Monkey business by DROPS Design

Gehaakte speelgoed banaan in DROPS Paris.

Trefwoorden: decoratie, keuken, speelgoed,

DROPS design: Model nr. W-021-bn
Garengroep C
--------------------------------------------------------
BANAAN:
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 14, geel

DROPS HAAKNLD 4.5 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 18 v = 10 cm breed.

Accessoires: Kussenvulling voor de vulling.

GEPELDE BANAAN:
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 14, geel
50 gr. kleur nr. 17, naturel

DROPS HAAKNLD 4.5 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 18 v = 10 cm breed.

Accessoires: Kussenvulling voor de vulling
--------------------------------------------------------

Opmerkingen (16)
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 2.60€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

HAAK IN DE RONDTE IN EEN CIRKEL:
Ga na de laatste v op de toer verder met de volgende toer met 1 v in de volgende v (= eerste v van de vorige toer). LET OP: plaats een markeerder aan het begin van de toer tussen de laatste v en de eerste v op de toer, neem de markeerder gaandeweg mee naar boven.

TIP VOOR HET MEERDEREN:
Meerder 1 v door 2 v in de volgende v te haken.

TIP VOOR HET MINDEREN:
Minder 1 v door 2 v samen te haken als volgt: * Steek de haak in de volgende v, haal de draad door *, herhaal van *-* nog een keer, maak een omsl en haal de draad door alle 3 st op de haak.

WISSEL VAN KLEUR:
Haak voor een mooie overgang als u van kleur wisselt de laatste v op de toer als volgt: steek de haak in de laatste v, haal de draad door, maak een omsl met de nieuwe kleur en haal deze door alle st op de haak. Ga verder met de volgende toer met de nieuwe kleur.
--------------------------------------------------------

BANAAN:
Wordt in de rondte gehaakt in een cirkel. Haak 2 l met geel en haaknld 4.5 mm.
TOER 1: haak 3 v in de 1e l - LEES HAAK IN DE RONDTE IN EEN CIRKEL.
TOER 2: meerder 1 v in elke v = 6 v.
TOER 3: meerder 1 v in elke v = 12 v.
TOER 4: haak 1 v in elke v.
TOER 5: haak 1 v in elke v maar meerder 1 v in de 1e en laatste v op de toer = 14 v.
Herhaal de 4e en 5e toer (dus meerder 1 v in de 1e en laatste v om de toer) zodat er 20 v op de toer zijn.
TOER 12: meerder 1 v in elke van de eerste 2 v, 1 v in elke van de volgende 4 v, minder 4 v over de volgende 8 v - LEES TIP VOOR HET MINDEREN, 1 v in elke van de volgende 4 v, meerder 1 v in elke van de laatste 2 v = 20 v.
TOER 13 en 14: haak 1 v in elke v.
TOER 15: meerder 1 v in elke van de eerste 3 v, 1 v in elke van de volgende 4 v, minder 4 v over de volgende 8 v, 1 v in elke van de volgende 4 v, meerder 1 v in laatste v.
TOER 16 en 17: haak 1 v in elke v.
TOER 18: meerder 1 v in elke van de eerste 4 v, 1 v in elke van de volgende 4 v, minder 4 v, 1 v in elke van de laatste 4 v.
TOER 19 en 20: haak 1 v in elke v.
TOER 21: haak 1 v in elke van de eerste 2 v, meerder 1 v in elke van de volgende 4 v, 1 v in elke van de volgende 4 v, minder 4 v over de volgende 8 v, 1 v in elke van de laatste 2 v.
TOER 22 en 23: haak 1 v in elke v.
TOER 24: haak 1 v in elke van de eerste 4 v, meerder 1 v in elke van de volgende 4 v, 1 v in elke van de volgende 4 v, minder 4 v over de laatste 8 v.
TOER 25 en 26: haak 1 v in elke v.
TOER 27: minder 1 v over de eerste 2 v, haak 1 v in elke van de volgende 4 v, meerder 1 v in elke van de volgende 4 v, 1 v in elke van de volgende 4 v, minder 3 v over de volgende 6 v.
TOER 28 en 29: haak 1 v in elke v.
TOER 30: minder 2 v over de eerste 4 v, haak 1 v in elke van de volgende 4 v, meerder 1 v in elke van de volgende 4 v, 1 v in elke van de volgende 4 v, minder 2 v over de volgende 4 v.
TOER 31: haak 1 v in elke v.
TOER 32: minder 2 v over de eerste 4 v, haak 1 v in elke v tot er 4 v over zijn, minder 2 v over de volgende 4 v = 16 v.
Herhaal de 32e toer nog 2 keer = 8 v. Vul de banaan met wat kussenvulling. Minder in de volgende toer 2 v = 6 v over, haak dan nog 12 v met 1 v in elke v, knip de draad af en zet vast.

