DROPS Baby / 25 / 17

Playdate by DROPS Design

Gebreid kruippak met capuchon voor baby in ribbelsteek in 2 draden DROPS Alpaca. Maat 0 tot 4 jaar.

DROPS design: Model nr. z-095-by
Garengroep A en A
-----------------------------------------------------------
Maat: 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 maanden (2 - 3/4) jaar
Maat in cm: 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104)
Materiaal:
DROPS ALPACA van Garnstudio
150-200-200-200-200-250-250 gr. kleur nr. 100, naturel
250-250-300-300-350-400 gr. kleur nr. 3112, zachtroze

DROPS RONDBREINLD (60 cm) 5 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 17 st x 34 nld in ribbelst met 2 draden = 10 x 10 cm.
DROPS BREINLD ZONDER KNOP en RONDBREINLD (60 cm) MAAT 4 mm - voor de boordsteek.
DROPS PARELMOERKNOOP MET GATEN, NR. 521: 5-5-6-6 (6-7) stuks.
----------------------------------------------------------

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 28.08€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

RIBBELST (heen en weer op rondbreinld):
brei alle nld recht. 1 ribbel = 2 nld r.

STREPEN:
* 4 cm in ribbelst met 2 draden naturel, 4 cm in ribbelst met 1 draad naturel en 1 draad zachtroze, 4 cm in ribbelst met 2 draden zachtroze *, herhaal van *-* tot het werk klaar is.
----------------------------------------------------------

PIJP:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
Zet LOSJES 38-42-46-50 (54-58) st op (incl. 1 kant st aan elke kant) met rondbreinld 4 mm en 2 draden zachtroze. Brei 1 nld recht aan de verkeerde kant, ga verder met boordsteek 2 st r/2 st av met 1 kant st aan elke kant. Brei bij een hoogte van 4 cm 1 nld recht aan de goede kant en minder TEGELIJKERTIJD 6-6-6-8 (8-8) st gelijkmatig = 32-36-40-42 (46-50) st. Ga verder met rondbreinld 5 mm. Brei dan in RIBBELST – zie uitleg boven en brei TEGELIJKERTIJD in STREPEN – zie uitleg boven.
DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Meerder TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 6 cm 1 st aan elke kant, herhaal dit meerderen elke 3-5-6-6 (8-9) nld in totaal 7-7-7-9 (9-10) keer = 46-50-54-60 (64-70) st. Kant bij een hoogte van 15-18-21-24 (29-34) cm 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld = 40-44-48-54 (58-64) st. Laat het werk rusten en brei nog een pijp op dezelfde manier. Zorg dat de pijpen uit evenveel strepen bestaan.

KRUIPPAK:
Zet beide pijpen op dezelfde rondbreinld 5 mm met de afgekante st naar elkaar toe = 80-88-96-108 (116-128) st. Ga verder en brei heen en weer vanaf middenvoor als volgt (1e nld = goede kant en ga verder in strepen zoals u gebleven bent): brei 3 ribbels in ribbelst heen en weer. Kant aan het begin van de volgende 2 nld 3 st af = 74-82-90-102 (110-122) st over op de nld. Plaats 1 markeerder 17-19-21-24 (26-29) st vanaf elke kant middenvoor om de zijkanten aan te geven (= 40-44-48-54 (58-64) st tussen de markeerders voor het achterpand). Ga verder in RIBBELST en STREPEN. Splits bij een hoogte van 35-42-50-57 (67-75) cm het werk bij de 2 markeerders en eindig voorpand en achterpand apart.

ACHTERPAND:
= 40-44-48-54 (58-64) st.
Ga verder in ribbelst en strepen – zet TEGELIJKERTIJD nieuwe st op aan het einde van elke nld aan elke kant voor de mouwen: 2-1-2-3 (1-2) keer 3 st, 1-1-1-1 (2-2) keer 5 st, 0-1-1-1 (2-2) keer 7 st en dan 1 keer 6-7-7-8 (9-12) st = 74-88-98-112 (130-148) st op de nld. Kant bij een hoogte van 44-52-61-69 (80-89) cm de middelste 16-16-18-18 (20-20) st af voor de hals en eindig elke schouder/mouw apart. Brei 2 nld over de 29-36-40-47 (55-64) st aan elke kant – Kant losjes af, het werk meet ongeveer 45-53-62-70 (81-90) cm.

LINKERVOORPAND:
= 17-19-21-24 (26-29) st.
Ga verder in ribbelst en strepen – zet TEGELIJKERTIJD nieuwe st op aan het einde van de nld aan de zijkant voor de mouw als op het achterpand = 34-41-46-53 (62-71) st. Kant bij een hoogte van 41-49-58-65 (76-85) cm af voor de hals aan het begin van elke nld langs de hals als volgt: 2 keer 2 st voor alle maten en 1-1-2-2 (3-3) keer 1 st = 29-36-40-47 (55-64) st over op de nld voor de schouder/mouw. Ga verder en brei tot het werk 45-53-62-70 (81-90) cm meet, kant dan losjes alle st af.

