DROPS / 188 / 2

Tulip Garden by DROPS Design

Gehaakte tas met kleurrijk patroon en bloemen. Het werk wordt gehaakt in 2 draden DROPS Paris.

Trefwoorden: bloem, meerkleurig, tassen,
DROPS Design: Patroon nr. w-713
Garengroep C + C of E
-----------------------------------------------------------
Afmetingen:
Omtrek: ongeveer 92 cm.
Hoogte: ongeveer 46-47 cm.
Materiaal:
DROPS PARIS van garnstudio (behoort tot garengroep C)
200 g kleur 100, light wash
100 g kleur 41, mosterdgeel
100 g kleur 39, pistachio
100 g kleur 11, opaalgroen
100 g kleur 01, abrikoos
100 g kleur 06, pink
100 g kleur 07, heidekruid
100 g kleur 14, geel
100 g kleur 12, rood

Als de tas in een kleur wordt gehaakt, heeft u genoeg aan 650 g Paris.

Het werk kan tevens gehaakt worden met garen van:
"Alternatief garen (Garengroep C)" – zie link hieronder.

DROPS HAAKNAALD 5.5 MM – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 13 stokjes en 6 toeren met 2 draden is 10 cm breed en 10 cm hoog.
----------------------------------------------------------

DROPS Paris uni colour DROPS Paris uni colour 1.39 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 15.21€ krijgen. Lees meer.

Zie telpatronen A.1, A.2 en A.3. De telpatronen laten de kleuren in het patroon zien. 1 vierkant = 1 stokje.

TIP VOOR DUBBELE DRAAD:
Gebruik de draad van zowel de binnenkant als de buitenkant van de bol. Bij het wisselen naar een nieuwe bol, is het het beste om 1 draad per keer te wisselen, zodat de afhechtdraad niet te dik wordt.

KLEURPATROON:
Bij het wisselen van kleur, haak dan als volgt: Haak het laatste stokje met de oude kleur, maar wacht met de laatste doorhaling, ga verder met de volgende kleur en haak de laatste doorhaling met de nieuwe kleur, haak dan het volgende stokje. Als u met 2 kleuren haakt, leg dan de draad van de kleur waarmee u niet haakt over de steken van de vorige toer en haak om de draad zodat het verborgen wordt en tevens meegenomen wordt.

INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
Het eerste stokje op de toer wordt vervangen door 3 lossen. De toer eindigt met 1 halve vaste in de 3e losse op het begin van de toer. Keer het werk na iedere toer en haak verder vanaf de andere kant.

TIP VOOR HET MINDEREN:
Minder 1 stokje door de volgende 2 stokjes als volgt samen te haken: Haak 1 stokje, maar wacht met de laatste doorhaling (= 2 lussen op de haaknaald). Haak het volgende stokje, maar op de laatste doorhaling, haalt u de draad door alle 3 lussen op de haaknaald.

KREEFTSTEEK:
Wordt zoals vasten gehaakt, maar dan achterstevoren; dus haak vasten van links naar rechts.
----------------------------------------------------------

TAS:
De tas wordt gehaakt met 2 draden van elke kleur - lees TIP VOOR DUBBELE DRAAD. Het werk wordt in de rondte gehaakt, maar wordt na elke toer gekeerd, zodat iedere andere toer aan de goede kant en de verkeerde kant gehaakt wordt.

