DROPS / 210 / 28

College Days by DROPS Design

Gebreide slip-over met ronde hals in DROPS Air. Maten S – XXXL.

DROPS Design: Patroon nr. ai-246
Garengroep C of A + A
-------------------------------------------------------

150-200-200-200-250-250 g kleur 10, mist

STEKENVERHOUDING:
17 steken in de breedte en 22 naalden in de hoogte met tricotsteek = 10 x 10 cm.

NAALDEN:
DROPS RONDBREINAALD 5 MM: Lengte 60 cm of 80 cm voor tricotsteek.
DROPS RONDBREINAALD 4.5 MM: Lengte 40 cm en 60 cm of 80 cm voor de boordsteek.

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 16.80€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

UITLEG VOOR HET PATROON:

-------------------------------------------------------

TIP VOOR HET MINDEREN-1 (verdeeld):
Om uit te rekenen hoe u verdeeld mindert, tel het totaal aantal steken op de naald (dus 156 steken) en deel deze door het aantal te maken minderingen (dus 8) = 19.5.
In dit voorbeeld mindert u door afwisselend elke 18e en 19e steek en elke 19e en 20e steek samen te breien.

-------------------------------------------------------

BEGIN HET WERK HIER:

-------------------------------------------------------

SLIP-OVER – KORTE SAMENVATTING VAN HET WERK:
Het werk wordt in de rondte gebreid met de rondbreinaald, van onder naar boven tot de armsgaten. De voor- en achterpanden worden apart heen en weer gebreid. De hals- en de mouwranden worden op het einde in de rondte gebreid met de rondbreinaald.

LIJF:
Zet 156-172-184-200-220-240 steken op met rondbreinaald 4.5 mm en Air. Brei 1 naald recht, brei dan 3 cm boordsteek (2 recht, 2 averecht).
Ga verder met rondbreinaald 5 mm. Brei tricotsteek en minder 8 steken verdeeld op de eerste naald = 148-164-176-192-212-232 steken – lees TIP VOOR HET MINDEREN hierboven.
Voeg 1 markeerdraad in op het begin van de naald en 1 markeerdraad na de volgende 74-82-88-96-106-116 steken. Neem de markeerdraden gaandeweg mee tijdens het breien in de hoogte; ze worden gebruikt voor het afkanten voor de armsgaten.
Brei tricotsteek tot het werk 28-29-30-33-34-35 cm meet vanaf de opzetrand.
DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Kant op de volgende naald af voor de armsgaten, beginnend 3-3-3-4-4-4 steken voor de eerste markeerdraad; kant 6-6-6-8-8-8 steken af (de markeerdraad zit in het midden van deze steken), brei zoals hiervoor tot er 3-3-3-4-4-4 steken over zijn voor de volgende markeerdraad, kant de volgende 6-6-6-8-8-8 steken af (de markeerdraad zit in het midden van deze steken) en brei tot het einde van de naald. De voor- en achterpanden worden apart heen en weer verder gebreid op de naald.

VOORPAND:
= 68-76-82-88-98-108 steken.
Brei tricotsteek en kant af voor de armsgaten aan elke kant op het begin van elke naald als volgt: Kant 1 keer 2 steken af en 1-3-4-6-9-12 keer 1 steek = 62-66-70-72-76-80 steken.
Brei verder tot het werk 38-40-40-44-44-46 cm meet (er is ongeveer 10-10-12-12-14-14 cm over tot de gewenste lengte).
Kant op de volgende naald aan de goede kant af voor de hals als volgt: Brei de eerste 25-27-28-29-30-32 steken, kant de volgende 12-12-14-14-16-16 steken af en brei de laatste 25-27-28-29-30-32 steken. De schouders worden apart verder gebreid; knip de draad niet af – ga verder met de rechterschouder, aan de verkeerde kant.

