Nemeziskola

Amikor a gyapjút mosógépben mossuk a fonal szálai nemezelődnek, és az eredmény egy tartós, erős, ugyanakkor nagyon meleg anyag.

A nemezelés leginkább kisebb darabokhoz való, mint például sapkák, kalapok, zoknik, lábbelik, és táskák. Minél lazábban kötjük, a nemezelés annál jobban össze tudja tömöríteni a szálakat. A darabok hosszában nagyobb arányban mennek össze, mint széltében. Azt tanácsoljuk, használjunk kimondottan nemezeléshez tervezett/írt mintákat. Ezek itt találhatók. Figyelem! A végeredmény változhat, függően attól:

  • milyen mosógép típust használunk
  • milyen a program sebessége
  • milyen szorosan vagy azán kötöttük a darabot
  • milyen méretű a darab
  • milyen minőségű gyapjúból készült a fonal

Minta kötése utáni nemezelés:

  • A minta alapján kössük meg a darabot – a megkötött darabunk nagynak látszik majd – de a nemezelés közben összemegy, a mérete csökken.
  • Mossuk ki a darabot a mosógépben enzym és optikai fehérítő-mentes mosószerrel. Használjunk a mosáshoz meleg 40C/104F, vizet és normál centrifugálást, előmosás nélkül. Rövidprogramon soha ne nemezeljünk.
  • Amikor a mosóprogram lejár, blokkoljuk a darabot a kívánt formájúra, még nedvesen igazítsuk formára. Minél nedvesebb az anyag, annál könnyebb formázni.
  • Ha a darabunk túl nagy, akkor utólag igazítsuk a kívánt méretűre, és formára. Ha túl kicsi, alaposan áztassuk be, és nyújtsuk a kívánt méretre..

DROPS fonalból készült példák a nemezelésre: ITT!

Felting Examples

Ever wondered how the yarn you are working with would look felted? Here's an overview with samples of some of our feltable qualities.

The number of stitches and rows before and after felting shown in each of the samples are equivalent to approximately a 10 x 10 cm sample. Click on the pictures to see a bigger sample of the quality before and after felting.

DROPS Air

Needles: 5.00 mm
Utána: 17 m x 22 p
Minta: 24 m x 38 p

Utána

Minta

DROPS Alaska

Needles: 5.00 mm
Utána: 17 m x 22 p
Minta: 24 m x 38 p

Utána

Minta

DROPS Alpaca + DROPS Alpaca

Needles: 5.50 mm
Utána: 16 m x 20 p
Minta: 21 m x 32 p

Needles: 5.50 mm
Utána: 16 m x 20 p
Minta: 21 m x 32 p

Needles: 9.00 mm
Utána: 10 m x 14 p
Minta: 13 m x 26 p

Needles: 5.00 mm
Utána: 17 m x 22 p
Minta: 23 m x 34 p

Utána

Minta

DROPS Snow

Needles: 9.00 mm
Utána: 10 m x 14 p
Minta: 13 m x 26 p

Needles: 3.00 mm
Utána: 24 m x 32 p
Minta: 26 m x 42 p

Utána: 20 m x 26 p
Minta: 22 m x 34 p

Needles: 7.00 mm
Utána: 13 m x 15 p
Minta: 18 m x 30 p

Utána

Minta

DROPS Nepal

Needles: 5.00 mm
Utána: 17 m x 22 p
Minta: 24 m x 38 p

Needles: 10.00 mm
Utána: 9 m x 12 p
Minta: 10 m x 14 p

Utána: 20 m x 26 p
Minta: 22 m x 34 p

Utána: 20 m x 26 p
Minta: 22 m x 34 p