GEPELDE BANAAN:
Wordt in de rondte gehaakt in een cirkel. Haak 2 l met geel en haaknld 4.5 mm. TOER 1: haak 3 v in de 1e l - LEES HAAK IN DE RONDTE IN EEN CIRKEL.
TOER 2: meerder 1 v in elke v = 6 v.
TOER 3: meerder 1 v in elke v = 12 v.
TOER 4: haak 1 v in elke v.
TOER 5: haak 1 v in elke v maar meerder 1 v in de 1e en laatste v op de toer = 14 v.
Herhaal de 4e en 5e toer (dus meerder 1 v in de 1e en laatste v om de toer) zodat er 20 v op de toer zijn.
TOER 12: meerder 1 v in elke van de eerste 2 v, 1 v in elke van de volgende 4 v, minder 4 v over de volgende 8 v - LEES TIP VOOR HET MINDEREN, 1 v in elke van de volgende 4 v, meerder 1 v in elke van de laatste 2 v = 20 v.
TOER 13 en 14: haak 1 v in elke v.
TOER 15: meerder 1 v in elke van de eerste 3 v, 1 v in elke van de volgende 4 v, minder 4 v over de volgende 8 v, 1 v in elke van de volgende 4 v, meerder 1 v in laatste v.
TOER 16 en 17: haak 1 v in elke v.
TOER 18: meerder 1 v in elke van de eerste 4 v, 1 v in elke van de volgende 4 v, minder 4 v, 1 v in elke van de laatste 4 v.
TOER 19 en 20: haak 1 v in elke v, ga verder met naturel in de laatste v op de laatste toer - LEES WISSEL VAN KLEUR.
TOER 21: haak met naturel 1 v in elke van de eerste 2 v, meerder 1 v in elke van de volgende 4 v, 1 v in elke van de volgende 4 v, minder 4 v over de volgende 8 v, 1 v in elke van de laatste 2 v.
TOER 22 en 23: haak 1 v in elke v.
TOER 24: haak 1 v in elke van de eerste 4 v, meerder 1 v in elke van de volgende 4 v, 1 v in elke van de volgende 4 v, minder 4 v over de laatste 8 v.
TOER 25 en 26: haak 1 v in elke v.
TOER 27: minder 1 v over de eerste 2 v, haak 1 v in elke van de volgende 4 v, meerder 1 v in elke van de volgende 4 v, 1 v in elke van de volgende 4 v, minder 3 v over de volgende 6 v.
TOER 28 en 29: haak 1 v in elke v.
TOER 30: minder 2 v over de eerste 4 v, haak 1 v in elke van de volgende 4 v, meerder 1 v in elke van de volgende 4 v, 1 v in elke van de volgende 4 v, minder 2 v over de volgende 4 v.
TOER 31: haak 1 v in elke v.
TOER 32: minder 2 v over de eerste 4 v, haak 1 v in elke v tot er 4 v over zijn, minder 2 v over de volgende 4 v = 16 v.
Herhaal de 32e toer nog 2 keer = 8 v. Vul de banaan met wat kussenvulling. Minder in de volgende toer 2 v = 6 v over, knip de draad af, naai de laatste 6 v samen met het draadeinde.

BANANENSCHIL:
Wordt heen en weer gehaakt. Haak met geel en haaknld 4.5 mm als volgt in de laatste toer met geel: haak 1 v in elke van de eerste 6 v, keer. Haak 12 v toeren (elke toer begint met 1 l, 1 v in elke v). Minder in de volgende toer 1 v aan het begin en einde van de toer, haak dan de overgebleven v 2 aan 2 samen in de volgende toer, knip de draad af. Herhaal op de volgende 8 v op de toer, dan op de laatste 6 v op de toer = 3 bananenschillen.