RECHTERSCHOUDER OP HET VOORPAND:
= 25-27-28-29-30-32 steken.
Brei tricotsteek, beginnend aan de verkeerde kant, en kant steken af voor de hals op het begin van elke naald aan de goede kant als volgt: Kant 2 keer 2 steken en 4 keer 1 steek af = 17-19-20-21-22-24 steken.
Brei verder tot het werk 48-50-52-56-58-60 cm meet vanaf de opzetrand. Kant af en knip de draad af.

LINKERSCHOUDER OP HET VOORPAND:
= 25-27-28-29-30-32 steken.
Brei tricotsteek, beginnend aan de goede kant en kant steken af voor de hals op het begin van elke naald aan de verkeerde kant als volgt: Kant 2 keer 2 steken af en 4 keer 1 steek = 17-19-20-21-22-24 steken.
Brei verder tot het werk 48-50-52-56-58-60 cm meet vanaf de opzetrand (zodat het overeen komt met de rechterschouder). Kant af en knip de draad af.

ACHTERPAND:
= 68-76-82-88-98-108 steken.
Brei tricotsteek en kant steken af voor de armsgaten aan elke kant op het begin van elke naald als volgt: Kant 1 keer 2 steken af en 1-3-4-6-9-12 keer 1 steek = 62-66-70-72-76-80 steken. Brei verder tot het werk 44-46-48-52-54-56 cm meet (er is ongeveer 4 cm over tot de gewenste lengte).
Kant op de volgende naald aan de goede kant af voor de hals als volgt: Brei de eerste 18-20-21-22-23-25 steken, kant de volgende 26-26-28-28-30-30 steken af en brei de laatste 18-20-21-22-23-25 steken. De schouders worden apart verder gebreid; knip de draad niet af – ga verder met de linkerschouder aan de verkeerde kant.

LINKERSCHOUDER OP HET ACHTERPAND:
= 18-20-21-22-23-25 steken.
Brei tricotsteek, beginnend aan de verkeerde kant en kant 1 steek af op het begin van de volgende naald aan de goede kant = 17-19-20-21-22-24 steken. Brei verder tot het werk 48-50-52-56-58-60 cm meet vanaf de opzetrand; overeenkomend met het voorpand. Kant af en knip de draad af.

RECHTERSCHOUDER OP HET ACHTERPAND:
= 18-20-21-22-23-25 steken.
Brei tricotsteek, beginnend aan de goede kant en kant 1 steek af op het begin van de volgende naald aan de verkeerde kant = 17-19-20-21-22-24 steken. Brei verder tot het werk 48-50-52-56-58-60 cm meet vanaf de opzetrand; overeenkomend met het voorpand. Kant af en knip de draad af.

AFWERKING:
Naai de schoudernaden samen met maassteken.

HALS:
Begin aan de goede kant op een van de schoudernaden. Neem met rondbreinaald 4.5 mm ongeveer 76 tot 92 steken op aan de binnenkant van de 1 steek rondom de hele halslijn (het aantal moet deelbaar zijn door 4). Brei boordsteek (2 recht, 2 averecht) in de rondte voor 2 cm. Kant af met recht boven recht en averecht boven averecht.

RAND RONDOM DE ARMSGATEN:
Begin aan de goede kant waar het werk was gescheiden voor het armsgat. Neem met rondbreinaald 4.5 mm ongeveer 84 tot 124 steken op rondom het armsgat (het aantal moet deelbaar zijn door 4). Brei boordsteek (2 recht, 2 averecht) in de rondte voor 2 cm. Kant af met recht boven recht en averecht boven averecht.

Brei een rand om het andere armsgat op dezelfde manier.

Telpatroon

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 210-28) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (56)

Tina List 02.08.2020 - 00:21:

Liebes Team, Ich versteh nicht ganz wie die Armausschnitte abgekettet werden? ...Anfang jeder Reihe, wie folgt abketten: 2 Maschen 1 x, 1 Masche 1-3-4-6-9-12 x = 62-66-70-72-76-80 Maschen... Was genau heißt 2 Maschen 1x? 2 Maschen Abketten? und dann 1 Masche 1-3-4-6-9-12x (in meinem Fall 4)? Freue mich auf euer Feedback. Danke Tina

DROPS Design 03.08.2020 kl. 07:58:

Liebe Frau List, in die 3. Größe ketten Sie 2 Maschen am Anfang beide nächsten Reihe (= 2 M am Anfang der Hinreihe + am anfang der Rückreihe = 1 Mal beidseitig), dann ketten Sie 1 Masche am Anfang der nächsten 4 Reihe ab (= 1 M am Anfang der nächsten Hinreihe, 1 M am Anfang der nächsten Rückreihe = diese beide Reihe noch 3 Mal wiederholen = 4 Maschen werden beidseitig abgkettet). Viel Spaß beim stricken!

