DROPS / 166 / 10

Morning Walk by DROPS Design

Gebreid DROPS vest met in 1 draad Cloud of 2 draden Air. Maat: S - XXXL.

DROPS design: Model nr. co-020
Garengroep E of C en C
----------------------------------------------------------
Maat: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiaal:
DROPS CLOUD van Garnstudio
600-650-700-750-850-900 gr. kleur nr. 02, tarwe

Of gebruik:
DROPS AIR van garnstudio
650-700-750-800-850-1000 g kleur nr 02, tarwe

DROPS RONDBREINLD (60 of 80 cm) 9 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 10 st x 14 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
DROPS RONDBREINLD (60 of 80 cm) 8 mm - voor de ribbelst.
----------------------------------------------------------

72% alpaca, 21% polyamide, 7% Wool

Zie telpatroon A.1. Het telpatroon laat het patroon aan de goede kant zien. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven.

TIP VOOR HET METEN:
Meet alle maten terwijl u het werk omhoog houdt op de naald.

TIP VOOR HET MEERDEREN:
Meerder met 1 omsl, brei de omsl gedraaid in de volgende nld om gaatjes te voorkomen. Brei de gemeerderde st in patroon A.1.
----------------------------------------------------------

ACHTERPAND:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
Zet 57-59-63-69-75-81 st op (incl. 1 kant st aan elke kant) met rondbreinld 8 mm en 1 draad Cloud of 2 draden Air. Brei 2 ribbels in RIBBELST - zie uitleg boven. Ga verder met rondbreinld 9 mm. Brei dan als volgt aan de goede kant: 1 kant st in ribbelst, A.1 (= 2 st) tot er 2 st over zijn, 1 r, 1 kant st in ribbelst. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Kant bij een hoogte van 51-52-53-54-55-56 cm – LEES TIP VOOR HET METEN –5 st af voor de armsgaten aan het begin van de volgende 2 nld = 47-49-53-59-65-71 st. Brei A.1 als hiervoor tot het werk 66-68-70-72-74-76 cm meet.
Kant nu af voor de hals als volgt: brei A.1 over de eerste 19-20-21-24-26-29 st als hiervoor, kant de volgende 9-9-11-11-13-13 st af en brei A.1 over de laatste 19-20-21-24-26-29 st als hiervoor. Eindig nu elke schouder apart. Kant in de volgende nld langs de hals 1 st af = 18-19-20-23-25-28 st over op de schouder. Brei bij een hoogte van 67-69-71-73-75-77 cm 1 ribbel over alle st. Kant alle st af. Brei de andere schouder op dezelfde manier.

RECHTERVOORPAND:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
Zet 51-53-57-63-69-75 st op (incl. 1 kant st aan de zijkant en 2 voorbies st middenvoor) met rondbreinld 8 mm en 1 draad Cloud of 2 draden Air. Brei 2 ribbels in RIBBELST - zie uitleg boven. Ga verder met rondbreinld 9 mm. Brei dan als volgt aan de goede kant: 2 voorbies st in ribbelst, A.1 (= 2 st) tot er 1 st overblijft, 1 st in ribbelst. Brei de voorbies st in ribbelst tot het werk klaar is. Kant bij een hoogte van 51-52-53-54-55-56 cm 5 st af voor het armsgat aan het begin van de nld aan de verkeerde kant = 46-48-52-58-64-70 st. Brei tot een hoogte van 67-69-71-73-75-77 cm - pas zo aan dat de volgende nld aan de verkeerde kant is – en brei 1 ribbel in ribbelst over de eerste 18-19-20-23-25-28 st, A.1 tot er 2 st over zijn op de nld en eindig met 2 voorbies st in ribbelst. Kant dan de eerste 18-19-20-23-25-28 st af in de volgende nld aan de verkeerde kant (= schouder) = 28-29-32-35-39-42 st over de voor sjaalkraag. Zet in de volgende nld aan de goede kant 6-6-7-7-8-8 st op aan het einde van de nld = 34-35-39-42-47-50 st.

