Monkey business by DROPS Design

Virkatut DROPS kuorelliset ja kuorittomat banaanit ”Paris”-langasta.

DROPS Design: Malli nro w-021-bn
Lankaryhmä C
--------------------------------------------------------
KUORITON BANAANI:
Langanmenekki: Garnstudion DROPS PARIS:
50 g nro 14, kirkkaankeltainen

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4,5 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 18 ks koukulla nro 4,5 = 10 cm leveyssuunnassa.
MUUT TARVIKKEET: Vanua banaanin täyttämiseen.

KUORELLINEN BANAANI
Langanmenekki: Garnstudion DROPS PARIS:
50 g nro 14, kirkkaankeltainen
50 g nro 17, luonnonvalkoinen

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4,5 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 18 ks koukulla nro 4,5 = 10 cm leveyssuunnassa.
MUUT TARVIKKEET: Vanua banaanin täyttämiseen.

Kommentit (16)

Saat tämän mallin langat alkaen 2.70€. Lue lisää.
KUORITON BANAANI:

Lisää 1 ks virkkaamalla 2 ks seuraavaan ks:aan.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna 1 ks virkkaamalla seuraavat 2 ks yhteen näin: *Vie koukku seuraavaan ks:aan, ota lanka koukulle*, toista *-* vielä kerran, tee 1 langankierto ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.
--------------------------------------------------------

BANAANI:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Virkkaa 2 kjs kirkkaankeltaisella langalla ja koukulla nro 4,5.
1.KRS: Virkkaa 3 ks ensimmäiseen kjs:aan (LUE SULJETTU VIRKKAUS).
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 6 ks.
3.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
4.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
5.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan, mutta lisää 1 ks krs:n ensimmäiseen ja viimeiseen ks:aan = 14 ks.
Toista krs:ia 4. ja 5. (eli lisää joka 2. krs ensimmäiseen ja viimeiseen ks:aan 1 ks) = 20 ks työssä.
12.KRS: Lisää 1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks (LUE KAVENNUSVINKKI), 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks kumpaankin 2 viimeiseen ks:aan = 20 ks.
13. ja 14.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
15.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen 3 ensimmäiseen ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks viimeiseen ks:aan.
16. ja 17.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
18.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen 4 ensimmäiseen ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna 4 ks, 1 ks jokaiseen 4 viimeiseen ks:aan.
19. ja 20.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
21.KRS: Virkkaa 1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks, 1 ks kumpaankin 2 viimeiseen ks:aan.
22. ja 23.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
24.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen 4 ensimmäiseen ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna viimeisten 8 ks:n kohdalla 4 ks.
25. ja 26.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
27.KRS: Kavenna ensimmäisten 2 ks:n kohdalla 1 ks, virkkaa 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 6 ks:n kohdalla 3 ks.
28. ja 29.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
30.KRS: Kavenna ensimmäisten 4 ks:n kohdalla 2 ks, virkkaa 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 4 ks:n kohdalla 2 ks.
31. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
32.KRS: Kavenna ensimmäisten 4 ks:n kohdalla 2 ks, virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan kunnes jäljellä on 4 ks, kavenna seuraavien 4 ks:n kohdalla 2 ks = 16 ks.
Toista 32. krs:ta vielä 2 kertaa = 8 ks. Täytä banaani vanulla. Kavenna seuraavalla krs:lla 2 ks = 6 ks jäljellä. Virkkaa sitten 1 ks jokaiseen ks:aan, kunnes olet virkannut 12 ks. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.
--------------------------------------------------------

KUORELLINEN BANAANI:

ALOITUSYMPYRÄ:
Aloita suljettua virkkausta kjs:iden sijaan tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille. Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä ja aseta lanka vasemman etusormen päälle. Vie koukku silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi, virkkaa 1 kjs, virkkaa sitten ks:ita silmukkaan. Kun työssä on haluttu määrä ks:ita, kiristä langan avulla silmukka umpeen. Päättele langanpää työn takaosaan. Jatka virkkaamista suljettuna virkkauksena.

