DROPS Baby / 21 / 12

Honey Suckle by DROPS Design

Set van gebreid gilet en slofjes in ribbelsteek met gehaakte randen voor baby en kinderen in DROPS BabyMerino.

DROPS design: Model nr. BM-040-by
Garengroep A
---------------------------------------------------------
GILET:
Maat: 1/3 - 6/9 - 12/18 maanden (2 - 3/4) jaar
Maat in cm: 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104)
Materiaal: DROPS BABY MERINO van Garnstudio
100-100-100 (100-150) gr. kleur nr. 03, lichtgeel
50 gr voor alle maten in kleur nr. 04, geel (voor de gehaakte rand)

DROPS RECHTE BREINLD 3 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 24 st x 48 nld in ribbelst = 10 x 10 cm.
DROPS HAAKNLD 2 mm.

SLOFJES:
Maat: 1/3 - 6/9 - 12/18 maanden (2) jaar
Materiaal: DROPS BABY MERINO van Garnstudio
50 gr voor alle maten in kleur nr. 04, geel
50 gr voor alle maten in kleur nr. 03, lichtgeel

DROPS RECHTE BREINLD 2.5 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 26 st x 52 nld in ribbelst en 26 x 34 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
DROPS HAAKNLD 2 mm - voor de gehaakte rand
---------------------------------------------------------

DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 3.70 € /50g
Wolplein.nl
Bestel
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 3.70 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 18.50€ krijgen. Lees meer.

TIP VOOR HET MEERDEREN (voor het voorpand):
Meerder elke 2e en 3e nld als volgt: Brei * 1 nld zonder te meerderen, 1 nld met meerderen middenvoor, 2 nld zonder te meerderen, 1 nld met meerderen middenvoor *, herhaal van *-*.
Meerder 1 st door 2 st te breien in de laatste st middenvoor.
---------------------------------------------------------

GILET:
Wordt heen en weer gebreid op de nld.
Begin met een voorpand, brei dit tot de schouder. Brei dan het andere voorpand, plaats vervolgens beide voorpanddelen samen op de nld en brei dan het achterpand naar beneden.

RECHTER VOORPAND:
Zet LOSJES 26-30-34 (37-41) st op met nld 3 mm en lichtgeel. Brei in RIBBELST - zie uitleg boven. Meerder TEGELIJKERTIJD in de 2e nld 1 st middenvoor. Herhaal dit meerderen middenvoor afwisselend elke 2e en 3e nld – LEES TIP VOOR HET MEERDEREN - in totaal 18-19-24 (28-30) keer = 44-49-58 (65-71) st. Brei 10 nld recht na de laatste meerdering. Het werk meet hierna ongeveer 11-12-15 (17-18) cm.
LEES ALLE ONDERSTAANDE AANWIJZINGEN DOOR VOOR U VERDER GAAT
Minder in de volgende nld 1 st middenvoor door de 2 buitenste st samen te breien. Herhaal dit minderen elke nld (dus aan het einde van de nld aan de goede kant en aan het begin van de nld aan de verkeerde kant): in totaal 0-0-11 (19-21) keer en dan om de nld (dus aan het einde van nld aan de goede kant): in totaal 28-29-25 (21-23) keer (28-29-36 (40-44) st geminderd in totaal). Kant TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 17-18-19 (20-21) cm af voor de armsgaten, kant af aan het begin van iedere nld vanaf de zijkant: 1 keer 3 st, 1 keer 2 st en 2 keer 1 st. Na alle afkanten staan er 9-13-15 (18-20) st op de nld voor de schouder, brei verder over deze st.
Plaats bij een hoogte van 25-27-29 (31-33) cm een markeerder = midden bovenkant van de schouder. Ga verder en brei het achterpand naar beneden – zet TEGELIJKERTIJD 2 nieuwe st op aan het einde van de nld langs de hals, herhaal dit meerderen aan het einde van de volgende nld langs de hals = 13-17-19 (22-24) st. Zet alle st op een hulpdraad – de 1e nld van het achterpand begint straks aan de goede kant.

LINKER VOORPAND:
Zet op en brei als het rechter voorpand maar in spiegelbeeld – pas zo aan dat de eerste nld op het achterpand aan de goede kant wordt gebreid.

ACHTERPAND:
Brei een voorpand op de nld (brei vanaf het armsgat richting de hals), zet 12-12-16 (16-20) nieuwe st op (= hals op het achterpand) en brei het andere voorpand op de nld (brei vanaf de hals richting het armsgat) = 38-46-54 (60-68) st.
MEET HET WERK NU VANAF DE MARKEERDERS OP DE SCHOUDERS.
Ga verder en brei in ribbelst heen en weer op de nld.
Zet bij een hoogte van 6½-7½-8½ (9½-10½) cm nieuwe st op aan het einde van iedere nld aan elke kant voor de armsgaten: 2 keer 1 st, 1 keer 2 st en 1 keer 3 st = 52-60-68 (74-82) st op de nld. Ga verder tot een hoogte van ongeveer 25-27-29 (31-33) cm – vouw het werk dubbel bij de markeerders op de schouders en zorg dat het voorpand en achterpand even lang zijn – kant alle st af.