Brei 1 ribbel over de nieuwe st, brei de overgebleven st in A.1, brei de voorbies in ribbelst. Brei dan 2 voorbies st in ribbelst middenvoor en brei de overgebleven st in A.1. Brei bij een hoogte van 4 cm vanaf waar de nieuwe st zijn opgezet - pas zo aan dat de volgende nld aan de goede kant – en brei dan * 3 nld r, meerder TEGELIJKERTIJD in de eerste nld 3-3-3-4-4-4 st gelijkmatig * = 37-38-42-46-51-54 st. Brei 2 voorbies st in ribbelst middenvoor en A.1 over de overgebleven st, tot het werk 9 cm meet (vanaf waar de nieuwe st zijn opgezet), pas zo aan dat de volgende nld aan de goede kant is en herhaal dan van *-* = 40-41-45-50-55-58 st. Kant alle st af.

LINKERVOORPAND:
Brei als het rechtervoorpand maar in spiegelbeeld. Kant af voor het armsgat aan het begin van de nld aan de goede kant. Kant st af voor de schouder aan het begin van de nld aan de goede kant en zet nieuwe st op aan het einde van de nld aan de verkeerde kant.

MOUW:
Wordt heen en weer gebreid op de nld.
Zet 26-26-28-28-30-30 st op (incl. 1 kant st aan elke kant) met rondbreinld 8 mm en 1 draad Cloud of 2 draden Air. Brei 2 ribbels. Ga verder met rondbreinld 9 mm. Brei A.1 met 1 kant st in ribbelst aan elke kant van het werk. Ga zo verder. Meerder bij een hoogte van 8 cm 1 st naast 2 st aan elke kant van het werk - LEES TIP VOOR HET MEERDEREN! Herhaal dit meerderen elke 9½-8-8-6-6-4½ cm nog 4-5-5-6-6-7 keer = 36-38-40-42-44-46 st. Kant af bij een hoogte van 51-51-50-48-46-44 cm (minder cm voor de grotere maten, want deze hebben bredere schouders). Brei nog een mouw op dezelfde manier.

AFWERKING:
Naai de schoudernaden samen. Naai de kraag samen middenachter en naai hem langs de hals. Naai de mouwen in het vest. Naai de mouw- en zijnaden samen naast de kant st.

STRIKBANDEN:
Knip 3 draden van Cloud of 6 draden van Air, ongeveer 70 cm lang, rijg ze halverwege door de zijkant van het vest en ongeveer 15 cm naar beneden vanaf het armsgat (pas het vest aan voor de beste plek), maak dan een vlecht van ongeveer 22 cm lang en leg een knoopje in de uiteinden; het overgebleven garen wordt een kwastje. Doe hetzelfde middenvoor ongeveer 40 cm naar beneden (gemeten vanaf de sjaalkraag).

Telpatroon

= recht aan de goede kant, averecht aan de verkeerde kant
= r aan de verkeerde kant

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 166-10) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (56)

Wladi 29.05.2020 - 11:30:

Guten Tag. Dankeschön.

Wladi 28.05.2020 - 19:22:

Guten Abend! Ich verstehe das mit einer Doppelhäkelarbeit nicht wirklich. In welcher Reihe und vor welcher Schleife machst du es? Danke.

DROPS Design 29.05.2020 kl. 07:57:

Liebe Wladi, das erste muss 15 cm unter dem Armausschnitt (linken Seite) eingezogen: die 6 Fäden durch eine Masche ziehen (die sind jetzt doppelt = jetzt haben Sie 12 Fäden) und diese 12 zusammen flechten. Eine ähnliche Flecthe am Vorderteil einziehen, hier wird vom Schalkragen gemessen. Legen Sie die Jacke flach und so können Sie am besten die benötige Höhe für das 2. Bändchen finden. Die Jacke einziehen und prüfen ob die richtige Höhe passt. Viel Spaß beim stricken!

Johanna 05.04.2020 - 06:53:

Ang. Höger framstycke; När man har maskar av maskor för axeln och skall fortsätta med kragen, skall man då fortsätta sticka varvet på samma sticka utan att klippa av garnet eller skall man avsluta axelpartiet och sedan fortsätta på kragen separat?

