DROPS / 134 / 53

Bold and Beautiful by DROPS Design

Gebreide DROPS hoofdband en halswarmer in Patentsteek van ”Polaris”.

DROPS design: Model nr. PO-044-045
Garengroep F
--------------------------------------------------------
Hoofdband:
Maat: Één-maat
Hoofdomtrek: 54/56 cm
Breedte: ongeveer 12 cm
Omtrek: ongeveer 55 cm
Materiaal: DROPS POLARIS van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 05m, grijsbruin

DROPS RECHTE BREINLD 12 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 7 st in Patentsteek = 10 cm breed.

Halswarmer:
Maat: Één-maat
Maten:
Hoogte: ongeveer 30 cm
Omtrek: ongeveer 54 cm
Materiaal: DROPS POLARIS van Garnstudio
300 gr. kleur nr. 05m, grijsbruin

DROPS RONDBREINLD 12 mm (80 cm) – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 7 st in Patentsteek = 10 cm breed. De rondbreinaald van 80 cm is niet te groot, omdat de halswarmer zeer rekbaar wordt.

Opmerkingen (65)

100% wol
vanaf 4.50 € /100g
DROPS Polaris uni colour DROPS Polaris uni colour 4.50 € /100g
Wolplein.nl
Bestel
DROPS Polaris mix DROPS Polaris mix 5.27 € /100g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 13.50€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

PATENTSTEEK (heen en weer gebreid op de nld):
NLD 1: 1 st in ribbelst, * 2 st recht samen, 1 omsl, 1 st av afh *, herhaal van *-* tot er 3 st over zijn, eindig met 2 st recht samen en 1 st in ribbelst.
NLD 2: 1 st in ribbelst, * 1 omsl, 1 st av afh, brei de omsl en de afgeh st recht samen *, herhaal van *-* in totaal 2 keer en eindig met 1 omsl, 1 st av afh, 1 st in ribbelst.
NLD 3: 1 st in ribbelst, * brei de omsl en de afgeh st recht samen, 1 omsl, 1 st av afh *, herhaal van *-* tot er 3 st over zijn, brei de omsl en de afgeh st recht samen, 1 st in ribbelst.
Herhaal steeds de 2e en 3e nld.

PATENTSTEEK (in de rondte op de rondbreinld):
NLD 1: * 1 omsl, 1 st av afh, 1 st r *, herhaal van *-*.
NLD 2: * brei de omsl en de afgeh st av samen, 1 omsl, 1 st av afh *, herhaal van *-*.
NLD 3: * 1 omsl, 1 st av afh, brei de omsl en de afgeh st recht samen *, herhaal van *-*.
Herhaal steeds de 2e en 3e nld.

TIP VOOR HET WISSELEN VAN DRAAD:
Als u met een nieuwe bol Polaris begint, verbind dan de nieuwe draad en de oude draad als volgt: Splijt het uiteinde van de laatste 15 cm draad, knip een deel weg (dun de draad als het ware uit). Doe hetzelfde met de eerste 15 cm van de nieuwe draad. Leg de twee draadeinden op elkaar zodat ze samen even dik zijn als een normale draad en ga zo verder met breien. Zo is de overgang naar een nieuwe bol onzichtbaar.
--------------------------------------------------------

HOOFDBAND:
Zet 10 st op met nld 12 m en Polaris. Brei PATENTSTEEK heen en weer op de nld - zie uitleg boven. Denk om de TIP VOOR HET WISSELEN VAN DRAAD! Brei bij een hoogte van ongeveer 55 cm (of op de gewenste hoogte) - eindig na een 3e nld in Patentsteek – de volgende nld als volgt: 1 st in ribbelst, * 1 st av, brei de omsl en de afgeh st recht samen *, herhaal van *-* tot er 2 st over zijn en eindig met 1 st av en 1 st in ribbelst. Kant af met recht boven recht en averecht boven averecht. Draai het werk een slag in de lengte en naai de band samen middenachter met nette, kleine st. Zet middenvoor de draai vast met een paar kleine, onzichtbare steekjes.

HALSWARMER:
Wordt in de rondte gebreid op de rondbreinld. Zet 38 st op met rondbreinld 12 mm en Polaris. Brei in PATENTSTEEK in de rondte op de rondbreinld - zie uitleg boven - tot het werk ongeveer 30 cm meet. Eindig na een 2e nld in Patentsteek - brei de volgende nld als volgt: 1 st r, * brei de omsl en de afgeh st recht samen, 1 st av *, herhaal van *-* tot er 1 st overblijft, eindig met 1 st r. Kant dan af met recht boven recht en averecht boven averecht.

