DROPS / 146 / 28

Wings by DROPS Design

Gebreide DROPS omslagdoek met kantpatroon van ”Lace”.

Trefwoorden: kantpatroon, omslagdoek,

DROPS design: Model nr. la-014
Garengroep A
-----------------------------------------------------------
Maat: ongeveer 42 cm gemeten vanaf de hals naar beneden langs een van de markeerders.
Materiaal:
DROPS LACE van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 2020, licht camel

DROPS RONDBREINLD (80 cm) 3.5 mm – LET OP: lees over de stekenverhouding below.

STEKENVERHOUDING:
Deze omslagdoek wordt nat gemaakt en opgerekt tot de juiste maat na het breien. De stekenverhouding is niet zo belangrijk, maar om een idee te krijgen wanneer u te los of te vast breit, kunt u ongeveer een stekenverhouding aanhouden van 23 st x 30 nld in tricotst met nld 3.5 mm = ongeveer 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (44)

Zie telpatronen A.1 en A.2. De telpatronen geven de goede kant van het werk weer. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven.

TIP VOOR HET MEERDEREN:
Meerder 1 st naast 2 st in ribbelst aan elke kant van het werk elke nld door een omsl te maken, brei de omsl av aan de verkeerde kant en brei de omsl recht aan de goede kant zodat gaatjes ontstaan.
Meerder 1 st voor de 1e markeerder aan de goede kant door een omsl te maken voor de markeerder en meerder 1 st na de 2e markeerder aan de goede kant door een omsl te maken na de markeerder, brei de omsl aan de verkeerde kant av om gaatjes te maken.
----------------------------------------------------------

OMSLAGDOEK:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld zodat alle st goed op de nld passen.
Zet 65 st op met rondbreinld 3.5 mm en Lace. Plaats markeerders naast 3 st aan elke kant van de omslagdoek (= 59 st tussen de markeerders) en neem de markeerders gaandeweg mee naar boven. Brei in tricotst met 2 st in RIBBELST - zie uitleg boven, aan elke kant (1e nld = goede kant) - meerder TEGELIJKERTIJD - lees TIP VOOR HET MEERDEREN boven, 1 st naast 2 st in ribbelst aan elke kant van het werk elke nld en meerder 1 st voor de 1e markeerder en 1 st na de 2e markeerder elke nld aan de goede kant (= 6 st gemeerderd om de nld). Ga verder en brei en meerder zo tot er 129 st zijn voor de 1e markeerder, 59 st in het midden en 129 st na de 2e markeerder = 317 st op de nld. Na alle meerderen meet het werk ongeveer 28 cm in de breirichting gemeten langs een van de markeerders. Brei in de volgende nld aan de goede kant als volgt: 2 st in ribbelst en telpatroon A.1(= 6 st) 52 keer tot er 3 st over zijn, brei 1 st in tricotst en eindig met 2 st in ribbelst. Als telpatroon A.1 een keer in de hoogte is gebreid, staan er 421 st op de nld. Ga verder en brei 2 st in ribbelst, brei telpatroon A.2 tot er 3 st over zijn, 1 st in tricotst en 2 st in ribbelst, brei tot telpatroon A.2 in totaal 3 keer in de hoogte is gebreid, het werk meet ongeveer 42 cm gemeten in de breirichting langs een van de markeerders. Kant in de volgende nld aan de goede kant losjes af als volgt – LET OP: het is zeer belangrijk dat u op deze manier losjes afkant, anders zal het niet lukken om de puntjes aan het einde mooi op te spannen: kant de eerste 3 st in ribbelst af (haal de draad maar licht aan zodat het werk losjes blijft), * maak 1 losse omsl op de rechter nld, kant de omsl af, kant 2 st af (haal de draad maar licht aan zodat het werk losjes blijft) *, herhaal van *-* tot er 2 st over zijn, kant deze st af.

Leg de omslagdoek op een matras of tapijt – rek op tot de juiste maat en zet vast met spelden. LET OP: plaats eerst spelden in alle hoeken en plaats dan spelden langs beide schuine zijden in iedere herhaling van het telpatroon; zo krijgt u de mooie puntjes. Laat de omslagdoek drogen. Herhaal dit opspannen iedere keer als de omslagdoek gewassen is.

Karina Zimmermann 15.08.2017 - 17:57:

Hej. Tak for svaret. Hvis jeg gerne vil have en mønsterrapport i hver side mere, hvor mange masker skal jeg så have udover de 129 masker pr side?

DROPS Design 17.08.2017 kl. 15:21:

Hej Karina, Du skal bruge 6 masker mere for at kunne strikke 1 rapport mere af første pind i diagram A.1. God fornøjelse!

Karina Zimmermann 12.08.2017 - 19:30:

Hej. Er det korrekt læst, at der tages ud på både ret- og vrangsiden?

DROPS Design 14.08.2017 kl. 16:02:

Hei Karina. Ja, det stemmer. Når du starter på diagrammene, økes det bare fra retten. God Fornøyelse!