DROPS Design 21.04.2020 kl. 11:34:

Hej Johanna, kan du få det til at stemme, så du bare fortsætter over maskerne på kraven, så gør du bare det :)

Venche 05.03.2020 - 20:27:

Er garnmengden virkelig korrekt? Vanlig genser med dobbel tråd air, 550 gram i str xl, her 800 gr ( det samme gjelder garnmengde på winter greeting)

Jolanda Kuiper 08.12.2019 - 19:04:

Ik ben bezig met het achterpand en heb zojuist aan beide kanten 5 steken afgekant voor de mouwen. Tot dit punt zijn de eerste 2 en de laatste 2 steken van een naald in ribbelsteek. Het patroon zegt dat ik vanaf dit punt het patroon A1 moet breien als ervoor. Is dit dan zonder de eerste 2 en de laatste 2 steken van een naald in ribbelsteek?

DROPS Design 12.12.2019 kl. 10:43:

Dag Jolanda,

Na het afkanten voor de mouwkop, brei je aan beide kanten 1 kantsteek in ribbelsteek en verder zet je het patroon A1 voort, dus zodat de juiste steken boven elkaar komen tov de vorige naald.

Els Welte 20.11.2019 - 12:46:

Het achterland heeft wel erg weinig steken, vergeleken bij 2 x voorpand. Volgends klopt dit niet.

DROPS Design 23.11.2019 kl. 16:23:

Dag Els,

Ja, dat klopt, er zit een grote overslag op de voorpanden, waardoor ze bijna even breed zijn als het achterpand.

Zutter Irene 25.10.2019 - 12:51:

Danke für ihre Hilfe

Zutter Irene 24.10.2019 - 18:22:

Ich mache mich schwehr mit dem Kragen !!!!!! .... Wie werden die neuen maschen ich die augenommen habe Gestrickt sind die alle rechts Gestrickt oder muss ich die neuen masche im A1 Muster einfüge n ?? Danke für Ihre Hilffffffe

DROPS Design 25.10.2019 kl. 09:23:

Liebe Frau Zutter, bei den 2 ersten Reihen stricken Sie diese neuen Maschen rechts und die 28-42 übrigen Maschen wie zuvor = 1 Krausrippe über die neuen Maschen, dann stricken Sie alle Maschen im Muster, mit den 2 Blenden-Maschen kraus rechts (= wie zuvor). Viel Spaß beim stricken!

Ki 09.10.2019 - 20:38:

Hi, I have a question about knitting the Right Front Piece. After bind off shoulder sts from WS ( shoulder) = 28-29-32-35-39-42 sts remain for shawl collar. On next row from RS, cast on 6-6-7-7-8-8 sts at the end of row = 34-35-39-42-47-50 sts. What should I do with the remeining sts for shawl collar ? keep knitting as A.1 till the end of row or cast on the 6-6-7-7-8-8 sts?¨¨ Thank you

DROPS Design 10.10.2019 kl. 08:33:

Dear Ki, you continue working the 34-50 stitches in A.1 as before, at the same time work the new stitches in garter stitch on first 2 rows (= 1 ridge over the new stitches) and then work them in A.1, so that you will have (from RS): 2 sts in garter st, A.1, 1 edge st in garter stitch until piece measures 4 cm from the new stitches cast on. Happy knitting!

Sara 07.05.2019 - 15:48:

Buongiorno, grazie per la risposta precedente e scusate se disturbo ancora. Una volta finita la manica, risulta essere troppo piccola: praticamente non posso attaccarla alle spalle perché troppo piccola (circonferenza della manica con quella del Giro manica non corrispondono). Come posso fare? Lo sto realizzando nella taglia M con i ferri 9. Grazie ancora e buona giornata

DROPS Design 07.05.2019 kl. 17:36:

Buongiorno Sara. Può correggere aumentando più maglie e più ravvicinate. Purtroppo sarà necessario disfare parte della manica, ma il risultato finale sarà migliore. Buon lavoro!

Laat een opmerking achter voor DROPS 166-10