DROPS / 199 / 35

Mermaid Shell by DROPS Design

Horgolt poncsópulóver DROPS Big Merino fonalból. A darabot fentről lefelé irányban készítjük, csipkemintával. Méret: S - XXXL.

DROPS design: mb-056 jelű minta
C vagy A + A fonalcsoport.
----------------------------------------------------------

DROPS BIG MERINO fonal a Garnstudiótól (a C fonalcsoporthoz tartozik)
500-600-750 gramm a 06 sz. nefelejcs színből

HORGOLÁSPRÓBA:
14 erp egymás mellett és 8,5 sor egymás fölött = kb 10 x 10 cm.

HORGOLÓTŰ:
DROPS HORGOLÓTŰ: 5 mm vastag.
Ne feledkezzünk meg arról, hogy a megadott tűméret csak ajánlás. Készítsünk próbadarabot! Ha a 10 cm-n túl sok szemünk van, váltsunk nagyobb horgolótűre. Ha a 10 cm-n túl kevés szemünk van, váltsunk kisebb horgolótűre.

Elkészítette ezt, vagy egy másik mintánkat? Zegyen #dropsdesign taget a képekre a szoliális médiában, hogy mi is láthassuk.

Másik fonalat szeretne használni? Próbálja ki a fonal-átváltónkat!
Nem tudja melyik méretet válassza? Akkor segíthet, ha tudja, hogy a modell kb 170 cm magas és S vagy M méretet hordHa pulóvert, kardigánt, ruhát vagy hasonló darabot készít, a kész darab méreteit a minta alján találja.

100% gyapjú
minimum 1225.00 Ft /50g
DROPS Big Merino mix DROPS Big Merino mix 1225.00 Ft /50g
Nordfonal.hu
Rendelés
DROPS Big Merino uni colour DROPS Big Merino uni colour 1225.00 Ft /50g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 12250Ft. Olvasson tovább.

Mintaleírás

----------------------------------------------------------

TANÁCSOK A MINTA ELKÉSZÍTÉSÉHEZ:

----------------------------------------------------------

MINTA:
Lásd az A.1 - A.4 jelű diagramokat

TANÁCSOK A HORGOLÁSHOZ:
Az A.1 jelű minták azt mutatják, a körök hogyan kezdődnek és végződnek, és az A.2 jelű minták mellett készítjük.
Az A.3 jelű minták azt mutatják, a körök hogyan kezdődnek és végződnek, és az A.4 jelű minták mellett készítjük.

TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ (egyenletesen elosztva elhelyezett szaporításokhoz):
Úgy számoljuk ki, hogy az egyenletesen elosztott fogyasztásokhoz/ szaporításokhoz hol kell a sorban szemeket összedolgoznunk, hogy vesszük a szemek számát a körben / sorban (vagyis ebben a példában 96 szemet), és a szemek számát elosztjuk azzal a számmal, ahány szemet kell fogyasztanunk (ebben a példában 48) = 2. Ebben a példában kb minden 2. erp-ba horgolunk 2 erp-t.

----------------------------------------------------------

A MINTALEÍRÁS ITT KEZDŐDIK:

----------------------------------------------------------

PONCSÓ - PULÓVER: RÖVID ÖSSZEFOGLALÓ
Körben haladva készítjük fentről lefelé haladva. Először a vállrészt készítjük el, körben haladva, fentről lefelé. A nyakkivágás szegélyét utólag készítjük el körben kötve.

VÁLLRÉSZ:
A kezdéshez horgoljunk 112-119-126 lsz-t a 5 mm vastag horgolótűvel, a Big Merino fonallal, majd az 1. szembe kúszószemet öltve alakítsunk ki kört. Készítsünk 3 lsz-t, horgoljunk 1 erp-t az első 6 lsz mindegyikébe. * Hagyjunk ki 1 lsz-t, horgoljunk 1 erp-t a következő 6 lsz mindegyikébe. * Ismételjük meg a *-* közötti részt összesen 15-16 -17 alkalommal, majd a kör elején, a 3. lsz-be öltött ksz-mel zárjuk a kört = 96-102-108 erp + 3 lsz.
Ezután készítsük a mintát a köv módon:
OLVASSUK EL A FENTI MAGYARÁZATOT és horgoljuk az A.2A jelű mintát összesen 16-17-18 alkalommal a körben. A nyíllal jelölt körben egyenletesen elosztva szaporítsunk 48-54-60 erp-t - olvassuk el a fenti magyarázatot a szaporításhoz = 144-156-168 erp. NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ HORGOLÁSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL!
Ezután az A.2A mintát készítjük, összesen 24-26-28 alkalommal egymás mellett.
Amikor az A.2a jelű minta minden sorát elkészítettük, az A.2A jelű minta szemein folytassuk az A.2B jelű mintával, és a nyíllal jelölt körben egyenletesen elosztva szaporítsunk 48-54-60 erp-t = 192-210-228 erp lesz a körben.
Ezután az A.2B mintát készítjük, összesen 32-35-38 alkalommal egymás mellett.
Amikor az A.2B jelű minta minden sorát elkészítettük, horgoljunk az A.2A jelű minta első 6 sorát és a nyíllal jelölt körben egyenletesen elosztva szaporítsunk 48-54-60 erp-t = 240-264-288 erp lesz a körben.
Ezután az A.2A mintát készítjük, összesen 40-44-48 alkalommal egymás mellett. Folytassuk az A.2A jelű minta 6. körével (a nyíllal jelölt kör utáni kör) = 80-88-96 lsz. Az darabunk most kb 32 cm hosszú minden méretben.
Most tegyünk 4 jelölőt a darabba a színe oldal felől a következő módon:
Az 1. jelölőt tegyük az első 13-15-16-52 szem után (= a fél háta), a 2. jelölőt tegyük a következő 14-14-16-58 szem után (= ujja), a 3. jelölőt tegyük a következő 26-30-32-104 szem után (= eleje), a 4. jelölőt a következő 14-14-16-58 szem után (= ujja). Most 13-15-16 szemünk maradt az utolsó jelölő után (= fél háta). Most osszuk el a szemeket a jelölőnél, és a darabokat külön-külön fejezzük be. A DARABOT EZUTÁN ETTŐL A PONTTÓL MÉRJÜK!

