DROPS Baby / 25 / 17

Playdate by DROPS Design

Retstrikket overall med striber og hætte til baby i 2 tråde DROPS Alpaca. Str 0 – 4 år

DROPS Design: Model nr z-095-by
Garngruppe A + A
-----------------------------------------------------------
Størrelse: 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 mdr (2 - 3/4) år
Str i cm: 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104)
Materialer:
DROPS ALPACA fra Garnstudio
150-200-200-200-200-250-250 g f.nr 100, natur
250-250-300-300-350-400 g f.nr 3112, støvrosa

DROPS RUNDP (60 cm) nr 5 – eller den p du skal bruge for at få 17 m x 34 p retstrik med 2 tråde på 10 x 10 cm.
DROPS STRØMPEP OG RUNDP (60 cm) nr 4 – til Rib
DROPS PERLEMORKNAP M/HUL, nr 521: 5-5-6-6 (6-7) stk
----------------------------------------------------------

Kommentarer (61)

Garnet til denne opskrift koster fra 159.6kr. Læs mere.

* 4 cm retstrik med 2 tråde natur, 4 cm retstrik med 1 tråd natur + 1 tråd lys støvrosa, 4 cm retstrik med 2 tråde lys støvrosa *, gentag fra *-* til færdigt mål.
----------------------------------------------------------

BEN:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp.
Slå 38-42-46-50 (54-58) m LØST op (inkl 1 kantm i hver side) på rundp 4 med 2 tråde lys støvrosa. Strik 1 p ret fra vrangen, fortsæt med Rib 2 r / 2 vr med 1 kantm i hver side. Når arb måler 4 cm strikkes der 1 p ret fra retsiden Samtidig med at der tages 6-6-6-8 (8-8) m ind jævnt fordelt = 32-36-40-42 (46-50) m. Skift til rundp 5. Fortsæt med RETSTRIK – se forkl over, Samtidig med at der strikkes STRIBER – se forkl over.
HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
SAMTIDIG når arb måler 6 cm tages der 1 m ud i hver side, gentag udtagningen på hver 3.-5.-6.-6.(8.-9.) p totalt 7-7-7-9 (9-10) gange = 46-50-54-60 (64-70) m. Når arb måler 15-18-21-24 (29-34) cm lukkes der 3 m af i beg af de 2 næste p = 40-44-48-54 (58-64) m. Læg arb til side og strik et ben til på samme måde. Sørg for at benene har lige mange striber.

DRAGT:
Sæt begge ben ind på samme rundp 5 med indtagningerne mod hinanden = 80-88-96-108 (116-128) m. Fortsæt frem og tilbage fra midt foran således (1.p = retsiden og striberne fortsættes der hvor de sluttede): Strik 6 p retstrik frem og tilbage. I beg af de 2 næste p lukkes der 3 m af = 74-82-90-102 (110-122) m tilbage på p. Sæt 1 mærke 17-19-21-24 (26-29) m ind fra hver side (= 40-44-48-54 (58-64) m mellem mærkerne på rygstk). Fortsæt i RETSTRIK og STRIBER. Når arb måler 35-42-50-57 (67-75) cm deles det ved de 2 mærker og for- og rygstk strikkes færdig hver for sig.

RYGSTK:
= 40-44-48-54 (58-64) m. Fortsæt med retstrik og striber – SAMTIDIG slåes der nye m op i slutningen af hver p i hver side til ærmer: 3 m 2-1-2-3 (1-2) gange, 5 m 1-1-1-1 (2-2) gange, 7 m 0-1-1-1 (2-2) gange og derefter 6-7-7-8 (9-12) m 1 gang = 74-88-98-112 (130-148) m på p. Når arb måler 44-52-61-69 (80-89) cm lukkes de midterste 16-16-18-18 (20-20) m af til hals og hver skulder/ærme strikkes færdig for sig. Strik 2 p til over de 29-36-40-47 (55-64) m i hver side – luk LØST af, arb måler ca 45-53-62-70 (81-90) cm.

VENSTRE FORSTK:
= 17-19-21-24 (26-29) m. Fortsæt med retstrik og striber – SAMTIDIG slåes der nye m op i slutningen af p mod siden til ærme som på rygstk = 34-41-46-53 (62-71) m. Når arb måler 41-49-58-65 (76-85) cm lukkes der af til hals i beg af hver p fra halsen således: 2 m 2 gange i alle str og derefter 1 m totalt 1-1-2-2 (3-3) gange = 29-36-40-47 (55-64) m tilbage på p til skulder/ærme. Strik videre til arb måler 45-53-62-70 (81-90) cm, luk LØST af.