Haak 5 lossen met 2 draden opaalgroen en haaknaald 5.5 mm. Vorm deze tot een ring met 1 halve vaste in de eerste losse. Haak dan volgens telpatroon A.1 (haak 12 herhalingen van A.1 in de breedte) - lees KLEURPATROON.
Met andere woorden, haak dan als volgt:
TOER 1: Haak 12 stokjes om de ring - lees INFORMATIE VOOR HET HAKEN.
TOER 2: Haak 2 stokjes in elk stokje = 24 stokjes.
TOER 3: Haak * 1 stokje in het eerste stokje, 2 stokjes in het volgende stokje *, herhaal van *-* tot het einde van de toer = 36 stokjes.
TOER 4: Haak * 1 stokje in elk van de eerste 2 stokjes, 2 stokjes in het volgende stokje *, herhaal van *-* tot het einde van de toer = 48 stokjes.
DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
TOEREN 5-9: Ga verder met meerderingen en patroon zoals hiervoor, dus haak op elke toer nog 1 stokje tussen elke meerdering = 108 stokjes.
TOER 10: Deze toer is de laatste toer met meerderingen (= 120 stokjes) en u haakt bloemen. De bloemen hebben verschillende kleuren, dus u moet 2 bollen van elke kleur gebruiken om te voorkomen dat u de draad af moet knippen op de toer.
De volgorde van de kleuren voor de bloemen is als volgt:
Kleur 1. 06, pink
Kleur 2. 07, heidekruid
Kleur 3. 41, mosterdgeel
Kleur 4. 01, abrikoos
Kleur 5. 12, rood
Kleur 6. 14, geel
Kleur 7. 06, pink
Kleur 8. 07, heidekruid
Kleur 9. 41, mosterdgeel
Kleur 10. 01, abrikoos
Kleur 11. 12, rood
Kleur 12. 14, geel

TOER 11: Knip en hecht de achtergrondkleur (100, light wash) af. Dit wordt gedaan omdat deze toer 3 stokjes eerder begint en het nieuwe begin is tussen 2 bloemen. Haak stokjes en patroon volgens telpatroon A.2 tot het einde van de toer.
TOEREN 12-18: Ga verder met stokjes en telpatroon A.2.
TOER 19: Ga verder met stokjes en telpatroon A.2, maar op deze toer haakt u de eerste 2 stokjes in elke herhaling samen - dus minder 12 stokjes op deze toer - lees TIP VOOR HET MINDEREN = 108 stokjes.
TOEREN 20-27: Haak de stokjes en patroon volgens telpatroon A.3 (er is 1 toer over in A.3).
TOER 28. Haak de laatste toer in A.3 met vasten, knip en hecht de draad af.

RAND:
Haak een rand op de bovenkant van de tas met 2 draden mosterdgeel als volgt: Hecht de draad af met 1 vaste in de eerste steek, haak 1 losse en haak dan KREEFTSTEEK - zie uitleg hierboven, tot het einde van de toer. Eindig met 1 halve vaste in de eerste losse. Knip en hecht de draad af.

HENGSEL:
Knip 4 draden van elke kleur van 120 cm = 36 draden. Leg de draden samen en zet er een losse knoop in, laat ongeveer 12 cm over na de knoop. Verdeel de draden in 3 bundels met 12 draden in elke bundel. Vlecht de 3 bundels samen tot de vlecht ongeveer 68 cm meet (maak de vlecht niet te strak). Verdeel de draadeinden nu in 2 bundels. Rijg de 2 helften door de tas met 1 stokje ertussen, in de tweede toer vanaf de afwerkingsrand. Knoop de draden samen op de voorkant van de tas. Neem de knoop aan het andere einde van de vlecht en hecht aan de tas op dezelfde manier op de tegenovergestelde kant (zie foto). Maak een andere vlecht op dezelfde manier en hecht op de andere kant van de tas zoals beschreven hierboven. Indien gewenst, kunt u een kleine vlecht maken in het einde van de hengsels op de buitenkant van de tas.

Telpatroon

= opaalgroen
= pistachio
= light wash
= zie kleurvolgorde in tekst - elke herhaling heeft een andere kleur
= mosterdgeel
= heidekruid
= pink

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 188-2) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (13)

Dea 26.07.2019 - 14:33:

Buongiorno, 200 gr di colore 100 light wash non bastan nemmeno per finire la borsa. Almeno a me non sono bastati.

DROPS Design 26.07.2019 kl. 16:53:

Buongiorno Dea. Trasmetteremo la sua segnalazione alla casa madre. Buon lavoro!

Dea 25.07.2019 - 08:16:

Vi chiedo comunque di inoltrare a Drops la richiesta di un video per il diagramma A1. Seguendo le indicazioni fedelmente non si può ottenere il disegno come nelle foto sopra. Grazie.