RECHTERVOORPAND:
Brei als het linkervoorpand maar in spiegelbeeld.

AFWERKING:
Naai maas de bovenarmnaden samen aan de goede kant.
Naai de onderarmnaden samen met de zijkanten tegen elkaar in de buitenste lusjes van de buitenste st. Naai de pijpen samen naast de kant st en naai dan opening middenvoor dicht tot de split.

LINKERVOORBIES:
Neem aan de goede kant naast de kant st ongeveer 46 tot 90 st op langs het linkervoorpand met rondbreinld 4 mm en 2 draden zachtroze. Brei 1 nld av aan de verkeerde kant en meerder TEGELIJKERTIJD gelijkmatig tot 64-72-88-96 (108-116) st. Brei de volgende nld als volgt aan de goede kant (dus vanaf de hals naar beneden): 1 kant st in ribbelst, * 2 st r, 2 st av *, herhaal van *-* tot er 3 st over zijn en eindig met 2 st r en 1 kant st in ribbelst. Ga zo 3½-4 cm verder in boordsteek (pas aan de split aan de onderkant aan) en kant losjes af met recht boven recht en averecht boven averecht.

RECHTERVOORBIES:
Brei als de linkervoorbies maar maak na 1½ cm 5-5-6-6 (6-7) knoopsgaten gelijkmatig verdeeld over de bies. 1 knoopsgat = brei 2 st samen en maak 1 omsl (2 st av samen in een av-deel ziet er het mooiste uit). Plaats het bovenste knoopsgat max. 1 cm vanaf de halsrand en onderste ongeveer 2-3 cm vanaf de split. Naai de knopen op de linker voorbies. Naai de voorbiezen rechts over links aan de onderkant van de split.

CAPUCHON:
Neem aan de goede kant ongeveer 50 tot 60 st op langs de hals met rondbreinld 5 mm en 2 draden zachtroze (neem ook st op over de voorbiezen). Brei in ribbelst – Meerder TEGELIJKERTIJD in de 2e nld (= aan de goede kant) gelijkmatig tot 72-76-80-84 (88-92) st. (Als u geen capuchon wilt, kant dan af na 2 ribbels in ribbelst.) Kant bij een hoogte van 19-21-23-25 (27-28) cm alle st af. Vouw de capuchon dubbel en naai samen aan de bovenkant met maassteken/kitchenersteek.

MANCHETTEN:
Neem aan de goede kant 32-32-36-36 (40-40) st op met breinld zonder knop 4 mm en 2 draden zachtroze aan de onderkant langs een mouw. Brei boordsteek = 2 st r/2 st av tot de manchet 4 cm meet, kant dan losjes af met recht boven recht en averecht boven averecht. Brei op dezelfde manier langs de rand van de andere mouw.

Telpatroon

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS Baby 25-17) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (67)

Hana Kubátová 12.05.2020 - 11:23:

Dobrý den - vůbec nejsem moudrá kolik koupit gramů - ten popis materiál na smetanovou vychází 1450 g a na růžovou 1850g celkem Materiál: DROPS ALPACA firmy Garnstudio 150-200-200-200-200-250-250 g, barva č. 100, smetanová 250-250-300-300-350-400 g, barva č. 3112, pudrová růžová můžete mi poradit kolk gramů na 6-9 měsíců = děkujííííííííííííííííííííííí

DROPS Design 14.05.2020 kl. 16:22:

Dobrý den, Hano, celková spotřeba jednotlivých barev příze (v g) je uvedena ve stejném pořadí, v jakém jsou uvedeny jednotlivé velikosti: pro vel. 6-9 měs se tedy budete řídit u množství příze, ale i dále v návodu u počtu ok apod. vždy 3. údajem (číslem) v pořadí. Pokud jde o materiál, potřebujete 200 g smetanové a 300 g pudrové růžové. Hodně zdaru! Hana

Michele 15.12.2019 - 09:26:

Hvordan skal ærmerne strikkes? der står vi tager masker ud til ærmerne ved rygstykke og forstykkerne, men der står ikke hvornår vi "samler" maskerne og hvordan vi derefter strikker ærmerne. Kan jeg evt. få hjælp der? Strikker selv i størrelsen 6/9måneder, og tænker man vel skal tage lidt masker ind undervejs som man strikker ærmerne, men kan ikke se hvordan dette skal gøres. På forhånd tak for hjælpe!!

