DROPS / 180 / 25

Herbs & Spices by DROPS Design

Gebreide omslagdoek diagonaal gebreid met ribbelsteek en strepen. Het werk wordt gebreid in DROPS Delight.

Trefwoorden: diagonaal, omslagdoek, strepen,
DROPS design: Patroon de-172
Garengroep A
----------------------------------------------------------
Afmetingen:
Hoogte in het midden: ongeveer 52 cm
Lengte op de bovenkant: ongeveer 172 cm
Materiaal:
DROPS DELIGHT van garnstudio (behoort tot garengroep A)
100 g kleur nr 08 groen/beige
100 g kleur nr 10, olijfgroen/roest/pruim

Het werk kan tevens gebreid worden met garen van:
“Alternatief garen (garengroep A)” - zie link hieronder.

DROPS RONDBREINAALD (60 of 80 cm) MAAT 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 21 steken en 41 naalden in ribbelsteek = breedte 10 cm en hoogte 10 cm.
----------------------------------------------------------

vanaf 3.15 € /50g
DROPS Delight print DROPS Delight print 3.15 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 12.60€ krijgen. Lees meer.

Brei de hele omslagdoek in strepen. Brei 1 ribbel met groen/beige en 1 ribbel olijfgroen/roest/pruim *, herhaal van *-* het hele werk. Knip het garen tussen iedere streep niet af. Laat de draden meelopen met de zijkant van het werk, maar zorg ervoor dat ze niet te strak worden.
----------------------------------------------------------

OMSLAGDOEK:
Brei het werk heen en weer op de rondbreinaald. De hele omslagdoek wordt gebreid in RIBBELSTEEK - zie uitleg hierboven.
Zet 3 steken op de rondbreinaald 4 mm met groen/beige en brei 1 naald recht. Ga nu verder met de meerderingen, minderingen en STREPEN - zie uitleg hierboven. Brei dan als volgt:
NAALD 1 (= goede kant): 1 recht, 1 omslag, 1 recht, 1 omslag en 1 recht = 5 steken.
NAALD 2 (= verkeerde kant): Brei alle steken en omslagen recht. Brei verder met olijfgroen/roest/pruim.
NAALD 3 (= goede kant): 2 recht samen (losjes), brei recht tot er 1 steek over is, 1 omslag en 1 recht.
NAALD 4 (= verkeerde kant): Brei alle steken en omslagen recht. Brei verder met groen/beige.
NAALD 5 (= goede kant): Brei recht tot er 2 steken over zijn, 1 omslag, 1 recht, 1 omslag en 1 recht. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Herhaal dan NAALDEN 2 tot 5 tot er ongeveer 221 steken op de naald zijn of brei tot de gewenste lengte (zorg ervoor dat u genoeg garen heeft voor het afkanten).
Om een elastische rand te maken, kant af als volgt: * Kant 2 steken af, maak 1 omslag en kant de omslag af zoals een normale steek *, herhaal van *-* tot alle steken afgekant zijn. Knip de draden af en werk de draden weg.

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 180-25) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (43)

Christiane Wengel 22.10.2020 - 22:36:

...alltså en gång till...fatta inte varv 3. där har jag 5m, ska jag ta de första 2 ihop, så ha jag bara 3kvar. vad menas med att sticka rätmaskar tills det återstår 1m, 1 omslag och 1m? de har jag ju stickad varvet innan....Hur många m ska jag ha på nålen efter varv3? Sen har jag samma med varv 5...tills det återstår2m, 1 omslag, 1 rätm, 1 omslag och 1rätm???Hur många m ha jag efter varv 6......??

Christiane Wengel 22.10.2020 - 16:03:

Hej undrar ang varv 3. ska jag sticka de 2 första m ihop? sen undrar jag var överslagen kommer ifrån, de har jag ju stickad i varv 2. Fatta ingenting, inte heller när minskningen kommer...krångligt. Tack för hjälp!

