Monkey business by DROPS Design

Virkatut DROPS kuorelliset ja kuorittomat banaanit ”Paris”-langasta.

DROPS Design: Malli nro w-021-bn
Lankaryhmä C
--------------------------------------------------------
KUORITON BANAANI:
Langanmenekki: Garnstudion DROPS PARIS:
50 g nro 14, kirkkaankeltainen

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4,5 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 18 ks koukulla nro 4,5 = 10 cm leveyssuunnassa.
MUUT TARVIKKEET: Vanua banaanin täyttämiseen.

KUORELLINEN BANAANI
Langanmenekki: Garnstudion DROPS PARIS:
50 g nro 14, kirkkaankeltainen
50 g nro 17, luonnonvalkoinen

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4,5 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 18 ks koukulla nro 4,5 = 10 cm leveyssuunnassa.
MUUT TARVIKKEET: Vanua banaanin täyttämiseen.

KUORITON BANAANI:

Lisää 1 ks virkkaamalla 2 ks seuraavaan ks:aan.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna 1 ks virkkaamalla seuraavat 2 ks yhteen näin: *Vie koukku seuraavaan ks:aan, ota lanka koukulle*, toista *-* vielä kerran, tee 1 langankierto ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.
--------------------------------------------------------

BANAANI:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Virkkaa 2 kjs kirkkaankeltaisella langalla ja koukulla nro 4,5.
1.KRS: Virkkaa 3 ks ensimmäiseen kjs:aan (LUE SULJETTU VIRKKAUS).
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 6 ks.
3.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
4.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
5.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan, mutta lisää 1 ks krs:n ensimmäiseen ja viimeiseen ks:aan = 14 ks.
Toista krs:ia 4. ja 5. (eli lisää joka 2. krs ensimmäiseen ja viimeiseen ks:aan 1 ks) = 20 ks työssä.
12.KRS: Lisää 1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks (LUE KAVENNUSVINKKI), 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks kumpaankin 2 viimeiseen ks:aan = 20 ks.
13. ja 14.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
15.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen 3 ensimmäiseen ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks viimeiseen ks:aan.
16. ja 17.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
18.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen 4 ensimmäiseen ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna 4 ks, 1 ks jokaiseen 4 viimeiseen ks:aan.
19. ja 20.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
21.KRS: Virkkaa 1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks, 1 ks kumpaankin 2 viimeiseen ks:aan.
22. ja 23.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
24.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen 4 ensimmäiseen ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna viimeisten 8 ks:n kohdalla 4 ks.
25. ja 26.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
27.KRS: Kavenna ensimmäisten 2 ks:n kohdalla 1 ks, virkkaa 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 6 ks:n kohdalla 3 ks.
28. ja 29.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
30.KRS: Kavenna ensimmäisten 4 ks:n kohdalla 2 ks, virkkaa 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 4 ks:n kohdalla 2 ks.
31. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
32.KRS: Kavenna ensimmäisten 4 ks:n kohdalla 2 ks, virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan kunnes jäljellä on 4 ks, kavenna seuraavien 4 ks:n kohdalla 2 ks = 16 ks.
Toista 32. krs:ta vielä 2 kertaa = 8 ks. Täytä banaani vanulla. Kavenna seuraavalla krs:lla 2 ks = 6 ks jäljellä. Virkkaa sitten 1 ks jokaiseen ks:aan, kunnes olet virkannut 12 ks. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.
--------------------------------------------------------

KUORELLINEN BANAANI:

ALOITUSYMPYRÄ:
Aloita suljettua virkkausta kjs:iden sijaan tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille. Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä ja aseta lanka vasemman etusormen päälle. Vie koukku silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi, virkkaa 1 kjs, virkkaa sitten ks:ita silmukkaan. Kun työssä on haluttu määrä ks:ita, kiristä langan avulla silmukka umpeen. Päättele langanpää työn takaosaan. Jatka virkkaamista suljettuna virkkauksena.

Lisää 1 ks virkkaamalla 2 ks seuraavaan ks:aan.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna 1 ks virkkaamalla seuraavat 2 ks yhteen näin: *Vie koukku seuraavaan ks:aan, ota lanka koukulle*, toista *-* vielä kerran, tee 1 langankierto ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.

