DROPS / 98 / 3

DROPS 98-3 by DROPS Design

Palmikko-ranteenlämmittimet "Alpaca"-langasta

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Drops 98-3
Mitat: Pituus: n. 22 cm.
Ympärys: n. 25 cm.
Langanmenekki: Alpaca
50 g nro 01, luonnonvalkoinen
sekä: Puddel
50 g nro 01, luonnonvalkoinen (reunoihin)

DROPS puikot nro 2,5 tai käsialan mukaan: 26 s x 34 krs sileää neuletta = 10 x 10 cm.
DROPS virkkuukoukku nro 6 (reunoja varten).

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: palmikko, ohjetyyppi: rannekkeet,

Ainaoikein neule (edes takaisin puikolla):
Neulo oikein jokaisella krs:lla.

Mallineule: Katso piirrokset M.1 ja M.2.
Piirros esittää mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

Vasen ranteenlämmitin:
Työ neulotaan edes takaisin puikolla. Luo löyhästi 66 s puikoille nro 2,5 Alpaca-langalla ja neulo 2 krs ainaoikeaa.
Seuraava krs neulotaan oikealta puolelta näin:
3 s ainaoikeaa, 4 ns, 2 os, 4 ns, M.1 (= 16 s),
4 ns, M.2 (=8 s), 4 ns, 2 os, 4 ns, 2 os,
4 ns, 2 os, 4 ns ja 3 s ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tällä tavalla oikeita s:ita oikeille s:ille ja nurjia s:ita nurjille s:ille, 3 ainaoikeaa s kummassakin reunassa. Kun työ on n. 22 cm - sovita kokonaisen mallikerran M.1 jälkeen korkeudeltaan - neulotaan 2 krs ainaoikeaa ennen kuin päätetään s:t löyhästi.

Oikea ranteenlämmitin:
Neulo kuten vasenta ranteenlämmitintä mutta peilikuvana. Ts. 3 s ainaoikeaa, 4 ns, 2 os, 4 ns, 2 os, 4 ns, 2 os, 4 os, M.2 (=8 s),
4 ns, M.1 (=16 s), 4 ns, 2 os, 4 ns ja 3 s ainaoikeaa.

Virkattu reunus: Virkkaa 1 reunus ranteenlämmittimen ylä- ja alareunaan koukulla nro 6 ja Puddel-langalla näin: 1 ks ensimmäiseen s, * 3 kjs, jätä 1 cm väliin, 1 ks seuraavaan s *, toista *-*.

Viimeistely: Ompele ranteenlämmitin yhteen reunat vastakkain uloimpaan oikein neulotun silmukka-reunaan, peukaloa varten jätetään n. 3,5-4 cm:n aukko sivussa, aukko alkaa n. 5 cm:n päästä yläreunasta.

Piirros

= os oikealla, ns nurjalla puolella
= ns oikealla, os nurjalla puolella
= laita 2 s apupuikolle työn eteen, 2 ns, 2 os apupuikolta
= laita 2 s apupuikolle työn taakse, 2 os, 2 ns apupuikolta
= laita 2 s apupuikolle työn taakse, 2 os, 2 os apupuikolta
= laita 2 s apupuikolle työn eteen, 2 os, 2 os apupuikolta

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 98-3 alkuperäisohjeeseen.