DROPS / 183 / 28

Everyday Choice by DROPS Design

Omslagdoek met ribbelsteek en strepen, diagonaal gebreid. Het werk wordt gebreid in DROPS Brushed Alpaca Silk.

DROPS design: Patroon as-079
Garengroep C
----------------------------------------------------------
Afmetingen:
Hoogte gemeten in het midden: 52 cm
Lengte gemeten langs de rand: 188 cm
Materiaal:
DROPS BRUSHED ALPACA SILK Garnstudio (behoort tot garengroep C)
25 g kleur 09, paars
25 g kleur 08, heide
25 g kleur 03, grijs

Het werk kan tevens gebreid worden met garen van:
“Alternatief garen (garengroep C)” - zie link hieronder.

DROPS RONDBREINAALD (80 cm) MAAT 9 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 11 steken en 22 naalden in ribbelsteek = breedte 10 cm en 10 cm in de hoogte.

----------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden: diagonaal, omslagdoek,

Wanneer u de strepen breit pas dan aan volgens een hele herhaling van A.2 voordat u van kleur wisselt, dit is belangrijk zodat de kleurwisselingen op dezelfde kant komen. Meet langs de kant waar u mindert in het telpatroon. Brei de strepen als volgt:
STREEP 1: 50 cm paars
STREEP 2: 4 cm heide
STREEP 3: 6 cm grijs
STREEP 4: 32 cm heide
STREEP 5: 4 cm paars
STREEP 6: 22 cm grijs
----------------------------------------------------------

OMSLAGDOEK:
Brei het werk heen en weer op de rondbreinaald. Zet 3 steken op rondbreinaald 9 mm met paars. Brei dan volgens telpatroon A.1 en STREPEN - zie uitleg hierboven. Als telpatroon A.1 een keer in de hoogte is gebreid, brei dan telpatroon A.2, er zijn nu 11 steken op de naald.
Brei nu telpatroon A.2 in de hoogte de rest van het werk maar omdat er 2 steken gemeerderd worden bij iedere herhaling zijn er nu meer steken tussen de omslagen op het begin van de naalden en minder aan het einde van de naalden.
Brei zo A.2 tot de laatste streep is gebreid.

AFKANTEN:
Om een strakke rand te voorkomen kant u af terwijl u breit als volgt: * Kant 2 steken af, maak 1 omslag en kant de omslag af als een normale steek *, herhaal van *-* de rest van de naald. Knip het garen af en hecht af.

Telpatroon

= recht aan de goede kant
= recht aan de verkeerde kant
= maak 1 omslag tussen 2 steken, brei de omslag op de volgende naald recht, zodat er een gaatje ontstaat

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 183-28.