Lisää 1 ks virkkaamalla 2 ks seuraavaan ks:aan.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna 1 ks virkkaamalla seuraavat 2 ks yhteen näin: *Vie koukku seuraavaan ks:aan, ota lanka koukulle*, toista *-* vielä kerran, tee 1 langankierto ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.

VÄRINVAIHTO:
Värinvaihdosta tulee siistein, kun teet sen seuraavasti: Vie koukku viimeiseen ks:aan, ota lanka koukulle, tee 1 langankierto koukulle uudella värillä ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi. Jatka virkkaamalla seuraava krs.
--------------------------------------------------------

BANAANI:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Virkkaa 2 kjs kirkkaankeltaisella langalla ja koukulla nro 4,5.
1.KRS: Virkkaa 3 ks ensimmäiseen kjs:aan (LUE SULJETTU VIRKKAUS).
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 6 ks.
3.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
4.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
5.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan, mutta lisää 1 ks krs:n ensimmäiseen ja viimeiseen ks:aan = 14 ks.
Toista krs:ia 4. ja 5. (eli lisää joka 2. krs ensimmäiseen ja viimeiseen ks:aan 1 ks) = 20 ks työssä.
12.KRS: Lisää 1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks (LUE KAVENNUSVINKKI), 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks kumpaankin 2 viimeiseen ks:aan = 20 ks.
13. ja 14.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
15.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen 3 ensimmäiseen ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks viimeiseen ks:aan.
16. ja 17.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
18.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen 4 ensimmäiseen ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks, 1 ks jokaiseen 4 viimeiseen ks:aan.
19. ja 20.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan, vaihda krs:n viimeisen ks:n kohdalla luonnonvalkoiseen lankaan (LUE VÄRINVAIHTO).
21.KRS: Luonnonvalkoisella langalla, virkkaa 1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks, 1 ks kumpaankin 2 viimeiseen ks:aan.
22. ja 23.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
24.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen 4 ensimmäiseen ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna viimeisten 8 ks:n kohdalla 4 ks.
25. ja 26.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
27.KRS: Kavenna ensimmäisten 2 ks:n kohdalla 1 ks, virkkaa 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 6 ks:n kohdalla 3 ks.
28. ja 29.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
30.KRS: Kavenna ensimmäisten 4 ks:n kohdalla 2 ks, virkkaa 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 4 ks:n kohdalla 2 ks.
31. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
32.KRS: Kavenna ensimmäisten 4 ks:n kohdalla 2 ks, virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan kunnes jäljellä on 4 ks, kavenna seuraavien 4 ks:n kohdalla 2 ks = 16 ks.
Toista 32. krs:ta vielä 2 kertaa = 8 ks. Täytä banaani vanulla. Kavenna seuraavalla krs:lla 2 ks = 6 ks jäljellä, katkaise lanka. Ompele viimeiset 6 ks yhteen.

BANAANINKUORI:
Virkataan tasona kirkkaankeltaisella langalla ja koukulla nro 4,5, Virkkaa viimeiseen kerrokseen kirkkaankeltaisella langalla seuraavasti: Virkkaa 1 ks jokaiseen 6 ensimmäiseen ks:aan, käännä työ. Virkkaa 12 krs ks:ita (eli virkkaa jokaisella krs:lla 1 kjs, 1 ks jokaiseen ks:aan). Kavenna seuraavan krs:n alussa ja lopussa 1 ks, virkkaa sitten loput ks:t pareittain yhteen, katkaise lanka. Toista krs:n seuraavien 8 ks:n kohdalla, ja sitten vielä krs:n viimeisten 6 ks:n kohdalla = 3 banaaninkuorta.

