DROPS / 147 / 6

Sunny by DROPS Design

Gebreide DROPS top met raglan, korte mouwen en kantpatroon van ”Muskat”.

Trefwoorden: kantpatroon, raglan, topjes, tunieken,
DROPS design: Model nr. r-625
Garengroep B
--------------------------------------------------------
Maat: S - M/L - XL - XXL - XXXL
Materiaal: DROPS MUSKAT van Garnstudio
350-400-450-450-500 gr. kleur nr. 30, vanillegeel.

DROPS RONDBREINLD 4 mm (80 cm en 40 cm) - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 21 st x 28 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

vanaf 2.25 € /50g
DROPS Muskat uni colour DROPS Muskat uni colour 2.25 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 15.75€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

RIBBELST (in de rondte op rondbreinld):
1 ribbel = 2 nld * brei 1 nld recht en brei 1 nld av *, herhaal van *-*.

PATROON:
Zie telpatroon A.1. Het telpatroon geeft de goede kant van het werk weer. Het telpatroon wordt in de rondte gebreid.

TIP VOOR HET MINDEREN:
Minder als volgt aan goede kant: begin 3 st voor st met markeerder: 2 st r samen, 2 st r (markeerder staat in midden tussen deze st), 1 st r afh, 1 st r, afgeh st overh.

TIP VOOR HET BREIEN:
Als uw stekenverhouding niet klopt in de hoogte en te strak is, zal de raglan te kort worden en de armsgaten te strak. U kunt dit compenseren door af en toe een extra nld te breien zonder te minderen.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

TOP:
Wordt in de rondte gebreid op de rondbreinld.
Zet 176-204-232-260-288 st op met rondbreinld 4 mm. Brei 3 ribbels in RIBBELST - zie uitleg boven. Ga verder in tricotst. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Plaats 2 markeerders in het werk met 88-102-116-130-144 st tussen de markeerders. Minder bij een hoogte van 7 cm 1 st aan elke kant van markeerders, herhaal dit minderen elke 3 cm nog 5 keer (6 keer geminderd in totaal) = 152-180-208-236-264 st. Meerder bij een hoogte van 28 cm 1 st aan elke kant van de markeerders, herhaal dit meerderen elke 5-5-5½-5½-6 cm nog 3 keer (4 keer gemeerderd in totaal) = 168-196-224-252-280 st. Brei bij een hoogte van 44-45-46-47-48-49 cm in ribbelst over 8 st aan elke kant (= 4 st aan elke kant van markeerder aan elke zijkant), brei de overgebleven st als hiervoor. Brei tot er 4 nld in ribbelst zijn gebreid over de 8 st aan elke zijkant en kant dan deze 8 st af voor armsgaten = 152-180-208-236-264 st. Het werk meet nu ongeveer 45-46-47-48-49 cm.

PAS:
Brei volgende nld als volgt: brei in tricotst over voorpand, zet 48-48-55-55-62 nieuwe st op boven armsgat, brei in tricotst over achterpand, zet 48-48-55-55-62 nieuwe st op boven andere armsgat = 248-276-318-346-388 st. Brei 3 nld over alle st als volgt: brei in ribbelst over middelste 44-44-51-51-58 nieuwe st voor mouw, brei de andere st in tricotst. Plaats 1 markeerder aan elke kant van nieuwe st voor mouw aan elke zijkant (= 4 markeerders). LEES ALLE ONDERSTAANDE AANWIJZINGEN DOOR VOOR U VERDER GAAT!
Brei nu als volgt: 2 st r, 2 st av, A.1 over de volgende 70-84-98-112-126 st, 4 st r (markeerder staat in midden van deze 4 st), 2 st av, A.1 over de volgende 42-42-49-49-56 st, 4 st r (markeerder staan in midden van deze 4 st), 2 st av, A.1 over de volgende 70-84-98-112-126 st, 4 st r (markeerder staat in midden van deze 4 st), 2 st av, A.1 over de volgende 42-42-49-49-56 st, 2 st r (markeerder komt na deze st).
Begin in volgende nld met minderen voor raglan bij elke van 4 overgangen tussen lijf en mouwen (dus 8 st geminderd per nld) - LEES TIP VOOR HET MINDEREN en TIP VOOR HET BREIEN!
Herhaal dit minderen elke 4e nld nog 2-3-2-3-2 keer en om de nld nog 12-11-15-14-18 keer (15-15-18-18-21 keer geminderd in totaal). Ga verder met een korte rondbreinld indien nodig. Als alle minderingen gedaan zijn, staan er nog 128-156-174-202-220 st op de nld. Brei 2 ribbels en minder TEGELIJKERTIJD in de 1e nld 0-10-16-28-34 st gelijkmatig = 128-146-158-174-186 st. Kant alle st af.

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 147-6) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (50)

Tracey 29.01.2020 - 15:03:

Where do I put markers after complete 6 garter rows. I’m doing 5th size do I put marker in the beg Continue in stockinette st. REMEMBER THE GAUGE! Insert 2 markers in the piece, 88-102-116-130-144 sts apart. When piece measures 7 cm / 2¾'', dec 1 st on each side of markers, repeat dec every 3 cm / 1 1/8'' 5 more times (6 dec in total) = 152-180-208-236-264 sts.

