Summer Melody by DROPS Design

Gebreide DROPS trui in tricotst met V-hals en splitten aan de zijkanten van ”Melody”. Maat: S - XXXL.

  • Summer Melody / DROPS 170-33 - Gebreide DROPS trui in tricotst met V-hals en splitten aan de zijkanten van ”Melody”. Maat: S - XXXL.
DROPS design: Model nr. ml-007
Garengroep D
----------------------------------------------------------
Maat: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiaal:
DROPS MELODY van Garnstudio
150-200-200-200-250-250 gr. kleur nr. 14, vanillegeel

DROPS RONDBREINLD (80 cm) 9 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 10 st x 12 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
DROPS RONDBREINLD (80 cm) 8 mm – voor de ribbelst.
U kunt dit patroon ook in zijn geheel op rechte breinaalden breien als u dat prettiger vindt.
----------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

71% alpaca, 25% wol, 4% polyamide
vanaf 4.37 € /50g
DROPS Melody uni colour DROPS Melody uni colour 4.37 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 13.11€ krijgen. Lees meer.

Minder naast de st in ribbelst. Alle minderingen worden aan de goede kant gemaakt!
Minder als volgt voor st in ribbelst: 2 r samen.
Minder als volgt na st in ribbelst: 1 r afh, 1 r, afgeh st overh.
----------------------------------------------------------

TRUI:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
U kunt dit patroon ook in zijn geheel op rechte breinaalden breien als u dat prettiger vindt.

ACHTERPAND:
Zet 54-58-62-68-74-78 st op (incl. 1 kant st aan elke kant) met rondbreinld 8 mm en Melody. Brei 2 ribbels in RIBBELST - zie uitleg boven. Ga verder met rondbreinld 9 mm en brei in tricotst met 3 st in ribbelst aan elke kant van het werk. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Bij een hoogte van 15 cm zijn de splitten klaar. Brei dan in tricotst met 1 kant st in ribbelst aan elke kant van het werk.

Kant bij een hoogte van 41-42-43-44-45-46 cm 2-2-3-5-6-6 st af voor de armsgaten aan het begin van de volgende 2 nld = 50-54-56-58-62-66 st op de nld. Ga verder in tricotst. Brei bij een hoogte van 51-53-55-57-59-61 cm 2 ribbels over de middelste 22-22-24-24-24-24 st. Minder in de volgende nld aan de goede kant 1 st naast st in ribbelst aan elke kant - Lees TIP VOOR HET MINDEREN! Kant op de volgende nld de middelste 14-14-16-16-16-16 st af voor de hals en eindig elke schouder apart = 17-19-19-20-22-24 st. Ga verder in tricotst met 4 st in ribbelst langs de hals. Brei bij een hoogte van 55-57-59-61-63-65 cm 1 ribbel over alle st. Kant alle st af. Brei de andere schouder op dezelfde manier.

VOORPAND:
Zet op en brei als het achterpand. Splits bij een hoogte van 36-36-37-38-39-40 cm het werk voor de rechter- en linkerschouder, brei de volgende nld aan de goede kant als volgt: brei als hiervoor over de eerste 26-28-30-33-36-38 st, zet deze st dan op een hulpdraad voor de linkerschouder = 28-30-32-35-38-40 st voor de rechterschouder.

RECHTERSCHOUDER:
Ga verder in tricotst met 4 st in ribbelst langs de hals en 1 kant st in ribbelst aan de zijkant – kant TEGELIJKERTIJD af voor het armsgat bij een hoogte van 41-42-43-44-45-46 cm als op het achterpand, en minder voor de hals naast 4 st in ribbelst als volgt: 1 st om de nld 9-9-10-10-10-10 keer in totaal = 17-19-19-20-22-24 st op de nld. Brei bij een hoogte van 55-57-59-61-63-65 cm 1 ribbel over alle st. Kant alle st af.

LINKERSCHOUDER:
= 26-28-30-33-36-38 st.
Zet 2 st op langs de hals zodat de halsranden overlappen op het voorpand = 28-30-32-35-38-40 st. Brei dan de schouder als de rechterschouder. Zet de 2 st vast achter de halsrand van de rechterschouder, op de rechterschouder, maar aan de achterkant.

MOUW:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
Zet 22-22-24-24-26-26 st (incl. 1 kant st aan elke kant) met rondbreinld 8 mm en Melody. Brei 2 ribbels. Ga verder met rondbreinld 9 mm en brei in tricotst met 1 kant st in ribbelst aan elke kant van het werk. Meerder bij een hoogte van 6 cm 1 st naast de kant st aan elke kant van het werk. Herhaal dit meerderen elke 8-6-6-5-5-4 cm nog 4-5-5-6-6-7 keer = 32-34-36-38-40-42 st. Kant af bij een hoogte van 41-40-40-40-39-38 cm (Minder cm voor de grotere maten, want deze hebben bredere schouders). Brei nog een mouw op dezelfde manier.

AFWERKING: Naai de schoudernaden samen. Naai de mouwen in de trui. Naai de mouwnaden en de zijnaden dicht, tot de splitten aan de zijkanten.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 31.05.2017
RECHTERSCHOUDER:...1 st om de nld 9-9-10-10-10-10 keer in totaal = 17-19-19-20-22-24 st op de nld...

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 170-33) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (58)

country flag Henriette Fischer wrote:

Que veut dire coudre 2 montées à points soignés derrière la bordure d encolure de l'épaule droite?