DROPS Design 17.12.2019 kl. 13:54:

Hej Michele, Når du har delt arbejdet og strikker bagstykket, tager du ud til ærmer i hver side: SAMTIDIG slåes der nye m op i slutningen af hver p i hver side til ærmer: 3 m 2 gange, 5 m 1 gang, 7 m 1 gang og derefter 7 m 1 gang = 98 m på p. Du tager ud på samme måde når du kommer til forstykkerne :)

Gabriele Majonek-Fischer 10.11.2019 - 22:31:

Hallo 👋 Ich möchte den Overall in Größe 80 Stricken . Da er doppelfädig gestrickt wird , brauche ich dann 1000gramm Alpakawolle ? Es verbleibt dankend mit freundlichen Grüssen Gabriele Majonek-Fischer

DROPS Design 11.11.2019 kl. 11:39:

Liebe Frau Majonek-Fischer, in Größe 80/86 cm brauchen Sie 200 g Farbe Nr 100 + 300 g Farbe Nr 3112. Viel Spaß beim stricken!

Ronja 26.08.2019 - 21:39:

Miten hihat muodostuvat? Olen tehnyt takakappaleen ohjeiden mukaan ja hihat ovat vain pienet "siivet", pitääkö hiha neuloa erikseen?

DROPS Design 28.08.2019 kl. 18:19:

Oletko tarkistanut, että neuletiheytesi on oikea leveyssuuntaan mitattuna? Hihat neulotaan yhtenä kappaleena etu- ja takakappaleiden kanssa.

Beatrice 21.08.2019 - 06:28:

Can I knit this flat on two needles?

DROPS Design 21.08.2019 kl. 08:27:

Dear Beatrice, this overall is worked flat, back and forth on needle. Happy knitting!

Lisa 14.06.2019 - 16:23:

Continue with rib K 2/P 2 with 1 edge st in each side Does this mean I knit the edge st or slip the edge sts?

DROPS Design 15.06.2019 kl. 23:41:

Dear Lisa, better way is to knit edge sts. Happy knitting!

Mette 07.06.2019 - 18:06:

Jeg har lige samlet begge ben på en rundpind. Strik 6 p retstrik frem og tilbage. I beg af de 2 næste p lukkes der 3 m af... Skal der lukkes af INDEN de 6 p eller skal jeg strikke 6 p før jeg lukker af ? Når jeg strikker 6 p og derefter lukker af blir der jo en slags trappe (zigzag) lukning i bunden hvor der skal strikkes stolpe... Hjælp !! Jeg vil så gerne videre ;)

DROPS Design 10.06.2019 kl. 14:40:

Hej Mette, Du strikker først de 6 pinde retstrik, efter dem lukkes der 3 masker af i hver side. Dur lukker kun de yderste 3 masker af i hver side én gang, det er her forkanten skal strikkes på bagefter. God fornøjelse!

Kasia 27.02.2019 - 23:51:

Dobry wieczór. zatrzymalam sie na tych nogawkach i nie rozumiem wyjasnienia jak przesc do dalszej czesci kombinezonu. prosze o pomoc. z góry dziekuje.

DROPS Design 28.02.2019 kl. 17:47:

Witaj Kasiu, ułóż nogawki poziomo na stole, otwarte oczka są na środku naprzeciwko siebie. Zacznij od nogawki, po twojej lewej ręce i zacznij wsuwać drut z żyłką od dołu do góry, następnie wsuń ten sam drut w oczka drugiej nogawki ale od góry do dołu. Dalej przerabiaj wg opisu. Na końcu robótki będziesz zszywała nogawki, a szwy będą znajdować się po wewnętrznej stronie. Powodzenia!

Sandra 18.11.2018 - 12:30:

Warum mach ich die Marker für die Trennung zu Rücken. und Vorderteil schon so früh und nicht erst beim Teilen? Muss ich, wenn ich die Beine zusammen auf die Rundnadel genommen habe, in Runden sticken oder vor und zurück? Wenn ich den "Overall-Teil" in Runden stricke, kann ich ja später keine Blende mehr aufstricken und benötige keine Knöpfe, oder? Danke...

DROPS Design 19.11.2018 kl. 08:57:

Liebe Sandra, für Overall stricken sie beide Beine HIn- und Zurück (die Reihen beginnen an der vorderen Mitte) - nach 3 Krausrippen werden Sie die 3 ersten Maschen am Anfang der beiden Reihen abketten (= für die Blende) - die Markierungen sind nur für die Teilung, die können Sie bei den gewünschten Höhe einsezten. Viel Spaß beim stricken!

Ulla Ladefoged 26.09.2018 - 21:32:

Jeg forstår ikke, hvad der skal ske med benene, når alle masker fra begge ben er sat på samme rundpind. Strikkes de to ben så sammen - altså der strikkes frem og tilbage over alle 90 m? Indtil arbejdet måler 50 cm? Det giver ikke mening for mig, at der ikke meget tidligere skal deles til ryg og forstykke. Jeg kan evt. sende et foto, måske forklarer jeg det ikke tydligt nok Med venlig hilsen Ulla Ladefoged

DROPS Design 28.09.2018 kl. 14:52:

Hej Ulla, i størrelse 6/9 måneder, skal benene måle 21 cm, der strikkes nu frem og tilbage fra midt foran til arb måler 50 cm, nu er du kommet til under ærmerne og fortsætter ifølge opskriften. God fornøjelse!

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 25-17