AFWERKING:
Naai de zijnaden samen met de zijkanten tegen elkaar in de buitenste lusjes van de buitenste st.

GEHAAKTE RAND:
Haak met geel en haaknld 2 mm langs de hele opening van het gilet als volgt (haak niet langs de onderkant): 1 v in de eerste st, * 3 l, 1 stk in de eerste l, sla 2 st/ 4 nld in ribbelst over, 1 v in de volgende st *, herhaal van *-*, haak als u bij de punt op het voorpand komt een koordje als volgt: 1 v in de punt, haak dan ongeveer 25 cm l, keer en haak 1 hv in iedere l op de teruggaande toer, haak dan weer 1 v in de punt van het voorpand, vervolg de gehaakte rand langs de hals van het gilet tot de punt van het andere voorpand, haak nog een koordje als op het eerste voorpand en ga verder tot de onderkant.
Haak op dezelfde manier langs beide armsgaten.
Haak dan nog twee koordjes, gelijk aan die aan de punten van de voorpanden en bevestig deze koordjes aan de binnenkant van de rechter zijnaad van het gilet en aan de buitenkant van de linker zijnaad van het gilet – zorg dat ze op dezelfde hoogte komen als de strikbandjes aan de punten.

SLOFJE:
Het slofje wordt heen en weer gebreid van middenachter naar middenachter.
Zet 48-52-56 (56) st op met nld 2.5 mm en 2 draden geel Baby Merino. Knip 1 draad af en brei verder met 1 draad. Brei 5-6-6 (7) cm boordsteek (= 2 st r/2 st av)– pas zo aan dat de volgende nld aan de verkeerde kant wordt gebreid. Brei 1 nld av aan de verkeerde kant en minder TEGELIJKERTIJD 14-14-18 (14) st gelijkmatig = 34-38-38 (42) st. Brei in de volgende nld een gaatjesrand als volgt aan de goede kant: 1 st r, *2 st recht samen, 1 omsl *, herhaal van *-* en eindig met 1 st r. Brei 1 nld av aan de verkeerde kant. Zet nu de buitenste 12-13-13 (15) st aan iedere kant op een hulpdraad. Brei 4 - 4½ - 5½ (6½) cm in tricotst over de middelste 10-12-12 (12) st. Zet de st van de hulpdraden terug op de nld en neem 10-11-13 (16) st op aan iedere kant van het midden van het werk = 54-60-64 (74) st op de nld. Brei 3-4-5 (5) cm Ribbelst over alle st en minder TEGELIJKERTIJD na 1½ - 2 - 2½ (3) cm om de nld als volgt tot het werk klaar is: minder 1 st aan het begin en het einde van de nld en brei 2 st recht samen aan iedere kant van de 2 middelste st. Kant af en naai samen midden onder de voet en naai verder omhoog middenachter in de buitenste lusjes van de buitenste st om een dikke naad te voorkomen.
Brei nog een slofje op dezelfde manier.

STRIKBANDEN:
Knip 3 draden lichtgeel af van ongeveer 1 meter lang, draai ze samen tot ze beginnen te krullen, vouw ze dubbel en laat ze om elkaar heen krullen, leg dan een knoopje in ieder uiteinde. Rijg een strikbandje door de gaatjesrij op elk slofje.
GEHAAKTE RAND:
Haak een rand langs de bovenkant van het slofje met haaknld 2.5 mm en lichtgeel als volgt: 1 v in de eerste st, * 3 l, 1 stk in de 1e l, 1 v in iedere van de 3 volgende st op het slofje *, herhaal van *-* en eindig met 1 hv in de v van het begin van de toer.

Telpatroon

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS Baby 21-12) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (37)

Heidrun 27.08.2017 - 21:53:

Ich würde die Weste gerne etwas kleiner stricken. Gibt es auch Maschenzahlen für Neugeborene?

DROPS Design 29.08.2017 kl. 09:24:

Liebe Heidrun, hier finden Sie Anleitungen für Neugeborene (= 0-1 Monate (48/52 cm)). Viel Spaß beim stricken!

