DROPS / 190 / 22

Sailor Jane by DROPS Design

De set bestaat uit: Gehaakte hoed met gehaakte voorbies en armband. Het werk wordt gehaakt in DROPS Paris.

Trefwoorden: kettingen, zomerhoeden,

DROPS design: Patroon w-682
Garengroep C
----------------------------------------------------------
HOED:
Maat: Eén maat
Materiaal:
DROPS PARIS van garnstudio (behoort tot garengroep C)
150 g kleur 48, petroleumblauw
50 g kleur 06, pink
50 g kleur 17, naturel

DROPS HAAKNAALD 4 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 17 stokjes x 10 toeren = 10 cm in de breedte en 10 cm in de hoogte.

ARMBAND:
DROPS PARIS van garnstudio (behoort tot garengroep C)
50 g kleur 06, pink
50 g kleur 07, heidekruid

DROPS HAAKNAALD 4 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 17 stokjes x 10 toeren = 10 cm in de breedte en 10 cm in de hoogte.

Houten kralen ter decoratie – met ½ cm gaatje (in diameter) in het midden zodat ze makkelijk gerijgd kunnen worden:
Voor de armband: 1 kraal voor elk bandje.

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 7.70€ krijgen. Lees meer.

Vervang het eerste dubbele stokje op de toer met 4 lossen, eindig de toer met 1 halve vaste in de 4e losse. Vervang de eerste vaste op de toer met 1 losse, eindig de toer met 1 halve vaste in de eerste losse.

PATROON:
Zie telpatroon A.1 (armband).
----------------------------------------------------------

HOED:
De hoed wordt van boven naar beneden gehaakt.

Haak 7 lossen met haaknaald 4 mm met petroleumblauw en vorm een ring met een halve vaste in de eerste losse.

TOER 1: Haak 13 vasten in de ring – lees INFORMATIE VOOR HET HAKEN!
TOER 2: Haak 2 dubbele stokjes in iedere vaste = 26 dubbele stokjes.
TOER 3: * Haak 1 vaste in het volgende dubbele stokje, 2 vasten in het volgende dubbele stokje *, herhaal van *-* de hele toer = 39 vasten.
TOER 4: * Haak 1 dubbel stokje in elk van de volgende 2 vasten, 2 dubbele stokjes in de volgende vaste *, herhaal van *-* de hele toer = 52 dubbele stokjes.
TOER 5: * Haak 1 vaste in elk van de volgende 3 dubbele stokjes, 2 vasten in het volgende dubbele stokje *, herhaal van *-* de hele toer = 65 vasten.
TOER 6: * Haak 1 dubbel stokje in elk van de volgende 4 vasten, 2 dubbele stokjes in de volgende vaste *, herhaal van *-* de hele toer = 78 dubbele stokjes.

Haak * 1 toer met 1 vaste in elk dubbel stokje, 1 toer met 1 dubbel stokje in iedere vaste *, haak van *-* tot het werk 18 cm meet, eindig met een toer met vasten.

BOORD:
TOER 1: * Haak 1 dubbel stokje in de volgende vaste, 2 dubbele stokjes in de volgende vaste *, herhaal van *-* de hele toer = 117 dubbele stokjes.
TOER 2: * Haak 1 vaste in elk van de volgende 2 dubbele stokjes, 2 vasten in het volgende dubbele stokje *, herhaal van *-* de hele toer = 156 vasten.
TOER 3: Haak 1 dubbel stokje in iedere vaste.
TOER 4: Haak 1 vaste in ieder dubbel stokje.
TOER 5: Haak 1 dubbel stokje in iedere vaste.
TOER 5: Haak 1 vaste in ieder dubbel stokje. Hecht af.

GEHAAKTE VOORBIES:
Haak met haaknaald 4 mm, begin met naturel. Haak 5 lossen met naturel en vorm een ring met 1 halve vaste in de eerst gemaakte losse. Haak dan volgens telpatroon A.1, zodat iedere andere toer (gemarkeerd met een ster) gehaakt wordt met naturel / pink (strepen). Ga verder tot de voorbies ongeveer 90 cm meet, maak een knoop in ieder einde. Knoop de voorbies om de hoed.

