DROPS / 98 / 3

DROPS 98-3 by DROPS Design

DROPS Polswarmers met kabels in ”Alpaca”.

Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

Afmetingen: Lengte: ca 22 cm.
Omtrek: ca 25 cm
Materialen: DROPS Alpaca van Garnstudio
50 gr nr. 0100, gebroken wit
En gebruik: DROPS Puddel van Garnstudio
50 gr nr. 01, gebroken wit (voor de randen)
DROPS Breinld nr. 2,5 – of de breinld, die u nodig heeft voor de volgende steekverhouding: 26 st x 34 nld tricotst met Alpaca = 10 x 10 cm.
DROPS Haaknld nr. 6 (voor de rand).

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

patroontype: polswarmers, techniek: kabel,

Ribbelst: Alle naalden recht breien.

Patroon: zie teltekening M.1 De teltekening geeft de goede kant van het werk weer. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven.

Linker polswarmer: De polswarmer wordt heen en weer gebreid. Zet 66 st losjes op met breinld 2,5mm en Alpaca en brei 2 nld ribbelst.
Brei de volgende nld op de goede kant als volgt:
3 ribbelst, 4 av, 2 r, 4 av, M.1 (= 16 st), 4 av, M.2 (= 8 st), 4 av, 2 r, 4 av, 2 r, 4 av, 2 r, 4 av en 3 ribbelst. Brei door volgens dit patroon met r boven r en av boven av en met 3 ribbelst aan weerskanten. Brei vanaf een hoogte van ca 22 cm – d.w.z. na 1 volledige herhaling van M.1 – 2 nld ribbelst en kant vervolgens losjes af.

Rechter polswarmer: Als de linker polswarmer breien, maar in spiegelbeeld. Dwz 3 ribbelst, 4 av, 2 r, 4 av, 2 r, 4 av, 2 r, 4 av, M.2 (=8 st), 4 av, M.1 (= 16 st), 4 av, 2 r, 4 av en 3 ribbelst.

Gehaakte rand: Haak 1 toer langs de boven- en onderrand van de polswarmers met haaknld 6mm en Puddel als volgt, * 3 l, 1 cm overslaan, 1 v in de volgende st *, herhaal steeds *-*.

Afwerken: Sluit de zijnaad van elke polswarmer in de eerste ribbelst. Maar maak een opening voor de duim van ca 3,5 – 4 cm in de zijkant, maak deze opening ca 5 cm vanaf de bovenkant.

Telpatroon

= recht op de goede kant, averecht op de verkeerde kant
= averecht op de goede kant, recht op de verkeerde kant
= zet 2 st op een hulpnld voor het werk, 2 av, 2 r van de hulpnld
= zet 2 st op een hulpnld achter het werk, 2 r, 2 av van de hulpnld
= zet 2 st op een hulpnld achter het werk, 2 r, 2 r van de hulpnld
= zet 2 st op een hulpnld voor het werk, 2 r, 2 r van de hulpnld

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 98-3.