DROPS / 98 / 3

DROPS 98-3 by DROPS Design

DROPS pulsvarmere med fletter i ”Alpaca”.

DROPS design: Modell nr Z-233
--------------------------------------------------------

Mål: Lengde: ca 22 cm.
Omkrets: ca 25 cm
Materialer: DROPS Alpaca fra Garnstudio
50 gr f.nr 01, natur
og bruk: DROPS Puddel fra Garnstudio
50 gr f.nr 01, natur (til kanter)

DROPS Pinne nr 2,5 – eller den p du må ha for å få 26 m x 34 p glstrikk med Alpaca på 10 x 10 cm.
DROPS Heklenål nr 6 (til kant).

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: flette, type oppskrift: pulsvarmere,

Mønster: Se diag M.1 og M.2. Diag viser mønsteret sett fra retten.

Venstre pulsvarmer: Arb strikkes frem og tilbake på p. Legg løst opp 66 m på p 2,5 med Alpaca og strikk 1 rille.
Neste p strikkes slik fra retten: 3 m rille, 4 vrang, 2 rett, 4 vrang, M.1 (= 16 m), 4 vrang, M.2 (= 8 m), 4 vrang, 2 rett, 4 vrang, 2 rett, 4 vrang, 2 rett, 4 vrang og 3 m rille. Fortsett mønsteret slik med rett over rett og vrang over vrang og 3 m rille i hver side. Når arb måler ca 22 cm – avpass etter en hel rapport av M.1 i høyden – strikkes det 1 rille før det felles løst av.

Høyre pulsvarmer: Strikk som venstre men speilvendt. Dvs 3 m rille, 4 vrang, 2 rett, 4 vrang, 2 rett, 4 vrang, 2 rett, 4 vrang, M.2 (= 8 m), 4 vrang, M.1 (= 16 m), 4 vrang, 2 rett, 4 vrang og 3 m rille.

Heklekant: Hekle 1 kant øverst og nederst på pulsvarmerene på nål 6 med Puddel slik:
1 fm i første m, * 3 lm, hopp over 1 cm, 1 fm i neste m *, gjenta fra *-*.

Montering: Sy sammen pulsvarmeren kant i kant i ytterste rillem, det skal være en åpning til tommel på ca 3,5 – 4 cm i siden, åpningen starter ca 5 cm fra toppen.

= sett 2 m på hj.p foran arb, 2 vrang, 2 rett fra hj.p
= sett 2 m på hj.p bak arb, 2 rett, 2 vrang fra hj.p
= sett 2 m på hj.p bak arb, 2 rett, 2 rett fra hj.p
= sett 2 m på hj.p foran arb, 2 rett 2 rett fra hj.p