DROPS Baby / 21 / 12

Honey Suckle by DROPS Design

Vauvan ja lapsen ainaoikeinneulotut liivi ja tohvelit virkatuilla reunuksilla DROPS BabyMerino -langasta.

DROPS design: Malli nro BM-040-by
Lankaryhmä A
---------------------------------------------------------
LIIVI:
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4) v = 56/62 - 68/74 - 80/86 (92-98/104) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BABY MERINO:
100-100-100 (100-150) g nro 03, vaaleankeltainen
joka kokoon 50 g nro 04, keltainen (virkattuun reunukseen).

DROPS PUIKOT NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 2.
NEULETIHEYS: 24 s x 48 krs ainaoikeaa puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.

TOHVELIT:
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2) v
Jalkapohjan pituus: 10-11-12 (14) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BABY MERINO:
joka kokoon 50 g nro 04, keltainen
joka kokoon 50 g nro 03, vaaleankeltainen

DROPS PUIKOT NRO 2,5 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 2 (virkattuun reunukseen).
NEULETIHEYS: 26 s x 52 krs ainaoikeaa ja 26 s x 34 krs sileää neuletta puikoilla nro 2,5 = 10 x 10 cm.

Saat tämän mallin langat alkaen 19.00€. Lue lisää.

LISÄYSVINKKI (etukappale):
Lisää vuorotellen joka 2. ja joka 3. krs seuraavasti: Neulo *1 krs ilman lisäyksiä, 1 krs lisäyksellä etureunassa, 2 krs ilman lisäyksiä, 1 krs lisäyksellä etureunassa*, toista *-*.
Lisää 1 s neulomalla keskiedun reunimmaiseen s:aan 2 s.
---------------------------------------------------------

LIIVI:
Neulotaan tasona.
Neulo aluksi toinen etukappale. Poimi silmukoita olkaa varten. Neulo toinen etukappale, yhdistä etukappaleet ja neulo takakappale ylhäältä alas.

OIKEA ETUKAPPALE:
Luo löyhästi 26-30-34 (37-41) s puikoille nro 3 vaaleankeltaisella langalla. Neulo AINAOIKEAA (ks. selitys yllä). Lisää SAMALLA 2. krs:lla etureunaan 1 s (LUE LISÄYSVINKKI). Toista tällainen lisäys etureunassa vuorotellen joka 2. ja joka 3. krs yht. 18-19-24 (28-30) kertaa = 44-49-58 (65-71) s. Kun olet neulonut viimeisen lisäyskerroksen, neulo 10 krs oikein. Työn pituus on n. 11-12-15 (17-18) cm.
LUE KOKO KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA!
Kavenna seuraavalla krs:lla keskellä edessä 1 s, neulomalla reunimmaiset 2 s oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset jokaisella krs:lla (eli sekä työn oikealla että nurjalla puolella) yht. 0-0-11 (19-21) kertaa ja sitten joka 2. krs (eli työn oikealla puolella) yht. 28-29-25 (21-23) kertaa (työstä kapeni 28-29-36 (40-44) s).
SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 17-18-19 (20-21) cm, päätä kummastakin reunasta kädenteitä varten joka 2. krs: 1 x 3 s, 1 x 2 s ja 2 x 1 s. Kun kaikki tarvittavat s:t on päätetty kädenteitä varten, työssä on jäljellä 9-13-15 (18-20) s. Jatka neulomista.
Kun työn pituus on 25-27-29 (31-33) cm, kiinnitä 1 merkki työhön = olkapään keskikohta. Jatka neulomalla takakappale ja luo SAMALLA pääntien reunaan 2 s. Toista tällainen lisäys joka 2. krs vielä kerran = 13-17-19 (22-24) s. Siirrä kaikki s:t apulangalle. Takakappaleen ensimmäinen krs neulotaan nyt työn oikealta puolelta.

VASEN ETUKAPPALE:
Neulo oikean etukappaleen peilikuvaksi ja tarkista, että takakappaleen ensimmäinen krs neulotaan työn oikealta puolelta.

TAKAKAPPALE:
Ota toisen etukappaleen s:t työhön (aloita neulominen kädentien reunasta), luo 12-12-16 (16-20) s (= takana niskassa) ja ota toisenkin etukappaleen s:t työhön (aloita neulominen pääntien reunasta) = 38-46-54 (60-68) s.
KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA OLKAPÄIDEN MERKKILANKOJEN KOHDALTA.
Neulo tasona ainaoikeaa.
Kun työn pituus on 6½-7½-8½ (9½-10½) cm, luo kumpaankin reunaan silmukoita kädenteitä varten joka 2. krs seuraavasti: 2 x 1 s, 1 x 2 s ja 1 x 3 s = 52-60-68 (74-82) s työssä. Neulo kunnes työn pituus on n. 25-27-29 (31-33) cm. Taita työ kaksinkerroin olkapäiden merkkien kohdalta ja tarkista, että takakappale on samanpituinen kuin etukappaleet.