TESTRÉSZ:
52-60-64 lsz-ív Folytassuk, amíg az A.2A jelű mintát elkészítettük ezeken a szemeken, UGYANAKKOR, az 1. körben egyenletesen elosztva szaporítsunk 24 erp-t (majd ism az A.2A jelű mintát egymás mellett 30-34-36 alkalommal) = 180-204-216 erp.
Amikor az A.2a jelű minta minden sorát elkészítettük, az A.2A jelű minta szemein folytassuk az A.2B jelű mintával, és a nyíllal jelölt körben egyenletesen elosztva szaporítsunk 36-42-48 erp-t = 216-246-264 erp (ekkor az A.2B jelű mintákat egymás mellett 36-41-44 alkalommal ismételjük).
Amikor az A.2B jelű mintával elkészültünk, az A.2B jelű minta szemein folytassuk az A.2C jelű mintával, aminek sorait egymás fölött összesen 0-1-2 alkalommal ismételjük. Vágjuk el a fonalat, és varrjuk el a szálat. A testrész kb 14-18-22 cm hosszú attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk,

UJJA:
14-14-16 lsz-ív Az ujja alsó középvonalánál kezdjük és a köv módon haladunk: OLVASSUK EL A FENTI HORGOLÁSI TANÁCSOT! Folytassuk az A.2A jelű minta. körével, ezeken a szemeken (= egymás mellett 7-7-8 alkalommal), és horgoljunk a 8. körig.
ismételjük meg a 6-8. sort még 0-0-1 alkalommal. Vágjuk el a fonalat, és varrjuk el a szálat. Az ujja kb 3-3-7 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk,
Készítsük el ugyanilyen módon a másik ujját.

A NYAKKIVÁGÁS SZEGÉLYE:
A nyakkivágás körül horgoljunk szegélyt a következő módon: MEGJEGYZÉS: Azokban a lsz-ívekben, horgolunk, ahol erp-kat is horgoltunk, de azokban, amiket kihagytunk a karöltő/ujjak kialakításához, nem. A háta közepén kezdjünk, rögzítsük a szálat 1 ksz-mel az erp-ba. Horgoljunk 1 lsz-t, 2 rp-t a köv lerp-ba, 3 lsz-t, 3-1-3 erp-t kihagyunk, 1 rp a köv szembe. * 3 lsz, 3 erp-t kihagyunk,1 rp a köv erp-ba. * Ismételjük a *-* közötti részt, összesen 22-24-25 alkalommal, horgoljunk 3 lsz-t, 3 erp-t kihagyunk, és 1 ksz a kör elején az 1. lsz-be = 24-26-27 lsz-ív lesz a körben. Ezután horgoljuk az A.4 jelű mintát a körben - ne feledkezzünk el a fenti tanácsról a horgoláshoz. Amikor elkészülünk az A.1-es minta soraival, rögzítsük a szálat.

Diagram

= Ezt a kört már elkészítettük, kezdjük a következő körnél.
= lsz (láncszem)
= rövidpálca (rp) szembe
= rp 2 erp csoport közé
= rövipálca (rp) a lsz-ív köré
= egyráhajtásos pálca (erp) szembe
= egyráhajtásos pálca (erp) lsz-be / lsz-ív köré
= erp 2 erp csoport közé
= a kört 1 lsz-mel kezdjük, és a kör elején az 1. lsz-be öltött ksz-mel fejezzük be a kört.
= a kört 3 lsz-mel kezdjük, és a kör elején a 3. lsz-be öltött ksz-mel fejezzük be a kört.
= sor/kör szaporításokkal

Segítségre van szüksége a mintával kapcsolatban?

Köszönjük, hogy a DROPS Design mintáját választotta! Sokat dolgozunk azért, hogy mintáink könnyen érthetőek és hibamentesek legyenek. Minden mintát Norvégból fordítunk, és a méreteket, számításokat mindig ellenőrizheti az eredeti mintán (DROPS 199-35) .