------------------------------------------------------
Kori: ks. LastenDROPS 23-56
------------------------------------------------------
Porkkana: ks. LastenDROPS 23-57
------------------------------------------------------
Kiwi: ks. LastenDROPS 23-58
------------------------------------------------------
Mansikka: ks. LastenDROPS 23-59
------------------------------------------------------
Omena: ks. LastenDROPS 23-60
------------------------------------------------------
Päärynä: ks. LastenDROPS 23-61
------------------------------------------------------
Klementiini: ks. LastenDROPS 23-62
------------------------------------------------------
Tatti: ks. LastenDROPS 23-64
------------------------------------------------------

Kommentit (16)

Näppäile kommenttisi tähän!

Anikjl56 07.11.2017 - 13:41:

Oh merciiii bcp Mme drops pr votre reponse passez une bne après-midi 😘!!

Anikjl56 06.11.2017 - 14:46:

Bonjour je n'ai pas trop compris combien elle mesure une fois fini merci pour votre aide et bon lundi après midi!!😘!

DROPS Design 07.11.2017 kl. 10:13:

Bonjour Anikjk56. D'apres une des photos, la banane a des mesures plus ou moins reelles. Bon travail!

Dagmar 02.06.2016 - 15:05:

Ich glaube bei der geschälten Banane ist ein Übersetzungsfehler drin. Ganz am Ende bei der Banane steht "Danach, rund 12 fM häkeln (je 1 fM in jeder fM). ". Der Satz steht im Norwegischen nicht drin.

Jax Blunt 27.04.2015 - 18:02: www.liveotherwise.co ...

I'd love a pattern where you could actually peel the whole banana, if that makes any sense. Improves play value :)

Lamelo 08.08.2014 - 22:38: www.lamelocrea.canal ...

Facile et rapide à faire. Toujours très bien expliqué. Merci

Joyce 07.06.2014 - 20:48:

I crocheted a small round circle in black at the bottom end of the banana to give it a more realistic look

Yvonne 27.01.2014 - 17:48:

Hallo, in Runde 15 heißt es, 8 fM 2 und 2 zusammenhäkeln. Ist damit das gleiche gemeint wie 2 Maschen zu einer zusammenhäkeln, indem man durch die zwei nächsten Maschen sticht und dann den Faden durch alle drei Schlaufen zieht? Wie z.B. Beim Apfel in Runde 17 1 fM abn. VG! Yvonne

DROPS Design 28.01.2014 kl. 07:54:

Liebe Yvonne, bitte schauen Sie sich die entsprechenden Videotutorials an, dort erklären und zeigen wir, wie Maschen zusammengehäkelt werden.

Linn 31.12.2013 - 09:16:

Hei! Hvor i oppskriften står det hvordan man lager skallet som er åpnet (altså de "løse" delene som henger og flagrer)? Og når skal man skifte til lys gul? Jeg skjønner rett og slett ikke oppskriften... Takk for svar!

DROPS Design 12.02.2014 kl. 00:21:

Hei Linn. Det var en del av oppskriften som ikke hade kommit med når vi la den ut online, beklager, men nu er den der :)

Sirkka Hauhtonen 21.11.2013 - 11:29:

Virkataanko bananin kuori suoraan banaaniin,kuoren ihje oli hieman epäselvä

DROPS Design 27.11.2013 kl. 15:50:

Kiitos huomautuksesta! Ohjeesta oli jäänyt osa pois. Nyt koko ohje on julkaistu.

Sofia Prüller 16.09.2013 - 21:12:

Hej, jag har ett problem med banan med skal. Hur ska man kunna både byta färg och virka fast bananblad i samma varv? Ska man göra det ena i inre maskbågarna och det andra i yttre? När jag försökte titta på originalmönstret på norska fanns inte hela mönstret med. Mvh Sofia Prüller

DROPS Design 03.10.2013 kl. 09:19:

Du kan virka fast bananblad med nya färgen så du gör det samtidigt. Lycka till!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Children 23-63