----------------------------------------------------------
Mand – zie SmåDROPS: 23-56
----------------------------------------------------------
Wortel – zie SmåDROPS: 23-57
----------------------------------------------------------
Kiwi – zie SmåDROPS: 23-58
----------------------------------------------------------
Aardbei – zie SmåDROPS: 23-59
----------------------------------------------------------
Appel – zie SmåDROPS: 23-60
----------------------------------------------------------
Peer – zie SmåDROPS: 23-61
----------------------------------------------------------
Mandarijn – zie SmåDROPS: 23-62
----------------------------------------------------------
Champignon – zie SmåDROPS: 23-64
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (16)

Leave your comment!

Anikjl56 07.11.2017 - 13:41:

Oh merciiii bcp Mme drops pr votre reponse passez une bne après-midi 😘!!

Anikjl56 06.11.2017 - 14:46:

Bonjour je n'ai pas trop compris combien elle mesure une fois fini merci pour votre aide et bon lundi après midi!!😘!

DROPS Design 07.11.2017 kl. 10:13:

Bonjour Anikjk56. D'apres une des photos, la banane a des mesures plus ou moins reelles. Bon travail!

Dagmar 02.06.2016 - 15:05:

Ich glaube bei der geschälten Banane ist ein Übersetzungsfehler drin. Ganz am Ende bei der Banane steht "Danach, rund 12 fM häkeln (je 1 fM in jeder fM). ". Der Satz steht im Norwegischen nicht drin.

Jax Blunt 27.04.2015 - 18:02: www.liveotherwise.co ...

I'd love a pattern where you could actually peel the whole banana, if that makes any sense. Improves play value :)

Lamelo 08.08.2014 - 22:38: www.lamelocrea.canal ...

Facile et rapide à faire. Toujours très bien expliqué. Merci

Joyce 07.06.2014 - 20:48:

I crocheted a small round circle in black at the bottom end of the banana to give it a more realistic look

Yvonne 27.01.2014 - 17:48:

Hallo, in Runde 15 heißt es, 8 fM 2 und 2 zusammenhäkeln. Ist damit das gleiche gemeint wie 2 Maschen zu einer zusammenhäkeln, indem man durch die zwei nächsten Maschen sticht und dann den Faden durch alle drei Schlaufen zieht? Wie z.B. Beim Apfel in Runde 17 1 fM abn. VG! Yvonne

DROPS Design 28.01.2014 kl. 07:54:

Liebe Yvonne, bitte schauen Sie sich die entsprechenden Videotutorials an, dort erklären und zeigen wir, wie Maschen zusammengehäkelt werden.

Linn 31.12.2013 - 09:16:

Hei! Hvor i oppskriften står det hvordan man lager skallet som er åpnet (altså de "løse" delene som henger og flagrer)? Og når skal man skifte til lys gul? Jeg skjønner rett og slett ikke oppskriften... Takk for svar!

DROPS Design 12.02.2014 kl. 00:21:

Hei Linn. Det var en del av oppskriften som ikke hade kommit med når vi la den ut online, beklager, men nu er den der :)

Sirkka Hauhtonen 21.11.2013 - 11:29:

Virkataanko bananin kuori suoraan banaaniin,kuoren ihje oli hieman epäselvä

DROPS Design 27.11.2013 kl. 15:50:

Kiitos huomautuksesta! Ohjeesta oli jäänyt osa pois. Nyt koko ohje on julkaistu.

Sofia Prüller 16.09.2013 - 21:12:

Hej, jag har ett problem med banan med skal. Hur ska man kunna både byta färg och virka fast bananblad i samma varv? Ska man göra det ena i inre maskbågarna och det andra i yttre? När jag försökte titta på originalmönstret på norska fanns inte hela mönstret med. Mvh Sofia Prüller

DROPS Design 03.10.2013 kl. 09:19:

Du kan virka fast bananblad med nya färgen så du gör det samtidigt. Lycka till!

Laat een opmerking achter voor DROPS Children 23-63