DROPS Design 26.10.2020 kl. 08:03:

Hei Christiane. Du lager kast på hver pinne fra retten, men det er bare ved hver 4. pinne det økes masker. På 1 rad (retten) har du 3 masker og laget 2 kast = 5 masker. På 2. rad (vrangen) strikker du maskene og kastene rett = 5 masker. Når du nå begynner på 3. rad (retten) strikker du 2 masker sammen, så strikker du 2 masker rett, du har nå 1 maske igjen, gjør et kast og strikk siste maske = 5 masker på pinnen. På 4. rad (vrangen) strikkes maskene og kastet rett = 5 masker). På 5.rad strikk til det gjenstår 2 masker, gjør 1 kast, strikk 1 maske rett, gjør et kast og 1 maske rett = 6 masker. På denne radene økes det med 1 maske. Gjenta 2.-5. pinne. God Fornøyelse!

Erin 28.09.2020 - 02:38:

I am newer to knitting so I have a question about the pattern it looks like you repeat rows 2 through 5? But I am not seeing stripes. Am I missing something with knitting ridges in addition to rows 2-5?

DROPS Design 28.09.2020 kl. 10:53:

Dear Erin, you are repeating row 2 to 5 and at the same time work the STRIPES (= 2 rows = 1 ridge with alternately one colour and the other colour = row 1+2 is worked with green/beige, row 3+4 with olive/rust/plum row 5 with green beige (= then row 2 with green beige etc...) Happy knitting!

Samantha 09.09.2020 - 07:25:

Can you publish this as a crochet pattern please

DROPS Design 09.09.2020 kl. 09:24:

Dear Samantha, we unfortunately cannot adjust every pattern to every individual request, but you will find all our crochet patterns for shawls here. Happy crocheting!

Heidi Bakkejord 29.08.2020 - 13:36:

Jeg forstår ikke fellingen helt. Skal det felles i begynnelsen av hver pinne, eller i begynnelsen av hver rille?

DROPS Design 01.09.2020 kl. 15:54:

Hej Heidi, nej du feller på 3.pind (retten)(ifølge forklaringen i opskriften) og så igen på 7.pind (retten - her læser du 3.pind igen), 11.pind og fortsætter således på hver 4 pind. God fornøjelse!

Bethene 05.08.2020 - 16:47:

Can you provide me with the measurements of all three sides when it is finished so I know what all three sides length are so it will wrap properly.

DROPS Design 05.08.2020 kl. 16:53:

Dear Mrs Bethene, sorry we do not have these measurements and not the shawl anymore, but should your tension match (= 21 sts x 41 rows in garter st = 10 x 10 cm), then the shawl should look like the one in the foto. Happy knitting!

Bethene 05.08.2020 - 13:49:

What are the measurements of the shawl supposed to be, meaning along the top and down both sides....( not down the middle which is quite confusing)

DROPS Design 05.08.2020 kl. 16:42:

Dear Mrs Bethene, the measurements are taken flat, length at the top is matching the measurement from one tip to the other at the top (= wingspan) and height is measured from the middle of the wingspan to the bottom tip of shawl. Happy knitting!

Margaret 19.06.2020 - 10:23:

Thank you for your very prompt response. You have me as a knitter in the UK. I am actually living in Australia. It seems that there is no one nor a store selling Drops Design yarns etc. in Australia. It's too far, costly and not a possibility to travel to either the UK or America. So sad !!! Thank you.

DROPS Design 19.06.2020 kl. 13:34:

Dear Margaret, there are some DROPS Stores shipping worldwide you can contact (E-mail or social medias) - see the list here. Happy knitting!

Margaret 19.06.2020 - 04:30:

Thank you for this delightful pattern. Is it possible for a change in the colours of yarn. I'm finding it difficult and wondered if you could suggest colours that may suit me. I'm interested in blues and I have checked the yarns available, Blueberry Pie #20 and Grey print 01 appealed to me. Your help would be appreciated.

DROPS Design 19.06.2020 kl. 07:55:

Dear Margaret, please contact your DROPS store - even per mail or telephone - to get help choosing the colours. Happy knitting!

Mary Ann Douglas 27.05.2020 - 20:02:

Thanks so much for the pattern. I will be back for help & to buy materials soon. Have a Blessed Day.

Laat een opmerking achter voor DROPS 180-25

Herbs & Spices

Joyce, Bonaire, Sint Eustatius and Saba

Herbs & Spices

Eva, Czech Republic