DROPS / 106 / 40

DROPS 106-40 by DROPS Design

Gehaakte DROPS omslagdoek met strepen van ”Silke-Alpaca” .

Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

Afmetingen:
Hoogte: ca 80 cm
Breedte: ca 170 cm
Materialen: DROPS Silke-Alpaca
500 gr nr. 1101, wit
250 gr nr. 6305, grijs/turkoois

DROPS Haaknaald 5 mm – of de haaknld, die u nodig heeft voor de volgende haaksteekverhouding: 7 toeren = 10 cm hoog. NB! Meet de haaksteekverhouding in de richting van de stokjes.

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

patroontype: omslagdoek, techniek: strepen, thema: maritiem, vorm: van boven naar beneden,

Motief: Zie de teltekening M.1.

Strepen: Haak de strepen als volgt:
5 toeren wit.
9 toeren grijs/turkoois.
3 toeren wit.
2 toeren grijs/turkoois.
7 toeren wit.
2 toeren grijs/turkoois.
3 toeren wit.
2 toeren grijs/turkoois.
8 toeren wit.

Omslagdoek: Haak 6 l met haaknld 5 mm en wit en sluit deze tot een ring met 1 hv in de eerste l. Haak door volgens de teltekening M.1 en maak tegelijkertijd de strepen – lees Strepen. Meerder steeds zoals beschreven in de teltekening M.1. NB: Haak in elke 3e toer 4 stk-groepen in de middelste l – en niet 2. Maak na de 15e tr geen meerderingen meer, maar haak 2 stk-groepen in de middelste l tot de vereiste afmetingen.
Knip, als alle toeren en strepen zijn gehaakt de draden en hecht stevig af = 41 toeren.

Gehaakte rand: Haak langs de omslagdoek vanaf de bovenkant aan de rechterkant, naar beneden naar de punt, en naar boven langs de linkerkant met wit als volgt: 1 v in de rand, 3 l, de volgende stk-groep overslaan, 2 v om de volgende l, * 2 l, de volgende stk-groep overslaan, 2 v om de volgende l *, herhaal *-* en eindig met 3 l, 1 stk-groep overslaan en 1 v in de rand.

Telpatroon

= 1 l (losse)
= 1 stk (stokje) om de l
= 1 dstk (dubbelstokje)
= deze toer is in het patroon beschreven, begin op de 2e tr

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 106-40.