Tangerine dreams by DROPS Design

Gehaakte DROPS mandarijn van "Paris".

DROPS design: Model nr. W-028-bn
Garengroep C
--------------------------------------------------------
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 13, oranje
50 gr. kleur nr. 11, opaalgroen

DROPS HAAKNLD 4.5 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 18 v = 10 cm breed.
ACCESSOIRES: Kussenvulling voor de vulling
--------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden: decoratie, keuken, speelgoed,

Als het werk in de rondte wordt gehaakt, begin dan met deze techniek om een gat in het midden te voorkomen (in plaats van een l-ring): houd het uiteinde van het garen vast en wind het garen een keer rond de wijsvinger en maak zo een lus. Houd de lus vast met de linker duim en middelvinger, sla de draad over de linker wijsvinger. Steek de haak door de lus, maak een omsl en haal de draad door de lus, haak 1 l, haak dan v langs de lus. Als het gewenste aantal v gehaakt is, trekt u het draadeinde aan om de lus te sluiten. Zet het draadeinde vast aan de achterkant van het werk. Ga verder en haak in de rondte in een cirkel.

HAAK IN DE RONDTE IN EEN CIRKEL:
Ga na de laatste v op de toer verder met de volgende toer met 1 v in de volgende v (= eerste v van de vorige toer). LET OP: plaats een markeerder aan het begin van de toer tussen de laatste v en de eerste v op de toer, neem de markeerder gaandeweg mee naar boven.

TIP VOOR HET MEERDEREN:
Meerder 1 v door 2 v in de volgende v te haken.

TIP VOOR HET MINDEREN:
Minder 1 v door 2 v samen te haken als volgt: * Steek de haak in de volgende v, haal de draad door *, herhaal van *-* nog een keer, maak een omsl en haal de draad door alle 3 st op de haak.
--------------------------------------------------------

MANDARIJN:
Wordt in de rondte gehaakt in een cirkel. Begin met het maken van een MAGISCHE CIRKEL - lees uitleg boven - aan de onderkant van de mandarijn met oranje en haaknld 4.5 mm.
TOER 1: haak 7 v in de magische cirkel - LEES HAAK IN DE RONDTE IN EEN CIRKEL.
TOER 2: meerder 1 v in elke v = 14 v.
TOER 3: * 1 v in de volgende v, meerder 1 v in de volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 21 v.
TOER 4: * 1 v in elke van de volgende 2 v, meerder 1 v in de volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 28 v.
TOER 5: * 1 v in elke van de volgende 3 v, meerder 1 v in de volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 35 v.
TOER 6-10: haak 1 v in elke v.
TOER 11: * 1 v in elke van de volgende 5 v, minder 1 v *, herhaal van *-* de hele toer = 30 v.
TOER 12: haak 1 v in elke v.
TOER 13: * 1 v in elke van de volgende 3 v, minder 1 v *, herhaal van *-* de hele toer = 24 v.
TOER 14: * 1 v in elke van de volgende 2 v, minder 1 v *, herhaal van *-* de hele toer = 18 v.
TOER 15: * 1 v in de volgende v, minder 1 v *, herhaal van *-* de hele toer = 12 v.
TOER 16: haak alle v 2 aan 2 samen = 6 v, knip de draad af. Vul de mandarijn met wat kussenvulling, naai de laatste 6 v samen met het draadeinde. LET OP: haal het draadeinde door de bovenkant en onderkant van de mandarijn om een deuk te maken aan elke kant.

BLAADJE:
Wordt heen en weer gehaakt. Haak een toer met 6 l en opaalgroen en haaknld 4.5 mm, haak dan langs de l-toer als volgt: 1 hv in de 2e l vanaf de haak, 1 v in de volgende l, 1 hstk in de volgende l, 1 stk in de volgende l, 3 stk in de laatste l. Haak dan aan de andere kant van de l-toer als volgt: 1 stk in de volgende l, 1 hstk in de volgende l, 1 v in de volgende l, 1 hv in de laatste l, knip de draad af en zet vast.

AFWERKING:
Haak nog een blaadje op dezelfde manier en zet vast aan de bovenkant van de mandarijn. Borduur een paar steken met bruin tussen de 2 blaadjes.

----------------------------------------------------------
Mand – zie SmåDROPS: 23-56
----------------------------------------------------------
Wortel – zie SmåDROPS: 23-57
----------------------------------------------------------
Kiwi – zie SmåDROPS: 23-58
----------------------------------------------------------
Aardbei – zie SmåDROPS: 23-59
----------------------------------------------------------
Appel – zie SmåDROPS: 23-60
----------------------------------------------------------
Peer – zie SmåDROPS: 23-61
----------------------------------------------------------
Banaan – zie SmåDROPS: 23-63
----------------------------------------------------------
Champignon – zie SmåDROPS: 23-64
----------------------------------------------------------

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Children 23-62.