VIIMEISTELY:
Ompele sivusaumat reunat vastakkain uloimmista silmukanreunoista.

VIRKATTU REUNUS:
Virkkaa reunus liivin aukon reunoihin koukulla nro 2 ja keltaisella langalla seuraavasti (älä virkkaa alareunaan): 1 ks ensimmäiseen s:aan, *3 kjs, 1 p ensimmäiseen kjs:aan, jätä 2 s/4 krs väliin, 1 ks seuraavaan s:aan*, toista *-*. Kun olet etukappaleen kärjen kohdalla, tee solmimisnauha näin: 1 ks kärkeen, virkkaa sitten n. 25 cm pituinen kjs-ketju, käännä työ ja virkkaa 1 ps jokaiseen kjs:aan, virkkaa sitten 1 ks etukappaleen kärkeen. Jatka reunuksen virkkaamista kuten aiemmin, kunnes olet toisen etukappaleen kärjen kohdalla. Tee samanlainen solmimisnauha kuin ensimmäisen kärjen kohdalla. Jatka reunuksen virkkaamista, kunnes olet alareunan kohdalla. Virkkaa samanlainen reunus kumpaankin kädentien reunaan.
Tee sitten oikean sivun sivusauman sisäpuolelle solmimisnauha, ja tee vielä vasemman sivun sivusauman ulkopuolelle solmimisnauha. Tarkista, että solmimisnauhat ovat etukappaleiden kärkien korkeudella.

TOHVELI:
Neulotaan tasona keskeltä takaa alkaen. Luo 48-52-56 (56) s puikoille nro 2,5 kaksinkertaisella keltaisella Baby Merino -langalla. Poista toinen lanka ja neulo 5-6-6 (7) cm 2 o/2 n -joustinneuletta (joustinneuleen viimeinen krs neulotaan oikealta puolelta). Neulo 1 krs nurin nurjalta puolelta ja kavenna SAMALLA tasavälein 14-14-18 (14) s = 34-38-38 (42) s. Neulo seuraavalla krs:lla (= oikea puoli) reikäkrs näin: 1 o, *2 s oikein yhteen, 1 langankierto*, toista *-* ja neulo lopuksi 1 o. Neulo 1 krs nurin nurjalta puolelta.
Siirrä nyt kummankin reunan reunimmaiset 12-13-13 (15) s apulangalle. Neulo keskimmäisillä 10-12-12 (12) s:lla 4 - 4½ - 5½ (6½) cm sileää neuletta. Ota apulangoilla odottavat s:t takaisin työhön ja poimi keskikappaleen kummastakin reunasta 10-11-13 (16) s = 54-60-64 (74) s työssä. Neulo kaikilla silmukoilla 3-4-5 (5) cm ainaoikeaa (= neulo kaikki krs:t oikein). Samanaikaisesti kun olet neulonut 1½ - 2 - 2½ (3) cm ainaoikeaa, kavenna lopulliseen mittaan asti joka 2. krs seuraavasti: Kavenna krs:n alussa ja lopussa 1 s, ja neulo 2 keskimmäisen s:n molemmin puolin 2 s oikein yhteen. Päätä s:t. Ompele sauma jalan alta ja keskeltä takaa. Ompele uloimmista silmukanreunoista, jottei saumasta tulisi paksu.
Neulo toinen tohveli samoin.

SOLMIMISNAUHA:
Leikkaa 3 kpl n. 1 metrin pituista vaaleankeltaista lankaa. Kierrä langat tiukasti yhteen, taita nyöri kaksinkerroin ja annan sen kiertyä uudestaan yhteen Tee nyörin kumpaankin päähän solmu. Pujota nyöri tohvelin reikäkerrokseen.

VIRKATTU REUNUS:
Virkkaa reunus tohvelin yläreunaan koukulla nro 2,5 ja vaaleankeltaisella langalla näin: 1 ks ensimmäiseen s:aan, *3 kjs, 1 p ensimmäiseen kjs:aan, 1 ks tohvelin jokaiseen 3 seuraavaan s:aan*, toista *-* ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan.

Piirros

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Baby 21-12) .

Kommentit / Kysymykset (37)

Heidrun 27.08.2017 - 21:53:

Ich würde die Weste gerne etwas kleiner stricken. Gibt es auch Maschenzahlen für Neugeborene?

DROPS Design 29.08.2017 kl. 09:24:

Liebe Heidrun, hier finden Sie Anleitungen für Neugeborene (= 0-1 Monate (48/52 cm)). Viel Spaß beim stricken!