Selma 11.08.2016 - 12:04:

Je ne comprend pas tres bien au debut lorsqu'il est dit:"tricoter en jersey avec 2m au point mousse.........1er rg sur l'endroit",ces 2 m pt mousse doit on les tricoter sur tous les rangs?ou sur le 1er rg seulement?merci!

DROPS Design 15.08.2016 kl. 09:44:

Bonjour Selma, on tricote les 2 premières m et les 2 dernières m au point mousse jusqu'à la fin du châle. Bon tricot!

Frauke 03.05.2015 - 23:11:

Hallo, wie verstehe ich "man nimmt in jeder R 1M neben den 2 M kraus rechts auf jeder Seite auf" h.d. vor den 2 M kraus rechts oder nach den 2 M kraus rechts? Danke LG Frauke

DROPS Design 04.05.2015 kl. 22:07:

Die jeweils 2 kraus-re-M bilden stets Anfang und Ende, Sie nehmen also am R-Anfang 1 M nach diesen 2 M zu und am R-Ende nehmen Sie 1 M vor diesen 2 M zu. Diese beidseitige Zunahme machen Sie in jeder R.

Triin 23.02.2015 - 14:12:

Eesti keeles on sõnastus küll veidi ebaõnnestunud. Mida tähendab mustris lause "Kasvata 1 silmus mõlemal serval 2 ripskoes silmuse kõrvalt" Mida see kõrvalt seal tähendab? Kas ma peaks sealt välja lugema, et kasvatada tuleb kahe ripskoes silmuse järel?

DROPS Design 02.09.2015 kl. 15:19:

Justnimelt! Rea alguses pärast 2 ripskoes silmust ja rea lõpus enne 2 ripskoes silmust.

Anne 22.02.2015 - 16:51:

Bonjour,je ne comprends pas vraiment le diagramme pour le chale wings,que voulez vous dire par glisser une maille à l'endroit,2mailles ensemble à l'endroit,passer la maille glissée par-dessus la maille tricotée?.Malgré plusieurs essais je n'arrive pas à obtenir le motif souhaité,merci pour votre aide.

DROPS Design 23.02.2015 kl. 10:26:

Bonjour Anne, la vidéo ci-dessous montre comment réaliser cette diminution, on diminue 2 m, compensées par 1 jeté 2 m avant et 1 jeté 2 m après = le nombre de mailles reste le même. Bon tricot!

Natalia 07.08.2014 - 12:08:

Pues debo hacerlo mal porque mevoy quedando cada pasada con menos puntos. Diagrama 2: 1 hebra_1 punto derecho_deslizo punto_dos puntos puntos juntos (o sea, un punto menos)_paso el punto deslizado por encima del punto que avabo de hacer_1 punto derecho. Y así, repetir la secuencia. Qué hago mal?

DROPS Design 08.08.2014 kl. 15:09:

Hola Natalia. A.2 se trabaja como sigue: *1 d., 1 HEB, 2 d., 1 pt desl como de derecho, 2 pjd, pasar el pt desl por encima, 2 d., 1 HEB*, repetir de * a *. En cada repetición hay 2 HEB y 2 pts dism = el número de puntos es igual.

Natalia 07.08.2014 - 12:08:

Pues debo hacerlo mal porque mevoy quedando cada pasada con menos puntos. Diagrama 2: 1 hebra_1 punto derecho_deslizo punto_dos puntos puntos juntos (o sea, un punto menos)_paso el punto deslizado por encima del punto que avabo de hacer_1 punto derecho. Y así, repetir la secuencia. Qué hago mal?

DROPS Design 08.08.2014 kl. 15:10:

Hola Natalia. A.2 se trabaja como sigue: *1 d., 1 HEB, 2 d., 1 pt desl como de derecho, 2 pjd, pasar el pt desl por encima, 2 d., 1 HEB*, repetir de * a *. En cada repetición hay 2 HEB y 2 pts dism = el número de puntos es igual.

Natalia 06.08.2014 - 19:56:

Después del diagrama A1 tenemos 421 puntos en la hilera. ¿Se mantienen los 421 puntos mientras tejemos el diagrama A2?

DROPS Design 06.08.2014 kl. 22:26:

Hola Natalia. El diagrama A.2 se trabaja sobre 421 pt.

Jack 25.06.2014 - 20:19:

Ich haben zunächst das Tuch bis zu dem Diagramm gestrickt. Bis dahin war es gut verständlich, jedoch ist mir das Diagramm noch etwas unklar. Klar ist, daß ich in der Hinreihe so stricke, wie es die Schrift vorschreibt. Wie stricke ich aber die Rückreihen? Stricke ich sie simpel mit linken Maschen durch, ohne Umschläge zu machen, oder muß ich die Umschläge auch in den Rückreihen machen? Es ist mein erstes Muster, welches ich nach Strickanleitung stricke. Freue mich über jede Hilfe! :)

DROPS Design 25.06.2014 kl. 21:58:

Antwort siehe unten! :-)

Laat een opmerking achter voor DROPS 146-28