DROPS / 106 / 39

Fiesta by DROPS Design

Gehaakte DROPS omslagdoek met strepen van ”Vienna”.

Afmetingen:
Hoogte: ca 90 cm
Breedte: ca 200 cm
Materialen: DROPS Vienna
50 gr nr. 69, avocado
50 gr nr. 12, turkoois
50 gr nr. 25, denimblauw
50 gr nr. 21, naturel
50 gr nr. 42, bruin
50 gr nr. 43, lichtbruin
50 gr nr. 56, geel/oranje
50 gr nr. 28, fuchsia
50 gr nr. 68, roze
50 gr nr. 16, mosgroen

DROPS Haaknaald 9 mm – of de haaknld, die u nodig heeft voor de volgende haaksteekverhouding: 4 toeren = 10 cm hoog.
NB! Meet de haaksteekverhouding in de richting van de stk, en niet langs het midden van de omslagdoek.

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

patroontype: omslagdoek, techniek: strepen, vorm: van boven naar beneden,

Tip Hechten van draden: Haak het draadeinde van de vorige kleur mee met de 5 eerste l van de nieuwe kleur.

Motief: Zie de teltekening M.1.

Strepen/kleuren: Haak de strepen als volgt:
2 toeren nr. 69, avocado
1 toer nr. 12, turkoois
1 toer nr. 25, denimblauw
1 toer nr. 21, naturel
1 toer nr. 42, bruin
1 toer nr. 43, lichtbruin
1 toer nr. 56, geel/oranje
1 toer nr. 28, fuchsia
1 toer nr. 68, roze
1 toer nr. 16, mosgroen
Herhaal de strepen nog één keer, maar haak deze keer maar 1 toer met avocado.
Haak vervolgens:
1 toer avocado,
1 toer turkoois,
1 toer denimblauw,
1 toer naturel,
1 toer bruin en
1 toer lichtbruin.
Totaal zijn er 27 toeren gehaakt.

Omslagdoek: Lees Tip Hechten van draden! Haak 6 l met haaknld 9 mm en avocado en sluit deze tot een ring met 1 hv. Haak door volgens teltekening M.1 en maak ook de strepen – lees Strepen/Kleuren. Meerder steeds als beschreven in de teltekening M.1. NB: Haak in elke 3e toer 4 stk-groepen in de middelste l – en niet 2. Maak na de 12e tr geen meerderingen meer, maar haak 2 stk-groepen in de middelste l tot de vereiste afmetingen. Knip, als de 27 tr zijn gehaakt de draad af en hecht stevig af.

Gehaakte rand: Haak langs de omslagdoek vanaf de bovenkant aan de rechterkant, naar beneden naar de punt, en naar boven langs de linkerkant lichtbruin Vienna als volgt: 1 v in de rand, 3 l, 1 stk-groep overslaan, 2 v om de volgende l, * 2 l, sla de volgende stk-groep over, 2 v om de volgende l *, herhaal *-*. Eindig met 3 l, sla de volgende stk-groep over en 1 v in de rand.

Telpatroon

= 1 l (losse)
= 1 stk (stokje) om de l
= 1 dstk (dubbelstokje)
= deze toer is in het patroon beschreven, begin op de 2e tr

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 106-39.