Ellen 20.07.2020 - 17:16:

Jeg har 3 nøster drops silk mohair, kan dette brukes og strikke med dobbel trå?

DROPS Design 28.07.2020 kl. 12:05:

Hej Elle, ja prøv vores garnomregner. Vælg Air, antal gram i din størrelse og 1 tråd, så får du garnforbruget i de alternativer du kan vælge imellem. God fornøjelse!

Anniken Ausen 09.06.2020 - 17:13:

Hei! Denne vest 210-28, strikkes den med enkel tråd?

DROPS Design 10.06.2020 kl. 08:58:

Hej Anniken. Ja den stickas med enkel tråd DROPS Air. Mvh DROPS Design

Elsebeth 07.06.2020 - 21:13:

Hej 😉 Mit barnebarn vil gerne have denne vest, hvordan får jeg den ned regnet til xs.

DROPS Design 09.06.2020 kl. 11:27:

Hei Elsebeth. Denne har vi dessverre bare i voksen str og design avd har ikke anledning til å omregne den til mindre størrelse enn den som allerede er skrevet. Men det er store muligheter for at det kommer en "barnekatalog" til høsten og der er det et par vester. mvh DROPS design

Irene Eikanger 30.05.2020 - 15:21:

Kan jeg brune drops sky? Kjøpte feil

Irene Eikanger 30.05.2020 - 15:20:

Hei dere! Jeg rotet sammen to oppskrifter og kjøpte drops sky. Kan jeg bruke det til denne oppskriften? College days virket lettere enn rose blush

DROPS Design 03.06.2020 kl. 08:13:

Hei Irene. Vesten i DROPS 210-28 / College Days er strikket i DROPS Air, som er et tykkere garn enn DROPS Sky som er brukt i DROPS 212-44 Rose Blush. Så da vil ikke strikkefastheten/målene/garnmengden stemme. DROPS Sky er også et meget lett garn, men tynnere og lengre løpelengde enn DROPS Air. mvh DROPS design

Gunna 17.05.2020 - 22:10:

Har strikket denne fine vest i str. S svarende til de længder som er opgivet i opskriften. Men den er mega lille og svarer til en str. 10.

Amanda 14.05.2020 - 17:54:

Hej Jeg er nået lige så lang som Anne og kan ikke komme videre. En nybegynder, så jeg forstår ikke ret meget hvad der står i opskriften. Håber du har en video, som jeg kan lære at forstå. Håber du kan hjælpe mig videre.

DROPS Design 15.05.2020 kl. 09:44:

Hej Amanda, Ja nu sætter du halvdelen af maskerne (rygstykket) over på en tråd eller en anden pind, og så strikker du maskerne fra forstykket frem og tilbage

How to knit stockinette stitch back and forth on a circular needle from Garnstudio Drops design on Vimeo.

Laura Dybdahl Andersen 08.05.2020 - 10:28:

Hej! Jeg har strikket en vest i garnet Drops Air samt en Drops Alpaca Boucle. Desværre er den blevet for stor både i vidde og bredde. Er der nogen mulighed for at vaske/fixe den, så den bliver mindre og passer bedre til min lilleoverkrop??? Jeg håber meget, I vil svare, så jeg kan få vesten i brug. Kh Laura

Patt 06.05.2020 - 02:13:

Hola mi pregunta es si debo hacer el tejido cerrado (en círculo) o es abierto y se cierra al final? Muchas gracias

Laat een opmerking achter voor DROPS 210-28