Bugs bunny by DROPS Design

Gehaakte DROPS wortel van "Paris".

DROPS design: Model nr. W-029-bn
Garengroep C
--------------------------------------------------------
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 45, warm oranje
50 gr. kleur nr. 11, opaalgroen

DROPS HAAKNLD 4.5 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 18 v = 10 cm breed.
ACCESSOIRES: Kussenvulling voor de vulling
--------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

patroontype: speelgoed, thema: decoratie, keuken,

Ga na de laatste v op de toer verder met de volgende toer met 1 v in de volgende v (= eerste v van de vorige toer). LET OP: plaats een markeerder aan het begin van de toer tussen de laatste v en de eerste v op de toer, neem de markeerder gaandeweg mee naar boven.

TIP VOOR HET MEERDEREN:
Meerder 1 v door 2 v in de volgende v te haken.

TIP VOOR HET MINDEREN:
Minder 1 v door 2 v samen te haken als volgt: * Steek de haak in de volgende v, haal de draad door *, herhaal van *-* nog een keer, maak een omsl en haal de draad door alle 3 st op de haak.
--------------------------------------------------------

WORTEL:
Haak in de rondte in een cirkel. Haak 2 l met warm oranje en haaknld 4.5 mm.
TOER 1: haak 3 v in de 1e l - LEES HAAK IN DE RONDTE IN EEN CIRKEL.
TOER 2: meerder 1 v in elke v - LEES TIP VOOR HET MEERDEREN = 6 v.
TOER 3: * 1 v in elke van de volgende 2 v, meerder 1 v in de volgende v *, herhaal van *-* nog een keer = 8 v.
TOER 4 (en dan elke even toer): haak 1 v in elke v.
TOER 5: * 1 v in elke van de volgende 3 v, meerder 1 v in de volgende v *, herhaal van *-* nog een keer = 10 v.
TOER 7: * 1 v in elke van de volgende 4 v, meerder 1 v in de volgende v *, herhaal van *-* nog een keer = 12 v.
TOER 9: * 1 v in elke van de volgende 5 v, meerder 1 v in de volgende v *, herhaal van *-* nog een keer = 14 v.
TOER 11: * 1 v in elke van de volgende 6 v, meerder 1 v in de volgende v *, herhaal van *-* nog een keer = 16 v.
Haak dan nog 12 toeren 1 v in elke v in de rondte in een cirkel. Minder dan als volgt:
TOER 1: * 1 v in elke van de volgende 2 v, minder 1 v - LEES TIP VOOR HET MINDEREN *, herhaal van *-* de hele toer = 12 v.
TOER 2: * 1 v in de volgende v, minder 1 v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 8 v.
TOER 3: haak alle v 2 aan 2 samen = 4 v, knip de draad af. Vul de wortel met wat kussenvulling, naai de laatste 4 v samen met het draadeinde.

BLAADJE:
Haak 3 l met opaalgroen en vorm een ring met 1 hv in 1e l. Haak als volgt in de ring: * 1 v, 9 l, 1 v, 11 l *, herhaal van *-* in totaal 4 keer, eindig met 1 hv in de 1e v = 8 l-lussen, knip de draad af en zet vast. Naai de blaadjes aan de bovenkant van de wortel.

----------------------------------------------------------
Mand – zie SmåDROPS: 23-56
----------------------------------------------------------
Kiwi – zie SmåDROPS: 23-58
----------------------------------------------------------
Aardbei – zie SmåDROPS: 23-59
----------------------------------------------------------
Appel – zie SmåDROPS: 23-60
----------------------------------------------------------
Peer – zie SmåDROPS: 23-61
----------------------------------------------------------
Mandarijn – zie SmåDROPS: 23-62
----------------------------------------------------------
Banaan – zie SmåDROPS: 23-63
----------------------------------------------------------
Champignon – zie SmåDROPS: 23-64
----------------------------------------------------------

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Children 23-57.