Laura Menegatti 29.06.2017 - 18:52:

Scusate, nell'ultima frase della mia domanda appena inviata, volevo dire "dopo di che si andrà a fare le diminuzioni". Grazie

Laura Menegatti 29.06.2017 - 18:50:

Buon pomeriggio. Per favore, cosa significa aumentare 1 m. verso il centro? Vuol dire lavorare 2 volte 1 m. davanti e dietro (con un kf&b o altro tipo di aumento) in modo che il davanti (la parte che sta sopra, per intenderci) deve andare ad allargarsi fino ad un certo punto, che si comincerà diminuire? Grazie e buon lavoro

DROPS Design 29.06.2017 kl. 21:02:

Buonasera Laura. Sì è corretto. Devo aumentare come indicato nel suggerimento per gli aumenti in modo da formare la punta. Buon lavoro!

Marie 23.06.2017 - 19:22:

Die ersten 19 Maschen, die man aufnehmen soll ab der 2. Reihe, sind die dann jede Reihe oder alle Zwei Reihen? Danke

DROPS Design 26.06.2017 kl. 09:30:

Liebe Marie, diese Zunahmen (gegen die Mitte) sollen abwechselnd in jeder 2. und 3. Reihe gestrickt (siehe hier. Anleitung wird korrigiert, danke. Viel Spaß beim stricken!

Nicki 15.05.2017 - 23:16:

Hallo, beim rechten Vorderteil, nach den 18 cm soll man an der Seite Maschen abketten. Ist damit der Seitenrand und nicht hin zur vorderen Mitte gemeint? Sollen die letzten 2 Maschen am Rand abgkettet werden? Und in welchem Abstand? 1 Mal 2M, 1 Mal 3M.. wieviele Reihen soll dazwischen normal gestrickt werden? Ich freue mich auf badige Antwort.

DROPS Design 16.05.2017 kl. 08:46:

Liebe Nicki, die Abnahmen werden gegen die vordere Mitte gearbeitet, bei jeder R. (also bei der Hin- und Rückreihe = dh die 2 ersten oder die 2 letzten M. zs stricken) wiederholen: Total 0-0-11 (19-21) Mal. Dann bei jeder 2. R. (auf der Vorderseite = die 2 ersten M zs stricken)) total 28-29-25 (21-23) Mal. Viel Spaß beim stricken!

Maria Gold-Tajalli 15.03.2017 - 11:59:

Ich habe zwei Fragen:am Ende der Anleitung für die rechten Seite was heißt das mit dem markieren, auf welcher Seite? und wo soll ich die zusätzlichen 4 Maschen anschlagen, in der Mitte oder an einem Ende? Danke, Maria

DROPS Design 15.03.2017 kl. 12:03:

Liebe Frau Gold-Tajalli, der Markierer muss die Länge markieren, so er muss zwischen den Maschen eingesetzt werden. Die 2 x 2 M sollen gegen den Halsausschnit angeschlagen, dh bei dem rechten Vorderteil schlagen Sie diese Maschen am Ende einer Rückreihe an. Viel Spaß beim stricken!

Stephanie 03.08.2016 - 10:55:

Hallo Drops-Team, bitte erklärt mir doch kurz die Zunahmen - ist es richtig, dass sich sich die Zunahmen mal am Anfang einer Hin-Reihe befinden und mal am Ende einer Rück-Reihe? Oder nimmt man am Anfang jeder 2. und 3. Hin-Reihe auf? Danke und liebe Grüße!

DROPS Design 08.08.2016 kl. 09:38:

Liebe Stephanie, ja, da abwechselnd 1 und 2 Reihen ohne Zunahmen über die Zunahmereihe gestrickt werden, muss die Zunahme auch je nachdem in der Hin- oder Rück-R gemacht werden.

Selam 01.07.2015 - 10:18:

Thanks Then does that mean it can be done from both RS or WS?

DROPS Design 01.07.2015 kl. 12:47:

Yes Selam, that's correct, you will inc towards mid front, so that it can be either from RS or from WS, depending on the inc row (every 3rd row). Happy knitting!

Selam 01.07.2015 - 08:26:

Hi does the increase on the front piece occur on the first stich? Thanks

DROPS Design 01.07.2015 kl. 09:57:

Dear Selam, that's right, you inc 1 st by working 2 sts in the outermost st towards mid front (see also Increase tip). Happy knitting!

Aurelie 01.05.2015 - 08:08:

Bonjour, Vaut-il mieux tricoter ce modèle avec le petit pull en baby merinos ou en babysilk alpaga pour la douceur? Le nombre de pelote reste t il le même? Merci

DROPS Design 02.05.2015 kl. 14:21:

Bonjour Aurélie, tout est question de choix personnel, Baby Alpaca Silk conviendrait également (Groupe A toutes les 2), demandez conseil à votre magasin, il pourra vous aider et vous orienter. Cliquez ici pour savoir comment calculer la quantité d'une équivalence.. Bon triccot!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 21-12