Megjegyzések / Kérdések (24)

Natalia 22.07.2020 - 00:56:

Buenas tardes, no entiendo en la vuelta siguiente a la los primeros 54 puntos de aumento como realizar los arcos porque si sigo el patrón no me queda bien.

Sessa 19.06.2020 - 20:32:

Hej! Nybörjare och har fastnat på A2 rad tre. A1 börjar med tre luftmaskor och sedan på A2 rad tre ser det ut som två luftmaskor, sedan är det två kryss(fastmaska i maskan)ovanpå ett upp-och ner v och sedan två luftmaskor och avslut med stolpe i maskan. Jag förstår inte vad jag ska göra på varvet. HJÄLP. Tack på förhand!

DROPS Design 22.06.2020 kl. 11:28:

Hei Sessa. Du er nå på 2. rad (raden med sort stjerne er allerede heklet og telles ikke med i diagrammet). Du starter med A.1 (3 luftmasker), så hekles A.2 slik: 2 luftmasker, 1 fastmaske i toppen på staven fra forrige omgang, 2 luftmasker, 1 fastmaske i samme stav som den andre fastmasken, 2 luftmasker og 1 stav i fastmaske fra forrige omgang, så gjentar du A.2 omgangen ut og avslutter med 1 kjedemaske i den 3. luftmasken på starten av omgangen. God Fornøyelse!

Eleonora 22.05.2020 - 11:25:

Buongiorno, esiste un modello analogo a maglia?

DROPS Design 22.05.2020 kl. 11:58:

Buongiorno Eleonora. Purtroppo non esiste il corrispondente ai ferri. A questo link trova la selezione dei poncho ai ferri. Ci auguriamo possa trovarne uno che incontri il suo gusto. Buon lavoro!

Nadine 20.04.2020 - 14:03:

Hello, I have worked all the way to where the markers should be placed. It says the whole work should mesure 32 cm. I only get 28, but when I did the "Maschenprobe" it was 12 cm instead of 10. What do you recomend should I do now? Add a couple of rows?

DROPS Design 20.04.2020 kl. 14:11:

Dear Nadine, you can maybe continue as before for 4 more cm, ie until your piece measure 32 cm but ou might require more yarn then - or then try again with another crochet hook size to get the correct tension in height (try to avoid getting longer stitches). read more about tension here. Happy crocheting!

Mariann Rolighed Mikkelsen 11.04.2020 - 15:34:

Diagrammet er umulig at følge efter udtagning, da de ekstra masker ikke fremgår af diagrammet 😕 Hvorfor ikke sikre forståelsen ved at opgradere og medtage udtagningerne i diagrammet? En skriftlig beskrivelse + et udvidet diagram ville være det optimale for at kunne læse opskriften. Jeg opgiver at hækle denne poncho, da diagrammet desværre er for svær for mig 😪

Maria Teresa 08.03.2020 - 20:43:

Hola ! Quisiera que me expliquen qué significa cuando se deben repetir A.2A 24 veces a lo ancho? Gracias y espero su respuesta

DROPS Design 10.03.2020 kl. 23:48:

Hola Maria Teresa. Una repetición de A.2a es de 6 puntos. Para la talla S (= 144 puntos) tenemos repetir A.2a 24 veces a lo largo de la vuelta ( 6 puntos x 24 veces = 144 puntos).

Patti Urso 19.12.2019 - 12:28:

Thank you

Patti Urso 18.12.2019 - 17:05:

What I am understanding from the instructions is that after finishing all the rows in A2B I work on A2A for six rounds- on the 5th round I will increases to equal 240- or 264 or 288 , depending on the size, and then complete the 6th round working on all the stitches including those that I increased in the 5th row. After that I measure the yoke and it should be 12.5 inches. After that I then will place the marker per your directions to separate the body and the sleeves. Is this correct?

DROPS Design 19.12.2019 kl. 07:41:

Dear Mrs Urso, yes it seems correct. After you have placed the markers, you just work next piece separately, first body and then sleeeves. Happy crocheting!

Consuelo 10.12.2019 - 17:37:

Buongiorno, sarebbe fattibile questo modello in cotone? Se si, quale suggerite?

DROPS Design 16.12.2019 kl. 11:22:

Buongiorno Consuelo. Può usare il Paris (gruppo filato C come Big Merino) oppure il Safran, usato doppio. Per ogni ulteriore consiglio sulla scelta del filato e sulle quantità da ordinare, può rivolgersi al suo rivenditore Drops di fiducia. Buon lavoro!

Patti Urso 29.11.2019 - 10:00:

There is another Mermaid Shell that I printed of this pattern that has double crochet for some symbols in the diagram where the other says treble crochet I am nearly completing the yoke with the double crochets and now I just discovered that it seems that the instructions had an error. Please confirm if the pattern I am following is not correct. Thank you.

DROPS Design 29.11.2019 kl. 10:33:

- see answer below - remember crochet terminology is different in US and in Uk English. Happy crocheting!

Post a comment to pattern DROPS 199-35