DROPS Baby / 25 / 2

Baby Bliss by DROPS Design

Gebreide babydeken in ribbelsteek met rand in golvenpatroon in DROPS BabyMerino.

Trefwoorden: babydeken, dekens, golfjespatroon,

DROPS design: Model nr. bm-052-by
Garengroep A
-----------------------------------------------------------
Maten: ongeveer 80 keer 80 cm
Materiaal:
DROPS BABY MERINO van Garnstudio
350 gr. kleur nr. 02, naturel

4 DROPS RONDBREINLD (80 cm) 4 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 21 st x 41 nld in ribbelst = 10 x 10 cm.
DROPS HAAKNLD 4 mm - voor de rand.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (34)

100% wol
vanaf 3.33 € /50g
DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 3.33 € /50g
Wolplein.nl
Bestel
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 3.33 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 23.31€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

RIBBELST (heen en weer op rondbreinld):
Brei alle nld recht. 1 ribbel = 2 nld r.

PATROON:
Zie telpatronen A.1 tot A.3. De telpatronen laten het patroon aan de goede kant zien. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven.
----------------------------------------------------------

DEKEN:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
Brei diagonaal van hoek naar hoek en brei dan de rand in golvenpatroon in de rondte op rondbreinld - LET OP: vanwege het grote aantal steken wordt er een rondbreinaald gebruikt per zijkant van de deken, dus vier in totaal.

Zet 3 st op met rondbreinld 4 mm en Baby Merino. Brei 1 nld recht. Brei dan in RIBBELST – zie uitleg boven – en meerder TEGELIJKERTIJD als volgt aan het begin van elke nld: 1 st r, 2 st r in de volgende st en brei de rest van de nld recht, keer het werk. Ga zo verder heen en weer. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Als er 76 ribbels zijn gebreid (= 155 st op de nld) meet de deken 52 cm langs elk van de 2 zijkanten. Minder vanaf nu aan het begin van elke nld als volgt: 1 st r, 2 st r samen, brei de rest van de nld recht, keer het werk. Ga zo verder tot er 3 st over zijn op de nld, 1 st r afh, 2 st r samen, afgeh st overh. Knip de draad af, haal deze door de st en zet vast. De deken meet 52 cm langs elk van de 4 zijkanten.

RAND IN GOLVENPATROON:
Begin in het midden van een hoek van de deken en neem aan de goede kant met rondbreinld 4 mm en naturel st op als volgt: * neem 1 st op in de hoek, neem 1 st op langs de rand in elke ribbel en maak 1 omsl tussen elke st tot de volgende hoek, neem 1 st op in de hoek * = 155 st langs een kant van de deken. Begin met de volgende rondbreinld en herhaal van *-* langs de volgende zijkant van de deken – NB: als u zo st opneemt zijn er dus 2 st in elke hoek. Herhaal op dezelfde manier langs de volgende 2 randen van de deken = 620 st verdeeld over 4 rondbreinld.
Brei 1 nld recht (= 1e nld in telpatroon). Brei volgende nld als volgt: * brei A.1 (= 8 st), herhaal A.2 over de volgende 140 st en brei A.3 (= 7 st) *, herhaal van *-* langs alle 4 zijkanten. Ga zo verder in patroon.
Als er nog 1 nld te breien is in A.1, A.2 en A.3 meet de rand ongeveer 13 cm.
Brei de laatste nld in A.1, A.2 en A.3 en kant TEGELIJKERTIJD losjes af – de rand zal golven volgens het patroon.

GEHAAKTE RAND:
Haak een afwerkrand rondom de hele deken met haaknld 4 mm en naturel als volgt: haak 1 v in st voor de 2 st in een hoek, 4 l, 1 stk in eerst gehaakte l, sla de 2 st in de hoek over, 1 v in volgende st, * 4 l, 1 stk in eerst gehaakte l, sla ongeveer 2 st over, 1 v in volgende st *, herhaal van *-* rondom de hele deken maar zorg dat er een "lus" in elke hoek komt en eindig de toer met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer. Hecht af.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 03.09.2014
Nieuwe teltekening A.3 (de laatste st van rij 43 en 47 wordt av gebreid).

Lisbeth Beyer 11.02.2019 - 20:14:

Skal starte med diagrammet finder der et sted man kan checke antallet af masker pr. runde i diagrammet, synes ikke det passe ? Hvis midte sættet (diagram A.) er 40 masker hvordan ender jeg så på 140.

DROPS Design 12.02.2019 kl. 09:52:

Hej Lisbeth, du har 155 m på en side, strikker A.1 (8m), så A.2 (20m) 7 gange og sidst A.3 (7m) =155 m. Således strikker du på hver side. Det er kun A.1 og A.3 du tager ud, det vil sige at du tager 2 masker ud i hvert hjørne (ifølge diagrammerne) på hver 2.pind. God fornøjelse!