07.12.2021 - 23:00

DROPS Design answered:

Bonjour Mme Fischer, il manquait le mot "mailles", merci pour votre retour, il a été ajouté. Vous devez coudre les 2 mailles montées côté encolure au début de l'épaule gauche sous les 2 mailles côté encolure de l'épaule droite, cousez de sorte que la couture soit invisible sur l'endroit. Bonne continuation!

08.12.2021 kl. 08:03

country flag Noëlla wrote:

Bonjour, peux ton prendre aiguilles droite pour faire se patron, car je ne sait pas comment me servir d'aiguilles circulaires merci

08.09.2021 - 02:36

DROPS Design answered:

Bonjour Noëlla, on utilise ici une aiguille circulaire pour avoir suffisamment de place pour y loger toutes les mailles, vous pouvez donc tout à fait utiliser des aiguilles droites dans ce cas, veillez à juste bien garder la bonne tension car vos mailles seront plus serrées - retrouvez plus d'infos ici sur les aiguilles circulaires. Bon tricot!

08.09.2021 kl. 07:43

country flag Machteld Vandervurst wrote:

Het lijkt mij precies dat de mouwen n zijn gebreid in boordsteek 1re 1 av. Of is dit gezichtsbedrog. Zo ook het deel van de pull thv de schouders. Graag uw gewaardeerd antwoord aub. Dankje.

29.04.2021 - 10:03

DROPS Design answered:

Dag Machteld,

Nee, de gehele trui wordt in tricotsteek gebreid, alleen de boord wordt in ribbelsteek gebreid.

29.04.2021 kl. 15:25

country flag Anita wrote:

Kan ærmerne strikkes på strømpepinde i stedet så man undgår at skulle sy ærmerne sammen?

21.03.2021 - 13:42

country flag Blitte wrote:

Bonjour Je ne comprend pas de combien de rang je fous faire les cotes

15.03.2021 - 20:01

DROPS Design answered:

Bonjour Mme Blitte, en bas du dos, du devant et des manches, vous devez tricoter 2 côtes mousse, autrement dit 4 rangs endroit - voir aussi POINT MOUSSE (en allers et retours) au tout début des explications. Bon tricot!

16.03.2021 kl. 08:36

country flag Anne-Cathrine Nannestad Pettersen wrote:

Hei:) Jeg vil gjerne strikke en lun stor genser i Melody på store pinner 10 eller 12. Har kjøpt garn og stikket en prøvelapp, men jeg synes det loer mye. Er det et type garn jeg kan strikke sammen med Melody for at det ikke skal loe så mye?

21.07.2020 - 21:19

DROPS Design answered:

Hej Anne-Cathrine, DROPS Melody vil nok altid loe lidt, mere eller mindre.. Du kan læse mere om det her: DROPS Melody

28.07.2020 kl. 15:50

country flag Debbie Lavery wrote:

Hello, I've finished the knitting part of sweater, but not sure how to sew together - what stitch and where to pull needle through. Can you send me a mini diagram so I can sew it together?

28.05.2020 - 00:48

DROPS Design answered:

Dear Debbie, you can find a video that shows how to sew the pieces together here. Happy Knitting!

28.05.2020 kl. 02:05

country flag Catrine wrote:

Hej. Jeg har strikket flere trøjer i Alpaca-silk (dobbelt) ellermed Melody (enkelt). Jeg har også brugt Alpaca-silk med en tråd Scheepjes ... her bliver trøjen dog lang med tiden (tung). Hvilket Dropsgarn vil have samme effekt som Melody el. Alpaca-Silk strikket på tykke pinde, men hverken varm (uld) eller tung (bomuld)? Findes den slags garn til store pinde? Ellers bruger jeg bare Melody igen. Den næste trøje er til en veninde :-).

18.05.2020 - 22:05

DROPS Design answered:

Hei Catrine. De to kvalitetene du har strikket med (Melody og 2x Brushed Alpaca-Silk) er nok de beste til store pinner (8). Men ta en titt på f.eks DROPS 212-14, denne genseren er strikket med 1 tråd DROPS Sky og 1 tråd DROPS Kid-Silk (= ull, men superlett) på pinne 6 eller DROPS 205-51 på pinne 7. Evnt kan du teste ut hvilken strikkefasthet med pinne 8 du får med 1 tråd Sky og 2 tråder Kid-Silk. DROPS Paris er 100 % bomull og tilhørere garngruppe C (sammen som Brushed Alpaca-Silk, men vil bli tung med 2 tråder/pinne 8). God Fornøyelse!

25.05.2020 kl. 11:51

country flag Karen Juul Hansen wrote:

På rygstykket står der: Når det måler 57 cm, strikkes der 4 p retstrik over de midterste 24 m. Skal de andre masker på pinden ikke strikkes? skal de sættes til side eller hvad?

17.05.2020 - 10:16

DROPS Design answered:

Hej Karen, jo de andre masker skal strikkes i glatstrik som tidligere. God fornøjelse!

22.05.2020 kl. 13:45

country flag Pia wrote:

Har strikket blusen i str m, men maskeantallet til ærmerne passer ikke efter opskriften, har i en tilrettet opskrift? En virkelig lækker bluse, men har i et tricks til hvordan jeg undgår den fælder?

13.04.2020 - 17:25

DROPS Design answered:

Hei Pia. Maskeantallet og ermene skal passe, har du sjekket din strikkefasthet? Hva er det med erme du mener ikke passer til oppskriften, mener du det er for få eller for mange masker? Melody er et mohair garn og har en del overskuddsfibre, men dette vil forsvinne etter en tids bruk. mvh DROPS design

17.04.2020 kl. 14:49

Laat een opmerking achter voor DROPS 170-33