DROPS Design 25.07.2019 kl. 15:18:

Buongiorno Dea, inoltriamo la sua segnalazione alla casa madre. Buon lavoro!

Dea 23.07.2019 - 20:56:

Una domanda: visto che il diagramma A1 bisogna lavorarlo avanti e indietro, se si lavora dal DL da che parte bisogna leggerlo? Da dx verso sx? Quindi il primo in basso (giro 1 = 12 maglie alte) si legge da dx verso sx? Questo è importante per capire come prosegue il lavoro, comunque ho tentato più volte, ma non mi viene come il lavoro nella foto.

DROPS Design 24.07.2019 kl. 06:36:

Buongiorno Dea. Il diagramma A1 viene letto da destra verso sinistra sul diritto del lavoro e da sinistra verso destra sul rovescio del lavoro. Viene letto dal basso verso l’alto. Quindi sulla prima riga avrà 12 ripetizioni di 1 maglia alta l’una; alla seconda riga avrà 2 maglie alte in ogni ripetizione e così via. Buon lavoro!

Dea 23.07.2019 - 20:15:

Non è possibile avere un video che spiega come realizzare il diagramma A1? Putroppo non è semplice capire gli aumenti e come comportarsi con la direzione del lavoro sullo schema. Grazie.

Elena 15.05.2019 - 15:08:

Avevo già provato a chiedere senza risposta. Qual è il senso del lavoro avanti e indietro visto che è in tondo? Grazie.

DROPS Design 15.05.2019 kl. 15:27:

Buongiorno Elena. Viene fatto per avere il risultato che si può vedere nell'ultima fotografia, quella che inquadra meglio i fiori. Se però preferisce e si trova meglio, può lavorare in tondo. Buon lavoro!

Sylvie 01.04.2019 - 13:12:

Bonjour, Merci pour votre aide. J'ai une autre question : je suis arrivée au rang 2 du schéma A2 et je trouve que l'ouvrage fait beaucoup de "vagues", j'ai peur qu'il ne soit pas correct au niveau de la forme ? Est-ce que cette impression s'estompe au fur et à mesure des rangs qui suivent ? Merci par avance et bonne journée. Sylvie

DROPS Design 01.04.2019 kl. 15:32:

Bonjour Sylvie, quand on crochète A.1, on forme le fond du sac = une sorte de disque plat (= jusqu'au tour 10 inclus) puis on va crocheter A.2 sans augmenter pour former les côtés montants du sac. Pensez à bien conserver la bonne et surtout la même tension pour que l'ouvrage conserve la bonne forme. Bon crochet!

Sylvie Nigro 15.03.2019 - 10:59:

Bonjour, existe-t-il un schéma complet du sac ? Si on tourne l'ouvrage à chaque changement de rang, ne risque-t-on pas de voir les fils que l'on fait suivre pour faire les dessins au jaquard ? Merci

DROPS Design 15.03.2019 kl. 12:45:

Bonjour Mme Nigro, il n'y a pas besoin de diagramme complet, suivez les diagrammes et répétez-les comme indiqué - plus d'infos sur les diagrammes ici, en bas de page pour le jacquard. Veillez bien à ce que les fils soient côté envers pour qu'ils ne se voient pas, que vous travailliez sur l'endroit ou sur l'envers. Bon crochet!

Carolyn 22.08.2018 - 02:05:

Sorry..regarding the previous question, once we turn the work for the second (or even numbered) round, do we then read the chart from left to right?

Carolyn 22.08.2018 - 02:01:

Hello! Love this pattern (188-2). I have a question: . "Turn the piece after every round and continue working from the other side." Does this mean that for the first row we read the pattern from right to left, then we turn the work and work in the opposite direction and then do we read the chart from right to left?

DROPS Design 22.08.2018 kl. 07:23:

Hi Carolyn, Yes, when you turn the piece you read the pattern in the opposite direction. Happy crocheting!

Bea 19.08.2018 - 23:16:

I loved making this bag, so pretty...it has certainly taught me new skills! I ended up using nearer 300g of the light wash rather than the suggested 200g.

Laat een opmerking achter voor DROPS 188-2