Susanne Madsen 09.11.2018 - 00:46:

Hvor meget garn bruges der? Har en veninde der bestilte 8 ngl, strikkefasthed passer. Hun har bestilt mere, men kunne ikke få samme indfarvning. Det er ikke ok. Resultatet bliver ikke tilfredsstillende, samtidig med at tæppet bliver dyrere. ØV, det er ikke godt nok

DROPS Design 09.11.2018 kl. 10:52:

Hej Susanne, Vi har brugt 7 nøgler DROPS Baby Merino, vi har ikke fået information om at det er for lidt.... men prøv også at måle strikkefastheden i højden. Strikker man strammere end hvad vi gør ifølge opskriften, så får man flere pinde på 10 cm og da går der også mere garn. God fornøjelse!

Hege Tandberg 21.08.2018 - 18:57:

Da skjønner jeg at drops oppskrifter ikke er noe for meg. Så løst klarer jeg ikke å strikke.

Hege Tandberg 19.08.2018 - 19:23:

Strikket med pinne 4. Da jeg var halvveis hvor det skulle være 76 riller og 52 cm hadde jeg bare 42 cm. Begynte på nytt med pinne 4 1/2, halvveis er det nå 46 cm. Dvs. at jeg må opp i pinne 5 1/2 for at oppskriften skal passe til garnet som er anbefalt. Forferdelig kjedelig. Hvor løst skal jeg måtte strikke? Mener jeg strikker normalt. Denne oppskriften kan umulig være riktig.

DROPS Design 21.08.2018 kl. 07:46:

Hei Hege, Vi alle strikker forskjellig. Prøv å strikke 10 x 10 cm for å se hvilken pinne størrelse du trenger. God fornøyelse!

Hege Tandberg 02.08.2018 - 15:34:

Strikket med pinne 4. Da jeg var halvveis hvor det skulle være 76 riller og 52 cm hadde jeg bare 42 cm. Begynte på nytt med pinne 4 1/2, halvveis er det nå 46 cm. Dvs. at jeg må opp i pinne 5 1/2 for at oppskriften skal passe til garnet som er anbefalt. Forferdelig kjedelig. Hvor løst skal jeg strikke? Mener jeg strikker normalt. Denne oppskriften kan umulig være riktig.

Mandy 03.03.2018 - 11:30:

Hallo, ich würde die Decke gerne 2-farbig arbeiten. Wieviel Wolle muss ich für die Decke und wieviel für den Wellenrand rechnen? Vielen Dank im Voraus.

DROPS Design 05.03.2018 kl. 10:13:

Liebe Mandy, leider haben wir dafür keine Erfahrung, da diese Decke nur mit einer Farbe gestrickt wurde. Ihr DROPS Laden kann Ihnen aber vielleicht weiterhelfen. Viel Spaß beim stricken!

Wertemberg McGuinness Marta 14.08.2017 - 07:21:

Bonjour, je commence la bordure avec aiguilles circulaires et dans un commentaire vous dites de tricoter chaque côté séparément. On fait donc une couture ensuite aux quatre coins? Merci beaucoup!

DROPS Design 14.08.2017 kl. 10:09:

Bonjour Marta. Il n'y a aucune couture. Etant donné le nombre de mailles vous travaillez sur 4 aiguilles circulaires en rond. BON TRICOT!

Lene 11.07.2017 - 19:11:

Mønstret læses fra højre mod venstre i hver af de tre diagrammer, tak Lone

Lene Bagge 09.07.2017 - 16:02:

I hvilken side starter mønsteret i hhv. A1, A2 og A3?

DROPS Design 12.07.2017 kl. 12:27:

Du starter altid diagrammet i nederste højre hjørne, strikker første pind i A.1, går over til A.2 også nederst i højre hjørne og sidst A.3, således fortsætter du hele vejen rundt langs med hver side af tæppet. God fornøjelse!

Kathrine 19.06.2017 - 09:39:

Hei, Jeg strikker dette teppet og på bølgemønsteret har alt stemt hele veien. Når jeg kommer til omgang nummer 14 i diagrammene har jeg to masker for mye når jeg kommer til slutten av A3. Jeg har telt over flere ganger, men klarer ikke å se at jeg har strikket feil. Kan det være noe som ikke stemmer i diagrammet?

DROPS Design 23.06.2017 kl. 13:46:

Hei Kathrine. Hvor mange masker har du på hele 14. omgang? 676 masker? Når vi ser over 1. - 14. omgang skal det stemme med hvor mange 2 rett sammen man strikker og hvor mange kast man gjør.

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 25-2