HØJRE FORSTK:
Strik som venstre, men modsat.

MONTERING:
Sy overærmesømmene med maskesting fra retsiden.
Sy sømmen under ærmerne i yderste led af m i kanten. Sy benene sammen indenfor 1 kantm og sy derefter fra åbningen midt foran op til slidsen.

VENSTRE FORKANT:
Strik ca 46 til 90 m op fra retsiden indenfor 1 kant-m, langs venstre forstk på rundp 4 med 2 tråde lys støvrosa. Strik 1 p vrang fra vrangen Samtidig med at der tages ud jævnt fordelt til 64-72-88-96 (108-116) m. Næste p strikkes således fra retsiden (dvs fra halsen og ned) 1 kant-m i retstrik, * 2 ret, 2 vrang *, gentag fra *-* til der er 3 m tilbage og afslut med 2 ret og 1 kant-m i retstrik. Fortsæt Ribben således i 3½-4 cm (afpas efter slidsen nederst) og luk løst af med r over r og vr over vr.

HØJRE FORKANT:
Strik som venstre, men efter 1½ cm lukkes der af til 5-5-6-6 (6-7) knaphuller jævnt fordelt. 1 knaphul = strik 2 m sammen og slå om (det pæneste er at strikke 2 vr sammen i et vrang-parti). Øverste knaphul skal sidde max 1 cm fra halskanten og nederste ca 2-3 cm fra slidsen. Sy knapperne i på venstre forkant. Sy forkanterne fast med højre del over venstre nederst i slidsen.

HÆTTE:
Strik ca 50 til 60 m op fra retsiden rundt i halsen på rundp 5 med 2 tråde lys støvrosa (der strikkes også op over forkanterne). Fortsæt i retstrik - SAMTIDIG på 2.p (= fra retsiden) tages der ud jævnt fordelt til 72-76-80-84 (88-92) m. (Hvis der ikke ønskes hætte lukkes der af efter 4 p retstrik.) Når hætten måler 19-21-23-25 (27-28) cm lukkes der af. Læg hætten dobbelt og sy sammen øverst med maskesting.

MANCHET:
Strik 32-32-36-36 (40-40) m op fra retsiden på strømpep 4 med 2 tråde lys støvrosa nederst rundt om det ene ærme. Strik Rib = 2 r / 2 vr til manchetten måler 4 cm, luk løst af med r over r og vr over vr. Strik på samme måde nederst rundt om det andet ærme.

Diagram

Ana Maria Arriagada 25.04.2019 - 05:51:

No entiendo como lo debo hacer cuando junto las dos piernas en una aguja redonda, como sigo. Tienes un video explicativo. La verdad es que me encanta lo empecé a tejer para mi primer nieto y la verdad es que no soy muy experta en tejidos. Gracias, sería genial me puedan ayudar. Un abrazo.

Kasia 27.02.2019 - 23:51:

Dobry wieczór. zatrzymalam sie na tych nogawkach i nie rozumiem wyjasnienia jak przesc do dalszej czesci kombinezonu. prosze o pomoc. z góry dziekuje.

DROPS Design 28.02.2019 kl. 17:47:

Witaj Kasiu, ułóż nogawki poziomo na stole, otwarte oczka są na środku naprzeciwko siebie. Zacznij od nogawki, po twojej lewej ręce i zacznij wsuwać drut z żyłką od dołu do góry, następnie wsuń ten sam drut w oczka drugiej nogawki ale od góry do dołu. Dalej przerabiaj wg opisu. Na końcu robótki będziesz zszywała nogawki, a szwy będą znajdować się po wewnętrznej stronie. Powodzenia!

Sandra 18.11.2018 - 12:30:

Warum mach ich die Marker für die Trennung zu Rücken. und Vorderteil schon so früh und nicht erst beim Teilen? Muss ich, wenn ich die Beine zusammen auf die Rundnadel genommen habe, in Runden sticken oder vor und zurück? Wenn ich den "Overall-Teil" in Runden stricke, kann ich ja später keine Blende mehr aufstricken und benötige keine Knöpfe, oder? Danke...

DROPS Design 19.11.2018 kl. 08:57:

Liebe Sandra, für Overall stricken sie beide Beine HIn- und Zurück (die Reihen beginnen an der vorderen Mitte) - nach 3 Krausrippen werden Sie die 3 ersten Maschen am Anfang der beiden Reihen abketten (= für die Blende) - die Markierungen sind nur für die Teilung, die können Sie bei den gewünschten Höhe einsezten. Viel Spaß beim stricken!