VÄRINVAIHTO:
Värinvaihdosta tulee siistein, kun teet sen seuraavasti: Vie koukku viimeiseen ks:aan, ota lanka koukulle, tee 1 langankierto koukulle uudella värillä ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi. Jatka virkkaamalla seuraava krs.
--------------------------------------------------------

BANAANI:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Virkkaa 2 kjs kirkkaankeltaisella langalla ja koukulla nro 4,5.
1.KRS: Virkkaa 3 ks ensimmäiseen kjs:aan (LUE SULJETTU VIRKKAUS).
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 6 ks.
3.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
4.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
5.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan, mutta lisää 1 ks krs:n ensimmäiseen ja viimeiseen ks:aan = 14 ks.
Toista krs:ia 4. ja 5. (eli lisää joka 2. krs ensimmäiseen ja viimeiseen ks:aan 1 ks) = 20 ks työssä.
12.KRS: Lisää 1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks (LUE KAVENNUSVINKKI), 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks kumpaankin 2 viimeiseen ks:aan = 20 ks.
13. ja 14.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
15.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen 3 ensimmäiseen ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks viimeiseen ks:aan.
16. ja 17.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
18.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen 4 ensimmäiseen ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks, 1 ks jokaiseen 4 viimeiseen ks:aan.
19. ja 20.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan, vaihda krs:n viimeisen ks:n kohdalla luonnonvalkoiseen lankaan (LUE VÄRINVAIHTO).
21.KRS: Luonnonvalkoisella langalla, virkkaa 1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks, 1 ks kumpaankin 2 viimeiseen ks:aan.
22. ja 23.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
24.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen 4 ensimmäiseen ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna viimeisten 8 ks:n kohdalla 4 ks.
25. ja 26.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
27.KRS: Kavenna ensimmäisten 2 ks:n kohdalla 1 ks, virkkaa 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 6 ks:n kohdalla 3 ks.
28. ja 29.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
30.KRS: Kavenna ensimmäisten 4 ks:n kohdalla 2 ks, virkkaa 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 4 ks:n kohdalla 2 ks.
31. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
32.KRS: Kavenna ensimmäisten 4 ks:n kohdalla 2 ks, virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan kunnes jäljellä on 4 ks, kavenna seuraavien 4 ks:n kohdalla 2 ks = 16 ks.
Toista 32. krs:ta vielä 2 kertaa = 8 ks. Täytä banaani vanulla. Kavenna seuraavalla krs:lla 2 ks = 6 ks jäljellä, katkaise lanka. Ompele viimeiset 6 ks yhteen.

BANAANINKUORI:
Virkataan tasona kirkkaankeltaisella langalla ja koukulla nro 4,5, Virkkaa viimeiseen kerrokseen kirkkaankeltaisella langalla seuraavasti: Virkkaa 1 ks jokaiseen 6 ensimmäiseen ks:aan, käännä työ. Virkkaa 12 krs ks:ita (eli virkkaa jokaisella krs:lla 1 kjs, 1 ks jokaiseen ks:aan). Kavenna seuraavan krs:n alussa ja lopussa 1 ks, virkkaa sitten loput ks:t pareittain yhteen, katkaise lanka. Toista krs:n seuraavien 8 ks:n kohdalla, ja sitten vielä krs:n viimeisten 6 ks:n kohdalla = 3 banaaninkuorta.

------------------------------------------------------
Kori: ks. LastenDROPS 23-56
------------------------------------------------------
Porkkana: ks. LastenDROPS 23-57
------------------------------------------------------
Kiwi: ks. LastenDROPS 23-58
------------------------------------------------------
Mansikka: ks. LastenDROPS 23-59
------------------------------------------------------
Omena: ks. LastenDROPS 23-60
------------------------------------------------------
Päärynä: ks. LastenDROPS 23-61
------------------------------------------------------
Klementiini: ks. LastenDROPS 23-62
------------------------------------------------------
Tatti: ks. LastenDROPS 23-64
------------------------------------------------------

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Children 23-63 alkuperäisohjeeseen.