Laura Menegatti 29.06.2017 - 18:52:

Scusate, nell'ultima frase della mia domanda appena inviata, volevo dire "dopo di che si andrà a fare le diminuzioni". Grazie

Laura Menegatti 29.06.2017 - 18:50:

Buon pomeriggio. Per favore, cosa significa aumentare 1 m. verso il centro? Vuol dire lavorare 2 volte 1 m. davanti e dietro (con un kf&b o altro tipo di aumento) in modo che il davanti (la parte che sta sopra, per intenderci) deve andare ad allargarsi fino ad un certo punto, che si comincerà diminuire? Grazie e buon lavoro

DROPS Design 29.06.2017 kl. 21:02:

Buonasera Laura. Sì è corretto. Devo aumentare come indicato nel suggerimento per gli aumenti in modo da formare la punta. Buon lavoro!

Marie 23.06.2017 - 19:22:

Die ersten 19 Maschen, die man aufnehmen soll ab der 2. Reihe, sind die dann jede Reihe oder alle Zwei Reihen? Danke

DROPS Design 26.06.2017 kl. 09:30:

Liebe Marie, diese Zunahmen (gegen die Mitte) sollen abwechselnd in jeder 2. und 3. Reihe gestrickt (siehe hier. Anleitung wird korrigiert, danke. Viel Spaß beim stricken!

Nicki 15.05.2017 - 23:16:

Hallo, beim rechten Vorderteil, nach den 18 cm soll man an der Seite Maschen abketten. Ist damit der Seitenrand und nicht hin zur vorderen Mitte gemeint? Sollen die letzten 2 Maschen am Rand abgkettet werden? Und in welchem Abstand? 1 Mal 2M, 1 Mal 3M.. wieviele Reihen soll dazwischen normal gestrickt werden? Ich freue mich auf badige Antwort.

DROPS Design 16.05.2017 kl. 08:46:

Liebe Nicki, die Abnahmen werden gegen die vordere Mitte gearbeitet, bei jeder R. (also bei der Hin- und Rückreihe = dh die 2 ersten oder die 2 letzten M. zs stricken) wiederholen: Total 0-0-11 (19-21) Mal. Dann bei jeder 2. R. (auf der Vorderseite = die 2 ersten M zs stricken)) total 28-29-25 (21-23) Mal. Viel Spaß beim stricken!

Maria Gold-Tajalli 15.03.2017 - 11:59:

Ich habe zwei Fragen:am Ende der Anleitung für die rechten Seite was heißt das mit dem markieren, auf welcher Seite? und wo soll ich die zusätzlichen 4 Maschen anschlagen, in der Mitte oder an einem Ende? Danke, Maria

DROPS Design 15.03.2017 kl. 12:03:

Liebe Frau Gold-Tajalli, der Markierer muss die Länge markieren, so er muss zwischen den Maschen eingesetzt werden. Die 2 x 2 M sollen gegen den Halsausschnit angeschlagen, dh bei dem rechten Vorderteil schlagen Sie diese Maschen am Ende einer Rückreihe an. Viel Spaß beim stricken!

Stephanie 03.08.2016 - 10:55:

Hallo Drops-Team, bitte erklärt mir doch kurz die Zunahmen - ist es richtig, dass sich sich die Zunahmen mal am Anfang einer Hin-Reihe befinden und mal am Ende einer Rück-Reihe? Oder nimmt man am Anfang jeder 2. und 3. Hin-Reihe auf? Danke und liebe Grüße!

DROPS Design 08.08.2016 kl. 09:38:

Liebe Stephanie, ja, da abwechselnd 1 und 2 Reihen ohne Zunahmen über die Zunahmereihe gestrickt werden, muss die Zunahme auch je nachdem in der Hin- oder Rück-R gemacht werden.

Selam 01.07.2015 - 10:18:

Thanks Then does that mean it can be done from both RS or WS?

DROPS Design 01.07.2015 kl. 12:47:

Yes Selam, that's correct, you will inc towards mid front, so that it can be either from RS or from WS, depending on the inc row (every 3rd row). Happy knitting!

Selam 01.07.2015 - 08:26:

Hi does the increase on the front piece occur on the first stich? Thanks

DROPS Design 01.07.2015 kl. 09:57:

Dear Selam, that's right, you inc 1 st by working 2 sts in the outermost st towards mid front (see also Increase tip). Happy knitting!

Aurelie 01.05.2015 - 08:08:

Bonjour, Vaut-il mieux tricoter ce modèle avec le petit pull en baby merinos ou en babysilk alpaga pour la douceur? Le nombre de pelote reste t il le même? Merci

DROPS Design 02.05.2015 kl. 14:21:

Bonjour Aurélie, tout est question de choix personnel, Baby Alpaca Silk conviendrait également (Groupe A toutes les 2), demandez conseil à votre magasin, il pourra vous aider et vous orienter. Cliquez ici pour savoir comment calculer la quantité d'une équivalence.. Bon triccot!

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 21-12