Ulla Ladefoged 26.09.2018 - 21:32:

Jeg forstår ikke, hvad der skal ske med benene, når alle masker fra begge ben er sat på samme rundpind. Strikkes de to ben så sammen - altså der strikkes frem og tilbage over alle 90 m? Indtil arbejdet måler 50 cm? Det giver ikke mening for mig, at der ikke meget tidligere skal deles til ryg og forstykke. Jeg kan evt. sende et foto, måske forklarer jeg det ikke tydligt nok Med venlig hilsen Ulla Ladefoged

DROPS Design 28.09.2018 kl. 14:52:

Hej Ulla, i størrelse 6/9 måneder, skal benene måle 21 cm, der strikkes nu frem og tilbage fra midt foran til arb måler 50 cm, nu er du kommet til under ærmerne og fortsætter ifølge opskriften. God fornøjelse!

Bogusia 09.05.2018 - 14:53:

Czy jedna nitka z DROPS Big Merino też wchodzi w grę? Jeśli tak, to czy ilość motków powinna zostać zmieniona? Będę robić rozmiar trzeci, czyli dla 6/9 miesięcznego dziecka. Dziękuję i pozdrawiam :)

DROPS Design 09.05.2018 kl. 15:23:

Witaj ponownie Bogusiu! 1 nitka BIG Merino wchodzi jak najbardziej w grę. Na 6/9 mies. trzeba by kupić ok. 550 g, tj. 11 motków. Pozdrawiam

Bogusia 09.05.2018 - 11:17:

Dzień dobry. Czy kombinezon można wykonać podwójną nitką Baby Merino lub jedną Merino Extra Fine? Jaki rozmiar drutów należy użyć w obydwóch przypadkach? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.

DROPS Design 09.05.2018 kl. 14:47:

Witaj Bogusiu, najlepiej będzie użyć 2 nitek włóczki DROPS Baby Merino, rozmiar drutów będzie taki sam jak we wzorze (4 na ściągacze i 5 na pozostałą część). Powodzenia!

Vilde 10.04.2018 - 17:21:

Hei, eg skal starte og strikke denne dressen og lurte på kva dukken meiner med kantmaskene? kan du forklare meg fordi eg ikkje veit kva kantmasker er?

DROPS Design 12.04.2018 kl. 15:44:

Hei Vilde. Kantmaskene er masker i endene av pindene på et plagg (derav navnet). De følger ikke mønsteret, men brukes som regel for å lage en gjevn kant i plagget, og ofte skal man montere innenfor denne kanten ved montering. Her er en video av hvordan å strikke kantmaske i rillestrikk. God fornøyelse

Renata 10.04.2018 - 16:21:

POSSO EFFETTUARE QUESTO LAVORO CON FERRI DRITTI? Non ho molta dimestichezza con i ferri circolari. Grazie

DROPS Design 10.04.2018 kl. 17:08:

Buongiorno Renata. Può usare i ferri dritti al posto dei circolari. Le spiegazioni sono date per una lavorazione in ferri di andata e ritorno, pertanto può seguirle senza doverle modificare. Buon lavoro!

Sandra 26.11.2017 - 16:38:

Hi, I'm doing the left front. I'm ready to bind off for the neck. Do I bind off on one row or do I bind off on more than one row? It says to do 2 stitches 2 times and then 1 stitch 2 times. I'm kind of confused with this part.

DROPS Design 26.11.2017 kl. 17:08:

Dear Sandra, the neck of the frint is bound off through a few rows (exact number depends on the actual size) 2 sts 2 times (in other words in two rows) in all sizes and then 1 st 1-1-2-2 (3-3) times (in other words 1-1-2-2 (3-3) rowa) I hope this helps. Happy Knitting!

Margrit 04.11.2017 - 21:00:

Hallo. Wieviel g Wolle brauche ich von jeder Farbe? Herzliche Grüße Margrit

DROPS Design 06.11.2017 kl. 09:36:

Liebe Margrit, Garnmenge für jede Größe finden Sie unter Tab "Material", z.B. in die 1. Größe brauchen Sie 150 g Alpaca Farbe 100 (= 3 Knäuel je 50 g) + 250 g Farbe 3112 (= 5 Knäuel je 50 g). Viel Spaß beim stricken!

Kommentere opskrift DROPS Baby 25-17