DROPS / 153 / 2

Butterfly Dance by DROPS Design

Gebreide DROPS omslagdoek in ribbelst met kantpatroon van ”Alpaca”.

DROPS design: Model nr. z-674
Garengroep A
-----------------------------------------------------------
Maat: ongeveer 60 cm gemeten middenachter vanaf de hals naar beneden langs de middelste st.
Materiaal:
DROPS ALPACA van Garnstudio
200 gr. kleur nr. 8105, ijsblauw

DROPS RONDBREINLD 3.5 mm (80 cm) - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 23 st x 45 nld in ribbelst = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

vanaf 3.50 € /50g
DROPS Alpaca uni colour DROPS Alpaca uni colour 3.50 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 14.00€ krijgen. Lees meer.

Zie telpatronen A.1 tot en met A.6. De telpatronen laten het patroon aan de goede kant zien. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven.

HERHALING MEERDEREN:
Meerder elke nld aan de goede kant als volgt met dubbele omsl:
Nld 1: maak een dubbele omsl naast de kant st aan elke kant van de omslagdoek en aan elke kant van de mid st.
Nld 2: brei alle st recht, brei eerste omsl recht en laat tweede van de nld glijden om een gaatje te maken.
Nld 3: maak een dubbele omsl naast de kant st aan elke kant van de omslagdoek en aan elke kant van de mid st.
Nld 4: brei alle st recht, brei eerste omsl recht en laat tweede van de nld glijden om een gaatje te maken.
Elke keer dat HERHALING MEERDEREN gebreid is, is het werk 8 st breder geworden.
----------------------------------------------------------

OMSLAGDOEK:
Zet 3 st op met rondbreinld 3.5 mm en Alpaca. Plaats een markeerder in de 2e st = middelste st (mid st). Brei eerste nld als volgt: 1 st r, 1 omsl, 1 st r, 1 omsl, en 1 st r, keer en brei recht = 5 st op de nld. Ga verder in RIBBELST - zie uitleg boven en brei TEGELIJKERTIJD een HERHALING MEERDEREN (brei dit de hele omslagdoek) – zie uitleg boven, tot HERHALING MEERDEREN 22 keer gebreid is en er 44 gaatjes in de hoogte zijn aan elke kant van de mid st = 181 st op de nld. Het aantal st is nu deelbaar door 8 plus 5. Brei dan telpatroon A.1 (brei de gemeerderde als hiervoor en brei kant st en mid st in ribbelst). Brei in de nld in het telpatroon met 2 st r samen en omsl tot er 1 st overblijft voor de mid st, brei 1 st r, mid st en meerder als hiervoor aan elke kant van deze mid st, 1 st r en ga verder met telpatroon A.1. Als het telpatroon een keer in de hoogte is gebreid staan er 197 st op den nld.

Brei dan volgens telpatroon A.2, A.3 en A.4 als volgt: brei de kant st en de omsl als hiervoor, brei A.2 (LET OP! Er zijn geen st om te breien in A.2 op de eerste nld van het telpatroon), herhaal A.3 tot er 1 st overblijft voor de mid st, brei A.4 over deze st, maak omsl en brei mid st als hiervoor. Herhaal aan de andere kant van de omslagdoek. Ga verder volgens A.2, A.3 en A.4 op deze manier. Als het telpatroon een keer in de hoogte is gebreid, staan er 229 st op de nld.
Vervang nu telpatroon A.3 door telpatroon A.5 – er is gemeerderd zodat er 2 extra patroonherhalingen van A.5 passen aan elke kant van de omslagdoek. Brei volgens telpatroon A.2, A.5 en A.4 en brei meer patroonherhalingen van A.5 zodra dit past. Ga zo verder tot A.5 in totaal 6 keer is gebreid in de hoogte. Er staan nu 325 st op de nld en het aantal st is nog steeds deelbaar door 8 plus 5.

