst langs de hals en 1 kant st in ribbelst aan de zijkant – kant TEGELIJKERTIJD af voor het armsgat bij een hoogte van 41-42-43-44-45-46 cm als op het achterpand, en minder voor de hals naast 4 st in ribbelst als volgt: 1 st om de nld 9-9-10-10-10-10 keer in totaal = 17-19-19-20-22-24 st op de nld. Brei bij een hoogte van 55-57-59-61-63-65 cm 1 ribbel over alle st. Kant alle st af.

LINKERSCHOUDER:
= 26-28-30-33-36-38 st.
Zet 2 st op langs de hals zodat de halsranden overlappen op het voorpand = 28-30-32-35-38-40 st. Brei dan de schouder als de rechterschouder. Zet de 2 st vast achter de halsrand van de rechterschouder, op de rechterschouder, maar aan de achterkant.

MOUW:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
Zet 22-22-24-24-26-26 st (incl. 1 kant st aan elke kant) met rondbreinld 8 mm en Melody. Brei 2 ribbels. Ga verder met rondbreinld 9 mm en brei in tricotst met 1 kant st in ribbelst aan elke kant van het werk. Meerder bij een hoogte van 6 cm 1 st naast de kant st aan elke kant van het werk. Herhaal dit meerderen elke 8-6-6-5-5-4 cm nog 4-5-5-6-6-7 keer = 32-34-36-38-40-42 st. Kant af bij een hoogte van 41-40-40-40-39-38 cm (Minder cm voor de grotere maten, want deze hebben bredere schouders). Brei nog een mouw op dezelfde manier.

AFWERKING: Naai de schoudernaden samen. Naai de mouwen in de trui. Naai de mouwnaden en de zijnaden dicht, tot de splitten aan de zijkanten.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

RECHTERSCHOUDER:...1 st om de nld 9-9-10-10-10-10 keer in totaal = 17-19-19-20-22-24 st op de nld...
Gewijzigd online: 31.05.2017

Telpatroon

Opmerkingen (31)

Plaats uw opmerking!

Cecilia 15.03.2018 - 01:00:

Salve ho realizzato questo modello,ma sono in difficoltà con la spalla sinistra quando dice di avviare 2 maglie vicino allo scollo e pooi cucirle ecc.cosa si intende?grazie

DROPS Design 15.03.2018 kl. 08:29:

Buongiorno Cecilia. E' la parte in basso dello scollo, dove si dividono le due parti, destra e sinistra. Avvia due maglie, e le cucirà dietro le prime due maglie a legaccio dello scollo destro. Buon lavoro!

Cristina Floreali 07.11.2017 - 12:33:

Buenos días, Estoy tejiendo este patrón y me encuentro con esta dificultad: Que significa: "trabajar 2 pliegues sobre los 22-22-24-24-24-24 pts centrales" Y "Cuando la labor mida 55-57-59-61-63-65 cm, trabajar 1 pliegue sobre todos los pts" (en la espalda). Gracias!!!!

DROPS Design 12.11.2017 kl. 23:16:

Hola Cristina. 1 pliegue = 2 filas de derecho. Se trabajan 4 filas de derecho sobre los puntos centrales en la espalda para hacer una cenefa en punto musgo.

Cristina Floreali 07.11.2017 - 09:47:

Buenos días, Estoy tejiendo este patrón y me encuentro con esta dificultad: Que significa: "trabajar 2 pliegues sobre los 22-22-24-24-24-24 pts centrales" Y "Cuando la labor mida 55-57-59-61-63-65 cm, trabajar 1 pliegue sobre todos los pts" (en la espalda). Gracias!!!!

Denise Dubuc 09.09.2017 - 02:43:

J'aime le modèle montré qui est tricoté en côtes 1/1 mais les explications disent de tricoter en jersey endroit. Que dois-je faire?

DROPS Design 11.09.2017 kl. 08:24:

Bonjour Mme Debuc, ce modèle se tricote en jersey avec du point mousse en bas du pull et des manches et le long de l'encolure V. Bon tricot!

Gisela 29.04.2017 - 14:29:

Hallo, ich stricke den Pullover in L und bin bei der rechten Schulter. Ausgehend von 32 Maschen nehme ich 3 Maschen für den Armausschnitt ab, dann noch 9 Maschen am Halsausschnitt. Damit habe ich am Ende rechnerisch noch 20 Maschen übrig und nicht 19 wie angegeben. Wo ist der Fehler? Soll ich am Halsausschnitt 10 x je 1 Masche abnehmen?

DROPS Design 02.05.2017 kl. 09:33:

Liebe Gisela, so würde ich auch stricken. Unser Designteam wird die Maschenanzahl noch schauen. Viel Spaß beim stricken!

Jolanda Dijkstra 11.03.2017 - 15:43:

Het is al opgelost:-)

Jolanda Dijkstra 11.03.2017 - 15:32:

Met de steken verhouding kom ik niet uit. 10 steken is bij mij misschien vijf centimeter. Ik heb de juiste wol en naalden. Hoe kan dat?

DROPS Design 13.03.2017 kl. 11:53:

Hoi Jolanda. Dan brei je wel erg straak. Vergeet niet dat het moet tricotsteek zijn en probeer dan met een dikkere naald en was eventueel het proeflapje voor het meten.

Chantal 17.01.2017 - 20:23:

Bonsoir, je ne suis pas très à l'aise avec une aiguille circulaire, puis je tricoter avec des aiguilles droites et suivre le plan de la même façon ? merci pour votre aide. A bientôt

DROPS Design 18.01.2017 kl. 09:37:

Bonjour Chantal, ce modèle se tricote en différentes parties assemblées entre elles, chaque pièce se tricote en allers et retours sur aiguille circulaire pour avoir suffisamment de place pour y loger toutes les mailles, vous pouvez ainsi utiliser des aiguilles droites, mais pensez à bien conserver la bonne tension (mailles plus serrées sur une aiguille droite que sur une aiguille circulaire). Bon tricot!

Géhin-Baillard 15.01.2017 - 13:35:

Bonjour, pour les épaules côté dos, on doit faire 4 poins mousse de chaque côté de l'encolure ? je suis novice pour les explications, merci

DROPS Design 16.01.2017 kl. 09:52:

Bonjour Mme Géhin-Baillard, on termine effectivement chaque épaule avec 4 m au point mousse côté encolure, ces 4 mailles vont former la bordure d'encolure. Bon tricot!

Diana 21.12.2016 - 17:58:

Hi, it says on your website for this pattern that only three balls of 50g are needed for the small size jumper. Is this correct? This sounds like very little? Thank you Diana

DROPS Design 22.12.2016 kl. 09:29:

Dear Diana, it is correct, DROPS Melody has a generous meterage (read more here) and jumper is worked with large needles - remember you have to keep same tension as stated. Happy knitting!

Laat een opmerking achter voor DROPS 170-33