DROPS Design 29.01.2020 kl. 15:54:

Dear Tracey, in 5th size insert 1 marker at the beg of the round and the other marker after 144 sts. Happy knitting!

Pamela Thomas 17.08.2015 - 03:18:

Good day, I am making this sweater in size M (the second in the stitch count), and I have now had to rip it back multiple times trying to get it to work. If I'm suppose to have 276 stitches when starting the lace pattern, why does the instruction only cover 266 of those stitches. (84+4+42+4+84+42+2=266) I can only assume that this discrepancy is the cause of the pattern not lining up properly with the sleeves. Help?

DROPS Design 17.08.2015 kl. 09:48:

Dear Mrs Thomas, work the 276 sts as follows: K 2, P 2, A.1 over the next 84 sts, K 4 (marker is in the middle of these 4 sts), P 2, A.1 over the next 42 sts, K 4 (marker is in the middle of these 4 sts), P 2, A.1 over the next 84 sts, K 4 (marker is in the middle of these 4 sts), P 2, A.1 over the next 42 sts, K 2 (marker is after these sts). Happy knitting!

Kirsten 13.07.2014 - 12:34:

Blusen får en meget stor halsåbning, hvis man følger opskriften. Der bør tages væsentlig flere masker ind på de sidste 4 omgange!

Olga Ivanova 30.07.2013 - 10:31:

Might be useful to mention that the required gauge is for stockinette in the round.

Nathalie Vergobbi 18.07.2013 - 20:11:

Bonjour, Le top ci me plait bcp,voilà,il y a 232 mailles en aiguilles circulaires,je divise en 2 ca fait 116 mailles +2(mailles lisieres),c bien ca?.

DROPS Design 19.07.2013 kl. 09:40:

C'est tout à fait ça, attention pour l'empiècement à bien recalculer pour tomber juste avec les manches/les diminutions. Bon tricot !

Nathalie Vergobbi 18.07.2013 - 20:04:

Bonjour, le top se peut se faire avec des aiguilles droites aussi?

DROPS Design 19.07.2013 kl. 09:38:

Bonjour Mme Vergobbi, vous pouvez tout à fait le tricoter en allers et retours si vous le souhaitez, il suffit de répartir les mailles. Attention toutefois à bien recompter pour l'empiècement avec les manches. Bon tricot !

Marielle Dame 14.06.2013 - 18:31:

Bonjour, Jee me demande pourquoi la photo nous montre un gilet avec une couture sur le côté, alors que vous dites de tricoter en rond. Étant donné que mes expériences de gilets tricotés en rond n'ont jamais été des réussites (le tricot semble toujours dévier d'un côté), ça aurait été intéressant d'avoir les explications pour le devant et le dos montés séparément. Y a-t'il une raison pour laquelle la photo ne correspond pas aux explications? J'apprécie beaucoup votre site et vos modèles.

DROPS Design 15.06.2013 kl. 09:41:

Bonjour Mme Dame, les stylistes ont décidé qu'il serait beaucoup plus beau tricoté en rond. Pour le tricoter en 2 parties, divisez le nombre de mailles en 2 pour le dos et le devant et ajoutez les m lis. Pensez à nos vidéos pour apprendre à tricoter en rond et n'hésitez pas à vous inscrire sur le forum DROPS pour une aide plus complète. Bon tricot!

Emily 22.05.2013 - 04:25:

How many needle can I use? When I make reglan, it is hard to go over sleeves because armhole bindoff is too short than a new sleeve so the bottom of armhole is pulling my work!

DROPS Design 22.05.2013 kl. 08:32:

Dear Emily, we are using 1 needle, it may be a bit tricky at the beg but after a couple of rows you will be more easy. You may use more needles if it's easier for you. This video below could help you to visualize how to do with only 1. Happy knitting!

Marie-france 04.04.2013 - 13:58:

Merci pour la réponse. mais si le marqueur côté est à l'endroit du changement de tour, les augmentation ou diminutions de chaque côté ne seront pas sur le même tour. Cela risque d'être compliqué. De plus, je ne comprend à quel endroit du tricot on doit se trouver pour commencer l'empiècement expliqué au 2ème paragraphe "tricoter ensuite 2 m end, 2 m env, A1....

DROPS Design 04.04.2013 kl. 15:11:

Si vous diminuez comme indiqué dans l'astuce au début des explications, les diminutions seront joliment situées. Vous pouvez aussi tout à fait considérer votre début du tour au milieu dos si vous préférez. Pour l'empiècement, le tour commence avec les mailles du devant (cf 1er tour de l'empiècement). Bon tricot!

Marie-france 04.04.2013 - 13:32:

Bonjour. Je mets un marqueur au changement de tour pour me repérer. Dois-je considérer ce marqueur comme l'un des 2 marqueurs à placer après les 3 côtes au point mousse, ou bien doit-il être placé au milieu dos, plus les 2 autres de chaque côté ? Merci pour votre réponse.

DROPS Design 04.04.2013 kl. 13:45:

Bonjour Marie-France, vous pouvez utiliser ce marqueur comme l'un des 2 à placer sur les côtés, espacés de 88-144 m (cf taille) l'un de l'autre. Bon tricot!

Laat een opmerking achter voor DROPS 147-6