Brei in de volgende nld aan de goede kant zonder HERHALING MEERDEREN als volgt:
Brei 2 st recht in de eerste st, dan * 4 st r, omsl *, herhaal *-* 8 keer, 97 st r, herh *-* 8 keer, brei 2 st r in de middelste st, herh *-* 8 keer 97 st r, herh *-* 8 keer en eindig met 2 st r in de laatste st = 360 st op de nld, dus een aantal st dat deelbaar is door 8. Brei 1 nld r van de verkeerde kant, de omsl van de vorige nld achterin de st breien om gaatjes te voorkomen. Brei vervolgens de rand van de sjaal.

RAND:
Keer het werk niet, maar zet 14 nieuwe st op voor de rand van de omslagdoek aan de verkeerde kant. Keer het werk, brei 1 nld recht over de 14 nieuwe st. Keer het werk. Brei dan volgens telpatroon A.6 over deze st aan de verkeerde kant (1e nld in telpatroon = verkeerde kant). LET OP! Brei elke nld aan de goede kant de laatste st samen met de volgende vrije st van de omslagdoek – zo wordt de rand aan de omslagdoek vast gebreid. Haal in de volgende nld de 1e st af alsof u hem averecht zou breien. Ga verder in A.6 langs de hele rand van de omslagdoek = 43 punten. Kant losjes alle st af.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 10.03.2014
Onder SJAAL (aantal st aangepast): ga verder met telpatroon A.1. Als het telpatroon A.1 een keer in de hoogte is gebreid staan er 197 st op den nld. Brei dan volgens telpatroon A.2, A.3 en A.4 als volgt:...Ga verder volgens A.2, A.3 en A.4 op deze manier. Als het telpatroon een keer in de hoogte is gebreid, staan er 229 st op de nld.
Gewijzigd online: 08.05.2014
Onder SJAAL: (zin toegevoegd aan het eind van het patroon: ....Brei 1 nld r van de verkeerde kant, de omsl van de vorige nld achterin de st breien om gaatjes te voorkomen. Brei vervolgens de rand van de sjaal.

Telpatroon

= recht aan de verkeerde kant
= recht aan de goede kant, averecht aan de verkeerde kant
= 2 omsl, brei in de volgende nld de eerste omsl recht en laat de tweede omsl van de nld glijden zodat een gaatje ontstaat
= kant deze st af aan de goede kant
= 1 omsl

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 153-2) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (81)

Carolyn Bremner 01.04.2019 - 20:22:

Butterfly Dance Shawl: Under the section titled "INC REPETITION" it says Every time inc repetition has been worked, piece inc 8 sts. Should that not be 4 stitches as you drop the second loop off when knitting from the wrong side?

DROPS Design 02.04.2019 kl. 09:55:

Dear Mrs Brenner, on row 1 and 3 you are increasing 4 stitches with a double yarn over: make 1 double yarn over after the first stitch, 1 double yarn over before the middle stitch, 1 double yarn over after the middle stitch, and 1 double yarn over before the last stitch = 4 double yarn overs = 4 stitches increased on row 1 + 4 stitches increased on row 3 = 8 stitches have been increased after these 4 rows have been worked. Happy knitting!

Solbjorg Olsen 16.10.2018 - 17:34:

På bildet av sjalet ser jeg at det er strikket ett par omganger med hullmønster før kanten strikkes. Jeg kan ikke finne dette nevnt i mønsteret hvordan dette skal srikkes.

DROPS Design 17.10.2018 kl. 08:30:

Hei Solbjorg. Den kanten med hullmønster før spissene langs kanten er en del av A.6 - hullmønsteret lengst til høyre i diagrammet. God fornøyelse.

Michele Rousse 04.06.2018 - 11:59:

Bonjour, Sur la photo du châle il y a un rang entièrement ajouré entre A5 et A6 comment le faire , rien ne l'indique dans les explications. Merci d'avance

DROPS Design 04.06.2018 kl. 13:24:

Bonjour Mme Rousse, le diagramme A.6 est la bordure qui se tricote le long des 2 diagonales du châle (= le long du début et de la fin des rangs, où vous avez 1 trou (= 1 jeté, 2 m ens à l'end) tout du long de ces 2 diagonales. Bon tricot!