----------------------------------------------------------
ARMBAND:
Haak met haaknaald 4 mm en pink. Haak 5 lossen en vorm een ring met 1 halve vaste in de eerst gemaakte losse. Haak dan volgens telpatroon A.1. Als het werk ongeveer 19 cm meet vanaf de lossenring, haal dan de lus op de haaknaald aan tot hij ongeveer 12 cm meet, knoop de lange lus (= 2 draden) samen met de andere draad (= 1 draad). Rijg een kraal door de 3 draden en hecht af door een dubbele knoop te maken aan het einde. Knip de 3 draden af zodat het uiteinde ongeveer 1 cm is. Haak een andere armband in heidekruid.

Telpatroon

= haak 5 lossen en vorm een ring met 1 halve vaste in de eerst gemaakte losse. De zwart stip is het begin van de toer
= begin hier
= 1 losse
= 1 vaste om de lossenlus/ring, keer het werk eenmaal naar links zodat de verkeerde kant van het werk naar u toe ligt.
= voeg de haaknaald in van boven naar beneden in de buitenste lus die over de rand richting de linkerkant van het werk ligt (= een lus van de losse die gehaakt is om een ring te vormen aan het begin van het werk), 1 omslag, haal de draad door de eerste lus op de haaknaald, 1 omslag, haal de draad door de 2 lussen op de haaknaald, keer het werk eenmaal naar links.
= voeg de haaknaald in van boven naar beneden in de 2 lussen samen geplaatst over de rand richting de linkerkant van het werk, 1 omslag, haal het garen door de 2 lussen, 1 omslag, haal het garen door de 2 lussen op de haaknaald, keer het werk 1 keer richting links.
= herhaal deze toer tot het werk ongeveer 19 cm meet vanaf de lossenring gehaakt op het begin van het werk
= met naturel: voeg de haaknaald in van boven naar beneden in de 2 lussen samen geplaatst over de rand richting de linkerkant van het werk, 1 omslag, haal het garen door de 2 lussen, 1 omslag, haal het garen door de 2 lussen op de haaknaald, keer het werk 1 keer richting links, knip de natureldraad niet af.
= met pink: voeg de haaknaald in van boven naar beneden in de 2 lussen samen geplaatst over de rand richting de linkerkant van het werk, 1 omslag, haal het garen door de 2 lussen, 1 omslag, haal het garen door de 2 lussen op de haaknaald, keer het werk 1 keer richting links, knip de pinkdraad niet af
= herhaal deze 2 toeren in de hoogte, haak dan iedere andere toer met naturel en pink

Opmerkingen (3)

Rhian 28.07.2018 - 13:07:

How do you get the brim to stay up as shown in the picture?

DROPS Design 31.07.2018 kl. 08:58:

Dear Rhian, make sure you have the correct tension both in height and width. You can use some starch to make the brim stronger if required. Happy crocheting!

Morel 23.07.2018 - 12:13:

Comment peut on avoir des patrons gratuitement. je suis debutante .

DROPS Design 23.07.2018 kl. 12:47:

Bonjour Mme Morel, toutes les explications de nos modèles sont gratuites, vous pouvez les imprimer en cliquant sur le bouton avec l'icône. Bon crochet!

Ilona Boethling 20.07.2018 - 18:56:

Hallo drops Team. ..ich habe einen online-shop und möchte ihre Bilder einstellen um für Kunden Kleidung von ihren Garnen zu stricken . Darf ich die Bilder einstellen? \r\nViele grüße i.boethling

DROPS Design 23.07.2018 kl. 09:02:

Liebe Frau Boethling, alle Informations über dem Copyright können Sie ganz am Ende der Anleitungseite lesen. Sollten Sie weitere Auskfünfte brauchen, nehmen Sie bitte Kontakt mit Ihrem DROPS Laden auf.

Laat een opmerking achter voor DROPS 190-22