Opmerkingen (65)

Plaats uw opmerking!

Kimberley Jean 03.01.2018 - 09:53:

There seems to be a conflict between the pattern as it is written here and your youtube video on how to knit the fishermans rib on straight needles below the youtube video the instructions say you must start with an uneven amount of stitches, however here for the headband, it states to cast on 10 sts, which of course is an even number. Can you please clarify this. Thank you

DROPS Design 03.01.2018 kl. 14:15:

Dear Kimberley, the video is showing the standard technique for Fisherman's rib on an uneven number of sts, working the headband with 10 sts, work as explained under pattern: ENGLISH RIB (back and forth on needle), which is almost the same, starting the same way as in video and ending row a bit differently (one stitch less), so that you can repeat row 2 and 3 as shown in video over your even number of sts. Happy knitting!

Myriam De Meyer 11.11.2017 - 20:27:

Bij de hoofdband merk ik het volgende: Ik zet 10 steken op, na de eerste naald zijn er maar 9, na de tweede naald terug 10. Klopt dit?

DROPS Design 13.11.2017 kl. 21:51:

Hallo Myriam, Ja, dat klopt hoor. In de eerste naald brei je een keer meer 2 steken samen dan dat je omslagen maakt en in de tweede naald wordt dat gecompenseerd door een extra omslag.

Mary Ryan 03.10.2016 - 11:12:

Using two needles for the neck warmer, it looks nothing like the photo. On checking the instructions, there are two differences between using the two needles and the round needle. The instructions for the round seems to me to be the correct one so where am I going wrong? Thank you

DROPS Design 03.10.2016 kl. 11:33:

Dear May Ryan, there is a slightly difference when working fisherman in the round or back and forth. For neckwarmer, you are working in the round, as in the video below. Happy knitting!

Annette 29.01.2016 - 16:22:

Pattern drops 134-53 instructions: English rib in the round; do I repeat the three rounds as I am not understanding "repeat 2nd and 3rd round "upwards". Is round 1 repeated also?

DROPS Design 29.01.2016 kl. 16:47:

Dear Annette, round 1 is just like a "set up round", repeat round 2 and 3. See also video below. Happy knitting!

Annette 28.12.2015 - 20:24:

In your video, the circular needle looks less (looks like maybe 30cm) than 80 cm, is that correct? I tried using these 80 cm circular needles for the 38 stitches of the pattern, stitches are stretched and can't meet the other end. What am I doing wrong?

DROPS Design 02.01.2016 kl. 15:01:

Dear Annette, you can use the technique of magic loop if you are more comfortable with. Happy knitting!

Annette 16.12.2015 - 19:16:

I watched other videos on knitting in the round and they suggest the length of circular needles should not be too long as this makes it difficult to manage work on space between needles.

Annette 16.12.2015 - 03:38:

How long are the circular needles? What does repeat 2nd and 3rd round "upwards" mean?

DROPS Design 16.12.2015 kl. 09:42:

Dear Annette, the circular needle is a 80 cm one (see also under tab "Materials" - Repeat round 2 and 3 all the way - see also video. Happy knitting!

Jackie 12.12.2015 - 16:42:

Should I cast on with a provisional cast on?

DROPS Design 14.12.2015 kl. 09:52:

Dear Jackie, for the head band you can cast on with a provisionnal cast on or follow the pattern and graft tog cast on and cast off row. Happy knitting!

Annette C 10.12.2015 - 17:19:

Drops youtube videos have no sound!

DROPS Design 10.12.2015 kl. 18:22:

Dear Annette, Our videos do not have sound. We are a worldwide company and our videos are watched by people around the world, speaking different languages, many of whom do not understand English. We have therefore written instructions to accompany this video, and there is no sound to disturb while watching. Enjoy!

Laurielew 09.12.2015 - 22:25:

So I watched the video plus I have had five other ladies try this pattern. All would be good if the pattern consisted of the pattern stitch fishermans rib. But your video by no means tells me why this english rib pattern is not working for the cowl because it is not following the pattern you have given to follow. I have had five other ladies tell me there is a mistake somewhere in the english rib pattern.

DROPS Design 10.12.2015 kl. 10:03:

Dear Laurielew, the video below shows the fisherman rib worked in the round from 1st round as explained in pattern below, then round 2 from time code 1:12 and round 3 from time code 2:42. You will have to work a few rounds to be able to see the texture. Happy knitting!

Laat een opmerking achter voor DROPS 134-53