Anne 09.06.2017 - 00:13:

Je fais le châle et je rencontres un problème avec le diagramme A6 je n arrive pas à faire les jours côté raccordement au chale merci de me indiquer la marge de suivre Merci de avance Anne

DROPS Design 09.06.2017 kl. 08:23:

Bonjour Anne, les 4 premières m de A.6 (vu sur l'envers) se tricotent ainsi: glisser la 1ère m à l'end, 1 m end, 1 jeté, 2 m ens à l'end - en fin de rang sur l'endroit, tricotez à l'endroit jusqu'à ce qu'il reste 4 m et tricotez ces 4 m ainsi: 1 m end, 1 jeté, 2 m ens à l'end, et tricotez ens à l'end la 4ème m de A.6 avec la m suivante du châle. Bon tricot!

Anne 25.04.2017 - 00:20:

Je ai fait une faute dans mon précédent message Christophe est le modèle Butterfly Dance by drops design et non D'ancêtres Mes excuses Merci de avance pour votre réponse

Anne 25.04.2017 - 00:04:

Merci pour votre réponse mais je ne trouve la légende du diagramme A1/ A3/ A6/côté gauche pour le A6 Du chale Butterfly D'ancêtres by drops 153-2 Modele ° z-674 n en alpaca Merci de me dépanner je suis bloqué

DROPS Design 25.04.2017 kl. 09:04:

Bonjour Anne, les symboles utilisés dans A.1/A.3/A.6 sont les mêmes que précédemment, ainsi dans A.3 au 1er rang, vous tricotez: 1 m end, 1 double jeté, glisser 1 m à l'end, 1 m end, passer la m glissée par-dessus la m tricotée, 3 m end, 2 m ens à l'end, 1 double jeté. Bon tricot!

Anne Auguste 23.04.2017 - 22:08:

Bonsoir Je ne comprends pas les diagramme A1/A3/A6 ne ayant pas la Legendre des formes crochet merci de me donner le expliquation Cordialement

DROPS Design 24.04.2017 kl. 10:38:

Bonjour Mme Auguste, vous trouverez la légende des diagrammes au-dessus des diagrammes, à la fin de explications, et la signification de chaque symbole. Bon tricot!

Antonia 24.02.2016 - 23:02:

En diagrama A6 los puntos orillos se incluyen en el o van a parte?

DROPS Design 25.02.2016 kl. 20:21:

Hola Antonia. Los pts orillo están incluidos en el diagrama A.6. No te olvides de que en cada fila por el LD tienes que trabajar el último pt del diagrama junto con el siguiente pt libre del chal, de este modo el borde del chal se une al chal.

Almudena 24.02.2016 - 16:49:

Cuando se termina de repetir A5 en las indicaciones dice 2 pjd en el 1er pt, se refiere a hacer un aumento? Y cuando dice 2d en el pt central, también se refiere a realizar un aumento ?

DROPS Design 25.02.2016 kl. 20:31:

Hola Almudena. Después de terminar A.5 se hacen los aum trabajando 2 d. en el 1er pt, el pt central y el último pt.

Rocio 24.02.2016 - 16:03:

(no entiendo cuando dice que en cada fila por LD trabajar el último punto junto con elsiguiente libre del chal, a qué último punto se refiere? Al ultimo del diagrama A6? Entonces sería 2pjd?) (tampoco entiendo cómo trabajar la siguiente fila desl el 1er pt como de revés ) gracias

DROPS Design 26.02.2016 kl. 17:18:

Hola Rocio. Para unir el borde del chal con el chal hay que trabajar por el LD el último pt del borde con el último punto del chal como 2 pjd, a la vta pasar este pt sin trabajar (deslizarlo) a la ag derecha pinchando el pt como si lo trabajaramos de revés.

Laat een opmerking achter voor DROPS 153-2